Oo miettinyt tosi kauan tätä ja oon tosi epävarma mun seksuaalisuudesta. Huomasin n. ½ vuotta sitten että oon kiinnostunut tytöistä romanttisessa mielessä ja silloin ihastuin ekaa kertaa tyttöön. Ennen oon ihastunut vaan poikiin, mutta oon kuitenkin ajatellut asiaa paljon ja miettinyt tätä.
Mulla ei onneks oo sitä ongelmaa, että vanhemmat suutuis tms., koska molemmat on tosi avoimia ja kaikkee... Muut sukulaiset oliskin sitten ongelma.
En ite ajattele olevani lesbo, tai hetero, koska mä uskon että rakastun ihmiseen, en sen ihmisen sukupuoleen. Ei sillä oo niin väliä onko se sitten poika vai tyttö. Tässä maailmassa ihmiset leimataan niin helposti joksikin mitä ne ei oikeesti välttämättä ole.
Oisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia saman asian kanssa kamppailevilta tms. ja siitä miten astuitte kaapista jos/kun sen teitte :)
Avautuminen seksuaalisuudesta
13
1100
Vastaukset
- tavallinen.
Mikä pakko se on kenellekään avautua?
- tavallinen
Sinun iässä romanttiset ihastukset vaihtelevat, joten älä kiirehdi.
- : )
Niiin,itsesanoisin että älä vielä mieti tuollaisia.Sinun iässä sitä vasta etsii kuka on.Sitten kun olet 18v ja ihastut edelleen niin sitten vasta kannattaa miettiä asiaa.
Jos nyt asia kuitenkin oikein painaa mieltä niin puhu vaikka jommakummalle vanhemmalle,kaverille tai jos tuntuu ikävälle niin koulun terkarille voi avautua.
Pointtina kuitenkin,että älä murehdi liikkaa,asioilla on tapana järjestyä:) - Hienoa!
Moikka!
Mahtavaa, että olet sillä tiellä, jolla löydät itsesi!
Ensimmäisenä täytyy ihmetellä, että mikä ihmeellisyys se ei-heteroseksuaalisuus on ihmisille, kun kehotetaan, ettei asiaa vielä 14-vuotiaana kannattaisi miettiä, vaan vasta 18-vuotiaana (mikä ei kylläkään ole mitenkään maaginen ikä, muuta kuin lain näkökulmasta)? Ihan yhtälailla se oma seksuaalinen herääminen tapahtuu heteroilla kuin ei-heteroillakin siinä murrosiän paikkeilla, ja ei-heteroseksuaaliset tunteet ja ajatukset eivät ole sen huonompia ja vähempiarvoisia kuin heterotuntemukset.
Toki seksuaalisuus heräilee jo lapsena, ja jo silloin ihminen voi alkaa huomata tykkäävänsä - uskokaa tai älkää - samasta sukupuolesta tai molemmista, tai miten vain, ihan niinkuin heterolapsillakin.
Sanoisin, että sinä itse tiedät varmasti parhaiten, milloin siun kannattaa avautua aiheesta ja kenelle. Ehkä se kannattaisi tehdä sellaisessa vaiheessa, missä olet itse sen verran vahva henkisesti, että et rikkoonnu, mikäli vastaanotto on hyvinkin negatiivinen. Ihmiseltä, joka poikkeaa massasta ja uskaltaa sen vielä myöntääkin, vaaditaan vahvaa itsetuntoa ja -tuntemista, jottei tosiaan hajoa täysin ja unohda itseään ja sitä, mikä on itselleen tärkeää. Se on valitettava fakta, että tulet kokemaan suurta vastustusta, ja saat paljon paskaa niskaan vain olemalla rehellinen, aito itsesi. Toivon toki suuresti, että maailma muuttuisi seuraavan kymmenen vuoden aikana, jottei ihmisten tarvitsisi sellaisia asioita enää pelätä ja kokea.
Minä itse olen "jo" 25-vuotias, ja olen vasta nyt myöntänyt itselleni olevani bi. En uskalla kertoa asiaa vanhemmilleni ehkä koskaan, mutta kavereilleni olen asiasta puhunut. Oloni on sellainen, että tekisi mieli huutaa koko maailmalle tämä, koska olen niin iloinen, että olen vihdoin löytänyt itseni tämän asian suhteen!
Täytyy vielä sanoa, että siula on todella kypsät ajatukset seksuaalisuutesi suhteen, mikä on todella hienoa ikäisellesi, etenkin kun ottaa huomioon, miten paljon maassamme onkaan homofobiaa.
Pysy vahvana, omana itsenäsi, äläkä unohda sitä, mikä _siule_ on tärkeää ja merkityksellistä. Niin pitkään, kun et satuta itseäsi tai muita, kaikki on ok. Tsemppiä, olen todella ylpeä siusta! :)
Terveisin, seksuaalineuvojaopiskelija - bi98jaylpee
itte myös bi-seksuaalina sanoisin että mitä väliä. :D itse en koe tarpeelliseksi kertoa asiaa kellekkään, eiväthän heterotkaan kerro muille olevansa heteroja. Itse menen sillä perjaatteella, että jos joku multa asiasta kysyy, niin sitten sanon totuuden tälle henkilölle mutten ala muille hehkuttamaan. Musta on hienoa poiketa valtaväestöstä ja uskaltaa olla rehellisesti se kuka olen.:)
tietenkin jos susta tuntuu että sun on pakko kertoa asiasta jollekulle niin kerro ihmeessä, ole mahollisimman omaittes ja sano se kun on hyvä tilanne! äläkä hermoile sitä,ajattele niinkun mä,:
musta on niin hienoo olla se mikä mä oon!
ja sitä se on musta todella,oon ilonen asiasta ja ylpee itestäni. :)
( ja vaikka ne miten suhtautuis,niin itte ainakin osaisin olla asiasta iloinen. ystävä ei ole ystävä jos sut jättää sen takia. ja joo sun sukulaiset saattaa hieman pelästyä jokseenkin ovat vähän vanhoillisia. vanhempas suo kuitenki rakastaa! ) :) tsemppii - he-te-ro
Ihan ehdit rauhassa tutustua itseesi ensin. Tutustut omaan kroppaasi ja siihen mikä tuntuu hyvältä. Sun hormonit on vielä aika kuohuksissa ja kasvu kesken. Tarkkailet rauhassa tilannetta, ei vielä kannata vielä kaappien ovia availla eikä sulkea.
- nsormaaliu
Luonnollinen suhde on naisen ja miehen välinen. Kun vanhenet saatat haluta lapsia. Mitä tulee seksiin sinun ei kannata kiirehtiä, ole puhdas kunnes tapaat tulevan aviomiehesi. Jos et ehkä saisi orgasmia normaalissa yhdynnässä tulevan miehesi kanssa, voi hän sen sinulle tehdä yhtä hyvin ns. sormipelillä, kuin mahdollinen nainenkin joka ei ole normaalisuhde. Ns. rakastuminen tuppaa häviämään olkoon suhde mikä hyvänsä. Pyri kuitenkin luonnolliseen suhteeseen. Jos ryhdyt lepsusuhteeseen tunnet ja tiedät olevasi aina epänormaali.
- sellaiset tapaukset
Puppelipojat ja lepakot voivat pysyä kaapeissaan. Sitten kun on tarpeeksi ikää, teille on ikiomat kokoontumispaikat ja ravintolat.
- Seppo.
Lienee yleisempää mitä kuvittelet. Minä olen hetero mies ja on todella vaikeaa löytää heteroita naisia. Olin mukana yhdessä tanssiporukassa ja siellä oli ja vissiin on vieläkin mukana kehitysvammainen tyttö. Hän on fyysisesti kehitysvamminen tai ainakin sellaisena minä häntä pidin. Hänellä vammansa takia on erityisen vaikeaa löytää mieskumppania, josta muuten hän useasti ääneen unelmoi. Puolustin häntä kun muut pitivät häntä vähän pilkkanaan. Itse en häntä mitenkään suoraan sanottuna himoinnut. Ajattelen vain että kaikilla on oikeus olla hetero saa sitten vastakaikua tunteileen tai ei.
Sitten kävi niin että tämä samainen nuori nainen järjesti asian niin että minut erotettiin koko tasssiseurasta. Eli kävi juuri niin kuin sananlaskussa. Nosta porsas ojasta saat loan päällesi.
Oliko sitten kuitenkin lesbo ja vain koitti hämätä?
Tuo erottaminen oli niin kova kolaus minulle että tässä on asenne leboja ja aseseksuaaleja kohtaan muuttunut järjellisin perustein. Vaikka puhutaan seksuaalisista vähemmistöistä, niin noilla homoilla on taipumus keräytyä johonkin yhteiskunnan paikkoihin. On elämänalueita joilla heillä on enemmistö.
Homoista sanotaan että he eivät ole kenellekkään pahaa tehneet mutta tämä ei
minun tapauksessani kyllä pidä paikkaansa. Osaavat olla sitten todella ilkeitä ihmisiä kun pääsevät päättämään toisten asioista.
Jos et sinä halua olla ilkeä niin jos joku mies osoittaa sinuun kiintymystä niin mikäli hän todella näyttää mieheltä. Osoittautuu siis luotettavaksi. Niin etsi sopiva tilasuus ja ihan suoraan kahdenkesken kerro hänelle että olet sellainen että tykkäät tytöistä.
Tosiaan, jos hän on oikeasti on mies, niin hän ensinnäkin jättää sinut seksuaalisessa mielessä heti rauhaan ja toiseksi saat hänestä ystävän. Voitte vaikka keskustella yhteisestä mielenkiinnonkohteestanne naisista.
Miehen on todella vaikea eroittaa varsinkaan maskuliinisista naisista kiinnostunutta lesboa heteroista naisista. Maskuliinen lesbokin on kuitenkin
miehisestä näkökulmasta niin naisellinen että välttämättä sellaistakaan ei heti huomaa . Kysymys on myös miehisistä periaatteesta. Naiset hyväksytään seksuaaliseati ja miehiä ei. - hnjm,
Sait siis pakit siltä kehitysvammaiselta? Se ei tee kenestäkään naisesta lesboa, jos antaa miehelle pakit. Et vain kelvannut hänelle.
- Seppo.
En saanut pakkeja kahdestakin syystä, ensinnäkin ikäero on niin valtava että olisi kysymyksessä mikä vaan vastakkainen sukupuolen ihmisen niin mikään tuolinen suhde mitä kuvittelet ei vain toimi.
Toisen syyn nyt käsittää selittämättäkkin. Ihmisistä nyt vain onneksi osa on sellaisia jotka koittavat tulla toimeen sellaisienkin ihmisten kanssa joihin ei suurempaa luonnollista vetovoimaa ole. Ryhmäässä täytyy jos meinaa pysyä. Sanotaan nyt niin että sain pakit vaikken lähestynyt.
Noin normaalisti nainen aika selvästi osoittaa mikä on naisiaan. Lesboille tiedoksi pari asiaa heteroista ihmisistä. Ensinnäkään eivät heterot ihmiset nai kaikki toisiaan vaan se että on hetero on toiseksi tärkein parivalintakriteeri.
Jos joutuisi loppuikseen autiolle saarelle pari heteoa ihmistä niin sitten ehkä korkeintaan jos ei nyt mikään lähisukulisuus suhde olisi kyseessä.
Se että on hetero ei mitenkään edellytä mitään seksuaalista aktiviteettia eikä sulje sitä pois. Aivan samoin mitä homot ja lesbot kantavat jossain kulkueessa kylttejään eivät hekään parittele sattumanvaraisesti keskenään.
"hnjm," nimimerkin ongelma luullakseni ei mitenkään liity homouteen tai heterona olemiseen vaan sosiaaliluokkaan. Näin luulen. Määrätynlainen välittäminen toisesta ihmisistä kun kuuluu vain osan ihmisistä ominaisuuksiin.
Mutta näin tarkaa tämä on. "hnjm" ja minusta koskaan tulee edes ystäviä.
Nimittäin sinun väittämäsi on liian ilmeisiä jotta ne pitää esittää. Lesbous johtuu aivojen rakenteesta ja lesboja on sitten kahdenlaisia. Sellaisia jotka ovat heteroitten miesten tapaan kiinnostuneita naisista ja sellaisia jotka pystyvät tällaisten edellä mainittujen naisten kanssa olemaan seksuaalisessa kanssakäymisissä. - :-(
Mulla ei ole tyttö ystävää :-(
- jonne300
jos oot bi?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse564234SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo2894127Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv1633645Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky923545Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä843101Korpelanvaara
Korpelanvaaran alle tulee uusi hevosurheilu keskus monen miljoonan investoinnit312467Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv361875Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575681773Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.161763- 371680