Me kauppiksen ppäsykokeisiin lukijat!

kauuppikseesisääofc

Tervehdys kaikille yks päivä pääsykokeisii lukiessa tuli idea, että olisi huikeeta jos voisi kysellä kuulumisia ja vaikeita kohtia kirjasta "sielunkumppaneiltani." mieleeni tuli, että lukupiirin perustaminen tai facebook ryhmän luominen auttaisi sekä minua että muita. Voisimme kysellä toisiltamme askarruttavia kohtia kirjasta ja vaihtaa kuulumisia joka helpottaisi stressin määrää... Kiinnostuneita

17

428

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nannacc

Aika fiksu ajatus mielestäni :)
      Itselläni on lähinnä ongelma, miten oikeen harjoittelisi tehtäviä pääsykokeisiin, kun aiemmissa kokeissa on ollut eri kirjat ja täysin erilaista juttua... Mm tuo markkinointikirja..
      Muiden neuvot olisivat kyllä tarpeen!

• kauppikseeee

Markkinointi o mun mielest helpoin ite oon kehitelly muistisääntöjä ja oppimistekniikoita joilla saa asiat helposti päähä :)

• Nannacc

Juu ainakin kun kirjojen tilauksen mukana on tullut tollanen vihkonen missä on markkinointiin liittyen 20 koekysymystä, ne meni muutamaa kompaa lukuunottamatta aika leikiten. Tulin hiukan epäuskoseksi että voiko ne kysymykset olla niin yksinkertasia :D Kun yritin kattella aikasempien vuosien kokeista että onko ne kysymykset muka helppoja, mutta ne oli ihan outoja kun liittyivät eri kirjaan.

Eilen tosiaan aloin matikkaa kattomaan läpi ja voi luoja... Ennen olen ollut hyvä matikassa, mutta en kyllä tästä kirjasta tajua yhtään mitään. Kaikki kaavat ja merkinnät näyttävät erilaisilta kuin ennen, eikä kirjasta ota mielestäni mitään selkoa. Ehkä se aukeaa kun eteenpäin menee..

• kauppikseee

Ne on helppoja mut vaikeasti selitettyjä itelläki kesti ikuisuus hoksaa ne lyhyen matikan taidoilla... vaiha esimerkkien luvut ja tee omat esimerkit helpottaa paljon :)

• Nannacc

Oon nyt muutaman asian hokannu, mutta esimerkiksi en vaan tajua noita logaritmien e:tä sun muuta.
      Menee ikuisuus ennen kuin tajuaa yhden tehtävän, tässähän menee ikä ja terveys :D
      On turhauttavaa käännellä ja väännellä yhtä pikkuruista asiaa tunnin verran ennen kuin se aukeaa. Tai sitten ei aukea..

• emmak1

Moikka! Olisin kiinnostunut lukupiiristä tai ihan vaikka tosta facebook ryhmästäkin :) Itse asun Helsingissä ja olis kiva treffata muita hakijoita esim kerran viikossa ja lukea vaihtelun vuoksi yhdessä.
      Olen Supermasterin verkkovalmennuskurssilla, ihan huiput materiaalit, mutta siinä ei pääse hirveästi muita hakijoita tietenkään tapaamaan..

• Nannacc

Itse asun Turun lähistöllä, joten tuo tapaaminen ei minun osaltani oikein onnistu :) Paitsi siis tietenkin jos on muita Turun seudulla asiasta kiinnostuneita.
      Facebook-ryhmä olisi kyllä hyvä, ettei tarttisi välttämättä täällä palstoilla kysellä ja kytätä odottamassa vastausta :')

Emmak1 saatko verkkokurssin kautta paljonkin harjoitustehtäviä? Itse en käy millään kursseilla vaan pänttään kotona. Monet ovat sanoneet että harjoitustehtävät ovat todella tärkeitä, ja itselläni on vain muutama hassu kirjojen mukana tullut, ja asiaa vaikeuttaa se, että edellisten vuosien kokeissa on suurimmaksi osaksi ollut eri kirjat :s

• Nannacc

Olen nyt monta tuntia ähkinyt matikan kanssa, ja en vaan ymmärrä.
      En ymmärrä joustoa, en ymmärrä miten min-max-kohdat kirjan peruseella kaavojen avulla lasketaan.
      Olen niin turhautunut.

Lukiossa laskimen kanssa minimit ja maksimit meni kuin vettä vaan, mutta nyt, tulen hulluksi..

• Matikka on turha

Älä hukkaa aikaasi matikkaan vaan keskity 100% muihin kirjoihin.Itse tein noin viime vuonna ja sain opiskelupaikan Turun kauppakorkeasta,koska muut kokeen osuudet meni oikein hyvin.

• kauppikgseeee

Voin perustaa facebook ryhmän ja lähettää linkin lukupäivän päätteksi min ja max kohdat saa helposti ääriarvokohtien avulla derrivaatan nollakohtia unohtamatta

• emmak1

Joo harjoitustehtäviä ja kokeita tulee PALJON, kuten myös laadukkaat kirjatiivistelmät ym :) Kurkkaa Winner.fi , sieltä löytyy tietoa. Kannattaa kyl harkita jos panostais tohon tai johonkin muuhun verkkovalmennuskurssiin, on varmasti apua kun saa noita harjotuskokeita tehä.

• Nannacc

Se ryhmä olis kyl hyvä, kiitos kun jaksat tehdä :)

Tiedän kyllä periaatteessa miten esim min max kohdat tulee, mutta kun kahtson jotain tehtävää, niin aivot ei pelaa.
      Tajuan myös konveksin ja konkaavin, mitä ne ovat, mutta jos näen funktion, en osaa sanoa kumpi se on. Kirja on jotenkin niin epäselvä, etten saa sen avulla mitään selvää. Netistäkin olen yrittänyt katsoa, mutta eipä ole apua.
      Henkilökohtainen opettaja olisi kyllä paras :D

Verkkokurssi olisi kyllä hyvä, mutta aika hyvän hintasia kuitenkin :s
      Ongelma kyllä on se ettei ole kokeita tehtävänä muttah.. Ehkä näillä nyt mennään tällä kertaa, syteen tai saveen.

• kauppigseee

voidaakseni lisätä ryhmään tarvitsen facebook linkkisi/ nimesi , jotta voin kutsua ryhmään. helpompi tapa olisi lisätä suoraan kaveriksi ja voimme kysellä toisiltamme heti kun on tarvetta. toki molemmat tavat kelpaavat. ryhmään ei ole nähtävästi halukkaita :)

• Nannacc

https://www.facebook.com/anna.lento.5?ref=tn_tnmn

No tuossapa on, ei väliä kaveriksi vaiko ryhmään.
      Ryhmä olisi ehkä siitä parempi, että sinne sitten voisi tarpeen tullen lisätä porukkaa jos kiinnostuneita alkaakin löytyä, ja silloin kaikki voisivat auttaa toisiaan :) Jos siis ihmisiä löytyy.

• noorus1

Minäki koitan yksin tapella tieni kauppikseen, vaikka usko meinaa mennä ku matikan kanssa tappelee... :/ Ite sain joitain harjottelukyssäreitä kavereilta jotka oli kurssilla mutta just nuo muuttuneet kirjat vaikeuttaa hommaa. Netistä yritin katella, mutta vähän löytyy mittään ilmasessa jaossa. Ainoat mitkä löysin oli täällä . http://www.ekonomivalmennus.fi/opiskelijapalaute/harjoituskoe Jos ootte löytäneet muita paikkoja, niin pliis laittakaa tänne vinkkejä jakoon!!

• kauppigseee

Ite oon menossa ekonomivalmennuksen kurssille mut ei valmennuskurssi sitä ratkase vaa oma lukeminen :)

• vieras3

Mulla olis myytävänä viime vuoden huippuvalmennuksen itseopiskelupaketti kauppikseen. Kirjat on tainnu vaihtua, mutta näissä on tiivistelmät viime vuoden kirjoista (käytännössä melkein samat asiat) ja harjoituskokeita.
      Ite päädyin lukemaan vaan kansista, joten sen kohdalla on merkintöjä lyijykynällä, mutta muuten on täysin koskemattomat.
      Jos kiinnostaa niin kysele ihmeessä [email protected]

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      234
      3982
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2297
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      140
      1449
    5. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      929
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      920
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      827
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      756
    Aihe