Lentopisteet varastettu!

F-Kr

Tuli lennähdettyä tähtiliiton koneilla ja yhtä lentoa lukuunottamatta sain EuroBonus-pisteeni. SAS:n reklamaatiolomakkeen lähetettyäni sain vastauksen että pisteeni on jo rekisteröity toiseen etukorttiohjelmaan tjsp. Kukakohan nusaisi pisteeni kun olen jäsenenä vain yhdessä lentobonus-ohjelmassa?

Sattumoisin ennen lentoa, jolta pisteet jäi saamatta tuli jopa varmistettua virkailijoilta että bonuskorttini on rekisteröity tietojärjestelmään. Kokemusteni mukaan SAS:n EuroBonuksessa näyttää olevan enemmän sääntö kuin poikkeus että pisteitä jää saamatta.

Miles & More kutsuu.

26

607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stargold

      Tuskin kanta-asiakasohjelman vaihto tuollaiseen auttaa mitään, koska se on lentävä yhtiö, joka ne ilmoittaa valitulle korttinumerolle valittuun ohjelmaan, eikä reklamaatiot auta millään kortilla, jos ne ovat menneet jo väärään paikkaan. Kannattaa ennemmin boikotoida sitä lentoyhtiötä joka ne on muualle laittaneet.

      • F-Kr

        Eipä ole tullut SAS:lla pahemmin lenneltyä muutoinkaan vuoden 2005 jälkeen. Kanta-asiakkuuden vaihtaminen auttaa vain siihen että joillakin yhtiöillä palvelut pelaa ja toisilla ei. Arvelen että SAS joko tekee konkan, tai sulautetaan osaksi isompaa yhtiötä. Auringonlaskun puulaaki koko SAS. Hiljattain kun konkurssi oli ihan hilkulla, SAS uudisti nettisivujansa, mutta siihen se pelvelu sitten jäi. Mitä lie viime vuosituhannen pätkä-ysejä koko kalusto.

        Tarkoitus on kerätä vielä muutama papukaijapiste ja tuhlata sitten kaikki pisteet pois ja vaihtaa LH:n pistejärjestelmään.


    • Mitä välii

      Tässä voisi tietysti ensin ihmetellä, mitähän luulet tekeväsi papukaijapisteillä, joita pitää koota aika iso määrä, ennen kuin edes teoriassa saa jotain todellista niillä. Oli niiden väri sitten EB tai MM.

      Mutta tässä on voinut tapahtua noin mitä vain. Kun häiritsit virkailijoita, sait todennäköisesti varmistettua vain sen, että varaustiedoissasi näyttää olevan jokin EB-numero. Sen tie sieltä EB:n järjestelmään on mutkikas ja voi katketakin.

      Tässä on ihan hyvin voinut käydä myös niin, että olet itse töpeksinyt matkaa varatessasi ja ilmoittanut EB-numeron väärässä kohdassa varausta tehdessäsi.

      Joidenkin lentoyhtiöiden varausjärjestelmät eivät edes anna ilmoittaa toisen yhtiön kortin numeroa. Viitaten ihan kintaalla vaikkapa Tähtiliiton säännöille, niillä kun ei ole armeijaa takanaan. Sellaisten asioiden korjaaminen kinuamalla pisteitä ”reklamaatiolomakkeella” on tehty jokseenkin työlääksi. Kerran ihan prosessien tutkimiseksi hain pisteet lennoilta, joilta niitä ei jostain syystä ollut tullut. Lopputulos oli, että matkan yhdeltä hypyltä tuli ruhtinaalliset 100 pistettä, jostain syystä vain paluumatkan osalta.

    • SAS EuroBonus

      kerro toki miltä lennolta pisteet jäivät saamatta, korjataan tietysti

      • F-Kr

        Kannattaisko se lukaista joskus vaikka sitä teidän asiakaspalautejärjestelmän välityksellä saatua palautetta?


      • Ammattivalittaja.

        Ei kannata nähdä kauheasti vaivaa, tolla valittajalla on aina kaikkien kanssa ongelmia.


      • Terve vaan

        Ihanko oikeasti SAS EuroBonus palvelee täällä? Rekisteröimättömällä nimimerkillä?

        Kunnes toisin todistetaan, tuollaista kirjoittelua kannattaa pitää kiusantekona. Yritetään naruttaa tyhmä asiakas esittämään reklamaationsa Suoli24:ssä ja nauretaan räkäisesti.


      • ranger48

        StarAlliancen 'pisteet' ovat hämäystä. Lippuja myydään kertomatta, että ne ovat esim W-luokaan, josta ei pisteen pistettä heru. Lippua ostaessa luoka ei ilmene mistään. Matkalla se on jo myöhäistä. Täyttä rikollisuutta siis. Minäkin tein kaksi Aasian matkaa viiem syksynä, eikä pistettäkään herunut, vaikka lippujen hinnat olivat koko lailla normaalit.

        Lisäksi SAS muutteli Blue1:n lupaamia pisteitä alaspäin, ja alensi korttinia Silveriin, kun sai yli 50000 pisteet laskettua 49000:en. Säästöä kai sekin ennen konkurssia?

        Täysin epärehellistä puuhaa, eikä vastuullisten johtajien osoitetietoja anneta. Joku hoonosti somea puhuva virkailija virosta vaan inttää, että kaikki on oiken. Pakko vaihtaa yhtiötä.


      • Pisteetön
        ranger48 kirjoitti:

        StarAlliancen 'pisteet' ovat hämäystä. Lippuja myydään kertomatta, että ne ovat esim W-luokaan, josta ei pisteen pistettä heru. Lippua ostaessa luoka ei ilmene mistään. Matkalla se on jo myöhäistä. Täyttä rikollisuutta siis. Minäkin tein kaksi Aasian matkaa viiem syksynä, eikä pistettäkään herunut, vaikka lippujen hinnat olivat koko lailla normaalit.

        Lisäksi SAS muutteli Blue1:n lupaamia pisteitä alaspäin, ja alensi korttinia Silveriin, kun sai yli 50000 pisteet laskettua 49000:en. Säästöä kai sekin ennen konkurssia?

        Täysin epärehellistä puuhaa, eikä vastuullisten johtajien osoitetietoja anneta. Joku hoonosti somea puhuva virkailija virosta vaan inttää, että kaikki on oiken. Pakko vaihtaa yhtiötä.

        Mitkä lentoyhtiöiden pisteet eivät ole hämäystä?

        Pisteillä tekee jotain vasta, jos lentää paljon töiden takia ylimmissä hintaluokissa. Silloin saa joskus alennushintaisen lennon, joka kerran tulevana vuonna tuohikuussa on sellainen jonka haluaa lentää lomallaan. Homma tietysti perustuu siihen, että asiakas harrastaa veropetoksia eli ei ilmoita saamaansa etua verottajalle.

        Mistään rikollisuudesta ei ole kyse. Business as usual. Yritäpä saada firmasi maksamaan business-luokan lennot (ai sorry, SAS:lla ei ole enää, mutta etsi vastaavaa, ainakin hinnaltaan) niin sitten ehkä pääset kerran vuodessa Pariisiin muutaman euron halvemmalla. Sis jos et jää kiinni.


    • ei eurobonukselle

      SAS EuroBonus järjestelmä on ihan syvältä. Lennoista tulee pisteet miten sattuu. Helmikuussa lensin Keski-Eurooppaan mennessä Tukholman kautta ja paluussa Kööpenhaminan kautta. Mennessä sain pisteet ainoastaan Hki-Tukholma ja paluussa Berliini-Kööpenhamina. Noista kahdesta muusta legistä jäi pisteet saamatta. Tein jälkirekisteröinnin niiden osalta jolloin pisteet tulivat. Samalla lippu-numerolla matkustin nuo lennot. Aivan käsittämätöntä toimintaa SAS:lta!

      Viime syksynä oli useampi lento joko SAS:lla tai Lufthansalla, jotka molemmat samassa StarAlliance -ryhmässä. Lufthansan lennoista on jäänyt pisteet saamatta välillä ja SAS:n lennoista tulee osittaiset pisteet kun vaihtanut Tukholmassa ja Kööpenhaminassa.

      Tein reklamaation SAS:lle ja pahoittelivat tapahtunutta. Pyysivät ottamaan yhteyttä heidän asiakaspalveluun. Tein reklamaatiot SAS Finlandin sivujen kautta ja siellä oli sitten maininta, että jos tekee reklamaation suomeksi, voi kestää kauan, koska heillä on rajalliset palvelut tältä osin. Joten tein englanniksi, jossa he vastasivat viikon kuluessa.

      Päätin, joten nyt riittää SAS:n lennot osaltani tulevaisuudessa ja siirryn toisen StarAlliance lentoyhtiön kanta-asiakas järjestelmän asiakkaaksi.

      Onko teillä muilla ollut samanlaisia ongelmia EuroBonus kanta-asiakasjärjestelmän osalta?

      • F-Kr

        Mulla on. Noin joka toisesta allianssin lennosta jää pisteet saamatta. Valittamalla pisteet saa.


      • Jotain tietävä

        Asiasta jotain tietävänä voin kertoa, että ainakin ennen suuri osa virheistä johtui siitä, että EB-numero oli kirjoitettu väärin. Nykyisin näin ei pitäisi enää käydä sas.fi:ssä varattaessa (se tarkistaa numeron varausvaiheessa), mutta muualla ehkä hyvinkin.

        Toinen tavallinen virhelähde on, että perheen varaukseen kirjoitetaan jokaisen matkustajan kohdalle perheen isän (tai äidin) numero. Ei siis ymmärretä, että numero on todella henkilökohtainen.

        Voi myös olla, että asiakas on omasta mielestään ihan varmasti ilmoittanut numeron mutta todellisuudessa ei ole. Tai että matka on varattu matkatoimiston kautta ja matkatoimisto on töpännyt.

        Lentoyhtiön valitseminen ns. kanta-asiakasjärjestelmän mukaan on jokseenkin yhtä fiksua kuin ostaa bensaa kalliimmalla vain siksi, että siitä saa bonuksia (prosentin pari). Ainakin jos vain silloin tällöin hyppii Euroopassa turistiluokassa. Mannertenvälisistä bisneslennoista tai viikoittaisesta lentomatkustamisesta saatavilla bonuksilla on jonkin verran merkitystä.


      • F-Kr
        Jotain tietävä kirjoitti:

        Asiasta jotain tietävänä voin kertoa, että ainakin ennen suuri osa virheistä johtui siitä, että EB-numero oli kirjoitettu väärin. Nykyisin näin ei pitäisi enää käydä sas.fi:ssä varattaessa (se tarkistaa numeron varausvaiheessa), mutta muualla ehkä hyvinkin.

        Toinen tavallinen virhelähde on, että perheen varaukseen kirjoitetaan jokaisen matkustajan kohdalle perheen isän (tai äidin) numero. Ei siis ymmärretä, että numero on todella henkilökohtainen.

        Voi myös olla, että asiakas on omasta mielestään ihan varmasti ilmoittanut numeron mutta todellisuudessa ei ole. Tai että matka on varattu matkatoimiston kautta ja matkatoimisto on töpännyt.

        Lentoyhtiön valitseminen ns. kanta-asiakasjärjestelmän mukaan on jokseenkin yhtä fiksua kuin ostaa bensaa kalliimmalla vain siksi, että siitä saa bonuksia (prosentin pari). Ainakin jos vain silloin tällöin hyppii Euroopassa turistiluokassa. Mannertenvälisistä bisneslennoista tai viikoittaisesta lentomatkustamisesta saatavilla bonuksilla on jonkin verran merkitystä.

        Meillä virhemahdollisuuksia on eliminoitu mm tunnistautumalla EB-kortilla www-lähtöselvitykseen. Lisäksi lähtöportilla on pyydetty tätiä varmistamaan että EB-tiedot ovat kirjattu järjestelmään. Lähtöselvityksissä (ulkomailla) tunnistautuminen lähtöselvitysautomaattiin EB-kortilla, EB-kortin esittäminen matkatavaroita lähtöselvitellessä. Ainakaan nämä keinot eivät ole riittäneet varmistamaan että lentopisteitä saisi. Sellaistakin tapahtuu että eukon kanssa samoja lentoja lentäessä toinen saa pisteet, mutta toinen ei. EB-kortti toimii, koska kortilla pystyy tunnistautumaan lähtöselvitysautomaattiin.

        Lentoyhtiö tulee valittua hinnan ja aikataulujen,sekä aikaisempien kokemusten perusteella. Pisteitä ei heru paljoa, mutta niistäkin vähistä puolet jää saamatta. Pistekertymästä esimerkki. HEL-FRA-LIS ja takaisin ansaitsi yhteensä 1000 EB-pistettä. Samat tuhat EB-pistettä sai yöpymällä lentokentän Hiltonissa yhden yön. Omalla ja perheen kohdalla EB-kausi odottaa tietyn pistesaldon kertymistä ja sen jälkeen tuhlaan pisteet ja morotan EB:n. EB-korttikin on ihan kuralaatua. Viivakoodin sisältävä kirkas muovi repsotti kortista ennen kortin ensimmäistä käyttötilannetta.


      • Rea L. Isti
        F-Kr kirjoitti:

        Meillä virhemahdollisuuksia on eliminoitu mm tunnistautumalla EB-kortilla www-lähtöselvitykseen. Lisäksi lähtöportilla on pyydetty tätiä varmistamaan että EB-tiedot ovat kirjattu järjestelmään. Lähtöselvityksissä (ulkomailla) tunnistautuminen lähtöselvitysautomaattiin EB-kortilla, EB-kortin esittäminen matkatavaroita lähtöselvitellessä. Ainakaan nämä keinot eivät ole riittäneet varmistamaan että lentopisteitä saisi. Sellaistakin tapahtuu että eukon kanssa samoja lentoja lentäessä toinen saa pisteet, mutta toinen ei. EB-kortti toimii, koska kortilla pystyy tunnistautumaan lähtöselvitysautomaattiin.

        Lentoyhtiö tulee valittua hinnan ja aikataulujen,sekä aikaisempien kokemusten perusteella. Pisteitä ei heru paljoa, mutta niistäkin vähistä puolet jää saamatta. Pistekertymästä esimerkki. HEL-FRA-LIS ja takaisin ansaitsi yhteensä 1000 EB-pistettä. Samat tuhat EB-pistettä sai yöpymällä lentokentän Hiltonissa yhden yön. Omalla ja perheen kohdalla EB-kausi odottaa tietyn pistesaldon kertymistä ja sen jälkeen tuhlaan pisteet ja morotan EB:n. EB-korttikin on ihan kuralaatua. Viivakoodin sisältävä kirkas muovi repsotti kortista ennen kortin ensimmäistä käyttötilannetta.

        Pointti on just siinä, että jokin tuhat pistettä on ihan vitsi millä tahansa yhtiöllä. Ne vaan käyttää isoja lukuja, koska tarpeeksi moni ihminen on lukusokea. Jos sellaisten pisteiden takia näkee ison vaivan, ei pääse tuntipalkoille.

        Joku 40 000 pistettä on pienin määrä millä tekee mitään, ja jos matkustat 1 000 pisteen matkan muutaman kerran vuodessa, on helppo nähdä, että ihan sama kirjataanko niitä pisteitä minnekään.

        ”Kanta-asiakasohjelmat” ovat oikeasti olemassa sitä varten, että voidaan laillisesti tai laillisen näköisesti kerätä ihmisistä kulutusprofiilitietoja ja kohdentaa mainontaa. Toissijaisesti saadaan selville pieni joukko tosi tärkeitä asiakkaita, joita pidetään kuin kukkaa kämmenellä, mutta sellaiseksi päästäkseen pitää suunnilleen asua lentokoneessa.


    • lkjwdleee

      Kuinka joku jaksaa vaahdota noiden muutamien hassujen pisteiden vuoksi. Laitan minäkin pisteeni talteen ja aina ne on tulleet lopulta kun sassin sivut sattuu toimimaan. Parin kolmen vuoden välein olen päässyt lahjoittamaan koulureppuja afrikan lapsille, ihan hyvä juttu sekin.''

      Kymmeniä tuhansia pisteitä ei omilla rahoillaan kukaan tienaa, kyllä ne firman piikkiin menee.

      • Hölmöläisten hommaa

        Vai koulureppuja Afrikkaan. Sillä populalla jonka voisi ajatella tarvitsevan reppuja ei ole kouluja, ei opettajia, eikä oppimateriaaleja. Kun avutusrahoilla rakennetaan koulu, niin muutamaa aikaa myöhemmin koulu muutetaan klaanipäällikön asunnoksi. Suomalaisten rakentamiai sairaaloitakin on muutettu klaanipäälliköiden asunnoiksi. Lahjareput ja -lääkkeet vaihdetaan käypään rahaan.

        Afrikassa asuu vähän yli miljardi asukasta. Hyväosoaisia max muutama miljoona. Saat lähettää vielä muutaman repun ennen kuin kaikki saavat kantaa kiviä selässänsä.


    • SAS CRASHES

      Ostin lentoliput SAS:n lennolle (Hki-Los Angeles) matkatoimiston kautta. Matkatoimisto ilmoitti Eurobonuskorttin numeron SAS:n Eurobonusjärjestelmään ja rekisteröinti onnistui. Matkan jälkeen selvisi, että pisteitä ei olekaan kirjattu SAS:n Eurobonusjärjestelmään. Yritin selvittää asiaa SAS:n Eurobonuksen (Suomi) kanssa puhelimitse. Sain kuulla, että SAS:n Eurobonuskortti ei olekaan voimassa vaikka se oli ollut voimassa lippujen ostohetkellä. Pyysin selvitystä mutta sain erittäin epäystävällistä ja karkeaa asiakaspalvelua SAS:n Eurobonus Suomen puhelinpalvelusta. Useista kirjallisista pyynnöistä huolimatta en ole saanut vastausta kysymyksiin SAS:lta Eurobonukselta.
      SAS:n Eurobonus -järjestelmä on suorastaan huijausta.
      En suosittele todellakaan kenelläkään SAS:n (Skandinavian Airlines) palveluja.

      There are 8 crash records for Scandinavian Airlines (SAS) 2001, 1991, 1987, 1984, 1973, 1970, 1969, 1960. Ei todellakaan luotettava yhtiö...

    • F-Kr, SAS-Kr

      Pannaan väliaikatietoja asiakaspalautteen etenemisestä. Reklamaatio sisään SAS:n asiakastietojärjestelmään 6.3.2013. Tiketti valituksesta saatu 10.4.2013.

      Tilanne 16.9.2013, ei edistystä.

      SASia ei näytä maksavat asiakkaat kiinnostavan.

      • S24-Kr?

        Asian vierestä, mikä toi -Kr on nimimerkissä?


      • F-Kr, SAS-Kr
        S24-Kr? kirjoitti:

        Asian vierestä, mikä toi -Kr on nimimerkissä?

        Kriittinen. Finnair-kriittinen, sittemmin myös SAS-kriittinen.

        Petettyjä palvelulupauksia molemmilta. Mainostavat palveluita, joita ainakaan minä asiakkaana en saanut. Asialliseen reklamaatioon ei mitään järkevää vastausta. Raha kelpaa, palvelut eivät toimi.


      • kiitos!
        F-Kr, SAS-Kr kirjoitti:

        Kriittinen. Finnair-kriittinen, sittemmin myös SAS-kriittinen.

        Petettyjä palvelulupauksia molemmilta. Mainostavat palveluita, joita ainakaan minä asiakkaana en saanut. Asialliseen reklamaatioon ei mitään järkevää vastausta. Raha kelpaa, palvelut eivät toimi.

        Ok, kiitos. Oli jäänyt pyörimään mieleen.

        Mulla olis pari -Kr lisää. Lähi-idässä suoraa kusetusta henkilökunnalta face2face. Keski-Euroopan halpiksilla aikataulumuutoksia aivan eri ajankohtiin ja itse saat maksaa vaikka tuote ei lainkaan se jonka olet ostanut (kysyin kahdelta verkostolentoyhtiöltä mm Finnair, tietysti ilmainen uudelleenreititys tai rahat takaisin vastaavassa tilanteessa). Isolla keski-eurooppalaisella nettijärjestelmässä tsekkauksen sotkeva tunnustettu vika, ei korjattu vieläkään. Pohjoismaalainen halpis mainostaa palvelua, jota ei koneessa ole eikä mitään kompensaatiota, ongelana tietysti henkilökunta joka ei puhu yhtäkään suomalaisessa koulussa opetetusta neljästä kielestä jotka hallitsen.

        Kaikki ongelmat ja härskit valehtelut huomioiden Finnair tarjoaa ainakin minulle luotettavinta ja hyvätasoista palvelua.


      • F-Kr, SAS-Kr

        Taas tapahtuu, mutta ei SASilla. Viikko takaperin tein reklamaation englanniksi aikaisemman valituksen käsittelemättä jättämisestä. En saanut tikettinumeroa, mutta sain automaattisen vastauksen valitukseni vastaanottamisesta.

        Kerroin samalla koko ongelman. Saapa nähdä ehtivätkö vastata kuluvan vuoden aikana vai pitääkö ostaa 1-vuotiskakku varastettujen lentopisteiden peräämisen vuosipäiväksi.

        Se olisi taas uuden matkan varaamisen aika. Minkäköhän yhtiön koneilla sitä lentäisi/ei ainakaan lentäisi?


      • F-Kr, SAS-Kr
        F-Kr, SAS-Kr kirjoitti:

        Taas tapahtuu, mutta ei SASilla. Viikko takaperin tein reklamaation englanniksi aikaisemman valituksen käsittelemättä jättämisestä. En saanut tikettinumeroa, mutta sain automaattisen vastauksen valitukseni vastaanottamisesta.

        Kerroin samalla koko ongelman. Saapa nähdä ehtivätkö vastata kuluvan vuoden aikana vai pitääkö ostaa 1-vuotiskakku varastettujen lentopisteiden peräämisen vuosipäiväksi.

        Se olisi taas uuden matkan varaamisen aika. Minkäköhän yhtiön koneilla sitä lentäisi/ei ainakaan lentäisi?

        SAS'n palveluhaluttomuus on uskomatonta!

        Kuukausi kulunut viimeisimmän reklamaation lähettämisestä, mutta ei mitään reaktiota. Lupailevat vastata 2 vkon kuluessa. Alkuperäinen, suomeksi tehty reklamaatio maaliskuussa 2013 edelleen vailla vastausta.


    • 13+5=

      Minulla on kyllä EB toiminut hyvin. Satoja lentoja ja vain kerran jäänyt pisteet saamatta ja sen yhdenkin lennon pisteet sai helposti kun vaan täytti netissä lomakkeen jossa kysyttiin ko lennon tiedot.

    • airBja S

      pisteiden takiako lentelet,,, huh huh...

    • juuba1

      Olen lentänyt SASilla niinkin paljon, että taso on jo pari pykälää noussut. Palvelu koneessa on parempaa kuin Finskillä.

      Muutaman kerran olen jäänyt matkalle, mutta lopulta perille on toimitettu. Nihkeitä ovat korvaamaan, mutta onneksi on EU:n lainsäädäntö, joka lopulta pakottaa korvaamaan. Matkatavaratkin olen aina lopulta saanut.

      Viimeisin episodi oli, kun varasin lennot netistä ja maksoin pankkitililtä. Rahat kyllä katosivat, mutta lippuja ei kuulunut. Ensimmäisellä kerralla asiakaspalvelusta ns. lyötiin luuri korvaan (toki nykyaikana vain kuvainnollista) ja toisella kerralla kehoitettiin ostamaan uudet liput - ensimmäinen osto kyllä korvataan.

      Lähetettiin oikein sähköpostiosoitekin johon korvausasian voi hoitaa. No, eihän se tietenkään ollut toimiva. Oli kuulemma valitettava väärinkirjoitus (lähetetystä noreply-osoitteeseen ei voi vastata). Kuukauden tappelun jälkeen sain rahani takaisin, mutta maksulliseen asiakaspalveluun lähes tunnin puheluista (1,75 €/min) ei tietenkään tullut mitään!

      Summa summarum: kannattaa olla varovainen pankkitililtä maksussa (käytä luottokorttia, niin luottoyhtiö vastaa) ja asiakaspalvelu on varmaan yksi huonoimmista!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe