Kortisonilla voi olla hätkähdyttävä vaikutus terveyteen - Uutisia lääkityksestä - Lääkitys - Terveysklinikat - Tohtori.fi
Kortisonilla voi olla hätkähdyttävä vaikutus terveyteen - Uutisia lääkityksestä - Lääkitys - Terveysklinikat - Tohtori.fi
3
218
Vastaukset
- Sairastuttavalääke
Kortisoni on lähes yhtä terveellistä kuin insuliini. Usko, että muutamien vuosien jälkeen syy insuliinin aiheuttamiin sokeutumisiin, amputointeihin ja sydänkohtauksiin uskalletaan tunnustaa. Kortisonin haitat ovat vaan salakavalempia ja siksi niitä ei edes huomata. Toisilta sentään lähtee tukka nopeastikin, mutta se on vain jäävuoren huippu.
- tulevaisuus
Kuulin jonkun sanovan että kortisoni kielletään piakkoin vaarallisena lääkkeenä.
- lehtori007
Itse olen kortisooneja joutunut syömään 20 vuotta,ensin niitä määrättiin minulle ihotautisairaalasta,koska epäiltiin psoriassista,joten noin 15vuotta söin niitä 10 mg siihen tautiin,kunnes lääkärini oli kipeä ja toinen lääkäri otti minut vastaan tilatulle ajalleni ja otatti kokeita ja ilmoitti,että aikaisemmat diaknoosini psoriaksesta ei pidä paikkaansa,ainoaastaan minulla on punajakälä ja sitten hän siirsi minut reumasairaalan hoitoon,siellä kortisoniannos tiputettiin 7,5 mg päivän annokselle ja sitä nyt olen popsinut noin 5-7 vuotta ja en ole huomannut mitään sivuvaikutuksia,ainoastaan lääke on auttanut,kun reuma oiken on ärhäkkääksi muuttunut ja silloin on lääkäri nostanut hetkellisesti annoksen jopa 30 mg päivässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2169232
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k266028- 1024878
- 614848
- 863960
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753490- 583447
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262926Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv582902- 432701