Eli taasen: Kertokaas millainen on? Ja minkätasoista matematiikkaa sisältää?
Onko kemian/fysiikan kysymyksiä?
Bioanalyytikko (AMK) valintakoe!
8
6362
Vastaukset
- lukion pitkä kemia
Bioanalyytikko on lähes pelkkää kemiaa ja fysiikkaa. Jos osaa lukion lyhyen matematiikan todella hyvin niin se riittää, pitkän matematiikan (derivointi ja integrointi) osaamista ei tarvita pääsykokeessa eikä myöskään opinnoissa.
- rjekelebb
Mistä olet tietosi repäissyt? Noh kouluissa voi olla eroja, mutta oma henkilökohtainen kokemus on, että kemialla voi tällä alalla tehdäkin jotain, mutta fysiikalla oikeastaan ei. Mutta voi tosiaan olla koulusta kiinni.. meillä painottuu täällä tuo biologia eli "soluoppi", anatomia ja fysiologia jne. Meillä fysiikan kurssit oli perusjuttuja, kuten säteilyä, aallonpituuksia, Newtonin lait.. tenteissä sai meillä olla kaikki matskut mukana ja opettaja joka luennolla muutenkin sanoi, että "ettehän työ kyllä tälläkään tiedolla tee mitään".. :D
- riippuu mihin haet
Fysiikka ei kyllä oikeasti ole paljoakaan opinnoissa. Kemian ja matikan hyvästä hallitsemisesta on hyötyä. Derivointeja ei tarvita, mutta jos esimerkiksi kaavaan sijoittaminen ja kaavojen käyttö yleensäkin tuottaa ongelmia niin vaikeaa voi tulla.
Pääsykokeissa oli ainakin silloin kun itse hain, matikan tehtäviä noin sivun verran. Liuoslaskuja taisi olla (tai ehkä jonkinlainen lääkelasku?) ja prosenttilaskuja ja jotain päättelytehtävän tyyppisiä.
Pääsykokeet vaihtelevat sen mukaan mihin olet hakemassa. Useimmissa taitaa olla nykyään soveltuvuustestit (päättely-, ymmärtämis-, luonteenpiirretehtäviä sekä haastattelu ja/tai ryhmätehtävä).
- Biotyttö
Minä puolestani kysyisin että mitä te päässeet olette kertoneet psykologin haastattelussa miksi olette hakeneet kyseiseen koulutukseen. Minua ihmetyttää että vaikka kuinka meni se haastattelu hyvin ja olin erittäin tietoinen minne olin hakemassa niin silti sain huonot motivaatiopisteet =o.
- parhaat pisteet
Minä sanoin että tykkään nähdä verta.
- kkk
Täällä yksi, joka harkitsee bioanalyytikoksi hakemista ja muutama asia mietityttää.
Pystyykö itse vaikuttamaan missä paikoissa suorittaa opintoihin kuuluvat harjottelut vai päättääkö koulu nämä etukäteen?
Kuinka moni pääsee jo ensimmäisen opiskeluvuoden jälkeen oman alan kesätöihin?
Onko helppoa saada valmistumisen jälkeen vakinainen työ vai ovatko työsuhteet määräaikaisia toisensa perään (erityisesti pääkaupunkiseudulla)?
Miten työantajat suhtautuvat alanvaihtajiin, jos taskussa on esim. insinöörinkin paperit? Kannattaako työnhaussa jättää aiemmin suoritetut tutkinnot CV:stä kokonaan pois? - abina
Muakin kiinnostaisi!
- 111
Up!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Sanna: Nvidia sijoittaa miljardi dollaria Nokian osakkeisiin
Nvidia merkitsee osakkeet 6,01 Yhdysvaltain dollarin osakekohtaisella merkintähinnalla tavanomaisten toteutumisehtojen t535500Palkansaajilta kupattiin 27,5 mrd euroa työeläkkeisiin
Jo pelkän himmelin toimintakulut olivat 400 miljoonaa euroa, jolla olisi mukavasti tuottanut myös sote-palveluja hyvinvo933389Suomessa Pohjoismaiden tyhmimmät demarit......aijaijai..
Lasse Lehtinen sanoo suoraan, että Ruotsissa on fiksummat demarit kuin Suomessa. Ja Tampereella fiksummat demut kuin Hel453289Lehtinen: "Oli demareidenkin onni, että valkoiset voittivat sodan 1918"
Lasse Lehtisen mukaan vasemmalla on radiohiljaisuus hänen uutuuskirjastaan, "Läheltä piti. Kansakunnan hurjat hetket" L742450SDP:n valtuutettu valehtelee koulutuksensa
SDP:n helsinkiläinen kaupunginvaltuutettu Mahad Ahmed käyttää maisterin titteliä suoritettuaan 60 opintopisteen epäviral532337Nepotismi jytkyttää porvaristossa
Taas uutisoidaan, että useampi perussuomalainen kansanedustaja on palkannut oman perheenjäsenensä eduskunta-avustajaksi751867Persut palkkaavat verorahoilla
avustajikseen lapsiaan ja naisystäviään. Juuso on palkannut avustajakseen oman poikansa. Hänen koulutustaustastaan ei2991685Ville Rajainmäki, 25, omaishoitaja
Hän on 65 eläkeikääntyneen avustajana 24/7 Kerrankin omaishoitajaa arvostetaan ja maksetaan asiaankuuluvaa, 3000€, pal201041Anteeksi T
Aamulla olit iloisena huomenta toivottamassa ja minä naama mutrussa sanoi huomenet takaisin. Tajusin vasta yläkerrassa71036Kuinka kauan
Olet tuntenut kaivattusi oletko edes jutellut hänen kanssaan Tietääkö että kaipaat häntä63923