onko syöte vielä in vai menneen talven lumia?
isosyöte
4
638
Vastaukset
- Skisis
Missä mielessä in? Viime kaudellahan se valittiin vuoden hiihtokeskukseksi.
- 123848484
Se on paras paikka mun mielestä:)
- Anonyymi
Isosyöte. Suomen eteläisin tunturi.
Isosyöte valjastettiin matkailun jalolle aatteelle v 1980. -80-90 luvut oli Isosyötteen kulta-aikaa ja kuului suomen hiihtokeskusten sijalle 3-4 liikevaihdoltaan. Olimme vaunulaisia ja hyvin perillä yrityksen asioista. Pitkästä aikaa käytiin asuntoautolla kierros Isosyöte -Ruka. Isosyötteellä enempi niinkuin hiljaista ja Rukalla paljon väkeä ja gondolihissit ja tuolihissit pyörii. Väkeä paljon. Hotelleja ravintoloita ym ym. Nykyisin Isosyöste on sijalla 12 hiihtokeskusten liikevaihdoissa. Ennen oli mm Levi ja Ruka pienempi. Nyt on Isosyöte reilut 2 miljoonaa euroa liikevihto ja Levillä 28 miljoonaa Ruka n 23 miljoonaa. Pudasjärven matkailutulo n 24 mlj eur Kuusamo 153 mlj eur Kittilä 205 milj euroa.
Onko kukaan huolissaan isosyötteen ja matkailun tulevaisuuudesta Pudasjärvellä?
Mihin kaatui ja loppui Isosyötteen matkaijoiden loppuminen?- Anonyymi
Siinä taisi käydä niinkuin aikanaan Suomulle. Kun ei ole alueella investoijia eikä kehittäjiä. Jäähään siiihen uskoon että kyllä me ollaan hyviä ja isoja. Meillä on kaikki valmiina.Ei trvi enää tehä mittään. Sitte jäähään jalkoihin ja pudotaan kehityksestä. Ei enää vuosikymmenten jälkeen mistään löydy sellaista rahaamäärää jolla noustaisiin isojen joukkoon. Joku tykkä kun on pieni ja hiljainen paikka. Pitää silloin tyytyä siihen että ei ole palveluita eikä tapahtumia...ollaan vaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta
Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk954165Pride-rautu korvaamaan kirjolohi
Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n262260Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin
Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj442034Olen parasta a-luokkaa
Kerron nyt teille, että olen äärimmäisen utelias, ja iitserakas ihminen. Teen paljon aloituksia itseäni koskien ja tunge361404- 281263
Se mua jotenkin harmittaa
Et ko sulla ollu näin paljon selvästi mielenpäällä ollut kaikkea, kysymyksiä, neuvoteltavia asioita ja huolenaiheita, et111153Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta
Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o9954Shakki ja matti
Toivoisin, että olisit läsnä ja tukena arjessani. Et edes tietäisi, että se olen minä tässä ja täällä vain. Olisi asioit76930Oot tosi epätavallinen
ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.43919Peuran liikenne ajovaloissa
Haittaako se jos bussit on romuja ja käyttökiellossa? https://www.ilkkapohjalainen.fi/avi-loysi-kahdeksan-puutetta-kaup31789