Triptyl unilääkkeenä

pillert

elikkä kaipailisin käyttäjäkokemuksia ko. lääkkeestä, jota työlääkäri minulle kirjoitti unettomuuteen 2 x 25 mg. Minut tekee jotenkin tönköksi ja uni jää pinnalliseksi. Ovatkohan tulokset parempia pitkäaikaiskäytössä? Itse ottanut nyt satunnaisesti pari kerta viikossa. Lisäksi huomasin että ummettaa vietävästi.

11

20823

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käyttäjät kertovat;
    • tipityy2

Olen kokeillut Triptyliä minut lääke sai ärtyneeksi. Muuten olisi ollut hyvä unta antamaan.

• 6+6

Minulla 10mg aiheutti 24/7 sekavuuden, ummetuksen ja suun kuivuutta.

Elämä kuntoon ja melatoniinia kokeileen.

"""" Kokonaisvaltainen terveys: lepo ja uni – rentoutuminen – fyysinen ravinto – psyykkinen ravinto – liikunta – elämän haasteet """

http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm

• tripytii

Minut se pelasti pahasta unettomuuskierteestä ja pääsin eroon nukahtamislääkkeistä! Alkuun ajattelin, ettei se tehoa, mutta 3-4 viikon päästä vaikutukset alkoivat näkyä. Nukun todella hyvin nykyään, olen energinen ja jaksan töissä. Lisäksi jaksan taas liikkua. Satunnaisesti käytettynä se tuskin auttaa.
      Alussa tuntui suun kuivumista, mutta muita sivuvaikutuksia en ole huomannut. Unettomuuteen 50mg vrk:ssa on kyllä liikaa. Unettomuuden hoidossa käytetään pieniä annoksia 10-30mg vrk:ssa.

• elämä kuntoon

Jollei melatoniinista saa apua, niin triptyl annoksella 10mg on hyvä valinta kokeilla.

Monille se sopii.

Mutta muut asiat ensin kuntoon.

• unettomuus2013a

Hyvä uneton,

teen tutkimusta suomalaisesta unettomuudesta unettoman ja apteekin näkökulmasta. Tätä tutkimusta varten kerään unettomien apteekkikokemuksia. Siis millaista apua ja kohtelua Sinä uneton sait apteekista? Kerro oma, unettomuuteen liittyvä kohtaamisesi apteekin henkilökunnan kanssa - esim. kun hait apteekista lääkemääräyksellä unilääkettä tai hait apteekin itsehoitopuolelta apua unettomuuteen. Kaikenlaiset unettomuuteen ja unilääkkeiden käyttämiseen liittyvät apteekkikokemukset ovat tämän tutkimuksen mielenkiinnon kohteena.

Kyselyyn vastataan alla olevan linkin välityksellä. Linkin kautta pääset Helsingin yliopiston sähköiselle lomakkeelle. Tällä tavoin säilytät nimettömyytesi ja voit vapaasti kertoa kokemuksesi muiden kuin minun näkemättä tekstiäsi.

Tässä linkki, jonka kautta pääset kyselyyn:

https://elomake.helsinki.fi/lomakkeet/41966/lomake.html

Ystävällisin terveisin

Sirpa Regina
      sosiaalifarmasian jatko-opiskelija
      Helsingin yliopisto

• Totuus ei pala.

Synteettiset myrkyt pilaavat ihmisen terveyden. Mutta sehän on lääketeollisuuden tavoite, niin saavat elinikäisiä lääkkeiden käyttäjiä.

• Anonyymi

Oot varmaan vähän aikaa tätä kyseistä lääkettä käyttänyt.Ne on niitä alkuoireita sivuvaikutuksia.Kun jatkat niin nää oireet häviävät n.kuukauden kuluessa.Se on totta,että nämä lääkkeet ummettaa,mutta muutkin lääkkeet tekee samaa.Itse olen triptyyliä käyttänyt vuosia masennukseen ja unettomuuteen ja se toiminut.Nyt lähivuosien aikana olen pienentänyt annosta asteittain,eikä isompaa masennusta ole ollut.Jeesus on auttanut ja alkanut pikkuhiljaa parantamaan.Ei muuta hyvää jatkoa ja siunausta t.Veli

• Anonyymi

Näkö hämärtynyt, samoin kuulo heikentynyt. Ummetusta. Joskus päänsärkyä. Alkuaikoina kova vapina,yhtenä päivänä. Haluaisin tietää, miten lopetan käytön. Ohje uhkaa, ettei voi ilman lääkärin kanssa keskustelua? Miten yleensä pääsee lääkäriin nopeasti?

• Anonyymi

Olen parilla viimeisellå kerralla saanut flimmerin muistaakseni seuraavana päivänä ja lääkäri kielsi minulta triptyylin käytön, Aikaisemmin olen todennut. ettå triptyl on auttanut kiitettävästi unilääkkeenä.

• Anonyymi

Triptyl voi alkaa rasittamaan sydäntä, joten suosittelen Mirtatsapiinia. Mirtazapin on myöskin sellainen väsyttävä masennuslääke mutta se ei vaikuta haitallisesti sydämmeen. Tavallinen annostus on 7.5mg tai korkeintaan 15mg iltaisin unettomuuteen. Pienempi väsyttää enemmän, mutta itse en ole huomannut eroa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      8
      3316
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1848
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1556
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      75
      1156
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      60
      966
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      32
      940
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      208
      861
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      813
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      806
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      758
    Aihe