ER5:n kytkin

Tietoa, Kiitos?

Kuinka "kiinni liimautuneen" kytkimen saa helpoimmin aukeamaan. Moottori on ollut hyllyssä pari-kolme vuotta. Nyt se odottaa asennusta runkoon.
Onko koppa avattava ja kytkin purettava vai onko jotain muuta keinoa?
Minulla oli joskus Kawan LDT450 jossa kytkin oli yhtenä keväänä jumissa.
Ajelin ykkösellä, puristin kytkinvivun pohjaan ja jarrutin täysillä, ja kytkin irrotti.

2

252

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietoa, Kiitos?

Ei se kytkin ollutkaan kovasti kiinni: Motti oli lattialla pukissa, laitoin vaihteen päälle, puristin vingalla kytkimen auki puoleksi päiväksi, samalla lämmitin kytkinkopan poskea puhaltimella saman aikaa, se oli noin 40 asteinen kun väänsin lenkkiavaimella vetorattaan mutterista, ja kytkin aukesi helposti. Kone oli ollut hyllyssä kaksi vuotta. Kun kasaan pyörän, niin laitan sisuksiin puolisynteettistä öljyä, kokemukseni mukaan synteettinen pyrkii liimaamaan Kawan kytkintä talven aikaan jos unohtaa pyöritellä sitä kuukauden välein. Mikähän siinä on, että Kawojen kytkimet liisteröityvät pahemmin kuin esim Virago1100:n kytkin? Tämä ei ole uskomus, minulla on kokemusta.

• 40 vuotta mp-elämää

Itselläkin Kawasaki ER-5 kykin on "jumissa" pitkän seisokin jäljiltä. Se ilmenee, kun lämmityskäytön jälkeen yrittää lähteä liikkeelle, niin kone sammuu, kun laittaa 1. vaihteen päälle. Olen kuitenkin huomannut, että kytkimen jumiutuminen helpottuu, kun lämmityskäytön suorittaa keskiseisontatuella ja 1. vaihde päällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      53
      1358
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      84
      919
    3. Koska tulet minulle näkyväksi

Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi
      Ikävä
      44
      747
    4. Nainen, olet ihanin maan päällä

Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa
      Ikävä
      40
      730
    5. Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven

Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviili­poliisiauton oven Mies kuvasi keski­viikkoiltana bus
      Maailman menoa
      267
      668
    6. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      48
      553
    7. " Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?

Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied
      Pyhäjärvi
      61
      516
    8. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      177
      515
    9. Sano rakkaallesi

Suorat sanat! Mikä mieltä kaihertaa!
      Ikävä
      43
      509
    10. Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista

Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l
      Maailman menoa
      110
      497
    Aihe