onko syöte vielä in vai menneen talven lumia?
isosyöte
4
689
Vastaukset
- Skisis
Missä mielessä in? Viime kaudellahan se valittiin vuoden hiihtokeskukseksi.
- 123848484
Se on paras paikka mun mielestä:)
- Anonyymi
Isosyöte. Suomen eteläisin tunturi.
Isosyöte valjastettiin matkailun jalolle aatteelle v 1980. -80-90 luvut oli Isosyötteen kulta-aikaa ja kuului suomen hiihtokeskusten sijalle 3-4 liikevaihdoltaan. Olimme vaunulaisia ja hyvin perillä yrityksen asioista. Pitkästä aikaa käytiin asuntoautolla kierros Isosyöte -Ruka. Isosyötteellä enempi niinkuin hiljaista ja Rukalla paljon väkeä ja gondolihissit ja tuolihissit pyörii. Väkeä paljon. Hotelleja ravintoloita ym ym. Nykyisin Isosyöste on sijalla 12 hiihtokeskusten liikevaihdoissa. Ennen oli mm Levi ja Ruka pienempi. Nyt on Isosyöte reilut 2 miljoonaa euroa liikevihto ja Levillä 28 miljoonaa Ruka n 23 miljoonaa. Pudasjärven matkailutulo n 24 mlj eur Kuusamo 153 mlj eur Kittilä 205 milj euroa.
Onko kukaan huolissaan isosyötteen ja matkailun tulevaisuuudesta Pudasjärvellä?
Mihin kaatui ja loppui Isosyötteen matkaijoiden loppuminen?- Anonyymi
Siinä taisi käydä niinkuin aikanaan Suomulle. Kun ei ole alueella investoijia eikä kehittäjiä. Jäähään siiihen uskoon että kyllä me ollaan hyviä ja isoja. Meillä on kaikki valmiina.Ei trvi enää tehä mittään. Sitte jäähään jalkoihin ja pudotaan kehityksestä. Ei enää vuosikymmenten jälkeen mistään löydy sellaista rahaamäärää jolla noustaisiin isojen joukkoon. Joku tykkä kun on pieni ja hiljainen paikka. Pitää silloin tyytyä siihen että ei ole palveluita eikä tapahtumia...ollaan vaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511497
- 104921
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16585ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40514Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44472- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412