ravintolassa blokkari. kerää astioita pöydistä?Eli pääseekö blokkariksi jos ei ole aikaisempaa kokomusta.
Blokkarin työ,mitä tekee
9
25246
Vastaukset
- Mikä jottei
Tulee myöhään tämä vastaus, mutta. Joo, blokkari kerää tyhjät astiat ja lasit, pitää yllä yleistä siisteyttä eli pyyhkii pöytiä sun muuta. Blokkari myös tiskaa, tai no heittää astiat koneeseen, ja laittaa ne sen jälkeen omille paikoilleen. Monesti blokki myös tarttuu harjaan tai luutaan jos lattiat kaipaa siistimistä.
Yökerhoissa blokkari hakee jäitä baareihin, leikkaa hedelmiä jos tarvetta ilmenee, keittelee kahvit, siivoaa yrjöt... Blokkari on siis periaatteessa apumies joka tekee kaikki "paskahommat" joita baarimesut/ tarjoilijat ei asiakaspalvelulta ja kokit ruoanlaittamiselta ehdi. Blokkarit/ tiskarit on ravintoloille elintärkeitä.
Blokkariksi pääsee ilman mitään alan työkokemusta, mutta pitää olla valmis tekemään kunnolla duunia. Hienoa hommaahan se ei todellakaan ole, mutta kuten sanottu, blokkarit ovat äärimmäisen tärkeä osa baarin toimivuutta silmälläpitäen.
Blokkareita usein haetaan nimellä "saliapulainen" tai "baariapulainen", nyt kesää kohti mentäessä blokkeja haetaan paljon- vinskuti
no vastaappas tähän kysymyksyyn että minkä takia en pääse?
Olen ollut ennen tuon tapaisissa hommissa ja osaa kyllä tuon homman. - buk1
vinskuti kirjoitti:
no vastaappas tähän kysymyksyyn että minkä takia en pääse?
Olen ollut ennen tuon tapaisissa hommissa ja osaa kyllä tuon homman.Niin! Tähän kyllä vaaditaan nyt vastausta!!!!
- vierailija10
Ja on eräs joka on eriävä mielipide tuosta sanonnasta, on tosin urbaanista sanoa että on paskasempaa duunia niinkuin ei keittiötyö olisi muutenkin jos sille tielle mennään ,jos haluaa tehdä keittiössä niin ei se ole mitään kivaakaan mutta ei se ole paskastakaan duunii ,olen ollut ravintola työssä ja on kokemuksia tuosta duunista jos pitää hauskana duunii nii senkun tai jos pitää paskana duunii niin minkä sille mahtaa mutta kaikissa on varjopuolensa ei oo niin kivaa duunia et ei ois mitään mitä voisi olla tai tehdä toisin mutta meist ihmisistä se on kiinni mitä haluaa tehdä,muista tämä järjen viisaus ja rohkeutta se vaatii.
- vierailija10
Ainahan voit yrittää hakea ja sanoa että en ole ammattilainen mutta olisi mielenkiintoista päästä työhön sellaiselle alalle koska,,,, voit lisätä miksi? Esim:näin että haluaisin opiskella ja siksi yritän blokkariksi.
- 16+1
Blocka = estää
Plocka = poimia, noukkia, kerätä
Olisikohan siis kyse plokkarista, ei estelijästä? - Minäh
Kyse on kuule vain puhetavasta, kyllä niitä murresanoja löytyy, kun hakemalla hakee ja, jotka järkiperäsesti on tyhmiä. Että oli taas nokkela vastaus toi sun. Esim. täällä lounaassa (tiiä, mikä murre on kysees. Ehkä turun?) on ennen puhuttu patjoista polstareina ja kappaskeppanaa tyyny onki ruotsiks ett bolster. Vähän kusi sun logiikka...
- MaRaVaajovuodesta1993
No kyllä se on plokkari kaikkialla - Hangosta Saariselälle. Plocka - poimia, noukkia, tonkia jne. Peräkylillä tykkäävät sanoa sen beellä ja väärinhän se silloin on.
- MaRaVaajovuodesta1993
Mutta ilman plokkaria ei toimi juomalaitos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821319Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021098Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä631093Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1631023Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121019Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103963Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68886Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119801- 77735
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121734