Kuulostaako kivalta? kannaattaako lähteä vaihtoon?
Kokemuksia, vinkkejä, kiitos!!!!
Japani!!!!
3
694
Vastaukset
- didu
Kuulostaa kivalta. Itsekin olen ajatellut lähteväni heti, kun vain mahdollisuus ilmaantuu. Itse olen tuota vaihto-oppilas -juttua pohjustanut jo 7. luokalta lähtien (nyt lukion 1. luokalla): eli opiskellut kieltä. Nyt jos vain vielä muidenkin kokemuksia saisi tietoon (positiivisia toki), niin eiköhän tuo matka ole aika selvä.
- vähän
Eräs kaverini oli japanissa vaihto-oppilaana ja on kertonut niin hyviä kuin huonojakin puolia kyseisestä maasta.
Ensinnäkin tytöt ja pojat ovat huomattavan eriarvoisessa asemassa. Kaveri sanoi, että jos olisi ollut tyttö niin luultavasti ei olisi viihtynyt. Toki tuo viihtyminen on ihan omasta aseenteestakin kiinni, mutta kuitenkin. Koulu kuri on aivan toista tasoa kuin Suomessa ja koulupukuja käytetään.
Varmasti mukava maa jos kykenee sopeutumaan hyvin täysin erilaiseen kultuuriin, mutta kuulemieni perusteella en välttämättä itse kyseiseen maahan lähtisi, vaikka kaverini viettikin siellä ikimuistoisen vuoden! - Sasae
Tuntemani ihmiset, jotka ovat olleet lukioaikaan vaihdossa Japanissa, puhuvat äly hyvää japania, ja siitä on pirun paljon enemmän hyötyä työmarkkinoilla kuin jostain enkusta, jota kaikki osaa. Toki pitää olla sen verran aikuinen ihminen, että osaa sopeutua asumaan perheessä, jossa kaikki asiat ruokaa myöten ovat aivan erilaisia kuin Suomessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3336297Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483766- 81933
- 52850
- 41800
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8793- 67769
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,130743- 48732
Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14661