elikkä kaipailisin käyttäjäkokemuksia ko. lääkkeestä, jota työlääkäri minulle kirjoitti unettomuuteen 2 x 25 mg. Minut tekee jotenkin tönköksi ja uni jää pinnalliseksi. Ovatkohan tulokset parempia pitkäaikaiskäytössä? Itse ottanut nyt satunnaisesti pari kerta viikossa. Lisäksi huomasin että ummettaa vietävästi.
Triptyl unilääkkeenä
11
20823
Vastaukset
- Käyttäjät kertovat;
Koukuttaa ja lihottaa.
Lisäksi lääkkeen selosteessa on tosipitkä luku haittavaikutuksista;
http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=785& - tipityy2
Olen kokeillut Triptyliä minut lääke sai ärtyneeksi. Muuten olisi ollut hyvä unta antamaan.
- 6+6
Minulla 10mg aiheutti 24/7 sekavuuden, ummetuksen ja suun kuivuutta.
Elämä kuntoon ja melatoniinia kokeileen.
"""" Kokonaisvaltainen terveys: lepo ja uni – rentoutuminen – fyysinen ravinto – psyykkinen ravinto – liikunta – elämän haasteet """
http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm - tripytii
Minut se pelasti pahasta unettomuuskierteestä ja pääsin eroon nukahtamislääkkeistä! Alkuun ajattelin, ettei se tehoa, mutta 3-4 viikon päästä vaikutukset alkoivat näkyä. Nukun todella hyvin nykyään, olen energinen ja jaksan töissä. Lisäksi jaksan taas liikkua. Satunnaisesti käytettynä se tuskin auttaa.
Alussa tuntui suun kuivumista, mutta muita sivuvaikutuksia en ole huomannut. Unettomuuteen 50mg vrk:ssa on kyllä liikaa. Unettomuuden hoidossa käytetään pieniä annoksia 10-30mg vrk:ssa. - elämä kuntoon
Jollei melatoniinista saa apua, niin triptyl annoksella 10mg on hyvä valinta kokeilla.
Monille se sopii.
Mutta muut asiat ensin kuntoon. - unettomuus2013a
Hyvä uneton,
teen tutkimusta suomalaisesta unettomuudesta unettoman ja apteekin näkökulmasta. Tätä tutkimusta varten kerään unettomien apteekkikokemuksia. Siis millaista apua ja kohtelua Sinä uneton sait apteekista? Kerro oma, unettomuuteen liittyvä kohtaamisesi apteekin henkilökunnan kanssa - esim. kun hait apteekista lääkemääräyksellä unilääkettä tai hait apteekin itsehoitopuolelta apua unettomuuteen. Kaikenlaiset unettomuuteen ja unilääkkeiden käyttämiseen liittyvät apteekkikokemukset ovat tämän tutkimuksen mielenkiinnon kohteena.
Kyselyyn vastataan alla olevan linkin välityksellä. Linkin kautta pääset Helsingin yliopiston sähköiselle lomakkeelle. Tällä tavoin säilytät nimettömyytesi ja voit vapaasti kertoa kokemuksesi muiden kuin minun näkemättä tekstiäsi.
Tässä linkki, jonka kautta pääset kyselyyn:
https://elomake.helsinki.fi/lomakkeet/41966/lomake.html
Ystävällisin terveisin
Sirpa Regina
sosiaalifarmasian jatko-opiskelija
Helsingin yliopisto- Totuus ei pala.
Synteettiset myrkyt pilaavat ihmisen terveyden. Mutta sehän on lääketeollisuuden tavoite, niin saavat elinikäisiä lääkkeiden käyttäjiä.
- Anonyymi
Oot varmaan vähän aikaa tätä kyseistä lääkettä käyttänyt.Ne on niitä alkuoireita sivuvaikutuksia.Kun jatkat niin nää oireet häviävät n.kuukauden kuluessa.Se on totta,että nämä lääkkeet ummettaa,mutta muutkin lääkkeet tekee samaa.Itse olen triptyyliä käyttänyt vuosia masennukseen ja unettomuuteen ja se toiminut.Nyt lähivuosien aikana olen pienentänyt annosta asteittain,eikä isompaa masennusta ole ollut.Jeesus on auttanut ja alkanut pikkuhiljaa parantamaan.Ei muuta hyvää jatkoa ja siunausta t.Veli
- Anonyymi
Näkö hämärtynyt, samoin kuulo heikentynyt. Ummetusta. Joskus päänsärkyä. Alkuaikoina kova vapina,yhtenä päivänä. Haluaisin tietää, miten lopetan käytön. Ohje uhkaa, ettei voi ilman lääkärin kanssa keskustelua? Miten yleensä pääsee lääkäriin nopeasti?
- Anonyymi
Olen parilla viimeisellå kerralla saanut flimmerin muistaakseni seuraavana päivänä ja lääkäri kielsi minulta triptyylin käytön, Aikaisemmin olen todennut. ettå triptyl on auttanut kiitettävästi unilääkkeenä.
- Anonyymi
Triptyl voi alkaa rasittamaan sydäntä, joten suosittelen Mirtatsapiinia. Mirtazapin on myöskin sellainen väsyttävä masennuslääke mutta se ei vaikuta haitallisesti sydämmeen. Tavallinen annostus on 7.5mg tai korkeintaan 15mg iltaisin unettomuuteen. Pienempi väsyttää enemmän, mutta itse en ole huomannut eroa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83316MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411556Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758