Hypnoosista

2+18

Kuinka kauan teillä jotka ootte ollu hypnoosissa se on yleensä kestänyt? Mulla ensimmäinen käynti oli vain puoli tuntia enkä osaa sanoa vielä muuta kuin että tuli vähän rennompi olo. Kysyisin myös että jos joku on saanut hypnoosista avun itselleen niin montako käyntikertaa ootte siihen tarvinnut ja muutenkin vähän kiinnostais kuulla mitä kaikkea siinä hypnoosissa on tapahtunut.

36

496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jo entinen

      Hypnoosi-istunnossa pelkästään alkuhaastattelun pitäisi kestää yli puoli tuntia. Haastattelussa on tärkeää sopia asiakkaan tavoittet ja se mitä hypnoosiaistunon aikana tullaan tekemään. Haastattelun aikan on myös tärkeää luoda luotamuksellinen suhde puolin ja toisin. Jos luottamusta ei jostakin syystä synny niin sekin on hyvä tunnistaa ja miettiä onko syytä jatkaa. Itse hypnoosityöskentely vei 30-60 minuuttia. Eli ainakin ensimmäisen kerran pitäisi kestää n. 1½tuntia. Hypnoositerapia on lyhytterapiaa joten käyntikertoja on yleensä 3-5.

    • 2+18

      Mulla oli kyllä ensin tutustumiskäynti joka kesti hieman vajaan tunnin ja nyt kun varsinainen terapia aloitettiin niin ensimmäinen kerta kesti puoli tuntia. Oli aluksi vähän vaikeuksia rentoutumisen kanssa.

      Olen kuullut että kun on kyse pahoista jännitysoireista eli sosiaalisten tilanteiden pelosta johon liittyy myös voimakasta ahdistusta käyntikertoja voidaan tarvita 5-10. En vaan oikein osaa sanoa vielä tuleeko tuosta olemaan mulle apua.

      • Arvelua tietty

        Ei kukaan osaa sanoa tuleeko hypnoosista olemaan sinulle apua, mutta usein siitä on saatu hyviä tuloksia. Loppu riippuu sinusta ja hypnotisoijastasi. Älä mieti asiaa, mieti sitä, että haluat rentoutua ja haluat, että hypnoosi toimii. Silloin se myös toimii. Anna sille lupa toimia.

        Jos jännität sosiaalisia tilanteita, niin jännität luonnollisesti myös tätä tilannetta, joten tarvitset aikaa tottua tilanteeseen. Ehkä siksi hypnoosisi tekijä aloittaa vähin erin?

        Hypnoosi ei ole mikään ihmelääke, vaikka joskus sen teho lähes ihmeeltä vaikuttaakin. Aina ei kuitenkaan.

        Itse olen käynyt pari kertaa ja tuntuu, että jonkin verran on ollut apua. Hypnoosi ei ole tuntunut mitenkään syvältä eikä erikoiselta, mutta aika on mennyt kuin siivillä, joten ihan hypnoosissa olen ollut, kun ajantaju on noin kadonnut.


    • riittiö

      auttaako nukahtamisvaikeuksiin hypnoosi? Mistä löytäisin tästä tietoa?
      Kiitos jos vastauksia saan

      • jo entinen

        Yleensä auttaa. Tutkitun tiedon saaminen saattaa olla vaikeampi juttu.


    • Petetty..

      Ei auta. Nämä suggerivenkulat osaavat kyllä kehua, että apua on.
      Älä usko huijareita. Rahat menee vaan.

    • riittiö

      Kiitos vastauksistanne. Petetty, millainen kokemus sinulla oli?
      Entä nimimerkillä jo entinen?
      Kärsin nukahtamisvaikeuksista, valvon 2-3 tuntia sängyssä jossain horroksessa, koska aika kulkee nopeasti mutta unessa en ole:( Lopulta joudun ottamaan nukahtamislääkkeen (koska töihin on mentävä) ja sitten katkeaa filmi 4-5 tunniksi. Haluan eroon tästä kierteestä, olen aiemmin saanut avun vyöhyketerapiasta, mutta nyt se ei jostain syystä auttanut.
      Kokemuksia hypnoosista ko ongelmaan toivoisin?
      Olen viikonloppuisin "vierottanut" itseäni nukahtamislääkkeistä, saatan valvoa aamuun asti ja pätkittäin vain torkahtaa. Eli minun ongelmani on juurikin syvään uneen pääsy, näitä torkkumisia (hetken, varmaan alle minuutin) tulee välillä ja sitten olenkin taas virkeä.
      Kokemuksia ? Entä onko kokemuksia shy:n hypnologista Myller (joensuu)?

      • jo entinen

        Olen tehnyt hypnoosia n.18 vuotta. Sinä aikana on käynyt aika monta unettomuudesta kärsivää joista suurin osa sai apua hypnoosista. Mutta niin kuin nimimerkki Petetty totesi niin ei hypnoosi välttämättä kaikkia auta. Helli Toivanen teki väitöskirjan rentoutumisen vaikutuksista. Väitöskirjassa todettiin että 15 min rentoutuminen päivässä paransi mm. unen laatua monien muiden hyvien asioiden lisäksi. Hypnoositerapiassa asiakas voi jokatapauksessa oppia rentouttamaan itsensä. Kun osaa rentouttaa itsensä voi yön käyttää rentoutumiseen sressaantumisen sijaan. Yleensä nukahtamisvaikeuksista kärsivä ihminen oppii pelkäämään nukkumaan menoa mikä ei varmaankaan ainakaan auta asiaa. Tähänkin asiaan hypnoosi voi varmasti auttaa. Voit tietysti mennä myös paikalliseen kirjastoon ja kuunnella siellä erilaisia rentoutusäänitteitä. Kun löydät mieleisesi käyt ostamassa sen itsellesi kaupasta. Äänitettä ei kannata ostaa kuuntelemata ensin. Sitten alat vain säännöllisesti kuuntelemaan äänitettä. Vähintään kolme kertaa viikossaa mutta mielellään joka ilta. Jossakin vaiheessa tai vaikka hetikin voit ottaa äänitteestä virkistysosion kokonaan pois.Tätä voit käyttää nukahtamisen apuna. Hyonoositerapiaan verrattuna edullinen mutta ei välttämättä yhtä tehokas keino.


      • voi pelkele
        jo entinen kirjoitti:

        Olen tehnyt hypnoosia n.18 vuotta. Sinä aikana on käynyt aika monta unettomuudesta kärsivää joista suurin osa sai apua hypnoosista. Mutta niin kuin nimimerkki Petetty totesi niin ei hypnoosi välttämättä kaikkia auta. Helli Toivanen teki väitöskirjan rentoutumisen vaikutuksista. Väitöskirjassa todettiin että 15 min rentoutuminen päivässä paransi mm. unen laatua monien muiden hyvien asioiden lisäksi. Hypnoositerapiassa asiakas voi jokatapauksessa oppia rentouttamaan itsensä. Kun osaa rentouttaa itsensä voi yön käyttää rentoutumiseen sressaantumisen sijaan. Yleensä nukahtamisvaikeuksista kärsivä ihminen oppii pelkäämään nukkumaan menoa mikä ei varmaankaan ainakaan auta asiaa. Tähänkin asiaan hypnoosi voi varmasti auttaa. Voit tietysti mennä myös paikalliseen kirjastoon ja kuunnella siellä erilaisia rentoutusäänitteitä. Kun löydät mieleisesi käyt ostamassa sen itsellesi kaupasta. Äänitettä ei kannata ostaa kuuntelemata ensin. Sitten alat vain säännöllisesti kuuntelemaan äänitettä. Vähintään kolme kertaa viikossaa mutta mielellään joka ilta. Jossakin vaiheessa tai vaikka hetikin voit ottaa äänitteestä virkistysosion kokonaan pois.Tätä voit käyttää nukahtamisen apuna. Hyonoositerapiaan verrattuna edullinen mutta ei välttämättä yhtä tehokas keino.

        Ai ei kannata...


    • 19+19

      Voiko hypnoosin aikana laittaa ihmisen paljastamaan asioita joita ei tahoisi kertoa tai tekemään asioita vasten tahtoaan? Säilyykö siinä kuitenkin kokoajan päätösvalta sillä hypnotisoitavalla mitä haluaa kertoa itsestään ja mitä ei? Tämän haluaisin tietää.

      • Noh, mulla näin

        Kyllä minä ainakin olen hyonoosissa aina ollut aivan ja täysin tolkuissani. Aivan kokonaan. Ei hypnoositilaa itse edes huomaa. Se on vain rentoutunut olotila. Päätösvalta kaikessa on siis sillä, jolla se on aina ollutkin. Vaikka on keskittynyt siihen yhteen asiaan, niin tunnistaa väärän ja oikean jne. aivan kuten oikeassa valve-elämässä muutenkin ja voi tehdä päätöksiä aivan kuten valveilla. Jos ei halua jotain, mitä hypnotisoija ehdottaa, niin siitä "herää". Voi siis vain lähteä kävelemään. Ei siinä miksikään zombieksi muutu.

        Jos hypnotisoija on oikein kiero ja rikollinen, niin periaatteessa hän voi saada sinut uskomaan, että joku on vihollisesi, vaikka ei ole ja siten uskot esimerkiksi lapsiesi olevan vaarassa ja puolustat heitä raivoisasti... Näin voidaan saada vaikkapa tappamaan. Mutta ei koskaan vain niin, että sinä haluaisit jonkun toisen puolesta tai itsesi takia tappaa jonkun.

        Yleensä ei myöskään anneta käskyä unohtaa mitä session aikana on tapahtunut, joten muistat aivan kaiken.

        Tuo on erittäin teoreettista enkä ole kuullut kuin yhdestä tapauksesta ikinä, jossa rikollinen sai sellitoverinsa tekemään rikoksia. Tästäkään ei tietysti ole kuin oikeuden päätös, onko oikeus aina oikeassa? Mutta näin väitetään.

        Vatuullinen terapeutti ei siis laita asioita päähäsi eikä hän kysele salaisia asioita, voit itse päättää mitä sanot, aivan kuten valveilla. Minä en ole ikinä puhunut hypnoosissa, sillä useinkaan sitä ei tarvita, se on vain mielikuvien luomista. Hypnoosia ennen kysellään, ei sen aikana.


      • kuitti kiitos
        Noh, mulla näin kirjoitti:

        Kyllä minä ainakin olen hyonoosissa aina ollut aivan ja täysin tolkuissani. Aivan kokonaan. Ei hypnoositilaa itse edes huomaa. Se on vain rentoutunut olotila. Päätösvalta kaikessa on siis sillä, jolla se on aina ollutkin. Vaikka on keskittynyt siihen yhteen asiaan, niin tunnistaa väärän ja oikean jne. aivan kuten oikeassa valve-elämässä muutenkin ja voi tehdä päätöksiä aivan kuten valveilla. Jos ei halua jotain, mitä hypnotisoija ehdottaa, niin siitä "herää". Voi siis vain lähteä kävelemään. Ei siinä miksikään zombieksi muutu.

        Jos hypnotisoija on oikein kiero ja rikollinen, niin periaatteessa hän voi saada sinut uskomaan, että joku on vihollisesi, vaikka ei ole ja siten uskot esimerkiksi lapsiesi olevan vaarassa ja puolustat heitä raivoisasti... Näin voidaan saada vaikkapa tappamaan. Mutta ei koskaan vain niin, että sinä haluaisit jonkun toisen puolesta tai itsesi takia tappaa jonkun.

        Yleensä ei myöskään anneta käskyä unohtaa mitä session aikana on tapahtunut, joten muistat aivan kaiken.

        Tuo on erittäin teoreettista enkä ole kuullut kuin yhdestä tapauksesta ikinä, jossa rikollinen sai sellitoverinsa tekemään rikoksia. Tästäkään ei tietysti ole kuin oikeuden päätös, onko oikeus aina oikeassa? Mutta näin väitetään.

        Vatuullinen terapeutti ei siis laita asioita päähäsi eikä hän kysele salaisia asioita, voit itse päättää mitä sanot, aivan kuten valveilla. Minä en ole ikinä puhunut hypnoosissa, sillä useinkaan sitä ei tarvita, se on vain mielikuvien luomista. Hypnoosia ennen kysellään, ei sen aikana.

        Sehän on niin, että hypnotisoiva henkilö voi olla vähän kiero ja vain vähän rikollista taipumusta omaava henkilö. Siitä huolimatta, että näin olisi, hän saattaa olla täysin kykenemätön puuttumaan "hoidollaan" kenenkään ongelmaan.

        "Tietysti ei ole kuin pelkästään oikeuden päätös." Vähättelet mielestäni asiaa. Vastuullisen ihmisen tulee esittää todisteita siitä, että kykenee hoitamaan terveyteen liityvää vaivaa. Esim. toisen ylipainoa koskevia asioita.
        Kehottaisin kääntymään psykologin puoleen liikapaino-ongelmien takia. Ei koskaan tuollaisten hypnotisoijien.
        Jos kuulisi keskustelun hypnotisoijan ja psykologin/ravitsemusterapeutin/sairaanhoitajan välillä, kenenkö näistä ammattilaisista tiedot olisi vakuuttavimmat ja laaja-alaisimmat.

        Hassusti sanottu lopussa ed. tekstissä. "oikein kiero ja rikollinen." Ihan olisi joku hyväksyntä sille, että näissä hommissa touhuileekin vähän epämääräistä ja kieroa ihmisainesta.
        Eiköhän oikein kiero ja rikollinen olisi jo joutunut jostai tyhmyydestään tai rikkomuksestaan jo linnnaan.
        Että sillä tavalla... minä menenkin ennustajan luo. Löytyypähän ratkaisu näihinkin vaikeuksiin. Ja kesällä käännyn sammakoiden ja etanoiden puoleen.


      • Noh, mulla näin
        kuitti kiitos kirjoitti:

        Sehän on niin, että hypnotisoiva henkilö voi olla vähän kiero ja vain vähän rikollista taipumusta omaava henkilö. Siitä huolimatta, että näin olisi, hän saattaa olla täysin kykenemätön puuttumaan "hoidollaan" kenenkään ongelmaan.

        "Tietysti ei ole kuin pelkästään oikeuden päätös." Vähättelet mielestäni asiaa. Vastuullisen ihmisen tulee esittää todisteita siitä, että kykenee hoitamaan terveyteen liityvää vaivaa. Esim. toisen ylipainoa koskevia asioita.
        Kehottaisin kääntymään psykologin puoleen liikapaino-ongelmien takia. Ei koskaan tuollaisten hypnotisoijien.
        Jos kuulisi keskustelun hypnotisoijan ja psykologin/ravitsemusterapeutin/sairaanhoitajan välillä, kenenkö näistä ammattilaisista tiedot olisi vakuuttavimmat ja laaja-alaisimmat.

        Hassusti sanottu lopussa ed. tekstissä. "oikein kiero ja rikollinen." Ihan olisi joku hyväksyntä sille, että näissä hommissa touhuileekin vähän epämääräistä ja kieroa ihmisainesta.
        Eiköhän oikein kiero ja rikollinen olisi jo joutunut jostai tyhmyydestään tai rikkomuksestaan jo linnnaan.
        Että sillä tavalla... minä menenkin ennustajan luo. Löytyypähän ratkaisu näihinkin vaikeuksiin. Ja kesällä käännyn sammakoiden ja etanoiden puoleen.

        Tuo tapaus, jonka mainitsin, oli muistaakseni Tanskassa aikoinaan tapahtunut rikostapaus. Lue lisää kirjallisuudesta, jos kiinnostaa.
        "Eiköhän oikein kiero ja rikollinen olisi jo joutunut jostai tyhmyydestään tai rikkomuksestaan jo linnnaan."
        Ja hypnoosi nimenomaan tapahtui vankilassa toisen vangin toimesta.

        Hypnoosia on melko helppo oppia ihan kirjoista ja levyiltä niin, että voi hypnotisoida muita. (Tai käydä pari kertaa hypnoosissa.) Tällaiset henkilöt eivät kuulu mihinkään liittoon, seuraan tai yhdistykseen, eivätkä mainosta tekevänsä hypnoosia ketään parantaakseen tai valmentaakseen, vaan käyttävät taitojaan rikolliseen puuhasteluun. Eikä sitä voi estää yksikään ihminen maan päällä eikä mikään laki. Silti tällaisetkin tapaukset ovat hyvin harvinaisia, sillä toisen hypnotisoiminen rikolliseksi on niin vaikeaa, että edes rikolliset eivät jaksa yrittää.


    • Mattine

      Kyllä voi

    • kuumentaa

      Kannattaako joku ajatusta, että tällaiset uskomushoidot, kuten hypnoosi, ennustamiset jne., pitäisi saada tarkempaan valvontaan? Suomessa ei ole lakia saatu säädettyä näiden uskomushoitojen osalta. Esim. jossain Pohjoismaissa on laki, joka kieltää tällaisten hommien harjoittamisen muilta, kuin ammatti-ihmisiltä.

      Ihmiset ovat joskus ahdistuneita ja ongelmaisia ja kun ovat tämän lisäksi hyväuskoisia, heitä voidaan käyttää hyväksi erilaisissa ahdistavissa elämäntilanteissa.

      Pitäisi tietää taustat tarkasti henkilön kohdalla, joka harjoittaa hypnoosia tms. vaihtoehtohoitoja. Kuinka "tavallinen" ihminen, joka harjoittaa uskomushoitoja ja uskoo itse tai uskottelee toisille antavansa parannuksen, pystyisi arvioimaan hoidettavan ihmisen tilanteen? Sekä psyykkisen että fyysisen tilanteen arviointi on vaikeaa, eritoten jos arvioimassa on "tavallinen", kouluttamaton henkilö.

      Esimerkiksi hakiessaan ylipaino-ongelmaan apua, ihmisen tulisi kohdata henkilö, jolla on tietoa kokonaisvaltaisesti ihmisten terveys- ja sairausasioista. Tällöin kyseseen tulisi esim. sairaanhoitaja, ravitsemusterapeutti.

      Minä uskon, että tietyn tyyppinen ihminen tai joka on mielentilassa, jossa kokee masennusta tai ahdistusta, on huijattavissa menemään vaikka millaiseen tilanteeseen, jossa helpotus tulee helposti. Nopeaa ja vaivatonta korjausta esim. liikapainoisuuteen voi lähteä kysymään, vaikkei olisi masentunut tai valtaisan ahdistunut.

      Kysykää itseltänne, miksi haluan juuri tuon määrätyn hypnotisoijan kanssa olla tekemisissä. Voiko olla, että hänen omassa elämässään on jotain pielessä? Onko hän antamassa jotain niin erityistä apua omassa ongelmassa tai tilanteessa ja sellainen auttamiskeino on kyseessä, joka on aivan uusi vai onko tilanteessani muuta keinoa mennä eteenpäin.

      Osalle ihmisiä auttaa jo pelkästään hyvä seura, jossa voi olla oma itsensä. Rakentavassa hengessä käyty juttutuokio luotettavan ihmisen kanssa voi auttaa hahmottamaan ja laitttamaan asioita järjestykseen.

      Menenkö maksamaan jollekulle kymmeniä euroja siitä, että hän kuuntelee ja kertoo asioista, joista voin jutella ilmaiseksi?
      Pyydänkö apua liikuntaongelmiin ja ravinto-ongelmiin ammatti-ihmiseltä, jolla on perustiedot ihmisen fysiologiasta, ravitsemuksesta ja fyysisestä suorituskyvystä?
      Pyydänkö korttipakan pöydälle, kun avioliitto on hajoamassa? Sehän on peliin ja ajanviettoon tarkoitettu.

      Se olisikin hullunhauskaa, kun kertoisi ystävilleen, että ennustaja kertoi millä lailla kannattaa ratkaista mielipaha ja sydänsurut. Tuntematon auttaja-ihminen, joka ei ymmärrä (ellei ole psykologi), psykologiasta sen enempää kuin sika aapisesta tajuaa.

      Minä en ymmärrä, miksi ihminen ei tajua, että elämään kuuluu vastoinkäymisiä, pettymyksiä ja surua. Eteenpäin on katsottava. Asioiden eteen täytyy nähdä vaivaa ja pohtia omia mahdollisuuksia selvitä niistä.

      Aina kannattaa epäillä.

      • ?=()/Y

        Just, pessimisti ei pety.


      • julmakolvikääpiö
        ?=()/Y kirjoitti:

        Just, pessimisti ei pety.

        Ei ymmärrä...
        Mysteerit on hauskoja... hyväuskoista, typerää voidaan kertalaakista vedättää.
        Nimimerkki ed. kirjoituksessa on laadittu jonkin mystisen laskukaavan muotoon. Mikä?
        Takoittaako Y-kirjain kromosomi y:tä?
        Näillä palstoilla on niin outoja ja korkeatasoisia juttuja , että näillä älynlahjoilla ei tajua ollenkaan näitä. Että sikäli... sanottava on, petyin kovasti.


      • rahasimeni
        julmakolvikääpiö kirjoitti:

        Ei ymmärrä...
        Mysteerit on hauskoja... hyväuskoista, typerää voidaan kertalaakista vedättää.
        Nimimerkki ed. kirjoituksessa on laadittu jonkin mystisen laskukaavan muotoon. Mikä?
        Takoittaako Y-kirjain kromosomi y:tä?
        Näillä palstoilla on niin outoja ja korkeatasoisia juttuja , että näillä älynlahjoilla ei tajua ollenkaan näitä. Että sikäli... sanottava on, petyin kovasti.

        Wikivelhot on kirjoittaneet aika paljon asiaa uskomushoidoista ja hypnoosistakin. Jos on ahkera wikittelijä, kannattaa käyä katsastamassa vaikka, mitä Hannu Lauerma on mieltä mm. hypnoosista.

        Tuleeko omaan mieleen varmuus tai alkaako epäillä? Itse olen kiinnittänyt huomiota tämän kyseisen lekurin puheisiin ja lausuntoihin tästäkin asiasta. Erityisesti, miten ihmisiä helppo käyttää hyväksi. Huijareita on aina ollut.
        Mielestäni nämä "ammattiaan" harjoittavat antavat kuvan, että tällaisilla "kevyillä hoidoilla" pystyy puuttumaan ihmisten ongelmiin, jotka saattavat olla vakavia tai joista voi tulla vakavia seurauksia.
        Työllisyys ja siinä parannuksen saaminen on tavoitteena politiikassa ja sitä kautta ihmisten hyvinvoinnin ja toimeentulon parantaminen.
        Minun mielestäni tämän tyyppinen "työ" on muuta, kuin työn tekemistä. Siinä mielestäni etua hakee juuri hoitoja antava henkilö. Taloudellista etua itselleen.
        Terveyden edistäminen on asia, joka kuuluu vain ammatti-ihmiselle. Silloin kun terveydessä on joku vialla. Ammattitaidoton ihminen saattaa sotkea jonkun ihmisen asiat kokonaan. Työkykykin voi mennä.
        En antaisi mitään huomiota tällaiselle toiminnalle. Kuka on tullut kertomaan miten rahaa on mennyt hukkaan ja ongelmien kanssa ei ole edistytty mihinkään?
        Onko ihmiset niin nolostuneita siitä, että on käytetty hyväksi? Pystyykö ihminen uskomaan voimakkaasti suggestoituneessa tilassa, että tuo kivi kävelee kun uskoo tarpeeksi?

        Onko lääkäri, jolla on tutkintoja ja pitkä kokemus sairaiden hoitamisessa ja tieteellisissä tutkimuksissa, epäilyttävä jotenkin?
        Hyvin suspekti on henkilö, joka olemattoman koulutuksen "turvin" lähtee arvioimaan kenenkään ihmisen tilannetta parannusmielessä.
        Pitäköön uskomushoitoihin perehtyneet henkilöt omissa piireissään voimissaan näitä menetelmiä ja viihdyttäköön toisiaan.


    • mitä ihmettä

      " Pystyykö ihminen uskomaan voimakkaasti suggestoituneessa tilassa, että tuo kivi kävelee kun uskoo tarpeeksi?"
      Mitenkä kiven käveleminen parantaa ihmisen terveyttä??

      • boobmanager

        Idiootteja. Ei tässä ole kivistä ole kysymys. Ihminen voi kansankielellä uskotella tai suggestion avulla uskoa johonkin, mikä ei tapahdu reaalisesti.
        Se oli vertauskuva.
        Jos saa sokeripitoisen tabletin ja kerrotaan jollekin ryhmälle ihmisiä, että se tabletti sisältää tätä ja tätä ainetta, joka vaikuttaa johonkin toimintoon vaikka elimistössä eikä kerrota sokerista mitään. Joku uskoo siihenkin. Sitä kutsutaan plasebo vaikutukseksi.
        Ette näemmä pysty lukemaan ja uskomaan, kuin sen mitä haluatte.
        Ju..auta. Kyllä kivikin parantaa terveyttä. Otat tarpeeksi ison kiven ja nostelet sitä vartin verran, niin hyödyt siitä varmasti jos fyysinen kapasiteettisi riittää nostelemaan sitä.
        Tunnethan sen kehossa, sen vaikutuksen ja se pystytään vaikka kokeellisesti todistamaan tietyn aikarajan sisällä jatkettuasi tällaista toimintaa. Siihen vain tarvitaan, ikävä kyllä, tieteellisiä menetelmiä. Se on eri asia jos et halua uskoa siihen. Itsehän jokainen tyhmyydestään kärsii. Näiden uskomushoitojen kohdalla puuttuu keinot niiden tehon ja parannuksen todistamiseksi.
        Täällä on puhuttu rentoutuksesta. Hypnoosi voi olla jollekulle vaihtoehto. Jos ei ihminen pysty kehittämään mielekkäitä elämäntapoja ja virkistyskeinot on näin suppeat, pitäisiköhän kokonaiskuvaa tarkastaa koskien omaa elämää?


    • 19+19

      Minä olen valinnut hypnoosin hoitomuodoksi ahdistuksen ja sosiaalisten tilanteiden pelossa. Haluan uskoa että siitä on apua mulle. Tuskin siitä voi silloin apua ollakkaan jos ei usko koko asiaan.

      • ihantukossa

        Millaisen maksun suoritat, jos saa kysyä? Kärsitkö unettomuudesta? Kerroit tuon asian aamuyöllä.
        Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa..
        Oletko kysynyt ammatti-ihmiseltä minkä tasoiset vakavuudeltaan on mainitut ongelmat. Hoidatko kokonaisvaltaisesti omia ongelmia? Vai puutut "vain" kertomiisi oireisiin?
        Suositteliko joku henkilö jotakuta "korjaajaa" näissä sinun ongelmissa? Tai hankitko itse tarvittavat taustatiedot hypnoosin vaikutuksesta?
        Minkä suuruiseksi arvelet hinnan tulevan, kun valitset sen, että hypnoosi voi jäädä pois?

        Minä menen ennustajalle. Käännyn ehkä kädestä ennustajan puoleen. Tuskin siitä haittaa on jos hän kertoo, miten pääsee ahistuksista eroon..
        Viimeviikolla otin teelehdistä ennustuksen, mutta tulokset ei oo vielä tulleet. Jännittää...


      • huol. omainen
        ihantukossa kirjoitti:

        Millaisen maksun suoritat, jos saa kysyä? Kärsitkö unettomuudesta? Kerroit tuon asian aamuyöllä.
        Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa..
        Oletko kysynyt ammatti-ihmiseltä minkä tasoiset vakavuudeltaan on mainitut ongelmat. Hoidatko kokonaisvaltaisesti omia ongelmia? Vai puutut "vain" kertomiisi oireisiin?
        Suositteliko joku henkilö jotakuta "korjaajaa" näissä sinun ongelmissa? Tai hankitko itse tarvittavat taustatiedot hypnoosin vaikutuksesta?
        Minkä suuruiseksi arvelet hinnan tulevan, kun valitset sen, että hypnoosi voi jäädä pois?

        Minä menen ennustajalle. Käännyn ehkä kädestä ennustajan puoleen. Tuskin siitä haittaa on jos hän kertoo, miten pääsee ahistuksista eroon..
        Viimeviikolla otin teelehdistä ennustuksen, mutta tulokset ei oo vielä tulleet. Jännittää...

        Vielä parempi keino on katsoa enteitä etanan sarvista. Ne eivät valehtele! Niinkuin suggerit, ja varsinkin nuo parjatut maalliikosuggesrit!
        Ja hyvä jumala , omaisia suojelkaa suggereilta, vievät mummon tekohampaat mennessään, ja silloin vasta omaisille alliksi tuleekin...jollei jätä mummoa syömään pullamossoa....
        Mutta on tuo omaisten huoli vakava asia, sitähän on toitoteltu täällä jo vuosikausia, tosin itse en vaan ymmärrä sitä, jos täysipäinen ja tässä maailmassa elävä henkilö kääntyy jonkun suggerin puoleen, niin eikö se ole tämän henkilkön oikeus. Vai pelkäävätkö omaiset että suggeri vie mummon viimeisetkin rahat sukavarresta!


    • -lisa.

      Minä uskon loitsuterapiaan, missä häädetään riivaajat pois. On tehokas keino.
      Käynti riivajasuggerilla maksaa 140 e ja viisi käyntiä pitää olla.

      Suosittelen kaikille

    • Pettynyt ...

      "Tieteellisen" yhdistyksen puoskari maallikko Leo Hilden otti asiakkaita vastaan puolen tunnin ajoilla. Jos ei asiakas vaipunut heti syvään tilaan ei toista kertaa tarvinnut tullakaan.

      • syvä suo

        Tiedätkö mikä se "syvä tila" on? Se se on.
        Ihan oikein kun ei vaipunut syvään tilaan.


    • T.F.H.

      Minä kävin syviin tiloihin erikoistuneella suggerilla, joka osasi myös manauksen ja tarrahenkien karkoituksen.
      Minussa on tarrahenki, joka aiheutti masennusta ja se ajettiin pois.
      Nyt elämä hymyilee.

      • Asiaa ilamn asiaa

        Kiva kun leikitte täällä toisten ahdingolla! Onpa empatiakykyä kerrakseen!

        Mutta sellainen palstahan tämä Suomi24 on aina ollutkin... pelkkää p..

        Älkää hyvät ihmiset kysykö täällä mitään asiallista!


    • Riivaajat veks

      Miten niin leikitte ????? Maalikkohypnoosissa on tarrahenkiin erikoistuneita suggereita, jotka uskovat, että kaikkien sairauksien takana on jokin riivajahenki ja sen pitää häätää ihmisestä.
      Eikö ole ihmeellinen tämä maallikkohypnoosi. Kuka vielä jaksaa uskoa ?

      • kyselyä

        Oon edellisen kirjoittajan, ja monien, kanssa samaa mieltä. Leikitte?
        Tänne kirjoittaminen on yleensä mielipiteen (joskus muutakin haetaan) ilmaisua.
        Asiallista on kysyä aikuisen ihmisen kohdalla oikeasta osoitteesta neuvoa ja apua. Voi täälläkin kysellä. Vastaukset saattavat olla asiallisia ja hyödyttääkin jotakuta tietämätöntä.

        Kun suurin osa ihmisistä todella on vastaan maallikkoparantajia; varsinkin hypnotisoijia, ennustajia, erilaisilla esineillä ja kikkailuilla muka-avun markkinoijia, niin mikä siinä saa suuttumaan?
        Jos kuuluu porukkaan, joka kannattaa vaihtoehtoishoitoa tai miksi sitä kuuluu kutsua, niin kokoontukaa keskenänne ja pitäkää kivaa ja viettäkää aikaanne korttienne ja minkä puuhastelun parissa nyt viihdyttekin.

        Suomessa on mielipiteen vapaus. Jos joku kertoo käyttävänsä uskomuslääkintää vaivoihin, minä sanon tarvittaessa mielipiteeni. Jos joku kysyy apua, en taatusti suosittele noihin puuttumaan.

        Missä työssä olisivat nämä uskomushoitojen harjoittajat ja markkinoijat "omalla maallaan" jos näiden markkinointi ja harjoittaminen olisi Suomessakin kielletty? On ammatteja ja sitten on ammatteja.


      • Asiaa ilman asiaa
        kyselyä kirjoitti:

        Oon edellisen kirjoittajan, ja monien, kanssa samaa mieltä. Leikitte?
        Tänne kirjoittaminen on yleensä mielipiteen (joskus muutakin haetaan) ilmaisua.
        Asiallista on kysyä aikuisen ihmisen kohdalla oikeasta osoitteesta neuvoa ja apua. Voi täälläkin kysellä. Vastaukset saattavat olla asiallisia ja hyödyttääkin jotakuta tietämätöntä.

        Kun suurin osa ihmisistä todella on vastaan maallikkoparantajia; varsinkin hypnotisoijia, ennustajia, erilaisilla esineillä ja kikkailuilla muka-avun markkinoijia, niin mikä siinä saa suuttumaan?
        Jos kuuluu porukkaan, joka kannattaa vaihtoehtoishoitoa tai miksi sitä kuuluu kutsua, niin kokoontukaa keskenänne ja pitäkää kivaa ja viettäkää aikaanne korttienne ja minkä puuhastelun parissa nyt viihdyttekin.

        Suomessa on mielipiteen vapaus. Jos joku kertoo käyttävänsä uskomuslääkintää vaivoihin, minä sanon tarvittaessa mielipiteeni. Jos joku kysyy apua, en taatusti suosittele noihin puuttumaan.

        Missä työssä olisivat nämä uskomushoitojen harjoittajat ja markkinoijat "omalla maallaan" jos näiden markkinointi ja harjoittaminen olisi Suomessakin kielletty? On ammatteja ja sitten on ammatteja.

        Tässä ketjussa on parikin asiallista kysymystä. Mitkä ovat vastaukset? Vai pari asiallista vastausta. Kysehän on yleensä hypnoosista, ei mainita onko kyseessä lääkäri tai psykologi vai ei!

        Kyse oli nukahtamisvaikeuksista, sosiaalisten tilanteiden pelosta ja yleensä hypnoositilasta. Eikö nämä koske ihan kaikkia hypnoosi-istuntoja?

        Sen sijaan tämäkin ketju on mennyt pelkäksi maallikkojen haukkumiseksi. Vaikea näin ulkopuolisena kuvitella, että tähän syyllistyisivät ketkään muut kuin lääkärit japsykologit itse! Kenellä muilla on intressejä tällaiseen? Ei tee hyvää vaikutelmaa ulospäin.

        Olen itse saanut apua tietynlaiseen pelkoon hypnoosista ja lueskelen mielenkiinnosta tätä palstaa. Vaikuttaa aivan ihmeelliseltä tämä haukkuminen ja asiattomuus. Asiallisiä kysyjiä kohtaan olllaan asiattomia. Mielipiteen vapaus on aivan eri asia.

        Avatkaa oma ketju.


    • Varo !!!!!

      Voi voi kun maallikkohypnoosissa opetetaan näitä riivajajuttuja ja koskaan ei voi tietää, että istuukin tarrahenkiin erikoistuneen suggerin vastaanotolla.
      Ettei käy niinkuin Nokian hurmosmiehellä.

      Varokaa...



      http://www.ultra-lehti.com/kirjat/arv_vapaaksi.html

    • oivoivoi

      Kolmen viikonlopun terapeuttiko ????

      • Y ei ole A

        Voi ei! Katsoin tuon typsyn sivuja ja taas Hypnoosiliiton pariin ilmestynyt uusi ihmeparantaja! Koskahan Liiton johto alkaa karsimaan noita luomuihmisä pois listoiltaan, tosin tuo nainen ei vielä ilmoittele liiton sivuilla.


      • X?x

        Eihän noita 3:n viikonlopun kursseja ole ollut yli 10 vuoteen!


    • A#Y

      Miksei Shy ja Hypnoosilliitto perusta keskinäistä alakulttuurijaostoa, missä nämä hurmahenkiset kivenpyörittäjät yms. saisivat huseeerata keskenään sen minkä ehtivät!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8336
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe