Omegat aiheuttaa verenvuotoa

Rikhard63

Minulla on sellainen ongelma, että aina kun otan omega kapseleita seuraa siitä nenäverenvuotoa. Myös yhden poistetun hampaan ikenistä tulee verta. Eli onko jotain korvaavaa vaihtoehtoa tai pääsisikö noista vuodoista eroon?

28

7089

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omega 3
    • 2000000

      Kannattaisi varmaan käydä lääkärissä ja tarvittaessa pyrkiä verikokeisiin. verikoeet voivat kertoa syyn. Välttämättä se ei ole omega.

    • Omega 3

      Ennenvanhaan syötiin joka päivä kalaa ja eskimot syövät vieläkin.

      Ei heillä tihku verta mistään eli ei ole Omega 3 syy.

    • Sad

      Mulla ne aiheuttaa sekavia kuukautisvuotoja ja oon kuullu et monella muillakin..ei sovi henkilöille joilla taipumusta verenvuotoon.

      • näin on

        Syöt huonoa valmistetta.

        Ihminen on luotu syömään kalaa, eikä se mitään haittoja aiheuta.


      • dddfa
        näin on kirjoitti:

        Syöt huonoa valmistetta.

        Ihminen on luotu syömään kalaa, eikä se mitään haittoja aiheuta.

        Toisaalta kalaöljy ja kala eivät ole sama asia.


      • oma valintani
        dddfa kirjoitti:

        Toisaalta kalaöljy ja kala eivät ole sama asia.

        Eipä ole niin.

        Omega-3 rasvahappojen tarve on vähintään 1 gramma päivässä eli esim. villiä lohta 150-200 grammaa päivässä. Eli käytännössä kaikkein tulisi syödä Omega-3 rasvahappoja lisäravinteena purkista.

        http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalastuksen_loppu.htm

        Mulla toimii möller kalanmaksaöljy.


    • fisua ja paljon

      "Uudessa pitkässä seurantatutkimuksessa omega-3-rasvahapot olivat yhteydessä huomattavasti pienempään kokonaiskuolleisuuteen iäkkäillä tutkittavilla. Ne tutkittavat, joiden omega-3-rasvahappojen määrä veressä oli korkein, elivät keskimäärin 2,2 vuotta pidempään kuin ne tutkitut, jotka olivat saaneet vähiten omega-3-rasvoja.

      Suosittelen rasvaisen kalan syömistä useita kertoja viikossa ja/tai kalaöljylisän käyttöä. Sen lisäksi on hyvä pitää huolta kasvikunnan omega-3-rasvahappojen saannista esimerkiksi siten, että käyttää päivittäin teelusikallisen pellavansiemenöljyä oliiviöljyn rinnalla. Pellavansiemenöljyä ei pidä kuitenkaan käyttää paistamisessa vaan sitä voi esim. lisätä salaatinkastikkeisiin."

      http://www.facebook.com/pages/Aamiainen-ruohikolla/135616813161069?ref=stream

    • mohikaani39

      Suosittelisin kokeiltavaksi Tolosen E-Epa 500mg, joka on ns.etyyliesteröityä kalaöljyä kapseleissa, mikä on parempaa,kuin tavallinen kalaöljy tai pelkkä Epa-öljy. Kannattaisi lukea tietoja Tolosen nettisivuilta, saa ympäri maailmaa tutkittua fakta tietoa. Jos käyttää marevan-lääkitystä kannattaa olla varovainen, vaikka E-Epan ei pitäisi verta ohentaakaan.Itse(74v) olen käytänyt E-Epa500mg muutamia vuosia ilman mitään ongelmia.

    • fisua ja paljon

      Marevan lääkitys ei estä kalaöljyn syömistä.

      1 grammaan asti voi syödä ja pitää muutenkin syödä kunnon ruokaa.

      Mahdollisimman lunnollista kalaöljyä. E-Epa ei mielestäni ole sitä.

      Luotan mölleriin, mutta jokainen syö mitä haluaa.

      • ex_hoit

        Toisilla Marevan-taso heittää tappavan löysästä tappavan paksuun vereen helposti. Eli avainsana on, että ravinnon laadun ja muidenkin lisien pitäisi pysyä samoina koko ajan. Ilman lääkärin lupaa en suosittele kalaöljykapseleita aloittamaan. Kalaöljykapseleissa on sama kuin Marevanissa, pitää muistaa kertoa "hoidosta" ennen toimenpiteitä. Esim. ennen leikkausta kalaöljykapselit on laitettava tauolle. Ei ole leikin asia!


    • 19+15

      Kokeile
      A-vita PLUS -nenäsuihketta
      Viikon pari verran kuuriluontoisesti ja
      sitten satunnaisemmin.

      Parantaa nenän limakalvot.
      Itse totesin hyväksi.

    • citymarket

      Kuiva pakkanen kuivattaa limakalvoja ja ihoa.

      Tyrniöljykapselit ovat hyvä valinta kunnon ravinnon lisäksi.

    • plmb

      "ongelma- aina kun otan omega kapseleita---- "

      Eihän tuo ole ongelma kun ET OTA niitä kun tiedät että et niitä kestä

      Ruokaöljyissä on reologiseen tasapainoon tasapainoisesti vaikuttavia tekijöitä, kun syö ruokaa tavallisesti ravintosuositusten mukaan.

      Rasvaliukoiset vitamiinit ovat A,D, E ja K. niistä A, D, ja E tekevät verta vähemmän hyytyväksi ja K vaikuttaa taas monitehoisesti: ensinnäkin stabiloi vapaita Ca joneja, jotka altistavat tulpille, ja tekee myös hyytymistekijöitä toimintavalmiiseen tilaan tarvittavia aktivaatioita varten, kolmanneksi korjailee erilaisia pintoja (solupintoja, suonien sisäpintoja) ja avustaa myös hyytymiä sulamaan eräitten tekijöiten kautta. Lisäksi tukee luuston vahvistumista.

      Myös D- vitamiini asettaa kalsiumeja järkeviin paikkoihin kuten luustoon K-vitamiinin avulla.

      Kalsium on tarpeen hyytymisessä.

      Jos hyytymistasapaino vaikuttaa aina kautta vuoden olevan helppojen vuotojen puolella, silloin olisi ehkä katsottava ravintonsa kasvisöljyihin sellaiset, missä on K-vitamiiniakin (Niittä on neljä : rapsiöljy, oliiviöljy, soijaöljy, pellavasiemenöljy) . Silloin ehkä A, D, E, K tasapaino tulee paremmaksi eikä vuotoa aiheuttavat pääse voitolle. Kasvisöljyissä on A,D ja E ja kalassa D.

      Vihreissä lehtevissä vihanneksissa, pinaatissa, ym on K1 vitamiinia ja siitä saa kyllä tasapinotekijää ravintoonsa.

      Särkylääkkeet , kuten aspiriini, lamaavat verihiutaleitten toimintaa, joten hyytyminen heikentyy ainakin viikoksi yhdestä aspiriinista. Hammassärkyjen yhteydessä aspiriini ei tosiaan ole suositeltu.
      Mieluummin alvedon, parasetamoli, jos on pakko lievittää särkyä.

      Juustoa ja maitoa voi ottaa hieman enemmän sinä päivänä kun nenästä uhkaa alkaa vuotaa.

      Mutta omat yritykset eivät saa estää menemästä ajoissa poliklinikalle.
      Nimittäin jos odottaa vaikutuksia ruoan kautta, siihen menee kyllä ainakin puoli uorokautta tai vuorokausi.

      Jos kyse on todella K-viamiinin puuteesta, esim keliakian tai muun rasva-malabsorption takia tms , lääkäri voi kirjoittaa K-vitamiinitabletteja.

      Sitäpaitsi on lääketieteellisiäkin syitä, joita voi olla takana, jos tuollaiselle tavalliselle lisukkeelle on noin herkkä.

      On aika yksinkertainen terveyskeskustutkimus katsoa verenkuva, diffi, että valkosolut ovat normaalit.

    • plmb

      Normaalisti ravinnon omega 3 rasvahapot tulevat kasvisperäisestä essentiellistä rasvahaposta, jonka nimi on alfa-linoleenihappo C18:3 omega 3.

      Kehossa on omat entsyymit, joilla se muokkaa tästä lyhemmästä omega-3 haposta pidempää ( elongaatio) ja monityydyttämättömiä sidoksia asetetaan siihen samalla lisää.(desaturaatio) ja niin siitä tulee EPA ja DHA muotoja.

      Syödyistä rasvoista tosiaankin pienen osan tulee sisältää omega3 happoja, muta näyttää siltä, että ei tiedetä että suurin osa omega 3 happoja on kasvisperäistä.

      Vain erittäin pieni osa suositellaan animaalista kalaperäistä täydennystä tähän omega 3 aineenvaihduntaan.

      Esim jos omega-hapoissa olisi liian suuri osuus kalahappoja, lisääntyy verenvuototaipumus ja voi tulla nenäverenvuotoa. Silloin on kalahappojen osuus ollut ehkä 1,5 E% päivän energiasta, eikä suositellut "korkeintaan 1E% päivän energiasta".

      Tuollainen maksimaalinen energiaprosentti 1E% on käytännössä 2-3 grammaa kalaöljyjä. Kaikkiaomega 3 rasvahappoja, sekä kasvis- että kalaperäisiä yhtensä, ei ole aiemmin (1990 luvulla ) suositeltu yli 3 E% määriä. Ellei nyt siten uusissa suosituksissa (2013 ) ole jotain uutta ja rohkeampaa.

      Mutta on otettava huomioon essentiellien rasvahappojen funktionaalinen väkevyys: pieni ja kohtuullinen määrä on terveellisempää kuin suuri määrä, joka oikeastaan on tultut mahdolliseksi vain apteekkitieteen ja teknisen kehityksen tuottaessa mitä ravintotiheimpiä moderneja tuotteita, joita maapallolla ei ole aiempina vuosisatoina edes esiintynyt.

      Nämä essentiellit rasvahapot ovat keholle essentiellejä struktuureita sen takia, että keho muokkaa niistä työvälineitä kehon puolustukseen, kudosten uusimiseen , ym. ne ovat eräänlainen työkalulaatikko, joka täytyy olla olemassa, mutta koko rakennus ei ole varsinaisesti työkaluista tehty, vaan työkaluilla tehty.

    • Omega 3

      EPA ja DHA rasvahappoja on vain kalassa.

      Eskimot elävät merenelävillä eikä heillä vuoda verta mistään.

      • Kyllä se vaan ohentu

        paitsi että on tutkittu että onnettomuuksissa vuotavat enemmän ja pitempään!


    • villa.
    • Omega 3

      Leikkauksissa on aina riski.

      Riski ei ole kalaöljy.

      Kyllä eskimotkin käyvät leikkauksissa ja kalastajat. He eivät vuoda kuiviin.

      Sitä paitti nykyään tehdään paljon tähystysleikkauksia juurikin sen turvallisuuden ja verenvuodon vähyyden takia.

      Toki Omegat lopetetaan 2 viikkoa ennen leikkausta.

      Rypsiöljyn alfalinoleenihapon muuntuminen aktiivisiksi omega-3 rasvahapoiksi (EPA ja DHA) on elimistössä huonoa. Joissakin lähteissä puhutaan muuntosuhteesta, joka on n. 10 % luokkaa.

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalastuksen_loppu.htm

      • omegat ei sovi

        minulla tolosen omegat aiheuttavat myös verenvuotoa.

        eskimothan ja japanilaiset kärsivät muita väestöja huomattavasti enemmän aivoveritulpista,joten luulen että silloin tällöin kalan syönti riittää ilman omega kapseleita


    • näin kerrottiin

      Omega 3 valmisteet eivät sovi kaikille.

      Jos kuukautiset runsastuu, saa paljon mustelmia tai tulee verenvuotoja.

      Niin silloin ei voi käyttää Omega 3 kapseleita jatkuvasti.

      Esim. 1-2 viikkoa kuukaudesta voi kokeilla käyttää, koska Omega 3 vaan on niin tärkeä.

      Parasta olis syödä villiä kalaa vähintään 3 kertaa viikossa.

    • faktaa ei fiktiota
    • kokeilija.
    • Vuotohäiriö

      Mulla ei oo mitään lääkitystä mut ajattelin et vois aloittaa syömään omega-3 fortea joka ei todellakaan ollut hyvä idea, pari päivää unohdin ottaa sen ja nyt vuodan ku Niagaran putous ja ei ole kuukautiset, siihen loppui mun osalta niiden syönti, kaikki ei tiedä onko verenvuototaipumusta mut mä tiedän et mulla on ja silloin ei kannattaisi syödä noita.

    • vuotoovuotoo

      Itsekin söin tolosta aikoinaan masennukseen kun mitkään lääkkeet ei auttaneet. Kuukauden jälkeen nukuin paremmin ja olin pirteämpi sekä mielialatasaisempi. Nenästä alkoi yllättäen vuotaa verta ja siitä ei meinannut loppua tullakkaan. Söin tuohon aikaan 3x500mg päivässä. Vähensin 2x500 mg niin sen jälkeen ei nenä vuotanut. Normi kalaöljy ei aiheuta verenvuotoa meikäläiselle.

    • Anonyymi

      Eleköö eleköö ihiminen pieröö verta jos tuollaasihin
      humpuukihin sekaantuuu. Kunnon voita ihiminen tarvittoo ja punaista maitua sus siunakkohon. Lehemä syö heiniä notta ei ihmisen suolisto pysty rehuja käsittelemähän. Nehän muuttuu suolistos myrkylliseksi kaasuksi. Sioollekin jo 60 luvulla piti antaa AMInohappoja jotta pystyy valkuaisen sulattamaan suolistos😀😄😀

    • Anonyymi

      Omegalla on ominaisuus että se saattaa ohentaa verta. Kun veri menee liian ohueksi niin silloin tulee vuotoja ja herkästi mustelmia. Se on helppo selvittää verikokeella.

    • Anonyymi

      Hei nyt menet kiinalainen lääketiede akupunktioon.Sieltä saat vastauksen mistä se johtuu.Siellä hoidetaan kokonaisvaltaisesti ja katsotaan mikä on vikana.Siellä neuvotaan kaikki asiat ettet sairastu ellei ole geeni virhettä sinulla.Suosittelen tätä.Piikit eivät satu sillä itse olen neula kammoinen.Sanot vaan että pelkäät kaikki sujuu hyvin.Voit lukea kiinalainen lääketiede nenän verenvuoto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe