IVF:llä lapsen saaneet?

Positiivisiakokemuks

Hei,

Kiinnostaisi kuulla kokemuksia teiltä jotka olette IVF-hoidoilla saaneet lapsen ja erityisesti te kenellä ihan ensimmäinen siirto tärppäsi?

Meillä kesäkuun alussa ensimmäinen siirto.. Sitten alkaakin kesätauot eli jos jotain toimivaa saadaan poimittua, mutta testit näyttää negaa siirron jälkeen niin seuraava siirto menee sitten syksyyn.

Kiinnostaisi vain tietää, onko mitään mahdollisuutta. Lääkärit eivät osaa kummempia onnistumisprosentteja meidän kohdalla heittää. Minulla on säännölliset kuukautiset, mutta en ovuloi. Clomifenista ja inseminaatiohoidoista ei apua.. En ole koskaan saanut positiivista ovulaatiotestiä. Miehellä lievää siemennesteen alenemaa.

Pelottaa etenkin että jos raskaus alkaa, niin voiko se jatkua? Limakalvon paksuus on ainakin aina ollut ok ja alan käyttää Lugesteronia ja ehkä foolihappoakin mutta silti...

23

11748

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täällä tärppäs

      Täällä haudotaan 1. ICSI 2. PAS rv 27 3.

    • kaisa18

      Täällä Icsi eka tärppäs :D tiedän myös 2 perhettä jossa molemmissa tärppäs ekalla . Toisessa 3icsi lasta ja toisessa 2 ivf lasta. Eli ekallakin voi onnistua :)

      • kaisa18

        Niin ja piti sanoa että sun tilanteesi vaikuttaa minun tilanteeltani. Eli mulla on pco,eli en ovuloinu kunnolla,mutta sittten miehen siittiöt oli hitaanlaiset ja päädyttiin icsi hoitoon. Eihän sitä oikein etukäteen pysty sanomaan millasia ne solut sitten on ja miten ne hedelmöittyy,ne pystytään näkemään vasta mikroskoopin alla. Mutta jos teillä soluja löytyy niin luulisi hyvät mahdollisuudet saada lapsi jos ei mitään muita syitä löydy. Että ei muutakun rohkeasti hoitoihin. Kannattaa mennä asia kerrallaan ja toivoa parasta. Ite oon sen verran pessimisti,että en uskaltanu liikoja toivoa,että ajattelin että voi tulla eteen mitä tahansa vielä. Onnea sulle hoitoihin :) pidetään peukkuja :)


    • keskenmenot

      Eka Ivf tuoresiirto tärppäsi, mut meni sit kesken. Sit tokasta pas:sista tuli lapsi, jonka jälkee oli n. 1,5 vuoden tauko hoidoissa. Halusimme vielä toisen lapsen joten sit pas, josta nega, pas, josta plussa, joka meni kesken, ja taas nega pas.
      Kun pakkanen oli tyhjä aloitettiin uusi IVF hoito, josta taas eka plussa, mut meni kesken ja sen jälkeen kaks nega passia ja yksi plussa pas, joka meni kesken. Nyt on pakkanen tyhjä. 4 keskenmenon jälkeen en enää uutta hoitorumbaa jaksa, kun on kuitenkin saatu yksi lapsi. Ikäkin tulee jo vastaan.
      Mahdollisuuksia raskautua ja raskauden jatkosta on siis täysin mahdoton arvailla. Mitä vain voi tapahtua.

      • Nalapd

        Meilläkin tärppäsi ensimmäisestä ivf:stä. Meni kylläkin kesken. Ensimmäinen pas toi myös plussan mutta sama juttu, kesken meni. Nyt raskaana kolmannesta ivf:stä rv 15. Meille annettiin alkuun hyvät onnistumis mahdollisuudet koska yksi luomu lapsi ennestään. Ja hyvin hoidot ovat "onnistuneet". Tää viimeisin raskaus sai alkunsa vähän huonommasta alkiosta kun taas keskenmenneet olivat hyviä alkioita. Luonto on ihmeellinen.


    • Ihmelapsien äiti

      Onneakin on :) Meillä ensimmäiset hoidot tuottivat kaksi alkiota ja molemmat siirrettiin kun olivat ns. kakkosluokkaa. Nyt esikoinen on 8 vuotias! Yhtään alkiota ei jäänyt pakkaseen joten uusi rumba aloitettiin muutama vuosi myöhemmin. Tuoresiirto tuli ulos mutta ainokainen pakkaseen jäänyt alkio sai monien mutkien jälkeen kunnian olla meidän ihmelapsi nro 2

    • voi se onnistua

      Me onnistuttiin ensimmäisellä kerralla icsi-hoidolla. Vaikka lääkärit oli kyllä sitä mieltä, että onnistumismahdollisuus on meidän kohdalla pieni.Yhdeksästätoista kypsästä munasolusta, saatiin vain kolme alkiota, joista kaksi pakastettiin myöhempää käyttöä varten, mutta raskaus ei niillä sitten alkanut. Saatiin kuitenkin yhtä hoitoa yrittää, ja ihmeeksi se onnistui ja lapsi on nyt parivuotias. Enempää emme voi hoidoilla saada, ja saamme olla onnellisia tästä.

    • sormet ristissä

      Ihanaa lukea muiden hyviä tuloksia ivf/icsi hoidoista.. itse olemme vasta ensimmäisellä hoitokierroksella.. näin ensimmäisestä ivf punktiosta sain sitten hyperstimulaation ja kaikki 10 alkiota jouduttiin pakastamaan. Mutta teidän hyvien kokemuksien myötä toivon että ensimmäisestä pakastesiirrosta tärppäis... sormet täytyy laittaa vaan ristiin ja uskoa ja toivoa että onnistuu.. vuos onkin jo hoitorumbaa vierähtäny.

    • Ihmeitä<3

      Meidän lapsettomuudelle ei löytynyt mitään lääketieteellistä syytä, mutta vauva ei vaan saanut luomuna alkuaan viiden vuoden aikana, vaikka ovistestit näytti aina plussaa. Käytössä oli alkuhoitoina Clomifen ja sitten Femar, mutta niistäkään ei ollut apua. Sitten IVF -hoitoon ja meillekin tehtiin alkukesästä eka tuoresiirto. Alkioita tuli hyvin ja siirrettykin alkio oli hyvä. Pakkaseen saatiin kuusi alkiota kolmessa oljessa. Tuoresiirto ei tuottanut tulosta, joten lokakuussa sitten PAS:iin. Jouduttiin sulattamaan neljä, joista yksi selvisi siirtokelpoiseksi ja sekin oli vähän "heikentynyt" sulatuksen aikana. En ollut lainkaan toiveikas, mutta niin siinä kävi, että tämä pikkuinen tarrasi kiinni. Tuolla masussa se nyt jo kovasti potkii, RV 25 5.

    • Voi onnistua

      Ensimmäisen IVF:n tuoresiirto onnistui ja raskaus jatkui normaalisti. Nyt tyttö jo 4v. Meillä ei löydetty lapsettomuudelle syytä, endometrioosia epäiltiin, mutta varmuutta ei saatu. Toinen lapsi saikin alkunsa luomuna ja kolmatta, luomua myös, odotellaan. Kaikki siis mahdollista! Onnea matkaan!

    • myy7

      Täällä ensimmäinen IVF siirto tärppäsi.Viime viikolla kuunneltiin sydänääniä ja raskaus sujunut hyvin.Lapsettomuuden syy endometrioosi.Kolme aikaisempaa Inseminaatio-hoitoa ei tuottanut tulosta.
      Tsemppiä,elämä voi yllättää positiivisesti!

    • j.bw

      Kuinka pitkään jouduitte odottamaan ennen kun saitte homman käyntiin? Olen kuullut että ainakin Helsingin päässä olisi jonoa.

    • "tulisilla hiilillä"

      Miten te muut olette pystyneet pitämään ajatukset poissa testipäivästä alkion siirron jälkeen? vai onko mahdotonta? Mulla on ainakin ajatus koko ajan asiassa ja odotan jännityksellä päivää kuinka käy.. Olen kyllä yrittäny tyynnytellä itseäni toivon suhteen,etten pettyis niin pahasti jos ei onnistukkaan.

    • sidil

      1. ivf tuoresiirto, nyt lapsi 8 v.
      3 pas siirtoa negoja
      2. ivf tuoresiirto meni kesken
      1. pas tästä lapsi 4 v
      3. ivf rv 35 nyt
      pakkaseen jäi 1 alkio

    • Suhina@67

      1. tuore ivf, kaksoset nyt jo 17 ja 1. PAS tärppäsi taas ja kuopuskin jo 12 :) Lapsettomuuden syy selittämätön.

    • ekalla

      Eka ivf tärppäsi meillä, siinä hormonihoito takana eli ns. kuivatettiin limakalvoa. Inseminaatioita 2 takana ja kolmannesta kieltäydyin, koska vahva endometrioosiepäily oli. Nyt ihana 10 kk vanha tyttö jokeltelee tuossa vieressä. Onnea ja jaksamista hoitoihin!

    • mammu

      Mulla tärppäs ekasta siirrosta. Munasoluja kerättiin 30 joista 15 hedelmöittyi, 14pakastettiin, yks siirrettin kohtuun.. Nyt oon vkolla 23. Mulla selittämätön syy miks en tullut raskaaks inseminaatioilla.

    • jjjjlllo

      Meilläkin tärppäsi eka ivf, nyt poika 1v2kk. Nyt uusi yritys jos meitä siunattaisi vielä toisella lapsella, muutama pas tehty mutta vielä ei ole tärpännyt.

    • Anonyymi

      Nostelen tätä keskustelua. Meillä keskeytetty raskaus viime vuonna, molemmilta vanhemmilta siirtynyt sama mutaatio eteenpäin, ennusteet olivat huonot. Nyt aloittelemme HUS:illa hoitoja. Kävimme marraskuussa 2018 perinnöllisyyslääkärillä ja hän laittoi lähetteen hoitojonoon. Ensimmäinen hoitotapaaminen oli tästä lähetteestä viiden kuukauden päästä, huhtikuussa 2019. Toinen tapaaminen "heti" kesäkuun alussa. Näiden kahden tapaamisen välissä annoimme verikokeet ja kromosominäytteet, minulle tehtiin sisätutkimus ja mieheni tavara testattiin ja näin katsoivat että edellytykset hoitojen aloittamiseen ovat kunnossa. Jos hyvin käy, pääsen ilmoittautumaan IVF:ään syyskuussa (HUS:n kesätauko Naikkarin osasto muuttaa elokuun aikana täysin toiseen rakennukseen, joka entisestään hidastaa toimintaa elokuussa 2019), itse toimenpide sitten lokakuussa. Meidän tapauksessamme on kyse alkiodiagnostiikasta, jolloin onnistuneista alkiosta napataan solunäyte ja lähetetään solut Iso-Britanniaan tutkittavaksi. Alkiot jäävät Suomeen pakkaseen odottelemaan tuloksia, jotka pitäisi tulla noin kuukauden päästä solujen saavuttua Britteihin. Arviolta ehkä joulukuussa pääsemme testaamaan ensimmäistä raskauden yritystä mikäli yhtään kelvollista alkiota löytyy (sellaista josta mutaatio siirtynyt vain jommalta kummalta vanhemmalta (tn. 50%) tai ei kummaltakaan vanhemmalta (tn. 25%)).

      Summa summarum, tapauksesta riippuen Helsingissä yksi hoitorumba kestää noin vuoden (meillä se alkoi perinnöllisyyslääkärin lähetteellä 11/2018 ja positiivisessa skenaariossa saamme ensimmäisen kierroksen päätökseen 12/2019).

      • Anonyymi

        Miten tämä mutaatio selvisi teillä? Mitä selvisi alkioiden jakaantumisen yhteydessä?


    • Anonyymi

      Meillä 2. IVF:stä poika, paha endometrioosi ja tukkeutuneet munajohtimet syynä. Enempää hoitoja ei tehty, sillä parin vuoden päästä onnistunut luomuraskaus, josta toinen poika.

    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta nostetaan.
      Eka ivf meni kesken vko 6, ei yhtään pakkaseen. Nyt toinen ivf lähtee käynnissä ja tuloksia odotetaan

    • Anonyymi

      Ensimmäisen ivf-hoidon ensimmäinen siirto onnistui ja nyt terve 6kk vauva. Hoidosta saatiin toinen alkio, joka pakkasessa. Onnea kaikille hoidossa oleville! Se on piinaa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe