Hei!
Onko tietoa mitä kustantaisi ikkuna-aukon teko puutaloon ja toisekseen, onko iso urakka?
Suunnitelmissa tehdä seinälle kokonaan uusi, iso ikkuna. Suunnitelmat ovat vielä lähtökuopissa, pitäisi ensin saada rakennesuunnittelija varmistamaan, että ison ikkuna onnistuu. Ikkunan hinta on noin tonnin paikkeilla, sen olen jo selvittänyt.
Lähinnä mietin, että koska sisäpuolella on seinä luonnollisesti tasoitettu ja maalattu, saakohan kipsilevyn leikatttua siten, ettei ikkunan ympäristö vaatisi enää tasoittelua??
Ikkuna-aukon teko puutalooon
6
5842
Vastaukset
- ssas1
ison ikkuna aukon teko vaatii rakenteiden vahvistusta.eli kantava palkki yläpuolelle.seinä täytyy ottaa auki yläpuolelta ja väöhän sivuiltakin
- puutaloikkuna
Helppo homma, ei tarvi tasoitusta sisäpuolelle eikä edes listoitusta. Asennamme sen niin siististi. Teemme myös lujuuslaskelmat yläpuolista palkkia varten ja koko homma maksaa vain 257,76€ alv ja rahti.
- viroremontti
Mina olla viropoika. Mina tehda sama homma vai 150 euro. Mina tehda huva reika. Minulla siihen huvin sopiva iso meisseli. Sina otta uhteus [email protected]
- Tekijä.
No joo, asiallisestikin voisi ehkä vastata, Sivuseinällä tulee tuo kantavuus asia, päädyissä ei niinkään, ellei kyseessä ole aumakatto.
Ei iso homma. - ikkunaton akka1
Ikkuna tulisi juuri päätyseinälle, eli ei pitäisi olla rakenteiden puolesta ongelmaa.
Ulkoverhouslautaa meillä on paljon ylimääräiistä joten ulkolaudoituksen kanssa ei ole ongelmaa, vaikka joutuisi paikkoja tekemään, mutta lähinnä mietityttää kipsilevyn tasoitus/paikkaaminen siltä osin mikäli se leikattaessa murtuu niin paljon ettei jäljet ole puulistoin paikattavissa tai toisekseen, jos aukosta pitää tehdä ikkunaa suurempi mikäli ylimääräisiä runkopuita ylä- ja alapuolelle tarvitaan vai pystyisikö ne asentamaan ulkupuolelta.- Timpermanni 55
Ei ne puut, sinne seinänsisään ole mikään ongela, eikä levyjä tarvitse rikkoa niin, etteikö listat peittäisi reunoja.
Se on oikeesti ihan simppeli homma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941719
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2321453- 881331
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651005Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809