Barbara ja ihana 60 luku, tuo muistoja mieleen

texsanell1

Kuin itsestään alkoi tuo sävel soida mielessäni heti aamusta.
Se on aina kuulunut lempikappaleihini, sen kauniin kaihoisan melodian vuoksi.
Muistaakohan kukaan sen suomalaista esittäjää?



http://www.youtube.com/watch?v=AW8kS7zjpyU

15

1304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin, ihana on...".Muistatko Barbara, Brestissä satoi sinä päivänä....." Tais olla suomalainen nimi Muistathan Barbara, ulkonäöltä muistan mieslaulajan, nimee en saa päähäni, vaalea mies, tämäntyyppisiä lauloi muutenkin.

    • Ramoona*

      Ihana muistorikas 60-luku... siihen sopii rippikoulu ja ylioppilasjuhlat , opiskeluaika ja kihlajaiset. Tuskin koskaan on yhteen vuosikymmeneen mahtunut niin paljon muutoksia ja suuria seikkailuja, samalla vakavaa valmistautumista koko aikuisikää ja tulevaisuutta varten. Paljon työtä, mutta myös huolettomuutta ja vankkaa tulevaisuudenuskoa, huvittelua unohtamatta. Musiikki kuului elämään oleellisena, olenko mahtanut koskaan tanssiakaan niin paljon kuin tuolla vuosikymmenellä. Monta suurta suosikkia oli, mutta niistä ehkä myöhemmin.

      Barbara Montandin laulamana on paras, Suomessa lauletuista tuli mieleeni Jukka Kuoppamäkin ja sitä kautta löytyikin laululuyhtye Neloset. Valitettavasti ei löytynyt tuota laulua, Malaguena sen sijaan.

      Nelosissa lauloivat Jukka Kuoppamäki (I tenori ja kitarasäestys, Ressu eli Helsingin reaalilyseo), Hannu Maristo (II basso, Karjalan yhteiskoulu), Jaakko Kyläsalo (I basso, Munkkiniemen yhteiskoulu) ja Markku Marttina (II tenori, Karjalan yhteiskoulu). Läpimurtokeikkansa aikaan pojat olivat vielä hyvin nuoria, vanhin juuri 19 vuotta täyttänyt, nuorin vasta viisitoista.

      • texsanell1

    • sitroen.

      Ruåtsissa ollessani siellä oli muodissa laulaa Barbarasta. Jotenkin niin siinä laulettiin, että "...underbara uppblosvara Barbara..." Sitä tuli joka päivä radiosta.
      Anteeksi kirjoitusvirheet, minä en ole saanut oppikoulusivistystä.

      • texsanell1

        Varmaankin ruotsalaisten vitsailuja, ei siitä Barbarasta ei tuo laulu kerro!
        Löysin sen suomalaisen version nimellä, *Muistathan Barbara*, Ramoonan vihjeestä, mutta ei suostu kopioitumaan normaalisti kun siinä on useita muitakin sovituksia. Harmi,...


      • texsanell1 kirjoitti:

        Varmaankin ruotsalaisten vitsailuja, ei siitä Barbarasta ei tuo laulu kerro!
        Löysin sen suomalaisen version nimellä, *Muistathan Barbara*, Ramoonan vihjeestä, mutta ei suostu kopioitumaan normaalisti kun siinä on useita muitakin sovituksia. Harmi,...

        Oli se sama suomeksikin, vaan vielä vähemmän siitä muistan ja vähemmän sitä täällä soitettiin.


    • Tulipa mieleeni heti että Barbara Helsingius lauloi myös Barbaraa....(?).

      Pidin Barbaran niin matalasta kauniista äänestä.

    • Entäs se Heinonen, etunimee en muista. Ei oo vielkään mulla youtubeen pääsyy, niin en voi kattoo.

    • kaunis tämäkin
      • katleija

    • texsanell1
    • valo viipyy vielä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe