vaasalainen päiväkoti

Aivan ymmällä!

Kertokaa mulle minkä takia yksi Vaasalainen päiväkoti pitää kerran vuodessa pieniä lapsia yötä päiväkodissa.vanhemmat hakevat ensin kotia ja sitten vievät illalla yöksi ja hakevat seuraavana iltapäivällä,kun tulevat töistä.
Mikä on tämän tarkoitus? Koko ajan muutenkin puhutaan siittä,että lapset ovat liian pitkää päivää hoidossa. En ymmärrä vaikka olen kuinka miettinyt,en näe tässä mitää "järkeä".

5

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No voih.

Kannattaa kysyä päiväkodin johtajalta tai vastaavalta siellä päiväkodissa, luulisi heidän tietävän.

Täällä, meitä uusavuttomia ja mä luulen pöllöjä on muutenkin liikaa.

• outoa toimintaa.

Miksi vanhemmat ylipäätään pitävät lapsia päiväkodissa vaikka itse ovat molemmin kotona???

• iäti ittekseen

Tuota en tottavie ymmärrä. Meinaan että on lapsonen hoidossa ja vanhempi kotona ja usein jopa kunnan/sosiaalitoimiston maksamassa hoitopaikassa. Onko rankkaa? Mielestäni pitäisi vähän funtsia ennen kuin menee ja muksun teekee. Tarkkaan harkittu ja valittu puoliso (turvallinen ja vakaa ihminen) ja kunnossa oleva talous (vakituiset tulot molemmilla tai muuten vain mukava määrä rahaa tilillä) on ehdottomasti oltava ensin ennenkuin lasta edes harkitsee. Toki tämä nyt on oma mielipiteeni, mutta uskon että maailmasta löytyy jokunen joka jakaa sen kanssani. Vastuuton lisääntyminen on mielestäni aikamoinen ongelma ja menoerä valtiolle(varsinkin köyhissä maissa).
      Nykyään pikku tuhnuissa kiehnataan kumitta ja sit, "ohhoh, meille tulee vauva!" "Kyllä me selvitään, mummu, ukki ja valtio jeesaa" (Hienoa toki, ei kenenkään tarvitse olla yksin, tai ainakin toivon niin). Monet "lykkäävät" lapsen taikka lapset Mummulaan taikka ukkilaan hoitoon tarpeen vaatiessa ja pitävät palvelua itsestäänselvyytenä vaikka homma mielestäni kuuluisi mennä siten että lastenlapsia pyydetään hoitoon/kyläilemään silloin kun on sopivaa. Yksinäisen YH,n tapauksessa toki ymmärrän sen, että vanhempi tahtoo edes yhden oikeasti vapaan päivän viettää. Täysi arvostus heille jotka saavat itsekseen kasvatettua lapsistaan kunnollisia kansalaisia. Ehkä tämä viesti meni hieman sekavaksi, mut näin minä mietin. Takaisin asiaan, ehkäpä tuo yön yli kestävä hoitojakso totuttaa lapsia olemaan poissa kotoaan. Ettei sitten kun mennään yökylään tai kesä-, rippi- taikka partioleireille tulisi sitä niin kamalaa lasta raastavaa koti-ikävää. Voihan toki olla tarkoitus että vanhemmat taikka vanhempi saa/vat tällätavoin pitkään kaipaamansa yhteisen/vapaan illan sekä yön jolla taas hoitaa ja pitää yllä parisuhteen loistoa sekä romantiikkaa. Mene ja tiedä?! Joku varmaan miettii että mikä ihme tämänkin viestin on näpytellyt. Onhan tämä hieman tolkuton sanasoppa, mutta voin kertoa itsestäni sen verran että olen 25-30 vuotias sisäisesti ja ulkoisesti monien mielestä vastenmielinen ihmishahmo, mutta olen mies joka ei lasta saattaisi tähän maailmaan ennen kuin olisin aikuistunut, raitistunut ja saanut talouteni kuntoon. Ei olisi mielestäni reilua lasta kohtaan sellainen. Ei ole juuri sukua joka jeesaisi enkä valtioonkaan luottaisi. Olisihan se nolo alku ihmiselolle semmoinen et isi ei ehtinyt vetää pihalle kun kinttu krappas o-hetkellä tai että ei ollu "sadetakkiin" varaa kun viimeiset hilut meni taximatkaan.

• Ristinummen Rihanna

Totta töriset! Oli mukavaa lukea tekstiäsi, olen täysin samaa mieltä kanssasi. Oletin sinun olevan itseni tavoin nainen, mutta vielä ilahtuneemmaksi jutustasi tulin, kun sain tietää, että tällaisen mielipiteen omaakin suoraselkäinen ja vastuuntuntoinen nuori mies! Luulin kaltaistesi nuorten miesten kuolleen sukupuuttoon vuosia sitten, mutta onneksi olinkin väärässä. Pakko nostaa hattua sinulle! Joku saa sinusta vielä hyvä av(i)omiehen!

• Eikö tuotakaan ymmär

Uunot! Lapset haluavat olla itse kerran pari yötä. Järjestävät pientä ohjelmaa, leikkejä ja iltapalaa yhdessä. Ei heitä siellä kukaan väkisin pidä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      324
      5632
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      74
      5139
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4206
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      52
      3881
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      43
      3534
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      135
      3259
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      92
      3095
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2229
    9. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49
      2158
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      28
      2125
    Aihe