Jotain positiivista luokanopettajan työstä?

motivointia

Harkitsen vakavasti opettajaksi hakemista luokanopettajaksi. Voisiko joku ketoa täällä vaihteen vuoksi luokanopettajan työn positiiviset puolet? Liikaa on nykypäivänä mediassa kaikenlaista sontaa...=/ Ja sellainen vielä, että minkälainen on luokanopettajan alkupalkka realistisesti nyt 2013? Jos joku laittaa tänne oman palkkansa, voisiko myös kertoa työkokemuksensa luokanopettajana ja millä alueella opettaa? (esim.pääkaupunkiseutu, Keski-Suomi...)

Ja ymmärsinkö oikein, onko niin, että Jyväskylässä on ainoastaan haastattelu ja jonkin paperi/monivalinta juttu tänä vuonna?

Missä muualla on helppoja soveltuuuskokeita? Itse en haluaisi olla ryhmässä vaan pikemminkin yksin esittäytyä valintakokeen päättäjille.

Näin bongasin Jyväskylän ja Oulun? Minkä laittaisin kolmanneksi hakukohteeksi luokanopettajan valintakokeeseen? Ideoita?

3

747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö vain

      Pitkät kesälomat ja lyhyempiä lomia vähän väliä ja sit voi muille VAATIVAA työtä tekeville ( jos muut edes tekevät vaativaa työtä?) sanoa jos valittavat että ovat vaan kateellisia!

    • opex

      Työ on vaativaa, mutta niinhän on kaikki työ, johon pitää pidemmästi kouluttautua. Opettaja saa myös onnistumisen iloa haastavista tilanteista selvittyään! Työ on itsenäistä ja siinä voi käyttää paljon mielikuvitusta ja omia ideoita. Jokainen päivä, lapsi, luokka jne. on erilainen. Päivän aikana ei todellakaan tarvitse kelloa katsella ja odotella, että pääsee kotiin, koska se hujahtaa touhutessa nopeasti. Opetusosuus päivästä on hektinen ja raskaskin, mutta vastapainoksi muita töitä voi yleensä tehdä omaan tahtiin itse valitsemassaan paikassa itse valitsemanaan aikana.

      Uutiskynnyksen ylittää yleensä vain kaikki ikävä. Oikeasti suurin osa oppilaista ja vanhemmista on kivoja ja suurin osa tunneista sujuu mukavasti. Oikeassa elämässä en ole koskaan tavannut sellaisia huoltajia kuin esim. näillä palstoilla, jonne moni tulee vain omia kaunojaan purkamaan.

      Kaksoispätevän luokanopen alkupalkka on 2673 ilman ylitunti- tai muita lisäpalkkioita. Muutamalla tukiopetus- tai kerhotunnilla tms. pääsee kolmeen tonniin.

      • Luokanopettaja minäkin

        Helppo ja mukava homma, kun ottaa rennosti. Vähän työtunteja ja töitä yleensäkään. 24 viikkotuntia on luokanopettajaksi ja hieman taktikoimalla ei kotitöitä ole lainkaan. Hyvin ehdin harrastaa ja touhuta kaikkea muuta mukavaa :)

        2500 euron palkka on erittäin hyvä suhteessa työn määrään.

        En ymmärrä, mitä suuri osa kollegoista valittaa. Menkää kokeilemaan "oikeissa töissä" olemista. Itse kävin muutaman vuoden siellä ja uskokaa pois: Tää työ on helppoa ja paineetonta. Tosin muutama ylisuorittaja-pätijä-tantta aina joukkoon mahtuu, mutta antaa niiden askarrella illat havaintomateriaalejaan. Pakko ei ole ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      191
      4025
    2. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      194
      2871
    3. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      58
      1746
    4. Kuvaile omaa ulkonäköäsi

      Niin kaivattusi voi bongata sinut täältä.
      Ikävä
      118
      1710
    5. Pakettiauton kuljettaja tappoi

      Kuljettajan nimi joka tappoi 2 ihmistä.
      Leppävirta
      13
      1528
    6. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      69
      1404
    7. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      423
      1357
    8. Mikä on sinun ja rakkaasi ikäero?

      Kirjoita, jos rakkaasi on nuorempi/vanhempi 🥰
      Ikävä
      94
      1309
    9. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      62
      1291
    10. Mies minkälaisista naisista yleensä

      Tykkäät? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
      Ikävä
      76
      1229
    Aihe