Dekkariblogeja

Dekkari100

Laittakaa tulemaan vinkkejä dekkariblogeista.
Olisi mukava lukea arvosteluja lukijoilta.
Myös keskustelu blogeista olisi mielenkiintoista.

7

448

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Novelman
    • jktgdf

Myös dekkariseuralla on blogi, johon löytyy linkit dekkariseuran sivuilta

• Novelman
    • Aapo Teräskarju
      • Crimetimereading

Aappo Teräspalli, miellyttävä tavata netissä näin monen vuoden jälkeen! Vieläkö kirjuuttelet osuvia arviointejasi? Film Noir ekspertti Ellroy, kehissäkö edelleen?

Hymyilen leveästi tuolle "erikoistumiselle". Maailmassa on niin paljon hyviä kirjoja, että kaikkia ei ehdi lukea. Tavallinen arki ja työ luovat väistämättömät reaaliteetit muunmuassa lukemiselle. Siksi valinta osuu usein dekkareihin. Toisaalta se osuu tähän myös lajin suomien mahdollisuuksien ja sen vaikeudenkin vuoksi. AInakin silloin, kun puhutaan tyylilajin parhaimmistosta.

Erikoistumisessa ei ole yhtään mitään ammattimaisuutta. Muistan kyllä hyvin sinun omat ammattimaisella otteella laaditut arviointisi. Minä en esimerkiksi selosta kirjan tapahtumia tai henkilöitä ollenkaan. Kirjuuttelen usein melko lyhyestikin oman mielipiteeni kirjasta ja siinä koko homma. Yritän tietysti perustella arvioini, mutta siinä ei ole ammattimaista otetta. Tarkoituksella yritän pitääkin blogitekstit aika lyhyinä muistiinpanoina.

Tästä seuraa myös se, että toivottavasti kukaan ei tee kirjan lukemisepäätöstä minun blogimerkintöjeni perusteella. Olen sitä mieltä, että jokaisen tulee lukea kirja itse, kun jokainen lukukokemus on kuitenkin yksilöllinen.

Niin. Blogini ei ole hakukoneella löydettävissä. Edelleenkään. Jouduin hieman nieleskelemään asiaa, kun huomasin vierailureitin sivustooni täältä palstalta.

On monia syitä, miksi olen valinnut asian näin, vaikka blogi on ollut olemassa jo pitkään. Kyse on siis vain amatööriydestä ja tähän liittyen silkasta ilosta ja harrastuksesta. Blogitkin muuttuvat niin herkästi" työksi". Iso määrä lukijoiksi kirjautuneita odottaa kenties ties mitä uusia kiksejä, merkintöjä sun muuta tihenevään tahtiin. Ja kun kyse itselläni on kuitenkin vain rakkaasta pitkästä harrastuksesta.

Toisaalta kyllä kaipaankin monitahoista ja avartavaa keskustelua aiheesta. Kommentit ovat hyvin tervetulleita blogiini, jos sitä joku haluaa tehdä. Dekkariblogeja on Suomessa vähän. Keskustelu aihealueesta on maantieteellisesti f-t-f rajoittunutta ja sosiaalista mediaa (kuten esim. tämä palsta) soisi hyödynnettävän tässä suhteessa enemmän.

Aappo Kaappo Teräspalli, minkäs teit :)!

• SirpaH
    • Novelman

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      53
      937
    2. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      69
      721
    3. Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan

Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli
      Jämsä
      58
      712
    4. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      55
      670
    5. En välitä sinusta yhtään

Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.
      Ikävä
      39
      616
    6. Olen luovuttanut

Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik
      Ikävä
      33
      583
    7. Ei se nainen edes oo

mitenkään nätti 🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      61
      582
    8. Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"

Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      7
      576
    9. Hyvä ihminen

Koetko olevasi hyvä ihminen ja kohteletko toisia arvostavasti?
      Ikävä
      78
      486
    10. Nainen. Onko meissä

Sinusta jotain samaa? Näköä tai luonteenpiirteitä? Utelias
      Ikävä
      36
      457
    Aihe