Miten tehdä oma online peli?

CoRaLeI

Noh... ajattelin alkaa tehdä omaa peliä mutta en osaa.
Se olisi niinkuin seikkailu peli ja niinkuin star stable pc peli mutta netissä jossa kaikki voisi pelata yhdessä (toivottavasti tajuatte =D) Voitteko auttaa

62

5779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helppo homma

      -_-

    • RachelDarkbell
    • ...

      Sun täytyy opetella käyttämään jotain ohjelmontikieltä, graafiseen suunnitteluun tarkoitettua ohjelmaa, 3D-editoria, hommata palvelimet ja saitti nettiin, yms. Joten yksin ilman koulutusta et saa tehtyä yhtään mitään.

      Nakkilan/harjavallan sataedussa on ihan koulutus tätä varten, joten yläkoulun jälkeen sinne vaan hakemaan.

    • 3D rottala

      Hyvä ja ilmainen on blender jolla onnistuu animointi ja pelinteko myös 3D RAD on ilmainen pelinteko, näitähän voi käyttää hyvin keskenään yhteen.

    • Etosaa

      Voit suoraan jo unohtaa, koska ensin tulee opetella ohjelmoimaan, sitten 3d mallintamaan, saada toi kaikki toimimaan, vuokrata/pyörittää palvelinta ja nettisivuja (ja se maksaa).
      Ja nuo blender pelit ja muut voi unohtaa, ei ne toimi kunnolla.

      • 3D rottala

      • eikö???
        3D rottala kirjoitti:

        Blender pelit?

        Kuuleppas blenderillä tehdään animaatiota, sillä on jopa elokuvia tehty ja 3D radillä onnistuu aika makeitakin pelejä tehdä.
        Aika pätevä softa, vai mitä sanot?
        http://www.youtube.com/watch?nomobile=1&v=eFQxRd0isAQ

        Blenderillä saa pelejä tehtyä, siellä ylhäällä lukee "blender render" vaihda se "gane render" ja saat tehtyä pelejä. Ei oo helppoa... Osaan silti


      • uups...
        eikö??? kirjoitti:

        Blenderillä saa pelejä tehtyä, siellä ylhäällä lukee "blender render" vaihda se "gane render" ja saat tehtyä pelejä. Ei oo helppoa... Osaan silti

        Siis game render ei gane


      • torque ja muut
        uups... kirjoitti:

        Siis game render ei gane

        Kuka vittu tekee blenderillä pelejä kun on oikeita moottoreita olemassa :D, ei saatna kun lensi taas kaffet ruudulle, buhahahah


    • akau

      eeeennnnnnnnn mut oisin voinu jos tietäisin miten

    • CoRaLeI

      kiitos vastauksista =) katsotaan mitäs tulevaisuudes tapahtuu =D

    • Olisiko täällä kokenut Blenderin käyttäijä?
      Etsitään joku joka voi antaa yksityistunteja.

    • aputulossa

      mä osaan käyttää blenderii, mut en voi pitää yksityistunteja.

      • osaan määki

        Nii määki mut en määkää


      • muni muni rukka
        osaan määki kirjoitti:

        Nii määki mut en määkää

        No määi sitten josset määki sääki käki säkkiin


    • mää en osaa

      mää en osaa

    • felloe

      miks blender, sehä on p*s*a... Maya, ja sit unity tai vastaava pelin tekemiseen..Toki pro versiot maksaa aivan älyttömästi mut menee se ilmankin.. blender ehkä hyvä ilmanen animointiin, pelien tekemiseen taas.... En sano mitään :D Mut unity ja maya... Siistimmät ulkoasutkin, mukavempi tehdä :)

      • felloe

        ja jos ei tuo modelien teko ja animointi oikeen innosta (laiskuus ei jaksa opetella) :D Niin netistä löytyy kyllä ilmaiseski niitä niin paljon että saat tehtyä vaikka MMMMMorpg Pelin... Toki mitä järkeä tehdä taidetta, toisten taiteella ? :O Ja ohjelmointiin ohjeita löytyy unityn sivulta kunhan jaksaa vähän miettiä että mistäköhän....


    • Ei kannata luoda -.-

      Mä en osaa kyl sua auttaa. Hei oon 11.v? Ei, osaanpa. Mutta en auta, jos luot virtuaalimaailman se poistetaan melkein heti. :)

      • ahahahahahahaha

        kuka sen poistaa


    • piituni

      voisitteko auttaa minua haluiasin tehdä oman pelin jonka nimeksi tulisi MSP:n pelit.com
      mutta en osaa voisitteko auttaa bliis

      • piituni

        oon 8v haluaisin suunitella pelipaikan jotenkin


      • reijo 7 v.
        piituni kirjoitti:

        oon 8v haluaisin suunitella pelipaikan jotenkin

        Tee seinät, lattia ja katto, muista ovi ja ikkunat, että pääset jostain reiästä poiski


    • LOLOLOL
      • löysänahkainen nakki

        pyyttoni sulla on housussa, takapuolella, ei etu


    • max1

      autakaa

    • nhghjtyu77

      Ei maksa, jos ei osta mitään pro versioita ja sellattia.. Pelin teko ei ole niin helppoa kuin luulette kuule..Tässä pienet ohjeet:
      Unohda pelien tekeminen vähäksi aikaa ja opettele joku ohjelmointikieli. Itse suosittelisin esim javaa tai c . C on hieman vaikea mutta aikaahan se molempien opettelu vie, että vuosi tai kaksi että osaa kunnolla. Netistä löytyy paljon tutoriaaleja ainakin ja kirjoja voi lainata. Seuraavaksi voit yrittää jotain matopeli tyyppistä pientä peliä. Mitään 3dD-pelejä ei kannata yrittää... Ohjelmoinnin opettelu vie todella paljon aikaa, jos siinä haluaa hyvä olla :)

      Unelmia pitää olla, mutta niitten toteuttamiseen voi joskus joutua näkemään paljon vaivaa

      • anna923

        nii ja joskus ei milläää löydä sitä mitä tarvii täältä netist:(


      • nhghjtyu77

        mut jos loku haluu tehdä pelin nii katokaa videoita:))


    • ann9238

      mä sanon et noissa ei oo mitää järkee

    • builders club

      Mee robloxiin osta builders club tee palikoista pelimaailma

    • Gameplayerxxx

      Jos haluat tehdä yksin pelin niin suosittelen unity pelimoottoria jolla voi tehdä 3D pelejä. Sitten toinen 2D pelien tekoon tehty softa on microsoft visual C# 2010 express(en tiedä kirjoitinko okiein)on myös hyvä. Olen käynyt kurssit mutta ilman niitäkin kyllä onnostuu netistä jypelin sivuilta löytyy projektimallit ja ohjeet. Tarvitset myös xna game studion

    • Voisin auttaa. Oiskosinulla jotaki sovellusta jolla voi tehdä muuten ois ihan okei :D!

    • keke3d

      Opettele Unity sillä pystyy

    • Stoem

      Kaaro

    • 345emmi

      Mahtaa Ball

    • 345emmi

      Mahtaa Ball
      1.2

    • 345emmi

      Mahtaa Ball
      1.2

    • 345emmi

      Mahtaa Ball

    • 345emmi

      Powerms peli 1.2

    • 345emmi

      Mraits coaster
      1.2

    • 345emmi

      Megrterf Star 1.0

    • 345emmipesonen

      gresmpsd. peli

    • 345emmipesonen

      Mishgrait Star
      1.2

    • 345emmipesonen

      Zaisterwer neimps

      • Pokettaja123

        Happy wheels


    • 345emmipesonen

      Kuusilaakkson tarinoita

    • 345emmipesonen

      Freizexter mörkö

    • Minteri

      The extraball

    • klingklongm

      scrathilla pysty tekeen

    • MÖLLÖPÖPPÖ546

      EN HALUU KIRJAUTUU AUTTAKAA MITEN TEHÄN ONLINEPELI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • MÖLLÖPÖPPÖ546

        PLIDY!!!!!!!


    • Anonyymi

      Ite en osaa tehä peliä olis kiva tehä vähäniinku C:S. GO

    • Anonyymi

      Voinko tehdä pelin joka ei maksa ja voiko joku opettaa

    • Anonyymi

      Vittu ihan paska

    • Anonyymi

      Pelin teko on oikeastaan aika helppoa. Otetaan esimerkiksi Undertale. Tekijä on monimiljonääri eikä pelissä ole 3D:tä, hienoja animaatioita eikä ääninäyttelyä. Pelimusiikki tosin on onnistunut.

      Eli riittää että on yhdessä asiassa hyvä ja osaa käyttää mieli-kuvitusta.

    • Anonyymi

      Hei, minä olen vasta 12v ja osaan silti hyvin erillaisia ohjelmointikieliä kuten BASIC, C, C
      Sinuna aloittaisin Basic-kielistä esimerkiksi Visual tai guick Basic ne ovat hirveän yksinkertaisia ja niistä löytyy paljon ohjeita👍
      Esimerkiksi tekstin "hello" kirjoittaminen tapahtuu vain komennolla PRINT "Hello"

    • Anonyymi

      yyy

      yy

    • Anonyymi

      Joo

    • Anonyymi

      Niin gtth

    • Anonyymi

      Sama itekki haluisin tehä seikkailu pelin mut en osaa

    • Anonyymi

      Haluatko että neuvon sinulle?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe