Onko kenelläkään kokemusta elatusapujen alentamisesta tai yrityksestä alentaa oikeuden kautta??? Miten on onnistunut ja millä perusteella??? Kuka on maksanut kulut oikeuskäsittelystä???
elatusapujen alentamisesta
5
541
Vastaukset
- Riistetty
Onnistui vaikka liian suuret maksut olivat oma vika. Tai no mahdatko nyt olla elatusvelvollinen vai elätettävä.
Lupauduin aikoinaan maksamaan liikaa kun olin erossa sekaisin ja masentunut ja eukko tinkasi ja painosti. Sitten kun olin tolpillani taas, vein oikeuteen, ja reilusti alenivat maksut niin kuin pitikin.
Kumpikin maksoi omat kulunsa, tai vakuutus, kun oli kotivakuutuksessa kummallakin oikeuskuluvakuutus.- Milla
Minä olen vissiin vähän vinksahtanut, mutta aikoinaan kun ex-ukon kanssa erottiin, en vaatinut häneltä muuta kuin minimielatusmaksun, enkä ole vaatinut myöhemminkään vaikka ukko on ollut vakiduunissa jo pitkään. Olen ollut nimittäin sitä mieltä että on sillä ukollakin oikeus aloittaa uusi elämä uuden perheensä kanssa ilman että riistäisin häneltä tukun elatusmaksuja, kyllä minulle on hyvin riittänyt tuo minimimaksu.Onhan tuolla itselläänkin asuntovelkaa ja muitakin menoja.
- Maikku
Milla kirjoitti:
Minä olen vissiin vähän vinksahtanut, mutta aikoinaan kun ex-ukon kanssa erottiin, en vaatinut häneltä muuta kuin minimielatusmaksun, enkä ole vaatinut myöhemminkään vaikka ukko on ollut vakiduunissa jo pitkään. Olen ollut nimittäin sitä mieltä että on sillä ukollakin oikeus aloittaa uusi elämä uuden perheensä kanssa ilman että riistäisin häneltä tukun elatusmaksuja, kyllä minulle on hyvin riittänyt tuo minimimaksu.Onhan tuolla itselläänkin asuntovelkaa ja muitakin menoja.
Voi Milla, täytyy nostaa sinulle hattua asenteestasi. Miehelleni kävi samalla tavalla erossa kuin yllä kirjoittaneelle miehelle, eli suostui exän kaikkiin vaatimuksiin, kun pelkäsi että ei saa lastaan tavata, ja joutuu maksamaan nyt 250 euroa kuussa. Exä ei suosiolla suostu maksun alentamiseen, joten nytpä sitä ollaankin pulassa.
Meille on yhteinen lapsi tulossa, ja jos mies laittaisi senkin kuluihin sitten 250 euroa kuussa, niin eipä paljon sen jälkeen käteen jäisi! Miehen bruttotulot ovat noin 2200 euroa kuussa. Mielestämme tuo 250 euroa on liikaa! En tiedä miten tuota muutosta saisi haettua. Lisäksi mies on tänä vuonna ollut paljon sairaslomalla, ja silti pitää vaan maksaa. Mistäköhän sitä apua saisi, varmaan lakimiehen kautta? - iskä
Maikku kirjoitti:
Voi Milla, täytyy nostaa sinulle hattua asenteestasi. Miehelleni kävi samalla tavalla erossa kuin yllä kirjoittaneelle miehelle, eli suostui exän kaikkiin vaatimuksiin, kun pelkäsi että ei saa lastaan tavata, ja joutuu maksamaan nyt 250 euroa kuussa. Exä ei suosiolla suostu maksun alentamiseen, joten nytpä sitä ollaankin pulassa.
Meille on yhteinen lapsi tulossa, ja jos mies laittaisi senkin kuluihin sitten 250 euroa kuussa, niin eipä paljon sen jälkeen käteen jäisi! Miehen bruttotulot ovat noin 2200 euroa kuussa. Mielestämme tuo 250 euroa on liikaa! En tiedä miten tuota muutosta saisi haettua. Lisäksi mies on tänä vuonna ollut paljon sairaslomalla, ja silti pitää vaan maksaa. Mistäköhän sitä apua saisi, varmaan lakimiehen kautta?Minulla on viisi lasta, joista kolme ovat edellisestä liitostani ja asuvat äitinsä luona ja kaksi lasta minulla on nykyisen vaimoni kanssa. Rakastan kaikkia ihan yhtä paljon, vaikka en kaikkia näekään yhtä paljon.
Minua kuitenkin ihmetyttää lasteni eriarvoisuus lain edessä. Nimittäin kun pyysin lastenvalvojaa laskemaan, että voiko elatusmaksuja pienentää, kun viides lapseni syntyi (pitäähän minun elättää nämä kaksi uusintakin lasta), niin hän esitti seuraavanlaisen yhteenlaskun:
Jokaisen lapsen, joka ei asu luonani, elatuksen tarve on n.420e/kk/lapsi. Siitä vähennetään lapsilisä ja loppu jaetaan vanhempien kesken. Minun elatusmaksuni on 120e/kk/lapsi. Tämän LISÄKSI maksan tietysti ruuat ja muut kulut, kun lapset ovat luonani (n.8vrk/kk). Eli tämän 3x120e lisäksi elatukseen kuluu pakostakin 40-100e lisää. Mutta näiden kahden, jotka asuvat luonani, elatus onkin eri asia. Heidän tulee tulla toimeen toimeentulotuen perusmenoilla, eli 1.lapsi 223.40e/kk ja 2.lapsi 205.60e/kk! Niistä vähennetään myös lapsilisät ja loppu jaetaan tasan vanhempien kesken. Eli 1.lasta minun lasketaan elättävän 61,70e/kk ja 2.lasta minun lasketaan elättävän 47,60e/kk. Ja tässä on kaikki, ei enään mitään lisäksi!
Elatusmaksut eivät muuttuneet, mutta tämä asia minua jäi kaivelemaan, sitä ei lastenvalvoja mitenkään selittänyt. Siis kysynkin joltain paremmin tietävältä, mistä johtuu tämä eriarvoisuus? Ja miksi toimeentulotuen perusmenot tähän kuuluvat, koska emme tarvitse kyseitä tukea. Minulla on vakituinen työpaikka, vaikkakin pieni palkkainen. - Milla
Maikku kirjoitti:
Meille on yhteinen lapsi tulossa, ja jos mies laittaisi senkin kuluihin sitten 250 euroa kuussa, niin eipä paljon sen jälkeen käteen jäisi! Miehen bruttotulot ovat noin 2200 euroa kuussa. Mielestämme tuo 250 euroa on liikaa! En tiedä miten tuota muutosta saisi haettua. Lisäksi mies on tänä vuonna ollut paljon sairaslomalla, ja silti pitää vaan maksaa. Mistäköhän sitä apua saisi, varmaan lakimiehen kautta?Varatkaa aika elatustukitoimistoon ja laskettakaa elatustuki uudelleen. Maksuissahan otetaan huomioon omankin perheen menot, ja nyt kun teille on tulossa lapsi, niin uskoisin että elatustuen määrä hieman laskee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1622569Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482377Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021072- 64901
- 65839
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274717Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18717Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85710Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait208701Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22658