"Selvitys: Finnair halvin yhtiö useilla Euroopan-lennoilla"
http://www.hs.fi/talous/Selvitys Finnair halvin yhtiö useilla Euroopan-lennoilla/a1362364233649
Mutta ei taida Suomi24 silti lähteä kotimaisille siiville, ei voi jos vaikka saa murukahvin tai päiväkaljasta joutuu maksamaan pari lanttia.
Tämä uutinen tarkoittaa kuitenkin sitä, että strategia alkaa toimia. Hinnat on huomattu ja kustannuksia saatu pienennettyä. Ja kuten jo viime vuoden uutisista saimme lukea, on Finnair onnistunut täyttämään Euroopan reittejä aiempaa paremmin pudottamatta kovinkaan firmalle jäävää osuutta eli firma alkaa kerätä voittoa.
Finnair 2013: edullinen Euroopassa
6
90
Vastaukset
- Paljon matkustava
Minä kyllä tykkään lentää finskillä. Ei voi mitään...
Joskus tuntuu että suomalaisten pitää tavan vuoksi parjata "omiaan".
Ollaan niinkuin muutkin, kuten jenkit ja hurrit, nehän ne vasta käyttääkin oman kotimaan yhtiöiden palveluja ja tuotteita.
Tehdään mekin niin. Minä ainakin.- lentelijä
Ei tuo oman maan yhtiön haukkuminen mikään erityisen suomalainen ilmiö ole. Saksalaiset haukkuvat Lufthansaa, britit BA:ta, skandinaavit SAS:ia jne ihan samalla tavalla. Jossain määrin aiheestakin, koska kaikilla lentoyhtiöillä on kova paine säästöihin, eikä sellaiseen palvelutasoon, mistä sai nauttia vielä kymmenen vuotta sitten ole yksinkertaisesti varaa.
- Ei sumutettavissa
Hesari on tunnetusti erittäin Finnair-mielinen, joskin viime aikoina ottanut hiukan etäisyyttä. Niinpä ei ihme, että se julkaisee näkyvästi ”uutisen”, joka kertoo epämääräisen lentohakufirman tekemästä ”tutkimuksesta”. Mitään konkreettisia tietoja ei tietenkään esitetä, esimerkiksi taulukkoa siitä, millaisia hintoja oikeasti löytyi.
Lentovaraustilanne tunnetusti elää koko ajan, joten tällaisessa asiassa ei ”tutkijoita” helposti saisi kiinni edes silkasta valheesta ja sepitetystä aineistosta. Mutta varmuus aina paras, kun kerrotaan vain, että on ”hintajohtaja 44 prosentissa” joistakin reiteistä (nekin varmuuden vuoksi valittu tarkoitushakuisesti).
Eivät sentään ihan härskisti sepittele juttujaan, koska tuossahan itse asiassa sanotaan, että heidän mukaansakin 56 prosentissa tapauksia Finnair EI ole halvin vaihtoehto.
Eipä muuten travelmarket.fi ole kovinkaan ajan hermolla. Sen sivuilla on, näyttävien Finnair-mainosten lisäksi, paikoitellen näkyvissä Blue1:n logo, vaikka Blue1:n oma markkinointi ja myynti lopetettiin jo viime vuonna.
Tästä oppii lähinnä sen, että travelmarket.fi kannattaa kiertää kaukaa, Onhan käytettävissä moniakin asiallisia hintavertailusaitteja, esim. http://skyscanner.fi
Ja onhan jokseenkin yhdentekevää asiakkaalle, mikä yhtiö on jonkin tilaston, valheen tai emävalheen mukaan yleisesti tai keskimäärin edullisin. Tärkeää on, mitä vaihtoehtoja on sille matkalle, jolle on lähdössä, ja se selviää käyttämällä asiallisia vertailupalveluja.- lopetetaan kaikki...
Sen 56 prosenttia jakaa sitten useampi yhtiö. Muille jää esim. 24%, 18%, 10% ja 4%. Kaukana 56 prosentista.
Osasit hienosti kääntää tilaston juuri siten, kuten tarkoitusperiisi sopii ja nostit luvun kääntöpuolen epäasiallisesti esiin. "56% EI ole halvin". Jos olisi VAIN kaksi toimijaa niin ero olisi marginaalinen.
Milloin suomalaisita on tullut tuollaisia luovuttajia. - mrs matkaaja
lopetetaan kaikki... kirjoitti:
Sen 56 prosenttia jakaa sitten useampi yhtiö. Muille jää esim. 24%, 18%, 10% ja 4%. Kaukana 56 prosentista.
Osasit hienosti kääntää tilaston juuri siten, kuten tarkoitusperiisi sopii ja nostit luvun kääntöpuolen epäasiallisesti esiin. "56% EI ole halvin". Jos olisi VAIN kaksi toimijaa niin ero olisi marginaalinen.
Milloin suomalaisita on tullut tuollaisia luovuttajia.Paljon Eurooppassa lentävänä valitsen lähes aina Finnairin. Aikataulut ja hinta on usein kuitenkin paras. Tarjouksia satelee tämän tästä. Hyvä Finnair!
- Iloisesti yllättynyt
Viime matkat olen tehnyt yllättäen Finnairilla, hinnat ovat olleet kohdillaan ja aikataulut ovat järjelliset. Ovat jääneet 'halppikset' toiseksi kun on lisännyt laukut sun muut matkaan.
Kunhan vain reittivalikoima pysyisi laajana ympäri vuoden, harmittaa kun kiinnostaviin kohteisiin lennetään vain muutamana kesäkuukautena, kun viihtyiisi täällä Pohjolassa sen hetken kun täällä on lämmintä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m804424Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013850Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363519- 513150
- 402638
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222332- 232036
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151752Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351715