Vatsatauti leviää Khao Lakissa

Edelleen huono olo

Palasimme juuri Khao Lakista. Matka ei ollut kovin onnistunut, koska kaupungissa levisi varsin ikävä oksennustauti. Ainakin Lagunassa kaikki matkustajat tuntuivat saavan taudin. Rajua oksentelua kesti noin vuorokausi, jonka jälkeen huonovointisuus ja ruokahaluttomuus kesti 3-6 päivää. Osa hotellin asukkaista joutui sairaalaan tiputukseen, koska he menivät niin heikkoon kuntoon.

Päivittäinen, hotellivieraita yli kansallisuuksien yhdistävä puheenaihe aamiaispöydässä oli kunkin seurueen sairastamistilanne. Meidän matka meni enemmän tai vähemmän pilalle. Olimme hyvin tarkkoja syömisestä ja pesimme käsiä koko ajan, mutta silti tautia ei voinut välttää.

44

2019

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yäk

      Suomessakin norovirusta ja muita oksennus/ripulitauteja liikkeellä laajalla rintamalla.

    • Vain Lagunassa?

      Epäilen että tuo rajottuu pelkästään Laguna hotelliin.
      Itse olimme Bhandarissa eikä siellä mitän ongelmia ollut

      • Koleraa ens viikolla

        Joo, ei täällä mikään leviä. paitsi suupielet naurusta, kun lukee noita "Samsonaittien" horinoita..


      • gkgvjk
        Koleraa ens viikolla kirjoitti:

        Joo, ei täällä mikään leviä. paitsi suupielet naurusta, kun lukee noita "Samsonaittien" horinoita..

        Luulen että joku on tuonut tuohon hotelliin noron. Sen kyllä voi saada vaikka lähikaupan ovenkahvasta.


    • Olisit käyttnyt käsidesiä,ei pelkkä saippuapesu auta pöpön voi saada esim oven kahvat vesihanat, kaiteet,seteleistä,ym ei mitään suuhun ennen käsien desinfiointia.

      • hiphip

        Noroon ei käsidesi tehoa. Eli käsiä pitää myös muistaa pestä saippualla.


    • Malaria jäytää...

      Noro ja käsidesi. Nii-i. Vaan minullapa on opettavainen tarina, että mikään ei auta vaikka mitä tekis mahataudin, tai muunkin taudin estämiseks.
      Mulla oli sellanen Renkolainen kaveri, Heikki Pavonen, "Heska" oli sen lempinimi. Heska oli kova reissaan, Turkit ja kaikki muutkin kävi läpitte. Kerran heitti reissun Mallorcallekkin, söi kuulemma kolme viikkoo vaan pelkkää Gordon Blöötä ja kumminkin alko vesi valuun pyllystä. Tästä suivaantuneena hän päätti matkustaa seuraavana talvena Khao Lakkiin, meinas jos siällä ei tauti iskis. Kaks viikkoo istu "Heska" Viking Steakhousessa ja ahto tumpit käsissä (käsidesi oli pöydällä vieressä) vaan pelkkää lihapullaa ja muusia huiviin, vaa ei auttana. Taas tyrkkäs ruskeeta merkkiä kalsariin...?
      Lopulta kävi niin että "Heskaa" ei huvittanu enää mikään. Kaveri meni kotonaan pimeeseen huoneeseen ja siellä sängn alle. Vaa ei autanu sekään...luuli raukka löytäneensä irtokarkkeja sieltä sängyn alta ja napsi namut suuhunsa...vaan myyräkuumeen sai Heikki..? Ei ollu irtareita ne papanat...?
      Tarinan opetus oli se, että ei mikään auta, tauti iskee vaikka miten yrität välttää sitä..!!
      Tarinaa saa käyttää muttei oo pakko...

      • Syö sinä minun puolesta vaikka paskasin käsin suoraan lautaselta, se ei minua haittaa.Satun muuten tietämään noista bakteereista ja käsihygieniasta jonkinverran koska olen aikoinani työskennelyt yli 20 vuotta lihanjalostus laitoksessa jossa vaaditaan korkeaa hygienia osaamista.Mistä muuten tiedät että tuo vatsatauti on noroviriusta saattaa yhtähyvin olla esim salmonellaa joka on usein kyllä oireeton tai jokin muu ärhäkkä pöpö joiden kaikkien leviämistä estää hyvä käsihygienia.Kun on pitänyt käsien hygieniasta huolen sekä syönyt hyvin kuumennettua ruokaa ja pitänyt nestetasapainosta huolen niin eipä ole tarvinnut reissulla kertaakaan housuihin paskantaa, vaikka Thaimaan reissuja on takana reilusti yli 10 vuotta.


      • poikajokamatkaa
        matkapoju kirjoitti:

        Syö sinä minun puolesta vaikka paskasin käsin suoraan lautaselta, se ei minua haittaa.Satun muuten tietämään noista bakteereista ja käsihygieniasta jonkinverran koska olen aikoinani työskennelyt yli 20 vuotta lihanjalostus laitoksessa jossa vaaditaan korkeaa hygienia osaamista.Mistä muuten tiedät että tuo vatsatauti on noroviriusta saattaa yhtähyvin olla esim salmonellaa joka on usein kyllä oireeton tai jokin muu ärhäkkä pöpö joiden kaikkien leviämistä estää hyvä käsihygienia.Kun on pitänyt käsien hygieniasta huolen sekä syönyt hyvin kuumennettua ruokaa ja pitänyt nestetasapainosta huolen niin eipä ole tarvinnut reissulla kertaakaan housuihin paskantaa, vaikka Thaimaan reissuja on takana reilusti yli 10 vuotta.

        Aijaa. Mä en tiä bakteereist kyl mitää. Pikkupoikana isommat aina pakotti syämään keltasta luntakin ja mää sitte söin vaa...! Voi olla että sekin sitte jotai vaikuttaa näin vanhemmalla iällä...?
        Voi veikkone. Olen minäkin lihanjalostus teollisuudessa paljo tyästäny. Pattaijalla käytii naapurin Osmon kanssa melko tihiästi jo 80-luvulla...! Sitte loppu Osmolta reissut. Se sai vissiin salmonellan tai jonkun...sillä alko vehkeet silleen kesiin oudosti..tiä oikein mikä sille tuli? Thap Lamun markkinoillakin se koitti viä pikkasen lihan kanssa puljata mutta ei ollu Osmo enää entisensä, paikalliset naiset sano että sun lihas on pilaantunu. Ei kelvannu enää Osmon makkara, vaikka laitettiin siihen punanen lappu jeesusteipillä kiinni.
        Se on semmosta kun paljo reissaa.


      • vatsataudit
        matkapoju kirjoitti:

        Syö sinä minun puolesta vaikka paskasin käsin suoraan lautaselta, se ei minua haittaa.Satun muuten tietämään noista bakteereista ja käsihygieniasta jonkinverran koska olen aikoinani työskennelyt yli 20 vuotta lihanjalostus laitoksessa jossa vaaditaan korkeaa hygienia osaamista.Mistä muuten tiedät että tuo vatsatauti on noroviriusta saattaa yhtähyvin olla esim salmonellaa joka on usein kyllä oireeton tai jokin muu ärhäkkä pöpö joiden kaikkien leviämistä estää hyvä käsihygienia.Kun on pitänyt käsien hygieniasta huolen sekä syönyt hyvin kuumennettua ruokaa ja pitänyt nestetasapainosta huolen niin eipä ole tarvinnut reissulla kertaakaan housuihin paskantaa, vaikka Thaimaan reissuja on takana reilusti yli 10 vuotta.

        Mekin ollaan reissattu Euroopassa, Etelä-Amerikassa ja Aasiassa ja eipä ole tauti vielä iskenyt. Vaikka ollaan syöty lähes kaikkea (äyriäisiä, majoneesia, vihanneksia, jne.) katukeittiöistäkin ja monesti paljain sormin. Käsidesiä ei juurikaan ole käytetty ja silti - ei yhtään vatsatautia ulkomailla. Kotimaassa kyllä vatsa reistailee paljonkin.


      • poikajokamatkaa kirjoitti:

        Aijaa. Mä en tiä bakteereist kyl mitää. Pikkupoikana isommat aina pakotti syämään keltasta luntakin ja mää sitte söin vaa...! Voi olla että sekin sitte jotai vaikuttaa näin vanhemmalla iällä...?
        Voi veikkone. Olen minäkin lihanjalostus teollisuudessa paljo tyästäny. Pattaijalla käytii naapurin Osmon kanssa melko tihiästi jo 80-luvulla...! Sitte loppu Osmolta reissut. Se sai vissiin salmonellan tai jonkun...sillä alko vehkeet silleen kesiin oudosti..tiä oikein mikä sille tuli? Thap Lamun markkinoillakin se koitti viä pikkasen lihan kanssa puljata mutta ei ollu Osmo enää entisensä, paikalliset naiset sano että sun lihas on pilaantunu. Ei kelvannu enää Osmon makkara, vaikka laitettiin siihen punanen lappu jeesusteipillä kiinni.
        Se on semmosta kun paljo reissaa.

        Paskat sää ole missään Thaimaassa reissannut,vaan olet tenyt noita virtualimatkojasi kotisi sohvalta ,kun et voi myöntää tosiiasioita.


    • käsidesi625

      Kannattasko matkapojun ostaa numeroa isompi pipo ettei kiristä. Eikö huumori pidä ottaa huumorina. Jatka vaan "poikajokamatkaa" tarinoita, hauskaa noiden kaikkitietävien kommenttien seassa. Me tultiin khao lakista pariviikkoa sitten. Ei ollut kellään masu ongelmia eikä ollut käsidesiä, eikä näkyny nang thongin eikä bang niangin rannoilla ketään kyykkypaskalla. Eikä kesi vehkeet, ainakaan vielä.

    • Olo hyvä

      Omituista väittää että koko Khao Lakissa kun vain Laguna Hotellissa näitä tapauksia tavattu. Palasimme Khao lakista 3.3 kuukauden reissun jälkeen eikä pienintäkään vatsavaivaa ollut koko reissulla. Aloitus tosi huono provo tai idiootin kirjoittama.

      • Minä

        Palasin Lagunasta Khao Lakista 2.3.13. Jo silloin siellä ainakin suomalaiset sairastivat vatsatautia. Oli kuulemma kova tauti. me ystäväni kanssa olimme
        ilmeisesti ainoat suomalaiset, jotka eivät tautia saaneet. Tosin minullakin oli
        tosi kuvottava olo pari viimeistä päivää. Joten kyllä Lagunassa oli vatsataudin
        suhteen jo silloin jotakin meneillään. Muuten kaikki oli ihanaa, Laguna siisti ja mahtava paikka!


    • käsidesi625

      No nyt kun annoit kuvauksen kaverista niin ollaan taidettu mekin tavata tuo matkapoju. Näki että on jannu maailmaa kiertänyt, huomasin tuon mallorca tekstin vyölaukussa. Istui bussipysäkillä matkalaukun kanssa. On nääs näitä omatoimimatkailijoita jotka ei ymmärrä meitä jotka käy pakettimatkoilla. Oli saanut sika halvalla lennot niinkuin omatoimimatkailijan kuuluukin. Aeroflotilla Moskovaan 35€, 9h odotusta ja samalla yhtiöllä samaraan 24€, 13h odotusta ja islamabadiin, odotusta vain 7h ja edelleen sama yhtiö bangkokiin 46€, 8h odotusta ja Air Asialla Phuketiin 48€, kentältä sitten Khao Lakiin 4h paikallislavaautobussilla joka ei maksanut oikeastaan mitään. Hotelli oli varattu kahdeksiyöksi mutta ei kerinnyt olemaan kun yhden koska oli vain viikon matka ja oli kiire kentälle koska paluu reitti oli sama, mutta sika halpa. Muuten sillä oli mennyt kaikki hyvin mutta nahka oli hieman kärvähtänyt koska yritti ottaa pikarusketuksen yhdessä päivässä. Otsanahka roikkui Ray Banien (aidot halvalla tunnetulta torikauppiaalta 11.000thb) päällä ja basimyysiiniä sentin kerros käsivarsissa. Syynä tällä kertaa lyhyeen matkaan oli että hänet oli pyydetty matkaoppaat ohjelmaan Bulgariaan ja kävi ottamassa rusketus pohjia kun joutuu televisioon. Singhapaitakin jäi ostamatta kun se olis ollu upee telkussa ja kaikki olis nähnyt että nyt ei ole pelissä mikään eilisen teeren poika. Olen melko varma että tämä maailman nähdään vielä ensitalvena putous ohjelman hahmona, Kritoffer Taxfree on paperia tän rinnalla.

      • Jatka vaan samaan malliin,kukaan ei huomaa että kirjoittelet kahdella nimimerkillä.Ei taida paljon kavereita olla kun ensin kirjoittaa yhdellä nimimerkillä ja toisella ylistää omaa huumoriaan.


    • thasapeli

      no niin kakarat. lopettakaas toi palstan tyhmimmästä kilpailu.

      Aloittajalle toivon pikaista paranemista, ja parempaa tuuria ensikerralla. Se kyllä harmittaa kovasti, jos sairastelemaan joutuu lomalla, josta on kuitenkin maksanut paljon, ja odotukset korkealla.

      Ikävää että jotkut sitten oikein urakalla dissaavat näitä asialliseksi tarkoitettuja ketjuja. Toisaalta pitkäänhän tämä palsta oli asiallisena pysynytkin.

      • Pyydän kaikilta tässä ketjussa mukana olevilta anteeksi koska syyllistyin typerään riitelyyn,olisi pitänyt antaa tuon asian olla ja kommentoimatta,toisaaltaa ihhmettelen että olipa mielipiteeni jollekkin arka asia kun piti aloitta tuo typerä viisastelu.Todetaan vaan lopuksi että vanha meni vipuun tällä kertaa ja ollaan viisampia seuraavalla kerralla eikä provosoiduta vaikka provosoidaan.


    • 34939339

      Ketjun aloittaja on idiootti, isolla Ii:llä. Tultiin eilen kotia khao lakista, ja vielpä kyseisestä hotellista. Koko 3viikkoon ei ollut mitään mahatauteja, enkä kuullut että kellään muullakaan olisi kyseisessä paikassa ollut.


      Että se siitä paskanjauhuusta.

    • ruikulipaskaa

      Minkälaisia kiksejä te saatte tosta kun haukutte jotain idiootiksi? Joku kertoo mielipiteensä tai kokemuksensa niin haukutaan provoksi tai idiootiksi. Kyllä meillä suomalaisillakin on aika paljon opittavaa. " Minä oon reissannu ja tiedän kaiken, muut on mulkkuja ja eikä tiedä mistään mitään, minä oon sentään käynyt melkein kaks kertaa Thaimaassa" 34939339 sinäkö oot fiksu kun et sairastunut?

    • 34939339

      sulle ruikulipaska: Kukaan ei kyseissä hotellis valitellut mitään. Jotenka aloittaja on surkea provo, jolla ei ole varaa edes ruotsin risteilyyn.

    • Asmo1

      En ihan äkkiseltään keksi, miksi kaikki Lagunassa olleet sairastuneet olisivat valehdelleet sairastaneensa ja paastonneet matkallaan päiväkausia. Tämän vatsataudun todenperäisyyden voi hyvin helposti tarkistaa Finnmatkojen ja Aurinkomatkojen oppailta, joille ilmoitettiin asiasta. He saivat myös vastata useaan tiedusteluun siitä, miten toimitaan, jos joku seurueesta oksentelee hillittömästi kotiinlähtöpäivänä. Vastaus oli, että uusi majoitus on itse etsittävä ja vakuutusyhtiö maksaa kulut jälkikäteen.

      Jos muuten menette Lagunaan, voi asian tarkistaa myös hotellin henkilökunnalla. Aamiaisravintolassa munakkaita paistava huivikaulainen mies, joka aina toivottaa hyvät huomenet iloisesti suomeksi, oli yksi sairastuneista. Asiasta voi kysyä myös rantaravintolan kauniilta, nelikymppiseltä, ruskeapukuiselta tarjoiliden pomonaiselta. Samoin siivoojille tauti tuli varsin tutuksi, kun huoneissa oli oksenneltu sänkyihin ja roskiksiin.

      • "virtuaalimatkaaja"

        Ja nyt tullaan siihen varsinaiseen pointtiin. Kun katsoo ketjun alottajan tekstiä, "kaupunkiin on leviämässä vatsatautiepidemia"...ei tänne mitää oo levinnyt, joten lopetetaan se provoilu ja huhujen lietsominen. Hotellissa voi olla vatsatautia liikkeellä ja se on ikävää se. Jos pari viikkoo on lomaa nii eihän sitä mahataudissa mukava ole olla, pilallehan se loma sellasesta menee. Mutta jos aiheesta tänne palstalle kirjottaa, nii ei kannattas nyt kuitenkaan hirveesti väritellä niitä juttuja.
        Ihan kaikille tiedoks että täällä Khao Lakissa oleskelee suomalaisia, jotka asuvat täällä 3-6 kuukautta joka talvi, joku saattaa asua täällä pysyvämminkin. Heiltä voisi olla tarjolla hyvääkin vinkkiä majoituksista,retkistä ym. ym...mutta ehkä heitä ei niin hirveesti kiinnosta se infon jakaminen täällä suomi24:n palstalla, kun tän palstan taso on nimittäin melko heikko,sorry vaan. Ja nyt tarkotan näitä kaikkitietäviä jeesustelijoita jotka jakavat paikasta infoa valtavalla itseluottamuksella, vaikka eivät Khao Lakista tiedä hevon... "desiä" !!!


      • Täytyy kyllä ihmetellä molempien matkanjärjestäjien oppaiden toimintaa kun tuossa Lagunassa on ollut tuo vatsatauti epidemiaAikoinaan ainakin AM tervetulo infossa painotettiin suureen ääneen että Thaimaassa ei kannata vatsataudin takia lomaa pilata vaan soittaa oppaille jos ei itse pysty ottamaan lääkäriin yhteyttä tai sinne menemää, niin lääkäri tulee käymään päivällä hotelli huoneessa ja antaa semmoiset lääkkeet että vatsa tauti paranee,samoin neuvoivat apteekista saatavan semmoisia lääkkeitä että menee yleensä niilläkin ohi.Luulisi epidemia tapuksessa hommavan sen lääkärin sinne hotelllin,koska neste ja suolatasapaino on muutenkin pidettävä kunnossa tropiikissa, Thaimaalaiset ovat kyllä niin ystävällisiä ja avuliaita ihmisiä että apu oilsi varmaan saatu jos asiaa olisi haluttu matkanjärjestäjien toimesta hoitaa.Taitaa AM.olla nykyään vain rahat pois meininki asiakkailta ja sillä hyvä, kun jotkut iäkkäämmät imiset on kertoneet esim.oppaiden vähäisetä määrästä ja huonoista hotellitapaamis ajoista sekä nyrpeästä käyttätymisestä kun palvelupuhelimeen soittaa Khao Lakissa


      • Terveisiäperseestä
        "virtuaalimatkaaja" kirjoitti:

        Ja nyt tullaan siihen varsinaiseen pointtiin. Kun katsoo ketjun alottajan tekstiä, "kaupunkiin on leviämässä vatsatautiepidemia"...ei tänne mitää oo levinnyt, joten lopetetaan se provoilu ja huhujen lietsominen. Hotellissa voi olla vatsatautia liikkeellä ja se on ikävää se. Jos pari viikkoo on lomaa nii eihän sitä mahataudissa mukava ole olla, pilallehan se loma sellasesta menee. Mutta jos aiheesta tänne palstalle kirjottaa, nii ei kannattas nyt kuitenkaan hirveesti väritellä niitä juttuja.
        Ihan kaikille tiedoks että täällä Khao Lakissa oleskelee suomalaisia, jotka asuvat täällä 3-6 kuukautta joka talvi, joku saattaa asua täällä pysyvämminkin. Heiltä voisi olla tarjolla hyvääkin vinkkiä majoituksista,retkistä ym. ym...mutta ehkä heitä ei niin hirveesti kiinnosta se infon jakaminen täällä suomi24:n palstalla, kun tän palstan taso on nimittäin melko heikko,sorry vaan. Ja nyt tarkotan näitä kaikkitietäviä jeesustelijoita jotka jakavat paikasta infoa valtavalla itseluottamuksella, vaikka eivät Khao Lakista tiedä hevon... "desiä" !!!

        Mitähän se sun jakama tieto olis?Mainoistaisit meille oman yrityksesi/työpaikkasi palveluita,ettet vai olis joku Raya Driversin työntekijä jos näin on niin minäkin annan sulle pienen vinkin puottakaa retkienne hinta samalle tasolle muiden retkien järjestäjien kanssa kukaan täyspäinen ei viiti maksaa suomilisää ja nostakaa palvelunne heidän tasolleen.Palvelua ei ole ylimielineen kaikki tietävyys ja joillekin asiakkaille naureskelu jos esittävät mielipiteitään.Mulle matkailu on sitä että haluan sevittä asiat itse ennen matkaa ,kyllä netistä tietoa saa esim .englanninkielisilltä sivuilta sekä muista suomalaisista matkailufoorumeista,näillä sivuillahan harrastetaa loanheitto ei muuta.


      • "virtuaalimatkaaja"
        Terveisiäperseestä kirjoitti:

        Mitähän se sun jakama tieto olis?Mainoistaisit meille oman yrityksesi/työpaikkasi palveluita,ettet vai olis joku Raya Driversin työntekijä jos näin on niin minäkin annan sulle pienen vinkin puottakaa retkienne hinta samalle tasolle muiden retkien järjestäjien kanssa kukaan täyspäinen ei viiti maksaa suomilisää ja nostakaa palvelunne heidän tasolleen.Palvelua ei ole ylimielineen kaikki tietävyys ja joillekin asiakkaille naureskelu jos esittävät mielipiteitään.Mulle matkailu on sitä että haluan sevittä asiat itse ennen matkaa ,kyllä netistä tietoa saa esim .englanninkielisilltä sivuilta sekä muista suomalaisista matkailufoorumeista,näillä sivuillahan harrastetaa loanheitto ei muuta.

        Moron nääs. Menee keskustelu kyllä jo hiukan ohi tuosta vatsatauti aiheesta, mutta rohkenen kuitenkin vastata.
        Et nimittäin enempää vois olla oikeassa. Jos tavotteenas oli että provosoidun melskaamaan kanssas, nii tsorpat vaan...
        En. En kuulu kyseisen firman henkilöstöön, ja mitä kyseisestä lafkasta kirjotit, en vois enempää kanssas samaa mieltä olla.
        Se että selvittää ennen matkaa, vaikkapa sitten englanninkielisiltä sivuilta, matkakohteestaan kaikkea mahdollista, juuri näin pitää tehdäkkin. Se osottaa että antaa rispektiä kohteelle minne matkustaa. Eli tässäkin olen aivan täydellisen samaa mieltä kanssasi. Tähän vois ainoastaan lisätä sen, että kohteessa pidempään oleskelleet, tai siellä peräti asuvat, voivat antaa sitten ehkä sen viimeisen lisän, mitä sieltä netistä ei ehkä löydy.
        Se että täällä suomi24:n palstalla avataan useamman kerran sesongissa keskustelu...."hei millanen sää siellä just nyt on" ....tai...."missä olis viisasta vaihtaa rahaa, kotona vai vasta perillä".....tällästen kysymysten esittäjät ei sitä rispektiä osoita, kunhan nyt lähdetään vaan melskaamaan johkin palstalle sen kummemmin miettimättä. Jos pystyy tollaset kyssärit kirjottaan, niin luulis pystyvän netistä myös sen tiedon kaivaamaan. Niin. Netissähän on esim. se Khao Lakissa oleva webbikamera, mikä tällekkin palstalle on linkitetty jo useemman kerran. Sieltä se sää selviää, katsomalla reaaliaikaista kuvaa. Tämä näin esimerkkinä.
        Ei. Ei se ole ylimielstä tietävyyttä. Ainoastaan lievää, mites sen nätisti sanois, harmistumista, siitä että palstalle lauotaan kaikenlaista, joihin sitten ne kaikkitietävät jeesuksesta seuraavat antavat jotain aivan huuhaa vastauksia.
        Mutta. Asia meni niin ohi ketjun vatsatautijutusta, että tämän asian tiimoilta ei omasta puolestani tässä ketjussa enempää.
        Tervetuloa Khao Lakiin.


      • Terveisiäperseestä

        Tarviaako ihmetellä enää kun mahatauti jyllää ,jos tyyppi on paistellut munakkaita mahataudissa.


    • Kaisuanna

      Meille hotellin väki kerto et he ei voi asialle mitään koska sama sairaus on kaikis hotelleissa eikä se siks ole myöskään heidän vika. Oppaille ku käytiin kertomas he sano et ottaa yhteyttä hotelliin ja sit hotelli teki jotain galluppia altaalla yhtenä päivänä.Tällänen voi olla missä vaan etkä sä voi sitä etukäteen tietää kun varaat matkan. Sitä en sit tiiä et oliko muissa hotelleis ku ei me sinne menty suomalaisiin tutustumaan. Ei millään pahalla.

      • valetta kirjoitat

        Hotellissa jossa asuimme kukaan ei sairastanut 3.2.2013-2.3.2013 aikana hotelli oli Sensimar Khao Lak Beachfront Resort. Kiva siisti hotelli.


    • ihana thaimaa

      Palasimme Khao Lakista lauantaina 9.3.13 kahden viikon reissusta. Vatsataudeista ei tietoakaan. Kannattaa vähän katsoa mitä syö!!???
      Tosi siisti paikka ja puhtaat ravintolat. Paljon matkustanut maailmalla ei vielä
      vatsatautia ollut. Kannattaa muistaa veden juonti ja ei liikaa auringossa.....

    • Siinä tietoa norost

      Lähes kaikki sairastuivat
      Inhottava tauti sulki koulun

      Maanantai 11.3.2013 klo 17.54

      Norovirusepidemia pyyhkäisi parissa päivässä petiin valtaosan ammattiopiston oppilaista ja työntekijöistä Laitilassa.
      Esimerkiksi tekstiileihin tarttunut norovirus voi tartuttaa vielä 12 päivän jälkeen.
      Esimerkiksi tekstiileihin tarttunut norovirus voi tartuttaa vielä 12 päivän jälkeen. (COLOURBOX)
      LUE MYÖS

      IL 9.3: Ällöristeily - yli 100 sairastui norovirukseenIL 27.2: Näin vältät norovirustartunnan

      Bovallius-ammattiopiston Laitilan toimipiste jouduttiin pitämään koko perjantaipäivän suljettuna. Syynä oli norovirus, johon sairastui 30 oppilasta ja 11 työntekijää. Sairastumisprosentti on huima, sillä toimipisteessä on 40 opiskelijaa.

      Viruksen kantoi kouluun yksi oppilas viime viikon maanantaina. Tauti levisi parissa päivässä läpi oppilaitoksen ja torstaina koulun henkilökunta lähetti loput kymmenen tervettä opiskelijaa kotiin.

      - Siinä vaiheessa henkilökunnasta oli enää kuusi jalkeilla. He puhdistivat tilat loppuviikon ja viikonvaihteen aikana, toimialajohtaja, aluerehtori Olavi Uitto kertoo.

      Uiton mukaan koulu otti yhteyttä terveysviranomaiseen ja toimi saamiensa ohjeiden mukaan.

      Alkuvaiheessa sairaustapausten syyksi epäiltiin ruokamyrkytystä, mutta pian selvisi, että ensimmäisenä sairastuneen opiskelijan kotona oli viikonvaihteessa jyllännyt norovirus. Opiskelija ei kertonut koulussa olleensa kipeänä.

      Opetusta jatkettiin maanantaina normaalisti.

      Rajua pahoinvointia, oksentelua ja usein myös ripulia aiheuttava norovirus voi säilyttää infektoimiskykynsä pinnoilla jopa 12 päivää.
      JAAKKO ISONIEMI
      [email protected]

      • sairastanut

        Niinpä! Meillekin sattui joku vuosi taaksepäin Phuketissa sellainen hotelli, jossa vatsatauti kiersi koko 2 viikon loman ajan, lähes kaikki hotellin asukkaat sairastuivat. Mietin, että tuliko aamiasipöydistä vai oliko noro? No, joka tapauksessa ikävä juttu, kun monen tonnin loma menee sairastaessa. Eikä tuo varmaan mitään provoilua ole. Toivoa sopii, että virus tosiaan pysyy vain yhdessä hotellissa.


    • sri1

      Ei minkäänlaisia oireita vatsataudeista, olimme kome viikkoa Khao lakissa 13.2-7.3,13. Retkellä joku sairaanhoitaja tiesi kertoa että jossain hotellissa olisi ollut vatsatautia ja kaikki oireet viittasivat noroon. Siis mitään viitteitä siitä ei ollut että se olisi ollut koko kaupungin ongelma.

    • Rekolaiska

      Mä kyllä luulen ettei tautia ollu muualla ku Lagunassa kun ei siitä muut mitään tiedä. Hotsku yrittää vaan pelastaa oman nahkansa sanomalla et joo tätä kaikis hotelleis. Juu on varmaan.

    • nammmmmmm

      17.3 2013 palasimme Lagunasta 2 vko reissulta. Isäntä toisena iltana tultuamme oksensi yhden kerran ja sinä yönä vähän lämpöä. Seuraava päivä ihan ok ja itsellä ei koko aikana mitään. Kenenkään en nähnyt oksentelevan eikä kukaan takaisin tullessa mistään taudista valitellut. Mielestäni hotelli tosi siisti ja hyvällä paikalla, voisin antaa arvosanaksi täyden kympin. Ja niistä aurinkopetien varaamisesta sen verran että paikka löytyi vielä päivemmälläkin, mutta yleensä uima-altaan vierestä jossa ei tuuli kovin paljon viilentänyt (lämpöä auringossa yli 40), jos halusit ihan rannasta, niitä ihmiset näyttivät varailevan. Muutenkin Khaolak paikkana hyvä jos et kaipaa kamalaa härdelliä ja biletystä.

    • huihuin

      Paras pysyä kotona jos haluaa välttää sairastumista, tosin sielläkin saattaa se vatsatauti iskeä. Jopa vielä helpommin kuin reissussa. Thaimaassa on niin erilainen bakteerikanta kuin suomessa, että on lähes mahdoton välttää jonkinlaista oireilua. Ollaan käyty 4 reissua ja joka kerralla on jotain pientä tullut. Kerran kunnon kuumeinen noro, joka pudotti painosta monta kiloa. Viime reissulla miehelle tuli myös kuratauti joka kuumeen kanssa kesti useamman päivän. Mutta apteekista saa antibiootit jotka tappaa bakteerit. Seuraavalla kerralla menemme 3:ksi viikoksi, jotta on varaa sairastaa pidempään eikä tarvi harmitella "hukattuja" lomapäiviä, heh. Pessimisti ei pety.

    • sri1

      Vuosittain reissaame kaukomaissa. Aloitamme jo noin viikkoa ennen papaija kuurin tabletteina joita käytämme koko matkamme ajan. Lisäksi suosittelemme ottamaan mukaan molkosan herajuomajauhetta jota juomme päivittäin veteen sekoitettuna. Näillä olemme pärjänneet ilman mitään vatsaoireita.

    • Hmmh..

      Hmmh..

    • KHAO LAK NYT

      Missa hotellissa asuitte ja mita ravintoloita suoseitte.

      • känikala

        Vuoden- parin takaisia hotelleja ei ehkä ole olemassa. Ravintoloita ei voi suoseittaa. Jos ruoka oli eilen hyvää se voi olla tänään pas*aa koska kokki on kännissä.


    • pk234

      Itse olen aika herkkävatsainen joten olin todella yllättynyt että tuolla mitään oireita ei tullut.. Oikeastaan vatsa paremmassa kunnossa kun suomessa. Hyvin pesin kädet, käytin käsidesiä ja söin paikallista ruokaa :)

    • äitee123

      Luulis että tää vatsatauti alkais talttumaan kun vuosi on jo kulunut

    • tyhmää jaaritusta

      Lopettakaa jo tämä ketju!
      Alottakaa vaikka uus, jos aihetta.
      Just oltiin, eikä kuultukaan mistään mahataudista

      • jäbäduunaa

        Kakkaaaaaaa........


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      173
      7135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4172
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2095
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2019
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1859
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1676
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      32
      1642
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1593
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      21
      1588
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1418
    Aihe