onko syöte vielä in vai menneen talven lumia?
isosyöte
4
688
Vastaukset
- Skisis
Missä mielessä in? Viime kaudellahan se valittiin vuoden hiihtokeskukseksi.
- 123848484
Se on paras paikka mun mielestä:)
- Anonyymi
Isosyöte. Suomen eteläisin tunturi.
Isosyöte valjastettiin matkailun jalolle aatteelle v 1980. -80-90 luvut oli Isosyötteen kulta-aikaa ja kuului suomen hiihtokeskusten sijalle 3-4 liikevaihdoltaan. Olimme vaunulaisia ja hyvin perillä yrityksen asioista. Pitkästä aikaa käytiin asuntoautolla kierros Isosyöte -Ruka. Isosyötteellä enempi niinkuin hiljaista ja Rukalla paljon väkeä ja gondolihissit ja tuolihissit pyörii. Väkeä paljon. Hotelleja ravintoloita ym ym. Nykyisin Isosyöste on sijalla 12 hiihtokeskusten liikevaihdoissa. Ennen oli mm Levi ja Ruka pienempi. Nyt on Isosyöte reilut 2 miljoonaa euroa liikevihto ja Levillä 28 miljoonaa Ruka n 23 miljoonaa. Pudasjärven matkailutulo n 24 mlj eur Kuusamo 153 mlj eur Kittilä 205 milj euroa.
Onko kukaan huolissaan isosyötteen ja matkailun tulevaisuuudesta Pudasjärvellä?
Mihin kaatui ja loppui Isosyötteen matkaijoiden loppuminen?- Anonyymi
Siinä taisi käydä niinkuin aikanaan Suomulle. Kun ei ole alueella investoijia eikä kehittäjiä. Jäähään siiihen uskoon että kyllä me ollaan hyviä ja isoja. Meillä on kaikki valmiina.Ei trvi enää tehä mittään. Sitte jäähään jalkoihin ja pudotaan kehityksestä. Ei enää vuosikymmenten jälkeen mistään löydy sellaista rahaamäärää jolla noustaisiin isojen joukkoon. Joku tykkä kun on pieni ja hiljainen paikka. Pitää silloin tyytyä siihen että ei ole palveluita eikä tapahtumia...ollaan vaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371792
- 50818
- 69776
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7651Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33629Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15559Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141471- 51453