Kaikki tieto MTI hommista ja opiskelusta olisi enemmän kuin tervettullutta tällä hetkellä! Arvostelua eri opiskelupaikoista, Evo tuntuu parhaalta, mutta onko se? Työllisyys, kansainvälisyys? kuinka paljon opsikelu ajasta ollaan metsässä? tarvitaanko erähenkeä(sitä löytyy)? Paljon lisää kysymyksiä ja teiltä vastauksia myös asioihin mitä en tässä kysynyt, eli kaikki mitä tiedätte.
Beers.. eiku cheers ;)
METSÄTALOUS INSINÖÖRI (MTI)
10
728
Vastaukset
- mmm mmtdk
Metsänhoitaja paras ja kansainvälisin.
- Metsäkulkija
Pääseekö metsänhoitajana ulkomaille helposti siis? Sitä mä vähä haaveillu et pääsis kattelee maailmaa ja varsinki luontoo töiden puolesta
- MMM MMTDK
Jos valitsen suuntaukseksi metsäekonomian tai puumarkkinatieteen, on tiesi ulkomaille erittäin todennäköinen. Varsinkin puumarkkinatieteessä panostetaan kieliin ja kansainvälisyyteen jo kandivaiheessa. Myös ekologian puolella on mahdollista erikoistua trooppiseen metsänhoitoon ja paljon vaihto-ohjelmia Afrikassa ja Aasiassa.
- sama5
VALITSET
- Metsäkulkija
pystyykö Evolla erikoistumaan näihin kyseisiin juttuihin? Kun siellä kyselin ulkomaille pääsysytä nii ei sitä kauheesti hypetetty mut sanoivat et mahdollista on..
- MMMM MM
Ei pysty. Vain Helsingin ja Joensuun yliopistoissa. Suosittelen HY.a, enkä tiedä mitä pääaineita Joensuussa on.
- Metsäkulkija
nii nyt puhutaan siis yliopsito opinnoista ja mä meinasin kuitenkin tonne amkiin mennä.. Mitenköhän amk ja yliopisto koulutus eroaa sit muutaku et yliopistos enemmä luentotyyppistä , vai onko erilailla täl alal?
- Metsätyyppi
Täältä löytyy tietoa siitä, millaista metsätalousinsinööriksi opiskelu on. http://www.mamk.fi/koulutus/amk-tutkinnot_nuoret_ja_aikuiset/metsatalous/tekemalla_oppii
- Metsäkulkija
juu oon varmaan lukenutkin joskus tuolta mut kuinkahan paljon koulut eroaa toisistaan, kun oon Evolle pyrkimässä? :)
- ent. evolainen,nyk. mamk
Mamkissa suomen tasokkain mti opetus ja työllistyminen tutkitusti parasta. Asuminenkin miellyttävämpää kaupungissa eikä missään lammin käpykylässä 16km päässä koulusta tai vaihtoehtoisesti ankeassa koulun asuntolassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733664Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91991Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341210
- 1001073
- 1091055
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876