Ulosottoon vapaaehtoisesti maksaminen ja merkinnät?

Erkki_V

Oon tällähetkellä aika kusisessa tilanteessa tai no ollut jo vuosikausia kun kenkää tuli vakituisesta työstä ja jouduin velkojen kanssa liriin.Työttömänä olen ja maksuvaraa ei ole mutta mietin voinko tehdä ulosottomiehen kanssa jonkinlaisen sopimuksen esim.100e kuukaudessa sopimuksen?Ja jos teen niin säilyykö maksuhäiriömerkinnät kuinka kauan vai saanko muutaman vuoden kuluessa menetetyt luottotietoni takaisin?Tiedot on mennyt jo vuonna 2005 eli monta vuotta tässä on helvettiä tarvottu eteenpäin.

Velkaneuvonnasta ei ollut apua,siellä ei voitu mitään maksusuunnitelmaa tehdä.Käskettiin tulla takaisin jos saan vakituisen ja kokoaikaisen työpaikan ja muussa tapauksessa minun kannattaa kuulemma odotella velkojen tai sen perimisen vanhenemista mikä on sen 15v.

Haluisin puhdistaa siis luottotietoni ihan asuntoasioiden ja työpaikkojenkin vuoksi eli voiko sellaista tehdä sopimalla maksusta ulosottoon vähittäin vai onko tässä vielä se muutama vuosi vaan lusittava vielä?

Lainaa ei le mahdollista ottaa mistään että voisin maksaa velat kerralla pois ja lyhentää vain yhtä velkaa.Takuusäätiö ei velkaa myönnä,kun ei ole vakituisia tuloja (paitsi työttömyysraha ja sossu mutta ne menee asumiseen ja elämiseen kädestä suuhun).

Auttakaa miestä mäessä ja neuvokaa?

5

208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kljvlkjgg5

Voi tehdä sopimuksen tietenkin. Mutta tämähän ei auta merkintöihin koska saat sitten aikanaan yli 18kk ulosoton kestosta merkinnän pitkäkestoisesta ulosotosta.

• Erkki_V

Millainens se pitkäkestoisen ulosoton merkintä on?

Nyt merkinnät on siis lähinnä varattomuusestettä ja merkintöjä on kaiken kaikkiaan jotain 25-35kpl hujakoilla.

Eli suomeksi: ei kannata siis yrittää maksaa jos en saa tietoja kuitenkaan puhtaaksi 2-3 vuoden sisällä?Mitäs järkeä tässä nyt on että jos ihminen yrittää maksaa ja halua on ja tinkii jopa 100e/KK omasta ruuastaan saadaksensa asioita eteenpäin niin vielä rangaistaan lisämerkinnöilä?

No uraputkeen vaan ja eläkettä odottelemaan vaan ei kai tässä muutakaa mahda.

• lijviljgk4

Samanlainen häiriömerkintä kuin noi muutkin, toki poistunee heti kun velat maksettu. Vielä pari vuotta sitten toimi tuo siten että kun velkoja sai lyhennettyä niin uusia merkintöjäei silloin tietenkään tullut ja vanhat merkinnät poistui sitä myöten

Näin nykyään kannustetaan velanmaksuun, antamalla siitäkin merkintä!

• Erkki_V

Ei siis missään nimessä kannata lähteä tähän,kun velkoja ja velkojia on paljon ja korojen ja kulkujen jälkeen ei tuosta naurettavasta 100e/kk ajatuksesta ole suuntaan tahi toiseen eli ei pystytä edes pilkkomaan osiksi monelle velkojalle.

Ja perintätoimistojen kanssa ei kannata tehä enään uusia sopimuksia,sanottiin velkajärjestelystä,kun sitten velan tai velkojen ajanjuoksu alkaa alusta eli häiviäisin nyt jo monta vuotta velkojen vanhentumista ajatellen.Neuvonnassa kehotettiin nimenomaan jättämään perintätoimistojen kirjeet omaan arvoonsa eikä kuulemma saa missään nimessä lähteä sopimaan osamaksuja.

Uskomatonta jos tosiaan meneepi näin että ihminen ei voi maksaa edes vähän näin halutessaan ja kiitos on yhtä huono merkintä tietoihin kuin nykyiset lukuisat merkinnät!Ja nämä estää siis asunnonsaannin ja työnsaannin täysin.Kyllä harmittaa ja katkera olen kun elämänsä töitä tehnyt ja sitten saanut kenkää ja joutunut taloudelliseen soppaan avioeron ja kaiken myötä.Viinaa en juo,en polta,en rällää rahoja saati koskaan ole pikavippejä ottanut.Tässä on kaiken kiitos.Niin että kuole pois ja mitä nopeammin sen parempi

Sääliksi käy nuori ihmisiä joilla elämä vasta alullaan ja joutuvat tälläisen helvetin riepottelemaksi

• pauniina

eikö erkki_v kuitenki syy löydy peilistä eikä huonosta järjestelmästä? harvoin oon kuullut että itse avioero olisi yhtäkkiä tuonut toisille eronneille merkinnät ja toisille ei. ja töiden saantia ei merkinnät suinkaan estä eikä vuokra-asuntoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      137
      2001
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      129
      1639
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      1
      1506
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      88
      1423
    5. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      32
      1391
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      132
      1214
    7. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      50
      1100
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      24
      1099
    9. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1021
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      51
      894
    Aihe