Työnteko on ..

Rattus sp.

Työnteko on haastavaa ja mukavaa eli en allekirjoita alapuolisia kommentteja, että pitäisi siirtyä syrjään tietyssä iässä.

Tietysti tuo innostus ja työssä aikaansaavuus riippuu myös siitä, onko siltä itselleen sopivalla alalla ja kuinka raskasta työ on fyysisesti.

Eli mieluummin parannan elintapojani entisestään ja pyrin voittamaan/päihittämään aikaisemmat saavutukseni työelämässä.

Paljonkin on asioita, joita haluan viedä eteenpäin paremman tulevaisuuden takaamiseksi. Toivottavasti muillakin on samoja ajatuksia :).

Jaksamista edesauttaa sopusoinnussa oleva muu elämä.

28

128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen nyt osasairaspäivärahalla toistaiseksi kun jalka ei anna tehdä työtä kahdeksaa tuntia. Ja hyvä näin.

Mutta kun on oppinut siihen maailmankatsomukseen että töitä pitää tehdä niin kivempaahan se on että ottaa siitä kaiken ilon irti.....ainakin välillä.

• Rattus sp.

No, paljon riippuu työstä ja silloin kun ei ole kunnossa, niin se ei ole mukavaa. Oma työ on enemmän ajattelua ja asioiden eteenpäinviemistä. Saa opetella koko ajan uutta ja pyrkiä parhaaseen mahdolliseen tulokseen. Kyllä sellaisessa työssä jaksaa. Toisaalta huomaan pyrkiväni vaikuttamaan myös muussa elämässä.

• näin on!

Niin, ihminenhän on luotu tekemään töitä.

• Rattus sp.
        näin on! kirjoitti:

Niin, ihminenhän on luotu tekemään töitä.

Mukavaa, että muitakin on samoilla linjoilla :). Tuskin osaan olla paikoillani, muuten kuin kipeänä.

• Olen täyspalvellut.

Kyllä kun pääsin "sohvasentteriksi" alle kuusikymppisenä, olen nauttinut jokaisesta päivästä. Tehkööt työt ne hullut keitä ei kiinnosta itse elämä, vaan antaa orjuutensa kapitalismin alttarille.

Tuo sohvasentteri ei tietenkään tarkoita sanan varsinaisessa merkityksessä sohvaa. Olkkari on minulle ylimääräinen huone koska en katso edes telkkaria. Joten makoilijaa minusta ei saa. Kaiken sijaan voin nauttia elämästäni 24 h omilla tavoillani.

• Rattus sp.

Omalla kohdalla ajattelin kyllä jotakin kehitellä aina hautaan saakka. En välttämättä ole loppuaikoina muilla töissä.

• Asiaa.
        Rattus sp. kirjoitti:

Omalla kohdalla ajattelin kyllä jotakin kehitellä aina hautaan saakka. En välttämättä ole loppuaikoina muilla töissä.

Nimenomaan virikkeellistä toimintaa kehitellä erilaisia asioita, nikkaroida vaikka itselleen tms. Eli harrastaa loppuun asti.

• Rattus sp.
        Asiaa. kirjoitti:

Nimenomaan virikkeellistä toimintaa kehitellä erilaisia asioita, nikkaroida vaikka itselleen tms. Eli harrastaa loppuun asti.

Epäilen, että jossakin vaiheessa hurahdan isompaan veneeseen. Siinä riittää nikkaroitavaa.

• Seitenkymppiseksi tutut näyttää töissä viihtyvän, että on tässä vielä kakstoista vuotta tavoitetta.
      Sinä olet kirjoituksesta päätellen vielä nuori nainen.
      Jossain vaiheessa ajatukset muuttuu, mutta on siinä seitenkymppisessä tavoitetta sullekin.

• Rattus sp.

No, äitini on 82-vuotias. Joogaa, matkustelee, opiskelee kieliä, hoitaa puutarhaa ja tekee metsätöitä. Innostui minun jälkeeni osakekauppoja tekemään. Kirjanpitäjänä hallitsee homman paremmin kuin minä, ainakin tällä hetkellä. Eli minulla on esimerkki elämässäni. Olisi muuten halunnut jatkaa töissä, mutta yrityksessä ei ollut siihen mahdollisuutta.

Jos kokee työn mielekkääksi, voi ohjata sitä haluttuun suuntaan sekä näkee työnsä jäljet, niin ei ole kiire eläkkeelle.

Noin 3 vuoden 3 kuukauden päästä ajattelin viettää merkkipäiviä, jossakin mielenkiintoisessa paikassa. Jos raaskin jättää mussukkani tai mahdollisesti kaksi mussukkaani hoitoon. Olen ajatellut parin vuoden päästä hankkia pojulle kaverin.

• Työnteko oli haastavaa ja antoisaa mutta ei aina kovin mukavaa.

Pitemmän tähtäyksen suunnittelu vaikuttanee asenteeseen työssäkäymisen ennenaikaiseen lopettamiseen?

4:n kympin tietämissä hahmottelimme vaimon kanssa tulevaa aikaa elämisen laatua ajatellen.
      Siihen laatuun kuului mm. mahdollisuus erilaisiin harrastuksiin ilman työn asettamia rajoitteita.

Rajaton mahdollisuuus omasta ajankäytöstään päättämiseen johti terveyteni ja kuntoni reippaaseen kohenemiseen.

Asumismuodon muutos ja samanaikaiset työssäkäymisen lopetukset lisäsivät rutkasti valintamahdollisuuksia.

Tietenkin tulot tipahtivat noin 40%:n tasoon mutta sekään ei tullut yllätyksenä.

Ne jotka pystyvät yhdistämään harrastuksensa ansion hankintaan, ovat onnellisessa asemassa.
      Samoin myös ne jotka eivät näe elämää työn ulkopuolella tai jälkeen työvuosien.
      Kunnes väistämätön on vastassa!

• Rattus sp.

No, töissä on tarjolla terveellistä ja hyvää ruokaa. Kunhan tulevat paremmat kelit, siirryn menemään pyörällä töihin. Koira huolehtii myös kunnosta. Sitten on tuo yksi entinen opiskelukaveri, jonka kanssa tulee lähdettyä kuntoilemaan. Eli taidan olla paremmissa käsissä työelämässä :).

Mitä kokeneemmaksi on tullut omassa ammatissa, niin sitä miellyttävämmäksi työ on muodostunut. Sitä paitsi turha sitä on tässä iässä odotella eläkkeelle pääsyä. Pitää osata nauttia elämästä :).

• näinpäin.

Jos työ on kaikki kaikessa, jos ei ole muuta, niin kai kannattaa jatkaa, kuin kauan jaksaa.
      Mutta, jos elämään mahtuu muutakin, itse ainakin valitsen elämän, kun se on kaikille rajallinen.
      Ketään en halveksi, näen vain omilla silmilläni näin.

• Rattus sp.

Paljon on kiinni siitä myös, mitä tekee. Minulla työ myös motivoi tekemään iltaisin ja viikonloppuisin eri asioita. Kun aikaa ei ole liiaksi, niin laittaa asioita tärkeysjärjestykseen.

Olin viikonloppuna kylässä ystävän luona toisessa kaupungissa. Kun lähdettiin koiran kanssa puolita päivin sunnuntaina takaisin, niin ystäväni suuntasi töihin muutamaksi tunniksi. Elokuussa kun menen erääseen työtilaisuuteen, niin on sovittu (jos ilmat sallivat) purjehtimisesta iltaisin.

• näinpäin.
        Rattus sp. kirjoitti:

Paljon on kiinni siitä myös, mitä tekee. Minulla työ myös motivoi tekemään iltaisin ja viikonloppuisin eri asioita. Kun aikaa ei ole liiaksi, niin laittaa asioita tärkeysjärjestykseen.

Olin viikonloppuna kylässä ystävän luona toisessa kaupungissa. Kun lähdettiin koiran kanssa puolita päivin sunnuntaina takaisin, niin ystäväni suuntasi töihin muutamaksi tunniksi. Elokuussa kun menen erääseen työtilaisuuteen, niin on sovittu (jos ilmat sallivat) purjehtimisesta iltaisin.

Jostain syystä jäi nokkani varjoon, että mieleinen työ pitää tekijäänsä pihdeissään.
        Niin teki minuakin, niin kauan, kuin sitä pystyin tekemään.
        Miksei pitempäänkin, jos resursseja olisi riittänyt.

• Rattus sp.

Nyt on lopeteltava, kun aika ei riitä täällä olemiseen. Muut jatkakoon, jos asia kiinnostaa. Hyvää loppuviikkoa!

• Ihan kuin omia ajatuksiani. Minäkin olen elämässäni siirtynyt uuteen vaiheeseen: Odotan viikoloppuina, että pääsisipä jo töihin. Niin kivaa siellä on. Vapaa-aika kuluukin ikäänkuin huoltotoimissa - mm. ulkoillen ja liikuntaa harrastaen. Tietty siivous ja pyykinpesu on niitä huoltotoimia. Ei tässä enää ooteta että tulis jo perjantai että pääsis baariin.

• Rattus sp.

Olet yhtä onnellisessa asemassa kuin minä :). Tasapainottava tekijä on koira, sillä en jätä sitä liian pitkäksi aikaa yksin.

• oma elämä

Mutta, on siinäkin riskinsä, kun ei ole työssä, alkaa sukulaiset sun muut pyytämään avuksi.
      Minä en jaksa kenenkään koiria hoitaa ym.olen jo hoivannut ihan tarpeeksi, nyt on minun vuoro elää itselle.

• Rattus sp.

Miten olisi, että ehdottaisit koiranhoitopaikan pyytäjille 4H-kerhon palveluja? Oma koiraani en mielellä anna hoitoon edes sitä pyytäville. Pojulle on tarjottu jo neljää hoitopaikkaa. Kertoo varmasti koiranluonteesta :).

• Club +55

Taitavat kalkkiviivat lähestyä?

Ilmasssa on merkkejä jotka viittaavat siihen, että työnantajani, K-kauppias, hakee säädyllistä syytä minun irtisanomiseeni.

Ajattelen kauhulla tilannetta jossa melkein 30 vuotta kestänyt kassatyöni päättyy.
      Varsinkin kun nykyiset viivakoodit eivät enää ole aikoihin vaatineet edes tavararyhmien muistamista.

Samassa kaupassa pitkään jatkuneen työn aikana on muodostunut runsaasti asiakastuttavia joiden kanssa ehtii aina vaihtamaan muutaman sanan ja vaihtamaan pikaiset kuulumiset.

Kun tämä työsuhde päättyy niin on päivänselvää, ettei tämän ikäinen, kouluttamaton naisihminen saa mistään mitään työtä.
      Lyhyestä työajasta johtuen tulee työttömyyskorvaukseni olemaan pieni, kuten aikanaan myös eläkkeeni.

En ole kokenut työtäni enää haastavaksi mutta mukavaa se on.

• Rattus sp.

Toivottavasti ei näin käy tai löydät sopivan uuden työpaikan. Joskus olen antanut palautetta kesäaikaisista kokemattomista kassoista kaupalle. Tuo viivakoodi aiheutti ongelmia ja huomasin kotona, että monesti tuotteet oli laskutettu pariin kertaan. Eli kyllä asiansa osaavia kassoja tarvitaan :).

Ehkä olen ikärasisti, mutta käytän kaupoissa mieluummin vanhemman kokeneemman myyjän palveluja. Siis on noissa nuorissakin ihan hyviä myyjiä, mutta osa tuntuu kuin suoraan kotoa repäistyltä ilman osaamista.

• Club +55
        Rattus sp. kirjoitti:

Toivottavasti ei näin käy tai löydät sopivan uuden työpaikan. Joskus olen antanut palautetta kesäaikaisista kokemattomista kassoista kaupalle. Tuo viivakoodi aiheutti ongelmia ja huomasin kotona, että monesti tuotteet oli laskutettu pariin kertaan. Eli kyllä asiansa osaavia kassoja tarvitaan :).

Ehkä olen ikärasisti, mutta käytän kaupoissa mieluummin vanhemman kokeneemman myyjän palveluja. Siis on noissa nuorissakin ihan hyviä myyjiä, mutta osa tuntuu kuin suoraan kotoa repäistyltä ilman osaamista.

Kiitos rohkaisusta!

Kaksoislaskutuksen estäminen. Jokainen kerta kun viivakkodi vedetään lukijan edestä se antaa äänimerkin jonka kassanhoitaja kuulee.
        Sehän ei kuulu asiakkaan tehtäviin eivätkä kaikki asiakkaat varmaan ole kuuloltaan riittävän tarkkoja mutta ei ole pahitteeksi jos asiakaskin seuraa lukijan vingahduksia.

Suosittelen kassakuitin mieluummin välitöntä tarkistusta!Myöhemminkin sen voi tehdä mutta silloin siihen jää aina jossittelumahdollisuus.

Minulle on sattunut useita kaksoisvingahduksia jotka olen huomannut ja korjannut heti.
        Yhdestäkään kaksoislaskutuksesta minulle ei ole huomautettu.

• Sininen22
        Club +55 kirjoitti:

Kiitos rohkaisusta!

Kaksoislaskutuksen estäminen. Jokainen kerta kun viivakkodi vedetään lukijan edestä se antaa äänimerkin jonka kassanhoitaja kuulee.
        Sehän ei kuulu asiakkaan tehtäviin eivätkä kaikki asiakkaat varmaan ole kuuloltaan riittävän tarkkoja mutta ei ole pahitteeksi jos asiakaskin seuraa lukijan vingahduksia.

Suosittelen kassakuitin mieluummin välitöntä tarkistusta!Myöhemminkin sen voi tehdä mutta silloin siihen jää aina jossittelumahdollisuus.

Minulle on sattunut useita kaksoisvingahduksia jotka olen huomannut ja korjannut heti.
        Yhdestäkään kaksoislaskutuksesta minulle ei ole huomautettu.

Joskus käy kateeksi sinunlaisesi, joiden työsuhde päättyy alle 60-vuotiaana. Itse hätyyttelen tuota rajaa, ja kun puhuin esimiehelleni erikoisimpien töitteni seuraajasta, sanoi hän että et kai sinä vielä ole mihinkään lähdössä. Seuraajani saisi olla jo näitä hommia katselemassa, mutta sellaisesta ei ole tietoakaan.

61-vuotiaana on minulle luvassa osa-aikaeläke. Sen tuoma vapaa-aika kyllä riittää. Saa nähdä, riittääkö terveyttä ym. siihen asti.

• Prkl !

Työ, jota teen, OLISI mukavaa, motivoivaa, mielekästä, monipuolista ... ja vaikka mitä muuta, jos ne saamarin päättäjäpellet ja koko narrinnappulapomoporras eivät toimisi niin idioottimaisella tavalla kuin toimivat.

Kun työkavereita on liian vähän, vähemmän kuin minimimäärä, niin työn nimi on tukka putkella, kieli vyön alla, alimman tason selkänahasta, huiskin haiskin, juosten kustusti, vähän sinne päin ...

• Rattus sp.

Kuullostaa tutulta, mutta onneksi lähin työkuvioni on poissa mainitsemistasi lieveilmiöistä. Olen huomannut tekeväni toisella kädellä pakolliset kuviot, joissa ei ole päätä tai häntää tai vaihtoehtoisesti muutan niitä järkevimmiksi. Saan aikaa sellaiselle työlle. jolla on mielestäni vaikutusta.

Kyllä mainitsemastasi työympäristöstä on ilo kaukana.

• Levottomat jalat!

Aikansa kutakin.

Lienee luonnekysymys?
      Itse alan kaipaamaan vaihtelua 3 - 4:n vuoden jälkeen. Muutkin kuin vain tehtävien muutosta.

Pisimpään, 14-vuotta, pysyin saman työnantajan palveluksessa, samalla paikkakunnalla, vain penskojen peruskoulun ja talovelkojen vuoksi.
      Tuonakin aikana vaihdoin tehtäviä 4-kertaa.
      Muutokset koskivat sekä vastuiden, toimintafunktioiden että organisatioiden vaihdoksia.

Tuon jakson jälkeen lähdin hakemaan vaihtelua ja sisältöä sekä suurempaa vapautta työnantajiani koskevassa päätöksenteossa.
      Viimeinen päätökseni oli se, ettei ole työnantajaa.

Tämä elämäntapa sopi meille eikä ole montaakaan päivää jotka vaihtaisin pois.
      Vaihtohaluni kohdistuisivat muutamaan 14-vuoden aikaiseen rupeamaan.

Kukin voi todistella itselleen, ja ehkä myös muille, omia valintojaan ja onneaan!

• Rattus sp.

Työntekoa kuitenkin. Olkoon sitten työnantaja tai olkoon yrittäjä tai vaihtakoon työpaikkaa. Nykyisessä paikassani olen ollut tällä hetkellä vuoden. Työnteosta pidän ja minulle on sama, onko se tämä tai mieluummin paikka Etelä-Suomessa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      2886
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      25
      2058
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      112
      1568
    4. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1329
    5. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1288
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1196
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1036
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      954
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      911
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      892
    Aihe