Lumia tupaan

Lumia tupaan

Ostin Lumian. Tutut valittivat, että laite kaikuu. Ostaessa sanottiin, että puhelin on helppokäyttöinen ja he voivat siirtää puhelinnumeroni uuteen laitteeseen, minun ei tarvitse osata tehdä mitään. Kun menin valittamaan laitteesta, minua käskettiin ottamaan puhelimen tiedot itse talteen, kuulemma zune-nimisellä ohjelmalla. Maanantaikappaleen johdosta minä olin siis kuin taikaiskusta muuttunut tietotekniikan ihmelapseksi. Olisin halunnut palauttaa koko vehkeen, eli perua kaupan, mutta puhelimien kohdalla niin ei voi kuulemma tehdä. Menin kotiin ja kaksi kuukautta yritin aina välillä kun jaksoin opiskella "zunea" ja vaikka mitä netistä. En saanut puhelinnumeroita tietokoneelleni puhelimesta. Sitten vein puhelimen huoltoon. Zune ei kuulemma ollutkaan puhelinnumeroihin oikea ohjelma. Ja saamaani varapuhelimeen ei pystynyt (!) puhelinnumeroitani Lumiasta siirtämään. Puhelinnumeroni ovat kuulemma nyt jossain pilvessä (varmaan samassa kuin laitteen valmistajat). Nyt olen täällä kotona ilman puhelinnumeroita varapuhelimen kanssa, jota en osaa käyttää. Sonera, tottakai, laskuttaa datan siirrosta ja vaikka mistä koko ajan täysillä. Saa nähdä, koska puhelimeni tulee huollosta. Yleensähän tälläisten huoltojen jälkeen tuollaiset viat eivät korjaannu. P***kan möivät.

1

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Morjesta Lumia tupaan :)

Löysin saman kirjoituksen iltapäivälehden palstalta, siellä olikin muutamia hyviä vinkkejä asian tiimoilta.

Mutta anyways, kieltämättä harmillinen tilanne ja huonosti alkanut alkutaival uuden puhelimesi kanssa!!

Toi, että myymälässä ovat sanoneet että asiakkaan itsensä pitää ottaa puhelimen tiedot talteen, on ihan yleinen ohje sitä varten että aina kun puhelin lähtee huoltoon ja jos ne päivittää siellä laitteeseen uuden ohjelman niin se tyhjää koko laitteen muistin. Historia muistaa lukuisia tapauksia kun näin on käynyt, joten tästä on hyvä varoittaa asiakasta etukäteen.

Tuosta Zunesta, ihan oikean vinkin olet alunperin saanut --> http://bit.ly/165imCN Sen avulla voidaan ottaa esim. Lumia 900:sta varmuuskopio (esim. ottamasi kuvat ja videot) tietokoneelle. Mutta, jos halutaan ottaa talteen pelkät kontaktit niin ne ovat tosiaan tallessa "pilvessä" eli sinulle varatussa tilassa verkkopalvelussa :)

Lumioissa puhelinnumeroita ei käsitellä SIM-kortilla, ne voidaan siirtää sieltä puhelimen muistiin mutta jos lisäät niitä myöhemmin niin ne ovat aina puhelimen muistissa ja siellä pilvessä. Näin ollen, mikäli numerosi olivat jo alunperin SIM-kortin muistissa niin myyjä olisi voinut kopioida ne sieltä varapuhelimeen. Miksihän tässä kohtaa niin ei tehty?

Ja vielä viimeisenä, olet ihan oikeassa että laskutamme liittymästä koko ajan, vaikka se itse puhelin on huollossa. Hyvä että sait varapuhelimen siksi aikaa käyttöön, voit kuitenkin käytellä liittymää tässä välissä :)

Ongelmista huolimatta mukavaa viikonalkua, kyllä tämä tästä vielä hyväksi kääntyy!

Tero@SoneraPartio

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7725
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1945
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1900
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1623
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1555
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      988
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      879
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      820
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      802
    Aihe