pyl

lumberjack3

Tuosta Ristikarin muisteluista tuli mieleen josko samanlaisen ketjun saisi Pyllistä eli Pietarsaaren yhteislyseosta.
Kyllähän senkin koulun tiloissa ja pihamaalla sattui kaikenlaista---

19

418

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhertya

Näyttääpi siltä että lukiota käyneet liikkuu eri palstoilla..

• toppatipi

yleisesti ottaen varmaan näin..
        luulisi kuitenkin että oppikoulunkin oppilailla olisi nostagisia muistoja kouluajoilta
        itselläni ainakin on vaikka koulukammoinen siihen ikaan olinkin ja vietin usein koulupäivät kiertelemällä kaupunkia stocmannilla ja sokoksella ja tietenkin kafiksessa ,synnín pesässä

• jjjjjjjjjj

.possuu!possuu! huudeltiin koulun pihamaalla syksyisenä harmaana päivänä.
        Huutelun kohteena ollut,pieni ja hieman pulleahko poika nojasi seinään eikä ollut kuulevinaan.
        Edellisellä äidinkielen tunnilla oli luettu "Kärpästen herraa" ja joku luokan vitsiniekka oli huomauttanut että X hän on kuin possu( eräs ky kirjan henkilöhamo jonka kohtalo on melko julma)
        Pojan sisimmässä velloivat kuitenkin rajut tunteet huolimatta hänen näennäisestä tyyneydestään.
        Hän tunsi olevansa juuri tuo possu,eikä hän olisi sillä hetkellä välittänyt vaikka hänelle kävisikin kuin tuolle kirjan hahmolle.
        Hän tunsi olevansa ihan valmis,valmis jättämään taakseen koko tähänastisen paskalelämänsä.
        Tunne vain voimistuin kun tyttökin astui ihan hänen eteensä ja kiljui kirkkaalla kauniilla äänellään,,possuu hyi sua possuu!
        Tuo ihana kaunis tyttökin, nyt ei millään ollut enää väliä,hän oli possu ja psysyisi sellaisena mitä ikinä tapahtuisi,ei koskaan happy endia ,ei niinkuin elokuvissa.

• artsikkk

Ainakin persoonalliset opettajat kuten skipi ja topi jäivät mieleen keskikoulusta
      Topin luokkaantulo oli aina erittäin ripeä ja hän yleensä ehti opettajanpäydän luokse ennekuin hitaimmat olivat päässeet ylös pulpeteistaan, pelätty mutta myös pidetty opettaja.

• 1 obelix

Tuskinpa Topi oli monenkaan pitämä, ehkä paremminkin joidenkin pelosta kunnioittama. Hän oli harvinaisen ahdasmielinen dinosaurus; kielsi koulussa mm. tytöiltä pitkät housut ja pojilta tietynlaiset lippalakit. Muutama kaveri myös erotettiin koulusta määräajaksi pitkien hiusten takia.
        Lisäksi hän oli juuri noita vanhan ajan huonohermoisia räyhääjiä, jollaisia ei tänä päivänä missään koulussa pitkään siedettäisi.

• xxsswwq77
        1 obelix kirjoitti:

Tuskinpa Topi oli monenkaan pitämä, ehkä paremminkin joidenkin pelosta kunnioittama. Hän oli harvinaisen ahdasmielinen dinosaurus; kielsi koulussa mm. tytöiltä pitkät housut ja pojilta tietynlaiset lippalakit. Muutama kaveri myös erotettiin koulusta määräajaksi pitkien hiusten takia.
        Lisäksi hän oli juuri noita vanhan ajan huonohermoisia räyhääjiä, jollaisia ei tänä päivänä missään koulussa pitkään siedettäisi.

ehkä niinkin ,mutta ainakin kerast istu hilaa ja kuunteli ja ihan kivoja juttuja topi kertoi hyvällä päällä ollessaan
        Kalle oli kyllä viälä pelätympi.

• cromplus
        1 obelix kirjoitti:

Tuohon aikaan ,siis joskus 66-68 oli koulussa todella vanahnaikainen käsitys siitä kuinka koululaisen tulee pukeutua ja varsinkin poikien pitkätukka oli tabu
        tosin muutaman vuoden päästä asenteet muuttuivat ja muistan että 70-luvun alussa oli jo suurimmalla osalla poikia todella pitkät hiukset.

Silloinen rehtori teki myös tarkisti myös usein poikien käsiä ,olivat puhtaat ja kynnet lyhyet; ; a kun itse en ollut innokkaimpia käsien pesijöitä, sain usein aamulla ennen koulun alkua mennä näyttämään rehtorille että kädet oli pesty ja kynnet leikattu-
        Voi noita aikoja,silloin ei opetajat saaneet potkuja pienestä kurinpidosta, kuten nykyään.

• martingås
        1 obelix kirjoitti:

Kalle oli vielä astetta kovempi luu,geometria ja algebrakin painuivat kaaliin ,kun ei uskaltanut jättää kotitehtäviä tekemättä-
        toista maata oli sitten leppri,hissan ope,taulu kirjoiettiin täyteen monta kertaa ja innokkaimmat jäljensivät asiat sieltä vihkoonsa
        Oli hänellä silti josksu hyviä kaskujakin ,ei sen puoleen
        mutta kuria hän ei luokkaan saanut , eräänlainen nykyopetajan prootyyppi siis
        naisopettajat olivaat siihen aikaan aika aneemisia ja peroonattomia, lukuunottamatta kemppistä.

• beau geste.,
        xxsswwq77 kirjoitti:

ehkä niinkin ,mutta ainakin kerast istu hilaa ja kuunteli ja ihan kivoja juttuja topi kertoi hyvällä päällä ollessaan
        Kalle oli kyllä viälä pelätympi.

Sinä kesänä
        olin saanut ehdot matikasta samoin kuin tyttökin,olkoon nyt hönen nimensö vaikka liisa.
        Muistan nuo varhaiset kesä aamut jolloin kävelin hiljalleen kouluun ehtolaiskurssille, sydän pamppaillen odotuksesta silä kohta taas näkisin hänet
        Elämä tuntui kovin ihmeelliseltä ja salaperäiseltä,,Tyttö oli minulle Tarzanin Jane, Batmanin kissanainen tai mustanaamion Diana-

Tuo kesä ja varsinkin tuo kuukausi jolloin kävin ehtoja suorittamassa,on jäänyt sadunhohteisena mieleeni,
        Se oli aikaa ennen Ollin kurjuutta ja tunsin vain puhdasta ja syvää rakkautta tuota tyttöä kohtaan.
        Rohkeimmissa kuvitelmissani pussasin häntä ja sitten kävelimme käsi kädessä kohti yhteistä tulevaisuutta.

Todellisuus oli karumpaa; hän oli iloinen ja reipas tyttö,ulospäinsuuntautuva ja tietenkin hyvin kaunis.
        Minä taas ujo,pienikasvuinen enkä niin komeakaan.
        Tunnilla tyttö istui lähelläni,vilkuilin häntä salaa,mutta punastuin heti jos hän sanoi minulle jotain.

Nuo kaksi muuta poikaa olivat rohkeampia ja vhasin heitä sydämeni pohjasta,kuunnellessani kuinka luontevasti he puhuttelivat tyttöä ja naureskelivat hänen kanssaan,

Vain kerran tuona kesänä sain hänen täyden huomionsa ja olin onnellinen.
        Tulin kouluun iso side päässäni.Olin pudonnut puusta, mutta sitä en hänelle kertonut vaan hymyilin vain ujosti hänen kauhistellessaan vammaani.
        Olisin mieluusti katkaissut kätenikin hänen takiaan, mutta suutani en saanut auki-

Kaikki päättyy aikanaan,niin ehtojen suorittaminenkin .Opettaja päästi meidät kaikki läpi ja oikea kesäloma saattoi alkaa.
        Viimeisenä päivänä hän katsoi kerran minua suoraan silmiin; Se katse ei unohdu koskaan eli kuten Baudelairen kauniissa runossa sanotaan,:" Olisin voinut sinua rakastaa."

Odotin koko kesän syksyä,mutta elokuussa lähdin perheeni mukana siirtolaiseksi Austraaliaan.-

• makusan

entäs Ylisirniö ?

• heikkiheih

Aivan outo nimi ,,ehkä nuorempaa sukupolvea,minä muistan Kallen ja Topin sekä tietty skipin
        ja pelätyn neiti N,n ;)

• TEHTY ON

KIEPPI MATTURI...

• DSAzzzz

mites KIPPI?

• v.1966

Pyöräsi oli kaatunut siihen soraiselle pihamaalle ja syyttelit siitä minua ,en ollut sitä kaatanut mutta punastuin silti,koska olit niin kaunis,

• boyfromipanema

Kieppi oli helppo,,kippi samoin ,mutta jättiläinen onnistui vain harvalta, minulle se ei ollut vaikeaakaan; olin kiipeillyt puissa koko ikäni ja kaikki rekillä tehtävät liikkeet olivat helppoja,, myös permannolla olin luokan eliittiä,.Kävelin kerran koko voimistelusalin käsilläni ympäri ja tein lopuksi kaksikymmentä punnerrusta käsinseisonnasta,,reksikin taputti karvaisia kämmeniään..

• ollija

Niin, tuohon aikaan opetettiin vielä voimisteluakin liikuntatunneilla ja kieppi oli iihan peruskamaa ,toiille vaikea,toisille liiankin helppo
        Ikävä kyllä oli myös liikaa pallopelejä
        Laiskimmat saivat käydä kääntymässä fäbodassa

• hgfaakka

Pekka istui hiljaa luokan erällä ja katseli ulos ikkunasta,Tunti oli uskomattoman tylsä;leppari kirjoitti taulua täyteen jo neljättä kertaa.
      Kyllä Pekka piti historiasta ,mutta Leppari sai koko aineen tuntumaan niin tylsältä--.
      Pekka vilkaisi vihkoonsa johon oli kirjoitettu tasan kaksi sanaa,, Kuningas Pipin --
      Mutta muuten sivu oli täynnä,piirroksia jotka kuvasivat melko hyvin naisen erilaisia anatomisia osia, jopa Rubens olisi innostunut näistä muodoista.
      Pekka katsoi kelloaan,, aika matoi kuin täi tervassa, ja aikaa tappaakseen hän alkoi katsella luokan tyttöjä ja miettiä millaisilta he näyttäisivät ilman vaatteita.
      Hänen silmänsä pysähtyivät tummana , pitkään ja 16-vuotiaaksi hyvin muodokkaaseen Hannaan ,joka istui hieman edempänä hänen toisella puolellaan
      Tyttö kirjoitti innokkaasti ja hänen lyhyt minihameensa paljasti pitkää säärtä huimaavan paljon.
      Pekan katse kohosi ylemmäs ja kiiinnittyi tiukan jumpperin peittämiin kohoumiin,,

• outsaiderii

Moneen vuoteen,tai vuosikymmeneen en muistanutkaan koko koulua,olinhan siellä vain kuusi vuotta eikä se koulumenestys ollut erikoinen,ehkä minulla oli erään vuoden koko koulun poissaoloennätyskin,muistaakseni,,
      Mutta nyt kun olen lueskellut näiltä sivuilta entisen kotikaupunkini tarinoita,ovat vanhat muistot pulpahtaneet taas pinnalle,osa mukavia,suurin osa ei niin mukavia.

Olihan se aluksi hienoa astella salkku kädessä tuohon kunnianarvoiseen opinahjoon.. Siihen aikaan sinne piti ihan pyrkiä ja niihin kokeisiin luinkin hyvin,sijoitukseni oli jopa niin korkea kuin 55;s kun hakijoita oli kuitenkin yli 100.
      Noh alkuinnostus loppui pian,olin yksinäinen susi,vailla kavereita,enkä koko aikana varmaan juuri suutani luokassa a vannut ellei opettaja kysynyt ja siloinkin sain hädin tuskin sanaa suustani,ujo kun olin.

Tunneilla istuin kuvaannollisesti hiljaa kuin mykkä pa..lla.Monesti vaivuin jonkinlaiseen transsiin ,josta aina joskus hätkähdin hereille Kallen tia Topin karjuessa nimeäni,,

Luin paljon mutta yritin vain paeta todellisuutta, en oppia mitään ja niin vä'hitellen vaivuin apatiaan jota kesti kouluajan loppuun kunnes riuhdoin itseni väkisin irti siitä. Täytyy myöntää että viina auttoi erittäin paljon siinä asiassa..

Onneksi tuo ujous on iän ja kokemusten myötä helpottanut,mutta vieläkin kohdatesani vanhoja luokkatovereita taannun hetkeksi siksi araksi pojaksi joka silloin olin.

No aika harvinaista kohdat ketään,mutta sattuu sitä ja aina silloin vi...ttaa.
      Hauskimmat muistot ovat jääneet niistä konvista tai muista juhlista joita järjestettiin isossa voimistelusalissa ,
      Siellä oli laulua ja tanssia ja sai limonaatia ja pullaa, Erilaisia esityksiä oli myös ja kaikilla oli niin mukavaa ,jopa minulla.

Muistan elävästi, kuinka kerran lähdin tuollaisesta konvasta innostuksesta hehkuen ja sisimmässäni onnesta halkeamaisillani ,kirkkaan kylmänä pakkasiltana,tähtien jo tuikkiessa ja pakkasen paukkuessa ihan kirjaimellisesti puutalojen nurkissa.

Oli talvi ja paljon lunta,silloin ei teitäkään hiekoitettu niin kuin nykyään ja potkukelkalla pääsi lujaa.
      Siinä täyttä vauhtia kotia kohti potkutellessani muistelin posket hehkuen kulunutta iltaa.

Olin saanut tanssia luokan kauneimman tytön kanssa ja saanut pitää hänen hoikasta vyötäröstään kiinni,tuntea hänen hiuksensa ksavoillani ja kuulla hänen kirkkaan kauniin nuoren tytön äänensä sanovan nimeäni,monta kertaa,
      Kuinka kuuma minun olikaan siinä potkutellessani kohti kotia mieli täynnä tulevaisuuden suunnitelmia ja haaveita.
      Niin tuo taisikin olla se ainoa hyvä muisto.

• kaikuisti

Hei,nyt me kyl raiskataan tapsa.-Kirkas tytön ääni herätti minut syvistä mietteistäni,Olin luokan järjestäjän vuorossa ja siksi sain olla välitunnilla sisällä.
      -Niin raiskataankin jeh kikatti toinen heleäääninen tyttö.
      Käännyin katsomaan vaikka tunnistinkin heidät jo äänistä .Punaisena kuin krapu ja pää aivan tyhjänä ja mykistyneenä vain tuijotin heitä-

Liisa oli hoikka ja vaalea kauniskin ja toinen anna oli hänen paras kaverinsa,hänkin kaunis ja hoikka mutta tumma.
      Olin varmaan huvittavan näköinen sillä molemmat purskahtivat nauruun ja liisa sanoi ,,sori vaan tapsa,leikkiä vaan,älä pelkää, tultiin vaan hakemaan voikkavaatteet kun meillä on vähän kiire,
      En saanut sanaakaan suustani,Liisa oli salainen ihastukseni ja rohkeimmissa kuvitelmissani olin vain pussanut häntä ja pidellyt hellästi sylissäni.
      Mutta kuulla häen puhuvan tuollaisia,olihan minulla hämärä kuva siitä mitä raiskaus oli,mutta että liisa tuo hauras enkelimäinen kaunotar,puhui noin rivoja,se jotenkin ei vain sopinut ..
      -no hei sitten tapsa,huikkasi Liisa ovelta ja lähetti minulle lentopusun kuten kaverinsakin ja kikatellen he juoksivat pois.
      Jäin tuijottamaan tyhjään oviaukkoon hartaasti toivoen heidän palaavan ja toteuttavan tuon uhkauksensa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      102
      6508
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      84
      4954
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      107
      3218
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      3062
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2265
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1636
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1231
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1222
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1136
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      904
    Aihe