Triptyl unilääkkeenä

pillert

elikkä kaipailisin käyttäjäkokemuksia ko. lääkkeestä, jota työlääkäri minulle kirjoitti unettomuuteen 2 x 25 mg. Minut tekee jotenkin tönköksi ja uni jää pinnalliseksi. Ovatkohan tulokset parempia pitkäaikaiskäytössä? Itse ottanut nyt satunnaisesti pari kerta viikossa. Lisäksi huomasin että ummettaa vietävästi.

11

18763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käyttäjät kertovat;
    • tipityy2

      Olen kokeillut Triptyliä minut lääke sai ärtyneeksi. Muuten olisi ollut hyvä unta antamaan.

    • 6+6

      Minulla 10mg aiheutti 24/7 sekavuuden, ummetuksen ja suun kuivuutta.

      Elämä kuntoon ja melatoniinia kokeileen.

      """" Kokonaisvaltainen terveys: lepo ja uni – rentoutuminen – fyysinen ravinto – psyykkinen ravinto – liikunta – elämän haasteet """

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm

    • tripytii

      Minut se pelasti pahasta unettomuuskierteestä ja pääsin eroon nukahtamislääkkeistä! Alkuun ajattelin, ettei se tehoa, mutta 3-4 viikon päästä vaikutukset alkoivat näkyä. Nukun todella hyvin nykyään, olen energinen ja jaksan töissä. Lisäksi jaksan taas liikkua. Satunnaisesti käytettynä se tuskin auttaa.
      Alussa tuntui suun kuivumista, mutta muita sivuvaikutuksia en ole huomannut. Unettomuuteen 50mg vrk:ssa on kyllä liikaa. Unettomuuden hoidossa käytetään pieniä annoksia 10-30mg vrk:ssa.

    • elämä kuntoon

      Jollei melatoniinista saa apua, niin triptyl annoksella 10mg on hyvä valinta kokeilla.

      Monille se sopii.

      Mutta muut asiat ensin kuntoon.

    • unettomuus2013a

      Hyvä uneton,

      teen tutkimusta suomalaisesta unettomuudesta unettoman ja apteekin näkökulmasta. Tätä tutkimusta varten kerään unettomien apteekkikokemuksia. Siis millaista apua ja kohtelua Sinä uneton sait apteekista? Kerro oma, unettomuuteen liittyvä kohtaamisesi apteekin henkilökunnan kanssa - esim. kun hait apteekista lääkemääräyksellä unilääkettä tai hait apteekin itsehoitopuolelta apua unettomuuteen. Kaikenlaiset unettomuuteen ja unilääkkeiden käyttämiseen liittyvät apteekkikokemukset ovat tämän tutkimuksen mielenkiinnon kohteena.

      Kyselyyn vastataan alla olevan linkin välityksellä. Linkin kautta pääset Helsingin yliopiston sähköiselle lomakkeelle. Tällä tavoin säilytät nimettömyytesi ja voit vapaasti kertoa kokemuksesi muiden kuin minun näkemättä tekstiäsi.

      Tässä linkki, jonka kautta pääset kyselyyn:

      https://elomake.helsinki.fi/lomakkeet/41966/lomake.html

      Ystävällisin terveisin

      Sirpa Regina
      sosiaalifarmasian jatko-opiskelija
      Helsingin yliopisto

      • Totuus ei pala.

        Synteettiset myrkyt pilaavat ihmisen terveyden. Mutta sehän on lääketeollisuuden tavoite, niin saavat elinikäisiä lääkkeiden käyttäjiä.


    • Anonyymi

      Oot varmaan vähän aikaa tätä kyseistä lääkettä käyttänyt.Ne on niitä alkuoireita sivuvaikutuksia.Kun jatkat niin nää oireet häviävät n.kuukauden kuluessa.Se on totta,että nämä lääkkeet ummettaa,mutta muutkin lääkkeet tekee samaa.Itse olen triptyyliä käyttänyt vuosia masennukseen ja unettomuuteen ja se toiminut.Nyt lähivuosien aikana olen pienentänyt annosta asteittain,eikä isompaa masennusta ole ollut.Jeesus on auttanut ja alkanut pikkuhiljaa parantamaan.Ei muuta hyvää jatkoa ja siunausta t.Veli

    • Anonyymi

      Näkö hämärtynyt, samoin kuulo heikentynyt. Ummetusta. Joskus päänsärkyä. Alkuaikoina kova vapina,yhtenä päivänä. Haluaisin tietää, miten lopetan käytön. Ohje uhkaa, ettei voi ilman lääkärin kanssa keskustelua? Miten yleensä pääsee lääkäriin nopeasti?

    • Anonyymi

      Olen parilla viimeisellå kerralla saanut flimmerin muistaakseni seuraavana päivänä ja lääkäri kielsi minulta triptyylin käytön, Aikaisemmin olen todennut. ettå triptyl on auttanut kiitettävästi unilääkkeenä.

    • Anonyymi

      Triptyl voi alkaa rasittamaan sydäntä, joten suosittelen Mirtatsapiinia. Mirtazapin on myöskin sellainen väsyttävä masennuslääke mutta se ei vaikuta haitallisesti sydämmeen. Tavallinen annostus on 7.5mg tai korkeintaan 15mg iltaisin unettomuuteen. Pienempi väsyttää enemmän, mutta itse en ole huomannut eroa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1806
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1593
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      51
      1542
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      11
      1263
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1142
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe