Millaisia kokemuksia teillä on syntynyt siitä, kun vuokralaisella on ollut kissa tai koira? Osaako kissat esim käydä siinä hiekkalaatikolla, tai mitä vahinkoa ne voisivat aiheuttaa?
Kun vuokralaisella on lemmikkieläin
69
7239
Vastaukset
- Tapauskohtaista
Riippuu ihan kissasta. Toiset osaa, toiset ei. Koiran kohdalla on otettava huomioon myös kynsien jäljet lattiassa, meluhaitat naapureille ja varsinkin nuoremman koiran järsimisvimma, jonka kouriin joutuu erityisesti nurkat, ovenpilet, jopa muovimattolattiat...
Lemmikki-vuokralaisen jäliltä kannattaa huomioida myös se, että allerginen tyyppi ei pysty asumaan siinä asunnossa 3-6kk:een, vaikka sen siivoais miten, se eläinhilse (joka aiheuttaa allergian) jää aina muhimaan johonki rakoon ja aiheuttaa oireita tuon 3-6kk.- kikknlöö8oööp
No neiti allerginen muuttaa sitten muualle jos ei muutama kissan tai loiran karvaa kestä.Ihme neitejä sitä onkin olemassa...
- asunnonvälittäjä
lemmikkikissa aiheuttaa vahinkoa välillä, ei mitään - huoneiston täydellinen remontti.
Tuosta allergia asiasta ei tarvitse välittää mitään ellei sitten itse ole allerginen ja muuta asuntoon vuokrauksen jälleen. Asuntoa vuokratessa ei ole mitään väliä onko siellä ollut aikaisemmin lemmikki vai ei.
Nämä huoneistossa aikaisemmin olleiden lemmikkejen aiheuttamat allergiaongelmat ovat lähinnä urbaanilegendan tasoisia. Käytännössä asia menee yksinkertaisesti näin: normaalisti kukaan ei edes kysy mistään aikaisemmista lemmikeistä ja ne muutamat jotka ilmoittavat etteivät voi vuokrata asuntoa aikaisempien lemmikkejen takia ovat niin allergisia ettei se asunto muutenkaan heille sovi, kaiken pitäsi olla uutta ja steriiliä. - ja ja,,
ei eläimiä..ainakaan kerrostalossa,, se karvojen määrä tarttuu jokapaikaan,,,eihän se ole eläinen syy,,,äänet.,, tapetit ym,,
- lemmikit on jees
Kyllä ne kissat sisäsiistiksi oppivat. Toki hiekkaa roiskuu laatikon yli kaapiessa, mutta sen siivoaminen kuuluu jokaisen kissanomistaja aamu ja iltarutiineihin :) Ja kylppärisä meillä se kissan vessa on. Leikattu kissa on aika hiljainen ja rauhallinen. Tapetit menee mahdollisesti vaihtoon (meillä kissat, 2, yksin olleessaan, hieman riehaantuivat). Muutoin kissat lähinnä raapii joskus huonekaluja. Isommat koirat voi kai kuluttaa lattiaa hieman.. Mutta voisin ihan hyvin kuvitella vuokralaisekseni lemmikin omistajan.
- jortsukka777
Minulla on lemmikkinä jyrsijöitä. Ei ole haittaa ollut, eivätkä jyrsineet mitään.. Vapaana-ollessa vahdin, eli piirtelen ja maaalailen samassa huoneessa ja pidän seuraa.
Kaverilla ainakin kissat olivat ruikkineet muuallekin.. Joutuivat maksamaan vuokran (ymmärrettävästi siis) kun lattia mennyt pilalle. En koe että häkkieläimistä niin suurta haittaa, vaikka kyllä nekin jyrsivät jos ei vahdi. kissoja ja koiria harvemmin vahditaan kun ne luikkivat sisällä 24/7..
Allergiset voisivat siivota vähän useammin ja syödä terveellisemmin niin allergiat pysyisivät kurissa. Astmaatikot saisivat harrastaa ulkoilua ja heidän lisääntymistään pitäisi rajoittaa. "Hehheh".
Monet allergiset ovat allergisia vain kun tietävät että asunnossa ollut jotain elukoita. Monet ns allergiset ystäväni saattavat ensin olla ok, mutta heti kun kuulevat että joku omistaa kissan tai koiran niin äkkiä alkaa köhinä ja voivottelu, kuinka jonkun tyypin eläin nyt kutittelee nenää kun tämä kävelee ohi. Mutta kaikki se alkaa vain, jos he tietävät tästä. Eli paniikki tai prinsessakohtelun odottelu laukaisee.- hehhehheeeeeeeee
"Allergiset voisivat siivota vähän useammin ja syödä terveellisemmin niin allergiat pysyisivät kurissa."
Päivän paras vitsi. - Pizzis
Masennuskin on ihan asennekysymys. Miksei jokainen masentunut vois vähän tsempata ja kelata, että kehitysmaassa niillä ei oo edes ruokaa. Johan häipyy masennus. Eiks ollu yksinkertasta? Ehks ookki ihqun yksinkertane bimbo?
Persuuskin häipyy, kun vähän ryhdistäytyy niin se persureikäsuomalaisuus lirahtaa pisun mukana pyttyyn ja sinne minne kuuluukin eli viemäriin. Taas oli niin yksinkertasta. Vitsi mun pitäs olla parlarenttaarikko kun mä voisin ratkoa kaikki ongelmat niinku sillai. - antiallergia
hehhehheeeeeeeee kirjoitti:
"Allergiset voisivat siivota vähän useammin ja syödä terveellisemmin niin allergiat pysyisivät kurissa."
Päivän paras vitsi.allergiset voidaan minun puolesta hävittää kokomaan maailmasta niistä ei ole kun harmia aina kiukuttelemassa
- On kokemuksia!!!!
Emme vuokraa asuntoa lemmikkien omistajille, koska kokemus on osoittanut, että asuntoa pitää remontoida tosi paljon ennen seuraaville vuokraamista ja rajoittaa myös jatkossa vuokraamista mm. allergia syiden vuoksi. Asuntoa on käytännössä mahdotonta vuokrata enään allergikolle, jos siellä on ollut allergisoivia lemmikkejä.
Eläinten ulosteista jää väkisinkin hajua joihinkin materiaalleihin siten, että jossain olosuhteissa asuntoon tulee tuo haju, mm. kissan pissa on sellainen, joka tulee kesällä esiin omalla hajullaan, kun ulkona on lämpimänpää, kuin sisällä.
Myös naapurit valittavat äänekkäistä koirista herkästi. Koirat alkavat herkästi ulista jäädessään yksin asuntoon päiväksi. Kissat myös osaavat hajoittaa tehokkaasti asuntoa yksin jäädessään, yksi kissa ehtii silppuamaan tapetteja ja raapimaan listoja piloille kummasti. Jopa keittiön vipuhanan muoviosat kelpaavat kissoille pureskeltaviksi! Koirankynnet naarmuavat tehokkaasti lattiamateriaalit, muutkin kuin parketit ja laminaatit.- KALLE KELLO
Kerro missä/mistä päin vuokrailet asuntoa, että kaikki tietävät varoa sinua ja asuntojasi. Siinähän ihmettelet, kun kukaan ei vuokraa lääviäsi ja ainoat tulevat vuokralaisesi tulevat sosiaalitoimen maksusitoumuksen kanssa. Toivottavasti saat niin saatanan huonon vuokralaisen, että sinunkin suusi pysyy kiinni. Kaikkien ihmisten, jotka vuokraavat asuntoja, pitää ehdottomasti varoa sinun laisia vuokranantajia tai vähintään kuvata kaikki paikat (todistusaineistoksi) ja pitää mukana todistajia, joihin kirjataan kaikki asunnon viat ennenkun muuttaa kämppääsi, koska vaikutat juuri sellaiselta, joka maksattaa ex-asukkailla huoneiston remontit kun "ovat pistäneet paikat remonttikuntoon" vaikka todellisuudessa ei näin ei olisikaan.
- häh?
Mulla on minkkiturkki,kettuturkki ja KARHUN talja!SAAKO OLLA ettei luulosairaille tule ongelmia?
- On kokemuksia!!!!
KALLE KELLO kirjoitti:
Kerro missä/mistä päin vuokrailet asuntoa, että kaikki tietävät varoa sinua ja asuntojasi. Siinähän ihmettelet, kun kukaan ei vuokraa lääviäsi ja ainoat tulevat vuokralaisesi tulevat sosiaalitoimen maksusitoumuksen kanssa. Toivottavasti saat niin saatanan huonon vuokralaisen, että sinunkin suusi pysyy kiinni. Kaikkien ihmisten, jotka vuokraavat asuntoja, pitää ehdottomasti varoa sinun laisia vuokranantajia tai vähintään kuvata kaikki paikat (todistusaineistoksi) ja pitää mukana todistajia, joihin kirjataan kaikki asunnon viat ennenkun muuttaa kämppääsi, koska vaikutat juuri sellaiselta, joka maksattaa ex-asukkailla huoneiston remontit kun "ovat pistäneet paikat remonttikuntoon" vaikka todellisuudessa ei näin ei olisikaan.
Niin kokemus on tämä! Meillä ei ole ollut mitään ongelmia, etteikö vuokralaisia olisi ollut, pikemminkin päinvastoin. Asuntomme ovat olleet varsin haluttuja, että monta kertaa on ollut vuokralaiset jo valmiina, kun asunto vapautuu.
Nyt on lisäksi sellainenkin tilanne, että yhden asunnon kohdalla on niin, että koko taloyhtiössä ei saa pitää lemmikkejä, yhtiöjärjestyksessä on kielletty lemmikkien pitäminen. Se myös osaltaan helpottaa tähän asuntoon vuokralaisten hankkimisessa.
Niin se paikkakunta, Tampereen seudulla. - Vitun vajakki
häh? kirjoitti:
Mulla on minkkiturkki,kettuturkki ja KARHUN talja!SAAKO OLLA ettei luulosairaille tule ongelmia?
Onko sulla kyrpä "aivoissa"?
- voi hyvänen aika
ollaanpa täällä todella lemmikin vastaisia. Se on ihmisestä kiinni, miten lemmikki asunnossa käyttätyy. Minä vuokraan ainoastaan asunnon ihmisen olemuksen ja käytöksen mukaan ja luottotiedot ja suositukset tarkistan.
Osaa ne vuokralaiset sen asunnon tuhota ihan ilman lemmikkejäkin.- vuh vuh
En ainakaan vuokraa enää koiran omistajalle, naapurit valittaa kun koira haukkuu päivät yksin ja paskoo takapihan.sitten asukkaat heittää paskat aidan yli pitkin pihoja.
- On kokemuksia!!!!
En ole lemmikkien vastainen, vaan lemmikkien omistajien vastainen ja sitäkin vain, kun pitää asuntoa vuokrata heille. Minulla on itselläni kaksi kissaa ja yksi koira Welsh Gorgi Pembroke, mutta minulla onkin oma talo niiden kanssa asustella.
Voithan sinä vuokrata omaa asuntoasi/asuntojasi lemmikkien omistajille, eihän minun taikka muiden kommenteista kannata välittää. Kantapään kautta minäkin olen oppinut!
Vuokralaisten hankkiminen on melkoista arpapeliä, et voi koskaan olla ihan varma millaisia vuokralaisia TODELLA saat asuntoosi. Jotkut todella saa asunnon täysremonttiin ilman lemmikkejäkin. Kaverilta meni hiljan rivitalonpätkä aivan täysremonttiin, jopa ikkunanpokat piti sisäpuolelta vaihtaa, väliovet uusiksi, parketit uusiksi jne. Jopa osa sähkölaitteistakin oli viety taikka tuhottu. Toiselle kaverille sattui oikea viherpeukalo ja kasvatteli kannabista, asuntokin siitä hieman kärsi ja olipa siinä hieman viranomaistenkin kanssa keskustelua.. Yhdet vuokralaiset keitteli pontikkaa tässä taka vuosina, kun Virosta ei saanut halpaa viinaa ja kannatti keitellä. Sen jälkeen yksi tuttava pappa sai asuntoonsa bordellin, että onhan noita tässä muillakin ollut murheita vuokralaisten kanssa. - hohhoijaa
vuh vuh kirjoitti:
En ainakaan vuokraa enää koiran omistajalle, naapurit valittaa kun koira haukkuu päivät yksin ja paskoo takapihan.sitten asukkaat heittää paskat aidan yli pitkin pihoja.
Sitruunapanta on keksitty ja toimii! ei hauku koira enää sisällä.
- totta puolet
On kokemuksia!!!! kirjoitti:
En ole lemmikkien vastainen, vaan lemmikkien omistajien vastainen ja sitäkin vain, kun pitää asuntoa vuokrata heille. Minulla on itselläni kaksi kissaa ja yksi koira Welsh Gorgi Pembroke, mutta minulla onkin oma talo niiden kanssa asustella.
Voithan sinä vuokrata omaa asuntoasi/asuntojasi lemmikkien omistajille, eihän minun taikka muiden kommenteista kannata välittää. Kantapään kautta minäkin olen oppinut!
Vuokralaisten hankkiminen on melkoista arpapeliä, et voi koskaan olla ihan varma millaisia vuokralaisia TODELLA saat asuntoosi. Jotkut todella saa asunnon täysremonttiin ilman lemmikkejäkin. Kaverilta meni hiljan rivitalonpätkä aivan täysremonttiin, jopa ikkunanpokat piti sisäpuolelta vaihtaa, väliovet uusiksi, parketit uusiksi jne. Jopa osa sähkölaitteistakin oli viety taikka tuhottu. Toiselle kaverille sattui oikea viherpeukalo ja kasvatteli kannabista, asuntokin siitä hieman kärsi ja olipa siinä hieman viranomaistenkin kanssa keskustelua.. Yhdet vuokralaiset keitteli pontikkaa tässä taka vuosina, kun Virosta ei saanut halpaa viinaa ja kannatti keitellä. Sen jälkeen yksi tuttava pappa sai asuntoonsa bordellin, että onhan noita tässä muillakin ollut murheita vuokralaisten kanssa.Kannattaisko ne suosituksetkin ottaa ylös ja tarkistaa paikkaansa pitävyys.... Tuottaa työtä, mutta voit varmistua siitä että saat asiallisen ihmisen asuntoosi. Jos suosittelijaa ei ole (edellistä vuokran antajaa, niin joku mättää pahasti, ellei kysymyksessä ole todella nuori henkilö).
- lemmikkitön
olen samaa mieltä olen itse tuntenut perheen jossa kaikkiin on jouduttu tekemään remontti aina sen jälkeen kun ovat muuttaneet pois .ove hajalla,kaapinovet roikkuu,seinät aivan hirveät.niitä ei tee kotieläimet.järki käteen ennen kuin mollataan eläimiä
- 5+13
totta puolet kirjoitti:
Kannattaisko ne suosituksetkin ottaa ylös ja tarkistaa paikkaansa pitävyys.... Tuottaa työtä, mutta voit varmistua siitä että saat asiallisen ihmisen asuntoosi. Jos suosittelijaa ei ole (edellistä vuokran antajaa, niin joku mättää pahasti, ellei kysymyksessä ole todella nuori henkilö).
Ei kannata. Ilmoitus vain lehteen ja sitten ensimmäinen ihminen joka ottaa yhteyttä. Jos joku bajapää soittelee vuokrailmoitusta ja kuulokkeesta oikein haistaa sen pössyn, niin ehkä kannattaa miettiä miten tekee. Lisäksi esim perussäännöt kannattaa yhdessä sopia.
Tosin vasta-argumentti varmaan on, että "kiire saada vuokralainen" ja "ei ole aikaa katsoa jokaisen taustoja vähäsen". Niinpä niin...Sitä aikaa ehkä kannattaa hankkia.
Edellinen vuokranantajahan tietysti osaa sanoa, että onko ihminen miten hyvin asunut ja hoitanut hommansa. Ei se puhelimen nostaminen pitäisi olla fyysisesti niin rankka suoritus, että ei tätä pysty tekemään. Joillekkin se valitettavasti on. - Koirakko....
vuh vuh kirjoitti:
Niin juu, eihän siis kukaan kouluta koiraa olemaan hiljaa asunnossa. No way, siis sehän on ihan luonnotonta eikä sellaista kukaan osaa.
Hitto ku kaikkihan on toki samanlaisia, kaikki koiranomistajat nakkoo paskot pitkin pihoja ja koiratki paskoo aina takapihalle.
Haloo! Täälläki yks koiranomistaja vuokra-asunnossa rivarissa, ei valituksia haukkuvasta koirasta, ennemminki aina kuulee, että jos ei olis nähny koiraa, vois luulla ettei sellasta olekaan. Ei siis haukuta, ei ole vahinkoja asunnossa, jos koira jotain tuhoaa niin sille jätettyjä pahvilaatikoita. Ei paskoja takapihalla, eikä pihoillakaan, pussitetaan aina joka kakkakasa.
Että on niitä kunnollisiakin koiranomistajia. Ja mukavia vuokranantajia, eikä olla ees ainoa koirakko rivarissa. Rivari ei myöskään ole mikään paska vaan oikein siisti, asunnot on siistit ja hyvä kuntoiset. - Kallion keisari
vuh vuh kirjoitti:
Minä en enää vuokraa asuntoa kokoomuslaiselle. Ne ovat mulkosilmäisiä kuolaavia kusipäitä.
- minun valinta
Minä valitsen tarkkaan millaisen vuokranantajan asuntoon haluan muuttaa. Heitäkin on moneen junaan.
Omistan kaksi kissaa ja hyvin on pärjätty ja paikat siistinä. Ei paikkoja yleensä tuhota omassakaan, miksi sitten vuokralla. Ei siellä edes viihtyisi jos paikat repsottaa.
Täälläpäin seisoo vuokrattavia asuntoja tyhjillään ja valinnan varaa oli. - Eläintenystävä
Itse vuokrattavaa omakotitaloa etsiessäni törmäsin siihen, että esimerkiksi Seinäjoen seudulla lähes kaikissa omakotitaloissa oli lemmikkieläinkielto. Sitten lehdessä ihmetellään että asunnot seisovat tyhjillään, kun isompiin asuntoihin ei vuokralaisia löydy. Eivätkä ymmärrä sitä, että yleensä isompiin vuokra-asuntoihin muuttavat lapsiperheet ja lähes kaikilla lapsiperheillä on lemmikkejä.
Onneksemme löysimme yksityisen vuokraajan ja ison omakotitalon, jonne lemmikit olivat tervetulleita, vuokrasopimus syntyi heti asunnon näytössä.
Ei normaalissa perheessä lemmikit tuhoja asuntoon tee. Tavaroita kyllä voivat tuhota, mutta harvemmin asunto siitä kärsii. Tietysti asia erikseen on omistajat, jotka eivät esimerkiksi koiriaan ole kouluttaneet milläänlailla.
Mutta miettikää vuokranantajat niitä syitä miksi ei asuntoon kukaan vuokralle muuta!- Myös eläinrakas
Kyllä niitä lemmikkien omistajia on kanssa monenlaisia. Juuri kävin asunnossa, jossa oli kuusi koiraa, joista kolme pentua. Kaikki revitty, syöty, purtu ja jopa p askaa sisällä ihan lapioitavaksi asti. Yksi väliovi oli irroitettu saranoiltaan ja laitettu poikittan oviaukkoon estämään koiranpentujen kulkua muihin huoneisiin, ovi näytti olevan nakerettu pilalle. keittiön alakaappien ovet oli nakerettu aivan kauheaan kuntoon. Nämä siis pikasilmäyksellä siihen asuntoon! Onneksi ei ole minun omistuksessani tuo vuokra-asunto!
Varmasti on siistejäkin tapauksia olemassa, että eihän tät voi yleistää.
- 9+12
Se on täysin yksilöllistä käyttäytymistä. Kissat noin yleisesti on hyvin sisäsiistejä ja koiratkaan ei luontaisesti jyrsi seiniä ihan vain huvikseen.
Itseasiassa lähinnä vahingot tapahtuu itse vuokralaisen omille tavaroille, jos tapahtuu. Meillä kissat ei jyrsi mitään huoneiston omistajan omaisuutta ja koira ei aiheuta mitään tuhoja. Naapurimme ei edes tiennyt meidän omistavan koiraa, ennenkuin tulivat vastaan pihalla ja olen todella varma, että heidän 3 lastaan pitää enemmän meteliä, kuin koiramme. Eli melu/tuhohaittaan kun verrataan, niin sitten lapsiperheitä tulisi syrjiä.
Vastaus kysymykseesi. En missään nimessä eväisi eläimen omistajalta lupaa muuttaa omistamaani kämppään, paitsi jos ihmisestä näkee selvästi että ei osaa eläimiään hoitaa niiden vaatimalla tavalla.- Myös eläinrakas
En menisi kissoistakaan niin takuuseen, kyllä yksi kissa saa melkoista tuhoa aikaan, jos niikseen tulee. Kissalla on terävät hampaat ja kynnet. Minulla on ollut vuosien aikana lukuisia kissoja, osa ihan hyvätapaisia, mutta tämä viimeinen on kyllä sellainen, että jälkeä syntyy. Jos asuisin vuokralla, olisin lentänyt asunnostani aikaa sitten, niin paljon on kissa rikkonut paikkoja.
- 8+14
Myös eläinrakas kirjoitti:
En menisi kissoistakaan niin takuuseen, kyllä yksi kissa saa melkoista tuhoa aikaan, jos niikseen tulee. Kissalla on terävät hampaat ja kynnet. Minulla on ollut vuosien aikana lukuisia kissoja, osa ihan hyvätapaisia, mutta tämä viimeinen on kyllä sellainen, että jälkeä syntyy. Jos asuisin vuokralla, olisin lentänyt asunnostani aikaa sitten, niin paljon on kissa rikkonut paikkoja.
Tietenkin pitää muistaa, että kissoja on erillaisia ja luonteet vaihtelee. Ei ne kissat kohdusta marssi minkään luonnemuotin kautta. Kissa luokitellaan tuhoeläimeksi ja kyllä. Kissa saa hyvät tuhot aikaiseksi, jos vain haluaa. Yleisesti tuho kohdistuu sinun omistamiisi tavaroihin. Sohvat aika lemppareita, jos vain on materiaalia minkä saa rikki ilman ongelmaa.
Itselläni ollut vuosien varrella kissoja ja nuo kaksi nyt asustaa meillä. Ei ole mitään ongelmia ollut ja pientä mattojen kynsimistä lukuunottamatta pahin haitta on kissankarvat. Koirakaan ei pura tunteitaan tavaroihin (Omiinsa toki).
Jos kämppä on oikeasti laadukas ja sisätilat ei mitään perus rakennusmateriaalia, niin voisin vähän harkita vuokralaista. Paitsi jos edelliset vuokranantajat kertovat, että ei ole ongelmia ollut. Mutta jos peruskulutus on ihan normaalin rajoissa, niin en kissa/koira omistajia hylkisi. Kuten mainitsin. Jos tuhoista ja häirinnästä puhutaan niin lapset varmaan aiheuttaa laskua enempi, kuin eläimet. Faktana en asiaa esitä, mutta veikkaisin näin ja omien havaintojeni mukaan. :P - ......
Myös eläinrakas kirjoitti:
Maksaa se omien seinienkin korjaaminen eläinten jäljiltä. Eikös ne yleensä korjata koska repaleisessa kodissa ei ole kiva asua.
- talja1
Itse löysin onneksi kivan vuokrakodin kysyin heti jo alkuunsa itseni esittelyn jälkeen että saako olla lemmikkejä koska ilman kissaani en olisi asuntoon muuttanut kissa on aikuinen leikattu kiltti kolli joka raapii huonekalujani ei seiniää vahvaseinäisessä vanhassa kerrossa eivät pienet naukaisut kuulu jne...toki on selvää että kissani on sisäkissa ja kulkee vaan joskus valjaissa ulkona/rapussa kanssani enkä vie sitä lasten leikkipaikoille kuseksimaan.Jos omistaisin kämpän jota vuokraisin jollekkin tottahan toki lemmikkien omistajat saavat sitä vuokrata lisätään vaan sopimukseen pykälä että jos jotain haittaa on tullut sen vuokralainen pois muuttaessaan joutuu korvaamaan ja jos naapurit valittavat äänistä otan yhteyttä vuokralaiseeni ja koitamme päästä sopuun kouluttamisella pääsee pitkälle eläinten kanssa sekään ei siis olisi mikään ongelma.
- kotihiiruli
Voisin vuokrata, jos tulevalla asukkaalla olisi vain yksi kissa tai pienikokoinen koira.
Kissat ovat siistejä ja pienemmän koiran kynnet eivät riko parkettia. Uskon, että normaali töissäkäyvä tai opiskeleva henkilö pitää huolta kodistaan ja lemmikistään niin, ettei asunto tai naapurusto kärsi eläinasukista. - hohhoijaa
kotihiiruli kirjoitti:
Voisin vuokrata, jos tulevalla asukkaalla olisi vain yksi kissa tai pienikokoinen koira.
Kissat ovat siistejä ja pienemmän koiran kynnet eivät riko parkettia. Uskon, että normaali töissäkäyvä tai opiskeleva henkilö pitää huolta kodistaan ja lemmikistään niin, ettei asunto tai naapurusto kärsi eläinasukista.Ei ne isaommankaan koiran kynnet riko parkettia jos ne on oikein hoidettu,
- 8+5
kotihiiruli kirjoitti:
Kissat ovat siistejä ja pienemmän koiran kynnet eivät riko parkettia. Uskon, että normaali töissäkäyvä tai opiskeleva henkilö pitää huolta kodistaan ja lemmikistään niin, ettei asunto tai naapurusto kärsi eläinasukista.Pienet koirat on paljon pahempi haitta, kuin isommat. Isolla koiralla kynsien hoito on helppoa ja ei ole meidän parketissa mitään jälkiä?
Yleensä pikkukoirat on niitä "ooo mussun mussun ihana, tule sohvalle mamman sylkkyyn ihana pusipusi" rasituksia, jotka omaavat rotan painon ja Alfa aseman talossa. Sitten se ihana rääpäle jää kotiin ja mitä se keksii? Syö listoja, ovia sillä moottorisahallaan protestina kun jätetty pomo yksin. :D
Iso koira kun ei kuole talvella 45min lenkin aikana, niin saa sitä aktiviteettia ja tietää asemansa laumassa (Kukaan täyspäinen ei halua laumanjohtoon isoa koiraa, varsinkin jos lapsia), joten yleensä ottaa aika rauhallisesti. - Densooh
Kyllä lemmikki on vuokralaisena aika paljon pienempi "riesa" kuin ammattimainen juoppo.
- vuokralla kissan kaa
Itse muutin vuokra-asuntoon, jossa edelliset asukkaat olivat tupakoineet ja jättäneet asunnon siivouksen retuperälle. Oli myös jättänyt vuokran maksamatta ja asukas näin saanut asunnosta häädön. Asuntoon piti tehdä otsonointi ja remonttia, että asunto tuli asumiskelpoiseksi. Vuokrasopimuksessa oli, ettei lemmikkejä saa olla, mutta sain kuitenkin kissan lahjaksi viime jouluna. Vuokraisäntä lupasi, että saan asunnossa kissaa pitää. Hän on nähnyt, että pidän asunnon kunnossa ja maksan vuokran ajoissa. Kissasta huolimatta asunto on hyuomattavan paljon siistimpi, kuin mitä asunto oli edellisen asukkaan jäljiltä. Eli, ikinä ei voi tietää mitä on vastassa, kun vuokralaisen ottaa.. oli sitten lemmikin kanssa tai ilman. Oma katti ainakin osaa käydä laatikolla tekemässä tarpeensa, kynsii raapimispuuta ja rellestää omassa kiipeilypuussaan. Lemmikki tuo paljon iloa tähän harmaaseen elämään. :)
- Häkkilintu........
Itse en tajua, miksi lemmikkejä kiellettäessä tarkoitetaan käytännössä vain kissoja ja koiria. On niitä paljon muitakin! Pitääkö kieltää ihan piruuttaan ne akvaariokalatkin, ettei vain tule parkettiin naarmuja? Jos ei pidä, miksi asiaa ei voi muotoilla suoraan niin, että ei kissoja tai koiria?
- Vuokralainen
No heh, itse asun vuokralla 160 neliöisessä omakotitalossa. Alunperin vuokranantaja oli tietoinen kolmesta koirasta ja tuumasi vaan että on aikaisemmillakin vuokralaisilla koiria ollut. Vuokratakuita ei ollut vailla. Itse ollaan rempattu taloa joka alkuperäisessä kuosissa vuodelta 1979. Vuokrasta saadaan vähentää kaikki mitä asunnossa tehdään. :) Mitään ei koskaan yksikään koirista ole tuhonnut. :) Vuokranantajasta ei ole kuulunut kahteen vuoteen mitään. :) Vuokrakin "vaatimattomat" 550e/kk. Repikää siitä. Tämmöisiäkin vuokranantajia on. :) Asuttu ollaan 6 vuotta. :) p.s. Akvaario on myös. Unelma vuokranantaja meillä. Vuokra on myöskin ollut koko ajan sama vuodesta 2007.
- Huom.
Kissakin saa parkettiin naarmuja.
Eipä taida olla materiaalia, mihin se ei veitsenterävine kynsineen saisi naarmuja kun oikein on kovassa vauhdissa. No, lattiakaakelissa ei kylläkään näy. - että näinn
Sukulaisellani on kokemusta vuokralaisesta, jonka jäljiltä asunto oli lähes totaalisesti pilalla. Kouluttamaton taistelukoira oli repinyt esim. tapetit pilalle siltä korkeudelta, mihin oli ylettänyt. Myös parkettilattia oli siinä kunnossa, että siihen ei enää hionta riittänyt, vaan oli täysin pilalla ilmeisesti isojen pissalammikoiden takia, joita ei oltu siivottu pois.
Tässä tapauksessa itse vuokralainen oli asiallinen, mutta ei hänen uusi poikaystävänsä koiransa kanssa. Tuon kokemuksen jälkeen en aio itse hankkia koskaan vuokra-asuntoa tai en ainakaan vuokraa sitä koiraihmiselle, vaikka joku mielipiteestäni hermostuisikin.
Jos vuokra-asunto on huonokuntoinen ja joka tapauksessa kaipaa jossakin vaiheessa lähivuosina perusteellisempaa remonttia, niin silloin ilman muuta voi antaa asunnon vuokralle eläinperheeseenkin.- 20+7
Hetkinen. Sukulaisesi majoitti ihmistä, jolla on taistelukoira? Käsittääkseni taistelukoiran pito on laitonta suomessa. Vai tarkoititko rotua? Olisi mielenkiintoista nähdä taistelukoira rotu. Tai sitten vain oletat ,että koirarotuja joita käytetään taistelukoirina ovat kaikki taistelukoiria.
Kouluttamaton koira kykynee kyllä aiheuttaa mainitsemasi tuhot, tosin niin ihminenkin. Harmi tietenkin, että serkkusi otti siinä hommassa takkiin ja jos hän ei koiraihmisiä halua asuttaa, se on kyllä täysin perusteltua. - Säälittävää
20+7 kirjoitti:
Hetkinen. Sukulaisesi majoitti ihmistä, jolla on taistelukoira? Käsittääkseni taistelukoiran pito on laitonta suomessa. Vai tarkoititko rotua? Olisi mielenkiintoista nähdä taistelukoira rotu. Tai sitten vain oletat ,että koirarotuja joita käytetään taistelukoirina ovat kaikki taistelukoiria.
Kouluttamaton koira kykynee kyllä aiheuttaa mainitsemasi tuhot, tosin niin ihminenkin. Harmi tietenkin, että serkkusi otti siinä hommassa takkiin ja jos hän ei koiraihmisiä halua asuttaa, se on kyllä täysin perusteltua.Niin ja kai em. tapauksissa on tehty eläinsuojeluilmoitus? Tuhoavasti käyttäytyvä eläin on onneton, saattaa olla jopa nälissään tai janoissaan tai kipuinen tai sairas tai...jos ei ole pentu enää
- Kaksi kissaa kotona
Kissa oppii luonnostaan laatikolle tekemään tarpeensa, jos sellainen on? Kissojen raapimiseen ei pysty normaalisti vaikuttamaan (jos ei leikka akynsiä jne), eli itsellä kaksi kilttiä maatiaiskissaa (ulkoilevia) ja välillä kuuluu kynsimistä matolla ja huonekaluissa. Toki kissat tietävät että huonekalut ovat kiellettyä ja matolla sallittua välillä raaapustella hieman, mutta joskus unohtuu kissoillakin pelisäännöt.
Kokemuksesta itseltä ja muualta on, että kissa yleisesti raapivat tapettia (etenkin sisäskissat) ja koira kaluaa sitten kouluttamattomana puulistoja jne.
Jos esim. koira on koulutettu se on mallikelpoinen asukas sisällä ja ulkona.
Mielestäni isot koirat ei mielestäni kuulu kerrostaloihin, koska tuovat likaa käytäville sekä vaikeampi kulkea (etenkin vanhat koirat) sekä kaikki haukkumiset kuuluvat koko talossa, koska vahtivietti tai muuten iloinen haukahdus tulee luonnostaan.
Usein olen huomannut, että tutut joilla koira saavat varoituksia koiran haukkumisesta (esim. jätetty yksin kotiin) Tuollaiset asiat, kuten radion jättäminen päälle hiljaa jne. voi hyvinkin estää koiran omaa haukuntaa, joita voi kertoa vuokralaiselle vinkiksi, ettei koira hauku omistajan ollessa pois. Koirien ulkoiluttamiseen 8h on maksimi ja itse kyllä eläinsuojelun ystävänä seuraan, jos naapurit alkavat jutella, että koiraa tai kissaa ei ole huolehdittu asianmukaisesti. Vika siis ei aina ole eläimen vaan meidän ihmisten välinpitämättömyyden.
Lattimateriaalien suhteen en ole kokenut kulumia, eli laminaatti suojaa ja usein koiranomistajat peittvät lattiaa matoilla jokatapauksessa. Koiran ja kissan karvoilta ei voida välttyä, etenkään jos omistaja on huolimaton esim. ei imuroi huolellisesti säännöllisesti.
Lemmikin omistajille suosittelen kunnon vakuutta asumiseen (ei vuokranmaksamiseen pelkästään) Kuntotarkastus esim 2x vuodessa.
Meinasin ihan kaikille vuokralaisille laittaa 1-2x vuodessa tarkistuksen (lemmikki tai ei), jossa turvallisuus myös taataan.. Palovaroittimet jne. Usein vuokralainen ei uskalla sanoa, että esim. vessanpytty vuotaa jne. vettä menee ja lorina käy.. Lemmikkien tekemät mahdolliset tuhot voidaan korjata vuokralaisen asuessa esim. jos koira jyrsinyt lattialistan jne.. Jos paikat kunnossa on tarkistus ohi 10min. Voi olla ikävä yllätys, kun 3v jälkeen vuokralainen lähtee, jossa esim. koira ja kissa pistäneet paikan ns. remonttiin.
Mielestäni suurin syyllinen huolimattomuuksiin on ihminen ei lemmikki ja jos lemmikki huolehditaan oikein ei mitään tuhoisaa synny normaaline elämisen lisäksi. - KALLE KELLO
Ei ole kokemuksia, mutta kyllä kissa ja koira (koira enempi) saa kaaosta aikaiseksi. Kissa lähinnä kynsii ja saattaa repiä tapettia, os tapettissa on kiva alku (onhan se kiva leikkiä), toiset koirat on tuholaisia luonteeltaan (ei ole annettu tarpeeksi puuhaa ja lenkkiö) ja saattavat hyvinkin jyrsiä vaikka keittiönkaapit remonttikuntoon. Tuollaiset (koiran) tekemät tuhot johtuvat yleensä siitä pahimmasta elukasta eli ihmisestä, joka saakin sen asunnon täysremonttiin. Pieniä nuo elukoiden aiheuttamat rempat on, sikäli mikäli ne on hoidettu kunnolla: lenkitetty usein, leikitetty ja annettu niille muitakin aktiviteetteja. Kyllä, vuokraisin asuntoni lemmikkieläimen omistajalle.
- ghtr66
En missään nimessä. Olen allerginen ja tiedän millaisia oireita tulee kun asuu asunnossa, jossa on ollut lemmikki.
- tapiontie kouvola
Helvetisti päivää vaan.olen sitä mieltä että,JATKUVISTA talon REMONTEISTA tulee alergiaa,enemmän kuin ELÄIMISTÄ.Myös kosteusvaurio asunnoista,PAHEMPAA EI VOI OLLA ENÄÄN.
- MIIIAAUUUU
Voi Voi ihmiset voi olla pahempia ,remontin syyhyn. Toiset osaa koulutaa koirat ja kissat niin ettei tule mitään remontin aihetta!(niuhottajille vaan)
- akkahki2
Kyllä ne ihmisvuokralaiset tuhoaa enemmän asuntoja kuin eläimet, sori vaan. Itselläni on kissa eikä se ole koskaan tuhonnut mitään asunnoista. Se tekee tarpeensa laatikkoon, ei raavi seiniä eikä huonekaluja vaan omaa raapimispuutaan. Lattiat kuluvat käytöstä muutenkin. Pahimpia asuntojen tuhoajia taitavat olla sisätupakoitsijat, narkkarit ja muut hörhöt. Toki huonosti pidetyt ja kouluttamattomat lemmikitkin saavat tuhoa aikaiseksi, mutta väittäisin, että pahinta jälkeä tulee typeristä aikuisista ja lapsista.
- kissanainen
Asun vuokra-asunnossa, omistan kuusi kissaa.
Kyllä, kuusi kappaletta. Kolme narttua ja kolme urosta.
Ei se niinkään ole lemmikistä kiinni, vaan omistajasta, kuinka tunnollisesti hän lemmikkejä hoitaa ja miten on niitä kouluttanut.
Esim. jokainen kissani on leikattu, eli eivät turhaa merkitse virtsalla asuntoa.
Myöskin siivoa riittävän usein hiekka-astiat, etteivät muutenkaan koe tarvetta tehdä lattialle tarpeitaan. Ostan sännöllisesti uusia leluja ja piän heille seuraa etteivät turhaudu ja leiki tapeteilla ym huonekaluilla. Kissoillani on myös reilun kokoinen raapimis-/kiipeilypuu johon olen jokaisen katin opettanut tyydyttämään raapimisvimmansa. Vesikupin alla pidän mattoa, joka estää veden loiskumista laminaatille, ruokailun jälkeen siivoan ruoantähteen etteivät pinty lattiaan tai jätä rasvajälkiä.
Kyllä se on siitä omistajasta kiinni, kuinka pahaa jälkeä asuntoon jää lemmikin pitämisestä.
Mainittakoon vielä että vanhimmat kissani täyttävät pian 6 vuotta, nuorin on reippaan vuoden ikäinen. - N.T.
Vuokrasopimukseen voidaan erikseen laittaa ehto, että lemmikkien aiheuttamat tuhot korvaa vuokralainen.
Toki siis pitää ottaa huomioon normaalikuluminen. Isot koirat saattavat vähän enemmän kuluttaa vaikka laminaattia, mutta esim kokolattiamatto ei ole moksiskaan. Jos seinät on maalattu, ne saa olla rauhassa kissoilta. Kaikki kissat eivät tietenkään raavi tapettiseiniä, mutta se tapetin "pehmeys" verrattuna maalattuun seinään, saattaa houkuttaa kynnenterotukselle. On omistajasta kiinni antaako eläimen tehdä tarpeita lattialle / pitääkö kissavessan niin töykeässä kunnossa, että kissa tekee tarpeensa muualle, mutta näissä asioissa sitten meneekin vuokrasopimuksen ehto (vuokralainen on vastuussa lemmikkien tuhoista) käyttöön ja vuokralainen maksaa.
Minulla on kissa joka välillä koittaa tapettia raapia, mutta kun tarpeeksi usein kieltää niin ei se niille mitään tee. Ennen asuin asunnossa jossa oli vain maalattua seinää, niihin se ei koskenut kertaakaan. Kissa ei aiheuta muita tuhoja asunnossa, huonekaluissa kyllä saattaa näkyä jotakin, mutta sehän ei ole vuokranantajan huoli.
Olen asunut kissani kanssa 5 asunnossa, eikä kukaan koskaan ole valittanut sanallakaan että kissa olisi tuhoja tehnyt. 2 asunnossa oli ehtona tuo lemmikin tekemä tuho on vastuullani, muttei asunto kärsinyt kissani läsnäolosta lainkaan joten mitään extraa en koskaan joutunut maksamaan.
Kuten täällä on sanottukin jo; hyvä lemmikinomistaja ei anna tehdä tuhoja, mutta huonoa ei kiinnosta. Sama homma ilman lemmikkejä; hyvä vuokralainen pitää asunnosta huolen, huonoa ei kiinnosta. Mm tästä syystä on olemassa takuuvuokra; jos kämppä on pilalla, on edes jonkinlainen turva jolla rempata.- tolkun tulkku
^ "Mm tästä syystä on takuuvuokra; jos kämppä on pilalla, on edes jonkinlainen turva jolla rempata".
Asia ei ole ihan noin. Takuuvuokra on nimensä mukaisesti ainoastaan vuokranmaksun takuuna. Takuuvuokrasta ei voi pidättää asunnon remonttiin tarvittavia varoja.
Laki huoneiston vuokraamisesta tuntee ainoastaan termin "vuokrasuhteen vakuus", tämä kattaa sekä rästiin jääneen vuokran että asunnon normaalia suuremmasta kulumisesta ja turmeltumisesta aiheutuneet vahingot.
Jos vuokranantaja poikkeaa asianomaisen lain termistöstä tehdessään vuokrasopimusta, voivat asunnon remontit jäädä vuokranantajan itsensä harmiksi. Kannattaa siis käyttää lain termistöä, mikäli haluaa turvata myös asunnon tulevan remontin.
- asdfghjk234567
Entäs kun vuokranantaja ei kerro, että asunnossa on iljettäviä turkiskuoriaisen toukkia? En ollut koskaan aiemmin edes ajatellut mitään ötököitä, kunnes muutin tähän vihoviimeiseen pee-läpeen. Kuitenkin asunnossa on lemmikkikielto. Hah. Toukat ne vasta pilaakin asunnon jos ne alkaa syömään vaatteita yms.
- Maalaisjärjellä
Minulla on kaksi vuokra-asuntoa,joissa molemmissa asukkaalla kissa,toisella kaksikin.Olen käynyt huoltotoimien takia asunnoissa ja ei mitään jälkiä tai hajuja ole lemmikeistä aiheutunut.Edellisillä vuokralaisilla oli pieniä lapsia ja jälkiä jäi mm.laminaatti lattiaan ja verhotankoja piti kiinnitellä uudelleen.
Kun haen vuokralaista ilmoitan,että lemmikit sallittu tapauskohtaisesti.Iso koira voisi olla ehkä este tai pentukoira/pentukissa.Vuokratakuuna on 2kk rahana ja sopimuksessa ehto,että lemmikki ei saa aiheuttaa häiriötä muille ja mahdolliset huoneistolle koituvat vahingot maksaa vuokralainen.
Vuokralaisen saa helposti,jos sallii myös lemmikin,koska monet yksityiset eivät vuokraa asuntojaan lemmikkien omistajille. - Simppeli homma
No eiköhän tuo nyt ole kaikkein selkeintä, kun laittaa selkeästi jo ilmotukseen "LEMMIKIT JA SISÄLLÄ TUPAKOINTI KIELLETTY" - pääsee tuosta miettimisen vaivasta.... muuten joudut pohtimaan niitä lemmikkituhoja pahimmillaan vuosikausia yöt läpeensä.
Niin ja samat ehdot myös kirjallisena siihen vuokrasoppariin!
Lemmikilliset ihmiset löytää kyllä kämppänsä muualtakin.. - ei kissan syy
Jostain kumman syystä varsinkin helteellä tulee kissankakan hajua rappukäytävään. Vaikka kuinka olis siististi hoidettu.
- ei kissan syy
ohtunee talon ilmastoinnista, eli vetää kaikki hajut asunnoista käytävään, myös ruokien ja tupakansavujen..
- hellevi11
Itse vuokraan asuntoja ammattini puolesta, lisäksi olen myös allerginen ja lemmikin omaava. Itse pärjään oman kissani kanssa siten että siivoan usein ja käytän ilmanpuhdistimia. Olen ollut joskus aikaisemmin allergisempi ja sain hengenahdistuksen jo lemmikkiasuntoon astumisesta. En vuokraisi asuntoa lemmikin omaavalle jos asunnon vuokrauksessa on joskus ollut vaikeutta, jos asunnosta on taas aina kilpailultu vuokralaisten puolelta niin en näe sitten sitä ongelmana, aina löytyy sopiva vuokralainen. Hyvin tärkeää on kuitenkin se että lemmikkien pito kerrotaan seuraavaa vuokrausta tehdessä koska muuten voi tulla ikävä yllätys seuraavalle allergiselle asukkaalle ja pahimmillaan vuokraus päättyy siihen.
- On kokemuksia!!!!
Meillä on simppeli homma yhden vuokrattavan asunnon osalta, sillä taloyhtiö on kieltänyt lemmikkien pitämisen ja kun se on yhtiöjärjestyksessä, ei siinä ole mitään epäselvää. Koko taloyhtiössä ei siten pidetä yhtään lemmikkiä!
Minulla ei ole tarkempaa tietoa, että mistä tämä yhteinen päätös on tullut aikoinaan. - En vuokraa enään!
Yksi kissa voi tehdä tälläistä vahinkoa http://aijaa.com/ehQfLG
Vapaaksi päässyt papukaija on sitten todellinen tuholainen!
Lemmikit ovat mukavia, mutta realiteetit pitää muistaa!
En vuokraa enään asuntoani lemmikkien omistajalle!
Kissan kynnet tekevät jopa vuolukiveenkin melkoiset naarmut!- Omistan linnan
Ovenkarmi on vuodelta ennen sotia ja ovi.. jumankekka idiootti, maalihan maksaa 10€ purkki, joten läävä komistuu 20€ kuussa vuokrankorotuksella, koska asunto on"rempattu"karminmaalauksen jälkeen.. Nämä on näitä, asunto on aivan surkea, pääihraa tapeetit täynnä, kaapinovet mädäntynyttä lastulevyä ja lattiat tosi kummallista rapistuvaa kuttaperkamuovilattiaa...justiinsa, joku tolkku asioihin.
- Tietoa vailla
Minkälaista tuhoa aiheuttaa ihmisten ilmoille päässyt persu?
Itseasiassa minulla on vuokralainen jolla on keskiooinen kiltti koira.
Minulla ei ole mitään moittimista vuokralaisessani, eikä hänen lemmikissään.
Jos koira olis ollut vaikka Rotvaileri,olisin pikkusen miettinyt otako tämän emäntineen vuokralaiseksi. - koiranomistaja
minulla on koira, asun vuokralla ja koira ei ole koskaan tärvellyt mitään asunnossa/ aiheuttanut meluhaittaa. varmaan olen itse onnistunut siinä hommassa paremmin ;)
- Vuokraloordix
Lähtökohta on se, ettei asunto säily nykykunnossaan, kun sitä vuokraa. Asunto kuluu käytettäessä. Lemmikki kuluttaa sitä ihan yhtä paljon kuin pari asukasta. Ja perhe kuluttaa enemmän kuin yksinasuva. Hieman isompi asunnon remppa kerran 10-15vuodessa. Nämä pitää ottaa huomioon vuokrassa.
En tiedä käyttääkö kukaan sellaista vuokraustapaa, jossa vuokran suuruuteen vaikuttaa vuokralaisten määrä sekä lemmikki. Sellainen voisi olla ihan hyvä tapa. Ainakin todellisten kustannusten kohdistuksessa olisi yritystä.
Esim. tähän malliin:
- Vuokra 500€ 20€ per henkilö 30€ per lemmikki kuukautta kohden.
Miltäs kuulostaisi? Reilua? - kesäsateen raikas
hmmm...asun vuokra-asunnossa kerrostalossa ja mun yläpuolella yksin asunut naapuri oli kuollut ilmeisesti joulun tienoilla ja huomasivat sen vasta viime viikolla... Talo on pari vuotta sitten peruskorjattu ja ilmastointi niinkin hyvä ettei tämä lämpimässä huoneistossa mädäntyvä naapuri haissut millään tavalla!!! Oh, hemmetti oli se melkoinen järkytys kun ne hänet tai mitä ikinä hänestä oli jäljellä hakivat viime viikolla asunnosta pois. Että tuli vaan mieleeni, ettei täs talos ainakaan huomais mitään hajuhaittaa ihan oikeasti vaikka lemmikit kuinka paskantais ja kusis lattioille ja minne sattuu... Tosin itse en päästä asuntoani moiseen kaatopaikka kuntoon, koska olen bakteerikammoinen himo siivoaja luonteeltani.
- Tapetit säpäleinä
Kissa repi tapetit. Jäivät vuokranantajan maksetavaksi. Ei siis enää kissoja.
- Ihme vääntöä
Jokainenhan valitsee itse vuokralaisensa. Kenenkään ei ole pakko ottaa asuntoonsa sen enempää kissoja, koiria, marsuja, kultakaloja, lapsia, alkoholisteja, mielenterveysongelmaisia, työttömiä, opiskelijoita, alle kolmekymppisiä, sinkkuja, persuja, homoja, maahanmuuttajia, vasenkätisiä, punatukkaisia, kuin muitakaan itseään häiritseviä...
Yksinkertaistahan tuo nyt pitäis olla, valitset vaan vuoralaisehdokkaista sen mieluisan ja kirjaat lisäksi vuokrasopparin lisäehtoihin vaaditut kriteerit - that's it. - kjui76i6
Vuokrasoppariin voi tosiaan kirjata vaikka mitä, mutta mitään juridista merkitystä niillä ei ole. Lemmikkieläinkiellolla ei ole mitään merkitystä käräjille jos mennään. Lisäksi vuokranantajalla ei ole käytännössä mitään asiaa vuokralaisen asuntoon ilman lupaa. Joten aina on kysymysmerkki mitä tulee käymään ja mitä asunnossa tapahtuu.
- Hohhoijjakkaa
Ja kuinkakohan helposti kuvittelet saavasi seuraavan vuokra-asunnon, jos alat vääntämään käräjillä jostain hamsterista vuokrasopparin kirjatusta lemmikkikiellosta huolimatta? Hyvä kello kauas kuuluu, paha vielä kauemmas - vanha sanonta pätee yhä edelleen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1005415Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453623Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503225Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4512526Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2581572- 861314
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771248
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321243Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1461172