mulla on tosi ilkee gerbiili se aina karkaa terraariosta se on purru jo mun isoon uimarenkaaseen ja huosuihin isot reijät
ilkeä gerbiili
7
618
Vastaukset
- mie vaan
mun gebiilit ei oo tehny mitään tollasta. Mutta mun kani kyllä. se oppi avamaan itse häkin oven ja karkasi aina ku olin koulussa.se jyrsi kaiken ja ihmeellistä kyllä se oppi kiipeemään telkkarin ja pöydän päälle ja ku sitä yritti nostta pois se puri ja raapi minkä ehti. me jouduimme myymään sen:( mä oon käyny kattoon sitä nykysessä kodissa. omistaja kertoi, että kani vieläkin puree ja raapii kaikkia. häkistä se ei pysty karkaamaan koska siinä on oikea lukko, mutta kun se on irrallaa se kyllä syö kaiken.
- Cavy
Myittekö kaninne tuollaisen takia? Jos ostaa eläimen, siitä pitää huolehtia (takaiskuista huolimatta) koko sen iän. Eri asia on, jos joku tulee allergiseksi.
- mie vaan
sori tuli vahingos sama nimimerkki :)
- Mk91
Onko sun mielestä gerbiili ilkee, kun se tekee elämäntehtäväänsä, eli jyrsii? Ei, se ei ole ilkeyttä.Anna sille tarpeeksi kunnon jyrsittävää, niin se ei jyrsi housuja tai uimarenkaita!
p.s. Huolehdi, ettei gerbu karkaa, se voi olla pikku jyrsijälle hengenvaarallista, eli lorun loppu. Ja sit viel: onko sulle uimarenkaat tärkeämpii, kuin gerbut?- Cavy
Pidätkö sinä gerbiileitäsi häkissä? Jos pidät, kannattaisi vaihtaa terraarioon (Eläinsuojeluasetuksen mukaiset gerbiilin pitopaikan vähimmäisvaatimukset ovat seuraavat: korkeus 0,3m, pinta-ala 0,12 m2, pinta-ala ryhmässä pidettävää eläintä kohden 0,06 m2.)
Gerbiilit karkaavat helposti häkeistä, ja sitäpaitsi se voi jyrsiä häkin kaltereita ja silloin karvat voivat lähteä kuonosta ja nenä tulehtua.
Terraarioon pitää sitten itse tehdä verkkokansi, ettei gerbiili karkaa.
Kuten jo sanottiin, anna sille tarpeeksi jyrsittävää, ulkoiluta sitä yms... Ei se silloin vaatteitasi/uimalelujas riko. (Muista, että juoksupyörää ei saa antaa, eikä mitään muovista.)
Muista, että pahaa gerbiiliä ei ole. Vika on aina ihmisessä.
- annina
miten sun gerbu on päässy jyrsii sun uimarengast?
must sellasii ei sais laittaa gerbiilin näkyville
koska ne voi tukehtuu siihen muoviin ku ne jyrsii niit... sitten asiaan, sun pikku käpyses ei oo ilkee, jos sä annat sen eteen uimarenkaan , vähä niinku jyrsittäväksi sen, jyrsiminen ei oo hyvä syy sanoo gerbiilii ilkeeks t.4 vuotta kokemusta - mie
Onkos vaan toinen niistä tuollainen ilkimys?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3536465Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483836Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava01330Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset
Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard01080- 971025
- 52900
- 56866
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,137843- 41830
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v9827