Mieheltä miehelle

Runa

Miten on mahdollista että itselliset,itsenäiset feministi-naiset suunnittelevat häärituaalinsa niin että isä luovuttaa( omistamansa) tyttären toiselle miehelle?

8

260

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vierailija13

Oletko tullut miettineeksi, että tämä on usean mielestä romanttinen perinne? Kukaan nainen tuskin kuvittelee tätä mitenkään uhkaavana "toisen omaisuus" asiana ja isä on tuskin hänen puolestaan valinnut miestä. Onhan niitä, jotka eivät halua tätä häihinsä(kuten sinä?), mutta on paljon jotka haluavat.

• uus juttu

Perinteen pituutta voi tietysti miettiä. Nämä luovutushössäkät alkoivat noin 30 vuotta sitten.

• prinsessa

Kaunis tapa, jolla ilmaistaan, että lapsuutensa ISÄN ja äidin huolenpidossa ollut neitokainen siirtyy AVIOMIEHENSÄ huolenpidon kohteeksi! Nainen EI ole tuossa alisteinen, vaan häntä nimenomaan KUNMIOITETAAN, kun osoitetaan HUOLENPITOA, isän ja aviomiehen rakkautta, MIESTEN naisia kohtaan osoitettavaa HYVYYTTÄ, mikä tänä päivänä alkaa olla katoavaa perinnettä!!! Kaikella hyvällä ja kauniilla on edelleen paikkansa hyvien ihmisten elämässä!

• Tute1
        prinsessa kirjoitti:

Kaunis tapa, jolla ilmaistaan, että lapsuutensa ISÄN ja äidin huolenpidossa ollut neitokainen siirtyy AVIOMIEHENSÄ huolenpidon kohteeksi! Nainen EI ole tuossa alisteinen, vaan häntä nimenomaan KUNMIOITETAAN, kun osoitetaan HUOLENPITOA, isän ja aviomiehen rakkautta, MIESTEN naisia kohtaan osoitettavaa HYVYYTTÄ, mikä tänä päivänä alkaa olla katoavaa perinnettä!!! Kaikella hyvällä ja kauniilla on edelleen paikkansa hyvien ihmisten elämässä!

Mitäs jos ex mies luovuttaisi ex vaimonsa uuden aviomiehen huolenpidon kohteeksi?

• kukkahattu ja täti

Vähän ajattelen samoilla linjoilla. Ensinnäkään "perinne" ei ole pitkä. Toiseksi Prinsessan esittämän neitokaisen siirtyminen vanhempien huolenpidosta miehen huolenpidon kohteeksi -ei oikein täsmää läheskään kaikkiin nykyhäihin, joissa parilla on jo lapsia yksi tai useampia (yhteisiä tai edellisitä liitoista). Kyllä siinä on huolta pitänyt joku muu kuin vanhemmat.

Eikö voisi ottaa käyttöön vanhan oiken perinteen, että aviopari kulkee alttarille yhdessä. Varsinkin, jos on asuttu jo yhdessä ennen häitä. Näin voisi symbolisoida sitä, että yhteisesti halutaan kulkea avioliittoon. Tähän voisi käyttää teemana kutskorteissa ja koko hääjuhlassakin.

TV:n Satuhäissä olen pari kertaa nähnyt tämän tavan. Minusta se olisi kahden aikuisen jo itsellisen ihmisen tapa.

• jokainen tyylilllään

ehkä se on siks jos morsian koroissaan ja jännityksessään ei halua yksin kävellä läpi koko suvun mahdollisesti pitkääkin käytävää, häämekossa voi olla hankalaa kävelllä tms.. niin isästä tulee henkinen tuki. onhan se romanttista asetella tulevan miehensä luo ja siinä vaihdella katseita. pitääkö siihen liittää mitään sen kummempaa luovutus tai huolenpitohömppää...

on se isällekin mukava päästä juhlaan mukaan joka varmasti hänellekin on herkkä hetki. miks kaikkeen pitää aina liittää jotain ihme vouhotusta.. ei tajuu..

• Miten Menee

No eihän se morsian yksin kävele vaan sulhasensa kanssa, jos isä ei ole saattajana.

• tasa-arvoa_thx

eikö sitä miestä voi luovuttaa naisen huolenpidon kohteeksi eikä aina toisinpäin. senkin sovinistit. vaadin tasa-arvoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1279
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1078
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      61
      1040
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      989
    5. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      160
      966
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      953
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      866
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      781
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      715
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      714
    Aihe