isosyöte

90-luvun kävijä

onko syöte vielä in vai menneen talven lumia?

4

688

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Skisis

Missä mielessä in? Viime kaudellahan se valittiin vuoden hiihtokeskukseksi.

• 123848484

Se on paras paikka mun mielestä:)

• Anonyymi

Isosyöte. Suomen eteläisin tunturi.
      Isosyöte valjastettiin matkailun jalolle aatteelle v 1980. -80-90 luvut oli Isosyötteen kulta-aikaa ja kuului suomen hiihtokeskusten sijalle 3-4 liikevaihdoltaan. Olimme vaunulaisia ja hyvin perillä yrityksen asioista. Pitkästä aikaa käytiin asuntoautolla kierros Isosyöte -Ruka. Isosyötteellä enempi niinkuin hiljaista ja Rukalla paljon väkeä ja gondolihissit ja tuolihissit pyörii. Väkeä paljon. Hotelleja ravintoloita ym ym. Nykyisin Isosyöste on sijalla 12 hiihtokeskusten liikevaihdoissa. Ennen oli mm Levi ja Ruka pienempi. Nyt on Isosyöte reilut 2 miljoonaa euroa liikevihto ja Levillä 28 miljoonaa Ruka n 23 miljoonaa. Pudasjärven matkailutulo n 24 mlj eur Kuusamo 153 mlj eur Kittilä 205 milj euroa.
      Onko kukaan huolissaan isosyötteen ja matkailun tulevaisuuudesta Pudasjärvellä?
      Mihin kaatui ja loppui Isosyötteen matkaijoiden loppuminen?

• Anonyymi

Siinä taisi käydä niinkuin aikanaan Suomulle. Kun ei ole alueella investoijia eikä kehittäjiä. Jäähään siiihen uskoon että kyllä me ollaan hyviä ja isoja. Meillä on kaikki valmiina.Ei trvi enää tehä mittään. Sitte jäähään jalkoihin ja pudotaan kehityksestä. Ei enää vuosikymmenten jälkeen mistään löydy sellaista rahaamäärää jolla noustaisiin isojen joukkoon. Joku tykkä kun on pieni ja hiljainen paikka. Pitää silloin tyytyä siihen että ei ole palveluita eikä tapahtumia...ollaan vaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka vanha kaivattusi on?

Gallup teille kaikille
      Ikävä
      101
      1175
    2. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      40
      880
    3. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      37
      874
    4. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      102
      868
    5. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      56
      698
    6. Ihana juhannusperinne

Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa
      Lieksa
      44
      697
    7. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      34
      586
    8. Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa

Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s
      Suomussalmi
      57
      585
    9. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      60
      573
    10. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      52
      526
    Aihe