onko tämä nyt sitä ????

pinna kireellä

Minulta poistettiin v.94 toinen munasarja. Silloin sanottiin että vaihdevuosivaivat saattavat aikaistua. No nyt tilanne on se että yöllä saatan herätä hiessä kylpien, väsymys painaa ja joskus kuukautiset ovat poissa kuukausitolkulla ja kun ne sitten iskee päälle niin sitä kyllä riittää ihan kyllästymiseen asti. Pinna on oikeastaan kokoajan niin tiukalla että haluaisin kuristaa naapurin äijänkin sen autokauppa touhun takia ja mieheni pelkääkin että saatankin vielä mennä vetämään turpiin koko ukkoa. Olo on oikeastaan koko ajan sellainen että
ketään en siedä ja kaikki 'hatuttaa', mieli tekisi olla korvessa kaukana muista ihmisistä.
Kertokaa hyvät ihmiset onko tää nyt sitä ja millä saisin nämä herrrrmot kuriin kun en enää itsekään kestä tätä.

8

1278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sirpa

on. Tuttua tarinaa. Apuahan voi hakea luonnonestrogeenistä (mm.soijatuotteista). Joillekin ne tehoaa, mutta ei kaikille, jos kovat oireet. Itse kokeilin ensin soijajuttuja, mutta mulle ei vaikuttaneet. Kaks vuotta hypin melkein seinille. Alkoi oma mieskin säälittämään, kun aivan syyttä haukuin aina sitäkin. Ja unettomuus tuli lisäks. Jouduin sairalomalle pariksi kuukaudeksi masennuksen takia. Ja sitten oli pakko ottaa hormonit käyttöön. Niistä oli apua. Muutuin ihan "normaaliksi ihmiseksi" taas.
      Mutta aina kannattaa kokeilla niitä luonnon estrogeenejä ensin, sillä ainahan hormonikorvaushoidossa on omat riskinsä.

• kerttu

Kyllä pahanttulisuus ja kiukutus voi johtua muistakin asioista, ei pelkästään vaihdevuosista. Turha niidenkään piikkiin on kaikkea lihomisesta skitsofreniaan laittaa..

• Taina
        kerttu kirjoitti:

Kyllä pahanttulisuus ja kiukutus voi johtua muistakin asioista, ei pelkästään vaihdevuosista. Turha niidenkään piikkiin on kaikkea lihomisesta skitsofreniaan laittaa..

Ai niinkö? Miten sinä selität sitten nuo yöhikoilut.Ja olihan tällä kysyjällä kuukautiskiertohäriöitäkin. Ei pelkästään kiukkuisuutta ja pahantuulisuutta.Jos opettelisit ensin lukemaan tekstin , ennen vastailet. Ilmeisesti olet näiltä vaivoilta säästynyt itse. Turha sellaisen on kommentoida, jolla ei ole itsellä kokemusta vaihdevuosioireista. Kuulut ilmeisesti siihen 3%:iin naisista, jotka oireilta säästyy.

• ihmehyypiö
        Taina kirjoitti:

Ai niinkö? Miten sinä selität sitten nuo yöhikoilut.Ja olihan tällä kysyjällä kuukautiskiertohäriöitäkin. Ei pelkästään kiukkuisuutta ja pahantuulisuutta.Jos opettelisit ensin lukemaan tekstin , ennen vastailet. Ilmeisesti olet näiltä vaivoilta säästynyt itse. Turha sellaisen on kommentoida, jolla ei ole itsellä kokemusta vaihdevuosioireista. Kuulut ilmeisesti siihen 3%:iin naisista, jotka oireilta säästyy.

Sulla taitaa olla oreita sitä enemmänkin, jos jo toisen tekstistä kiukustut ja alat vittuilla!

• edellinen
        ihmehyypiö kirjoitti:

Sulla taitaa olla oreita sitä enemmänkin, jos jo toisen tekstistä kiukustut ja alat vittuilla!

Joo. Pitäs saada hormonia. Oot oikeassa. Mä voin kuitenkin tunnustaa sen, että mulla on vaihdevuosioireita ja aika pahojakin, mutta voitko sinä? Kyllä kannattas harkita kuule jotain apua sinunkin kun toi vittu-sanakin on noin herkässä. Ja vielä naisihminen.Mä ajattelin käydä lääkärissä maanantaina hakeen reseptin. Suosittelen sullekin :).

• jaaha
        edellinen kirjoitti:

Joo. Pitäs saada hormonia. Oot oikeassa. Mä voin kuitenkin tunnustaa sen, että mulla on vaihdevuosioireita ja aika pahojakin, mutta voitko sinä? Kyllä kannattas harkita kuule jotain apua sinunkin kun toi vittu-sanakin on noin herkässä. Ja vielä naisihminen.Mä ajattelin käydä lääkärissä maanantaina hakeen reseptin. Suosittelen sullekin :).

toivotaan että siitä reseptistä on sulle apuja. täälä palstoilla on niin kiukkuisia reseptin käyttäjiä, että ihan pelottaa millaisia he olisivatkaan ilman hormoniannoksiaaan . Tuskin ainakaan kiukkuisempia pystyisivät olemaan.

• onskar
        jaaha kirjoitti:

toivotaan että siitä reseptistä on sulle apuja. täälä palstoilla on niin kiukkuisia reseptin käyttäjiä, että ihan pelottaa millaisia he olisivatkaan ilman hormoniannoksiaaan . Tuskin ainakaan kiukkuisempia pystyisivät olemaan.

Joo, ei tänne enää oikein viitsi enää kirjoitellakaan. Jostain pienestä jutusta saa koko hormoonihirviölauman kimppuunsa haukkumaan ja sadattelemaan....ei ole hyvä, että ei käytä hormooneita, ei ole hyvä, että joku yrittää pärjätä ilman niitä. Joku tuolla yhdessä ketjussa kerjäsi verta nenästään kertomalla olevansa oireeton. Niinhän ei saa olla!! Hänet luonnehdittiin välinpitämättömäksi muita kohtaan.
        ;-) Terveys ja mielenterveys on kaukana noista lyyleistä.

• Pilke
        onskar kirjoitti:

Joo, ei tänne enää oikein viitsi enää kirjoitellakaan. Jostain pienestä jutusta saa koko hormoonihirviölauman kimppuunsa haukkumaan ja sadattelemaan....ei ole hyvä, että ei käytä hormooneita, ei ole hyvä, että joku yrittää pärjätä ilman niitä. Joku tuolla yhdessä ketjussa kerjäsi verta nenästään kertomalla olevansa oireeton. Niinhän ei saa olla!! Hänet luonnehdittiin välinpitämättömäksi muita kohtaan.
        ;-) Terveys ja mielenterveys on kaukana noista lyyleistä.

niin että tämä nimim. Päppä nyt kirjoittelee tänne kiukkujaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      68
      3300
    2. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      90
      3076
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      177
      3025
    4. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      137
      2406
    5. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      41
      2376
    6. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      205
      2221
    7. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      52
      2058
    8. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      37
      1735
    9. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      5
      1728
    10. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      402
      1699
    Aihe