Canon vesitiivis kamera vai tavallinen

Ikoo tee kuvaajatyttö

Olen ostamassa kameraa mieluiten iskunkestävää,

näin myynnissä 0 Canon powershot 20. Näytti lujalta! Onko käyttökokemuksia. Millainen näppituntuma kömpelö? Käteensopiva? Jne
muita canoneja millasia ixus mallit . Powershot
olen sellainen kuvaaja jolla kamera aina mukana. Järkkäreistä ei kokemusta
myös muiden merkkien vastaavia vesitiiviita voi vinkata

18

508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo on kallis ja siinä on huono valovoima. Jos ei ole aivan erityistä syytä kestävään kameraan on parempi ostaa normaali ja kohdella sitä hyvin eli siis aina käytetään rannelenkkiä ja suojalaukkua.

    • Canonisti minäkin

      Olympuksen Tough sarjasta perheessä on kokemusta. Ajaa asiansa pokkarina, eikä tarvitse välittää olosuhteista. Mm. voi ottaa huoletta hiekkaiselle rannalle tai rinteeseen.

      Ongelma on sama kuin monissa muissakin pokkareissa: etsin puuttuu. Siinä häviää aina muutaman aukon, kun ei saa järjellistä kuvausasentoa.

      Joillekkin tärkeä tekijä on sukellussyvyys. Kolme metriä riittää snorklaajalle, mutta ei laitesukeltajalle.

      Jos omistaa myös järjestelmäkameran kannattaa hankkia saman merkkinen ruggeroitu pokkari. Softissa on aina enemmän yhteisiä piirteitä. Jos ei ole painolastia mistään merkistä, pidän Olympusta hyvänä valintana. Kolmisen vuotta sitten, kun viimeksi ostin ruggeroidun pokkarin, oli se ominaisuuksiltaan ainakin kustannustehokkain.

      • Kyllä kunnollisen kuvausasennon saa ilman etsintäkin. Minulle 1/5 sekuntia ei ei ole mikään ongelma kun kuvaa muutaman sarjan. Puoli sekuntiakin voi onnistua. Sekunti on jo liikaa käsivaralta. Etsin pokkareissa on usein luokattoman huono ja sijoitettu niin, ettei sen kanssa nimenomaan saa kunnon asentoa. Etsimen kanssa kameralta vaaditaan kokoa, jotta kädet voivat olla mukavasti


      • Canonisti minäkin
        okaro kirjoitti:

        Kyllä kunnollisen kuvausasennon saa ilman etsintäkin. Minulle 1/5 sekuntia ei ei ole mikään ongelma kun kuvaa muutaman sarjan. Puoli sekuntiakin voi onnistua. Sekunti on jo liikaa käsivaralta. Etsin pokkareissa on usein luokattoman huono ja sijoitettu niin, ettei sen kanssa nimenomaan saa kunnon asentoa. Etsimen kanssa kameralta vaaditaan kokoa, jotta kädet voivat olla mukavasti

        Ei kannata ostaa pokkareita, joiden etsin on luokattoman huono, kun välttäviä ja jopa tyydyttäviä on saatavissa. Minulle kelpaa kameraksi vain sellainen, jossa on optinen, kelvollinen etsin. Joillekkin riittää sähköinenkin etsin.

        Etsimen puuttuminen vaikuttaa tutkitusti enemmän kuin mitä vakaimella voidaan korjata. Minusta tuo on riittävä syy karttaa etsimettömiä vekottimia.

        Etsin mahdollistaa tukevan kuvausasennon:
        - vasen käsi kameran alla
        - oikea käsi kiinni kameran oikeasta sivusta sormi laukaisimella rentona
        - kyynärpäät kiinni kyljissä
        - kamera tuettuna poskipäähän

        Laukaisu ihan samalla tavalla kuin rynnäkkökiväärillä, mikä on opetettu kaikille miehille:
        - sisäänhengitys
        - puolet ilmasta ulos
        - puristava laukaisu
        - jälkipito


      • Canonisti minäkin kirjoitti:

        Ei kannata ostaa pokkareita, joiden etsin on luokattoman huono, kun välttäviä ja jopa tyydyttäviä on saatavissa. Minulle kelpaa kameraksi vain sellainen, jossa on optinen, kelvollinen etsin. Joillekkin riittää sähköinenkin etsin.

        Etsimen puuttuminen vaikuttaa tutkitusti enemmän kuin mitä vakaimella voidaan korjata. Minusta tuo on riittävä syy karttaa etsimettömiä vekottimia.

        Etsin mahdollistaa tukevan kuvausasennon:
        - vasen käsi kameran alla
        - oikea käsi kiinni kameran oikeasta sivusta sormi laukaisimella rentona
        - kyynärpäät kiinni kyljissä
        - kamera tuettuna poskipäähän

        Laukaisu ihan samalla tavalla kuin rynnäkkökiväärillä, mikä on opetettu kaikille miehille:
        - sisäänhengitys
        - puolet ilmasta ulos
        - puristava laukaisu
        - jälkipito

        Sano yksikin kompakti, jossa on kunnollinen optinen etsin. Esimerkiksi Canon huppumallin G1 X:n etsimen alanurkasta näkyy objektiivi. Etsin ei vaikuta tärähtämistä estävästi, pikemminkin päinvastoin, kun kädet joutuvat epänormaaliin jännitykseen.

        Sinä selvästikin ajattelet järjestelmäkameraa ja yrität soveltaa niitä pokkariin. Homma ei toimi.. Jos yrität kuvata jollain Ixuksella noin saat kuvaan sen vasemman kätesi. Suositeltu ote on se, että vasemmassa kädessä pidetään peukkua pystyssä ja kamera lepää peukalo vasenta reuna vasten. kyynärvarret ovat pystysuorassa.

        Huomaa, että en puhu mitään vakaimesta. Se on asian kannalta epäoleellinen. Kun minulla ei ollut vakainta ja oli etsin silti kuvasin pisimmät käsivaraveloitukset näytöltä. Esimerkiksi

        https://picasaweb.google.com/lh/photo/eY7-kpGKeTX_2lE4ZDlISpfir3Rf2-i4I1QI3N7sC1w?feat=directlink

        1/4 sekuntia ilman kuvanvakainta näytöltä kuvattuna. Tosin tuotakin varten piti ottaa yli 20 kuvaa (2,2 kuvaa sekunnissa). Vakaimella homma onnistuu viidellä kuvalla eli alle kahden sekunnin.

        Väite, että etsimen puute vaikuttaisi muutaman aukon verran on absurdi. Perinteisesti katsotaan, että 1/30 sekuntia riittää käsivarakuvaukseen. Muutama on vähintään kolme. Siis näytöllä pitäisi olla muka 1/250 sekuntia tai lyhyempi. Tämä on järjetön väite.

        Oletko koskaan kuvannut pienellä pokkarilla? Jos et, niin miten pystyt neuvomaan muita siitä, miten kuvata?


      • Canonisti minäkin
        okaro kirjoitti:

        Sano yksikin kompakti, jossa on kunnollinen optinen etsin. Esimerkiksi Canon huppumallin G1 X:n etsimen alanurkasta näkyy objektiivi. Etsin ei vaikuta tärähtämistä estävästi, pikemminkin päinvastoin, kun kädet joutuvat epänormaaliin jännitykseen.

        Sinä selvästikin ajattelet järjestelmäkameraa ja yrität soveltaa niitä pokkariin. Homma ei toimi.. Jos yrität kuvata jollain Ixuksella noin saat kuvaan sen vasemman kätesi. Suositeltu ote on se, että vasemmassa kädessä pidetään peukkua pystyssä ja kamera lepää peukalo vasenta reuna vasten. kyynärvarret ovat pystysuorassa.

        Huomaa, että en puhu mitään vakaimesta. Se on asian kannalta epäoleellinen. Kun minulla ei ollut vakainta ja oli etsin silti kuvasin pisimmät käsivaraveloitukset näytöltä. Esimerkiksi

        https://picasaweb.google.com/lh/photo/eY7-kpGKeTX_2lE4ZDlISpfir3Rf2-i4I1QI3N7sC1w?feat=directlink

        1/4 sekuntia ilman kuvanvakainta näytöltä kuvattuna. Tosin tuotakin varten piti ottaa yli 20 kuvaa (2,2 kuvaa sekunnissa). Vakaimella homma onnistuu viidellä kuvalla eli alle kahden sekunnin.

        Väite, että etsimen puute vaikuttaisi muutaman aukon verran on absurdi. Perinteisesti katsotaan, että 1/30 sekuntia riittää käsivarakuvaukseen. Muutama on vähintään kolme. Siis näytöllä pitäisi olla muka 1/250 sekuntia tai lyhyempi. Tämä on järjetön väite.

        Oletko koskaan kuvannut pienellä pokkarilla? Jos et, niin miten pystyt neuvomaan muita siitä, miten kuvata?

        Jokainen, joka ymmärtää ammunnan alkeet, ymmärtää mistä on kyse. Eli kaikki suomalaiset miehet ymmärtävät. Kun puuttuu tukipiste, ei osu.

        Sääntö, jota yrität siteerata, kuuluu kokonaisuudessaan niin, että valitusajan tulee olla yhtä paljon sekunnin osia, kuin objektiivissa on millejä. Eli 1/30 sekunti on ok 30 mm objektiiville ja esimerkiksi 500 mm vaatii 1/500 sekunttia käsivarakuvauksessa. Tuosta kokenut kuvaaja voi usein pudottaa vielä aukon tai jopa pari. Edellytyksenä on kameran hyvä tukeminen.


      • Canonisti minäkin kirjoitti:

        Jokainen, joka ymmärtää ammunnan alkeet, ymmärtää mistä on kyse. Eli kaikki suomalaiset miehet ymmärtävät. Kun puuttuu tukipiste, ei osu.

        Sääntö, jota yrität siteerata, kuuluu kokonaisuudessaan niin, että valitusajan tulee olla yhtä paljon sekunnin osia, kuin objektiivissa on millejä. Eli 1/30 sekunti on ok 30 mm objektiiville ja esimerkiksi 500 mm vaatii 1/500 sekunttia käsivarakuvauksessa. Tuosta kokenut kuvaaja voi usein pudottaa vielä aukon tai jopa pari. Edellytyksenä on kameran hyvä tukeminen.

        Tässä ei ole kyse ammunnasta. Minä olen yrittänyt selittää, että on hyvin erikokoista kameroita ja jokaisessa todellakaan ei toimi samat otteet. Jos kuvaisin järjestelmäkameralla tai suurella superzoomilla toki etsin antaisi vakaamman otteen. Pienellä pokkarilla tilanne on aivan toinen. Etsimen kanssa olkavarsia ei voi tukea kehoon - ainakaan ei onnistu minulla Ixuksella. Kokeile itse miltä tuntuu koskea silmäkulmiasormilla. Onko kädet asennossa, jossa kuvausote olisi vakaa?.

        Pokkarilla suositetulla asennolla vasemman käden sormet ja oikean käden peukalontyvi osuvat toisiinsa ja lukitsevat kädet vakaaksi kolmiorakenteeksi. Tosin myönnän, etten itse en juuri käytä tuota vaan pidän kameraa sormen välissä.

        Hyvä osaat säännön. Minänäytin kuvan, jonka olin ottanut ilman etsintä 1/4 valotusajalla 35 mm vastaavalla polttovälillä. Säännön yksityiskohtainen osaaminen ei olut pointti vaan mitä se tekee väitteelle, että ilman etsintä menettää muutaman aukon. Osoitin väitteen perättömäksi.


      • Canonistin naama
        Canonisti minäkin kirjoitti:

        Ei kannata ostaa pokkareita, joiden etsin on luokattoman huono, kun välttäviä ja jopa tyydyttäviä on saatavissa. Minulle kelpaa kameraksi vain sellainen, jossa on optinen, kelvollinen etsin. Joillekkin riittää sähköinenkin etsin.

        Etsimen puuttuminen vaikuttaa tutkitusti enemmän kuin mitä vakaimella voidaan korjata. Minusta tuo on riittävä syy karttaa etsimettömiä vekottimia.

        Etsin mahdollistaa tukevan kuvausasennon:
        - vasen käsi kameran alla
        - oikea käsi kiinni kameran oikeasta sivusta sormi laukaisimella rentona
        - kyynärpäät kiinni kyljissä
        - kamera tuettuna poskipäähän

        Laukaisu ihan samalla tavalla kuin rynnäkkökiväärillä, mikä on opetettu kaikille miehille:
        - sisäänhengitys
        - puolet ilmasta ulos
        - puristava laukaisu
        - jälkipito

        Jos kamera on tuettuna poskipäähän niin minkälaisen varren päässä on silmän oltava jotta se ylettyy etsimelle? Vai onko poskessa oltava patti johon kameran saa tuettua niin että silmä osuu etsimelle?


      • Canonistin naama kirjoitti:

        Jos kamera on tuettuna poskipäähän niin minkälaisen varren päässä on silmän oltava jotta se ylettyy etsimelle? Vai onko poskessa oltava patti johon kameran saa tuettua niin että silmä osuu etsimelle?

        Jotkut ajattelevat vain järjestelmäkameroita. Homma onnistuu toki järjestelmäkameralla tai isolla filmikompaktilla, jossa etsin on vasemmassa reunassa. Jos hommaa yrittää jollain Ixuksella, on se hankalampaa, silmälasien kanssa mahdotonta.


      • Canonisti minäkin
        okaro kirjoitti:

        Jotkut ajattelevat vain järjestelmäkameroita. Homma onnistuu toki järjestelmäkameralla tai isolla filmikompaktilla, jossa etsin on vasemmassa reunassa. Jos hommaa yrittää jollain Ixuksella, on se hankalampaa, silmälasien kanssa mahdotonta.

        Silmälasien kanssa kieltämättä hankalaa, mutta ei mahdotonta. Tiedän sen.


      • Canonisti minäkin kirjoitti:

        Silmälasien kanssa kieltämättä hankalaa, mutta ei mahdotonta. Tiedän sen.

        Miten saat jonkun Ixuksen tuettua poskea vasten silmälasien kanssa. Voit kokeilla luottokortilla, sillä siitä kamera on kokonsa saanut.


      • Canonisti minäkin
        okaro kirjoitti:

        Miten saat jonkun Ixuksen tuettua poskea vasten silmälasien kanssa. Voit kokeilla luottokortilla, sillä siitä kamera on kokonsa saanut.

        Viimeisin IXUS, jossa on etsin, on malli 980.

        http://www.letsgodigital.org/en/20041/canon-ixus-980-is/

        Minulla on sellainen taskussa, kun en kanna kameraa. Kyllä se vaan onnistuu.


      • Canonisti minäkin
        okaro kirjoitti:

        Tässä ei ole kyse ammunnasta. Minä olen yrittänyt selittää, että on hyvin erikokoista kameroita ja jokaisessa todellakaan ei toimi samat otteet. Jos kuvaisin järjestelmäkameralla tai suurella superzoomilla toki etsin antaisi vakaamman otteen. Pienellä pokkarilla tilanne on aivan toinen. Etsimen kanssa olkavarsia ei voi tukea kehoon - ainakaan ei onnistu minulla Ixuksella. Kokeile itse miltä tuntuu koskea silmäkulmiasormilla. Onko kädet asennossa, jossa kuvausote olisi vakaa?.

        Pokkarilla suositetulla asennolla vasemman käden sormet ja oikean käden peukalontyvi osuvat toisiinsa ja lukitsevat kädet vakaaksi kolmiorakenteeksi. Tosin myönnän, etten itse en juuri käytä tuota vaan pidän kameraa sormen välissä.

        Hyvä osaat säännön. Minänäytin kuvan, jonka olin ottanut ilman etsintä 1/4 valotusajalla 35 mm vastaavalla polttovälillä. Säännön yksityiskohtainen osaaminen ei olut pointti vaan mitä se tekee väitteelle, että ilman etsintä menettää muutaman aukon. Osoitin väitteen perättömäksi.

        Kyse ammunnassa ja valokuvauksessa on juuri tismalleen samasta asiasta: laukaisusta, joka ei saa tärähtää. Täysin samat asiat vaikuttavat sekä rynnäkkökivääriin että kameraan: tuki, hengitys ja laukaisu. Jokainen suomalainen mies osaa nämä perusjutut ja niitä on helppo soveltaa valokuvaukseen.


      • Canonisti minäkin kirjoitti:

        Kyse ammunnassa ja valokuvauksessa on juuri tismalleen samasta asiasta: laukaisusta, joka ei saa tärähtää. Täysin samat asiat vaikuttavat sekä rynnäkkökivääriin että kameraan: tuki, hengitys ja laukaisu. Jokainen suomalainen mies osaa nämä perusjutut ja niitä on helppo soveltaa valokuvaukseen.

        Kyse on aivan eri asiasta, koska pokkari ja ase ovat aivan eri asioita. Ne ovat eri kokoisia eikä kamerassa ole rekyyliä.

        Kysyn uudestaan: oletko kuvannut pienellä pokkarilla?


      • Canonisti minäkin kirjoitti:

        Viimeisin IXUS, jossa on etsin, on malli 980.

        http://www.letsgodigital.org/en/20041/canon-ixus-980-is/

        Minulla on sellainen taskussa, kun en kanna kameraa. Kyllä se vaan onnistuu.

        No onnistuu se, jos nostat leukasi epänormaalisti taivaisiin. Näin voit saada pystysuoran linjan silmälasien ja poskipään välille. Luonteva kuvausasento tuo ei ole. Kyseinen kamera on kooltaan isoimpia Ixuksia. Siinä etsin on sijoitettu keskilinjan vasemmalle puolelle. Omassani se on lähes keskellä (siis takaa katsottuna). Kamera työntää nenää vinoon, kun etsintä käytettään. Isompi kamera antaa antaa enemmän vapauksia ergonomian suunnittelulle. Oikeaoppisesti kompaktin etsimen tulisi olla lähellä vasenta laitaa.

        Onko sinulla manuaali. Oikeaoppinen ote on kuvattu sivulla 11. Tuossa kamerassa se on hieman erilainen syistä joita en tässä tiedä.


      • Canonisti minäkin
        okaro kirjoitti:

        Kyse on aivan eri asiasta, koska pokkari ja ase ovat aivan eri asioita. Ne ovat eri kokoisia eikä kamerassa ole rekyyliä.

        Kysyn uudestaan: oletko kuvannut pienellä pokkarilla?

        Kyse on täysin samasta asiasta - vain siinä ettei kamerassa ole rekyyliä, olet oikeassa. Oleellista on tuki, hengitys ja puristava laukaus. Jokainen suomalainen mies osaa tuon.

        Kyllä, kuvaan myös satunnaisesti pokkarilla, kun kameraa ei ole mukana.


      • Canonisti minäkin kirjoitti:

        Kyse on täysin samasta asiasta - vain siinä ettei kamerassa ole rekyyliä, olet oikeassa. Oleellista on tuki, hengitys ja puristava laukaus. Jokainen suomalainen mies osaa tuon.

        Kyllä, kuvaan myös satunnaisesti pokkarilla, kun kameraa ei ole mukana.

        Ymmärrätkö, etä käsien asento on vakaalle kuvausasennolle oleellinen seikka? Pienellä kameroilla ei käsiä saa asentoon, jossa ne voivat olla rentona ja tuettuina. Ei aseellakaan ammuta kädet silmissä. Minä en ole missään vaiheessa puhunut mitään hengityksestä, joten se on sinun monologiasi. Etsimellä kuvatessa olkapäät roikkuvat ilmassa. Näytöllä olkavarret voi tukea kehoon.


    • Canonisti minäkin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe