Englanninkieliset puhelut taloyhtiölle

kotirauha1

Mitä ihmettä nämä vieraskieliset soittajat yrittävät myydä taloyhtiöille, kun puheluja tulee alvariinsa?
Soittaja kysyy kohteliaasti taloyhtiömme (mainitsee nimeltä as oy:n) hallituksen puheenjohtajaa (molemmat etunimet ja sukunimen mainiten).

Ei puheenjohtaja meillä asu, mutta muutaman kerran olen antanut hänen puhelinnumeronsa.
Jotain he yrittävät tuputtaa, mutta olen kyllästynyt olemaan puhelinkeskushenkilö ja välittämään puhelinnumeroa ulkopuolisille.
Minun puh. numeron he ovat ilmeisesti hakeneet prh:n tiedostoista.
Voiko sen jotenkin estää?
Olen ns. asukasisännöitsijä ja jo aamulla kahdeksan jälkeen soittivat tänään kotiini.

10

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vitun nuija

Pistä puhelin kiinni?

• iepoufh

Mulle tuli myös noita puheluita, ensimmäiseen vatsasin mutta en saannut selvää mitä halusi. Sitten niitä tuli muutaman viikon ajan aina samasta numerosta, enpä vastannut. Ties mitä rahankeruuta.

• ap.

Mulla on vähän hankalaa olla vastaamatta, koska prh:n tietoihin laitoin lankapuhelinnumeron ja en aio siihen hommata näyttöä saapuvista numeroista.
        Yksityishenkilönä olen estänyt Suoramarkkinointiliiton kautta puhelinmyynnin, mutta kun tuo sama numero on myös taloyhtiön yhteystiedoissa.
        Sekin taitaa maksaa erikseen, jos teen Patentti- ja rekisterihallitukseen muutoksen yhteystiedoissa ja poistaisin kokonaan puhelinnumeron.

• rfeugowupo
        ap. kirjoitti:

Mulla on vähän hankalaa olla vastaamatta, koska prh:n tietoihin laitoin lankapuhelinnumeron ja en aio siihen hommata näyttöä saapuvista numeroista.
        Yksityishenkilönä olen estänyt Suoramarkkinointiliiton kautta puhelinmyynnin, mutta kun tuo sama numero on myös taloyhtiön yhteystiedoissa.
        Sekin taitaa maksaa erikseen, jos teen Patentti- ja rekisterihallitukseen muutoksen yhteystiedoissa ja poistaisin kokonaan puhelinnumeron.

Tulee muuten sinulle huomaatavaksi halvemmaksi kun otat kännykan tuolla samalla numerolla. Niin minullakin on lankapuhelimen numero kännykässä samalla suuntanumerolla. Sekin numero on pelkästään taloyhtiön asioille.

• ap.
        rfeugowupo kirjoitti:

Tulee muuten sinulle huomaatavaksi halvemmaksi kun otat kännykan tuolla samalla numerolla. Niin minullakin on lankapuhelimen numero kännykässä samalla suuntanumerolla. Sekin numero on pelkästään taloyhtiön asioille.

Kiitti vinkistä. Täytyypä selvittää pikaisesti tuo mahdollisuus. Tulee joku tolkku tähän epäkohtaan.

• Puhe Lu
        ap. kirjoitti:

Kiitti vinkistä. Täytyypä selvittää pikaisesti tuo mahdollisuus. Tulee joku tolkku tähän epäkohtaan.

Ja voithan sä puhua niille pelkästään suomea. Vaikka englantia osaisitkin, niin voit ihan hyvin olla välittämättä niistä. Jos heillä on jotain virallista asiaa niin varmasti käyttävät suomea tai ruotsia.

• äxxäl

Muhammedin huoltoyhtiö

• haloo, haloo

Yleensä nämä englantia tai sinnepäin puhuvista ei ole mitään iloa, tarjoavat mukamas hyvää tuottoa rahoille tms. nigerialaista. Eivät tarjoa mitään mitä ei olisi taloyhtiöllä Suomessakin saatavana. Kuten edellinen vastasi, aina voi puhua suomeksi tai sitten todeta, että on erittäin huono linja ja ruveta huutamaan haloota.

• ap.

Joo, olen kyllä kerran kokeillut tuota suomeksi puhumista, mutta se on hivenen hankalaa.
      Siinä pitäisi itse puhua koko ajan taukoamatta. Jos tulee hengähdysväli, se englantia puhuva tuikkaa sinne väliin, jotta do you speak English. Lisää vielä, että yes or no. Puhuminen on sellaista vuorovaikutusta.

Jospa laulaisin seuraavaksi jonkun suomalaisen kansanlaulun joka säkeistön kertosäkein ja aloitan sitten taas alusta, jos siellä vielä ollaan kuulolla. :)

Joka tapauksessa niissä englanninkielisissä puheluissa on takana jotain kikkailua. Tämmöinen mielikuva on saatu soitoista tässäkin keskustelussa.

• Puhe Lu

No pistät vain luurin kiinni sitten. Sen jälkeen loppuu höpötys. Tai laitat luurin pöydälle ja annat laskun juosta - jossain vaiheessa siellä toisessa päässä kyllästytään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      79
      4578
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3813
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      160
      3566
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      51
      2030
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1259
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      128
      1088
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      138
      1024
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      953
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      27
      872
    Aihe