Kannattaa pitää mielessä, että se mitä koulussa opetetaan, ei välttämättä pidäkkään paikkaansa. Sinut halutaan kouluttaa ja saada työelämään, siksi, että rikkaat saisivat sinusta hyödyn irti.
Olen valinnut toisen tien. Olen käynyt pelkän peruskoulun ja olen onnellinen. Olen kirjautunut useampaan ammattioppilaitkseen, käymättä koulussa ja nostanut tukia.
Säästän kaikessa.
Minä otan usein päätaulusta virranpois. Laitan jääkaappiin pakkasesta kylmäkalleja, että pysyisi pidempään kylmänä. Ja pakasteita minulla ei olekkaan.
Pyrin elämään mahdollisimman vihreästi. Autoa ei ole koskaan ollutkaan.
Liikun joka paikaan pyörällä tai kävellen. Pidemmätmatkat usein junalla tai bussilla, mieluiten junalla, koska se saatuttaa vähemmän.
Vaatteet hankin pääsääntöisesti kirpputorilta, tai teen itse, kuten villasukat. Käytän myös pitkään vanhoja vaatteita joita on paikkailtu. Kumisaapaat ovat oivat jokapaikan jalkineet, kumisaappaita voi pitää lähes jokasäällä. Ne ovat hyvät kävelykengät kun leikkaa varren lyhyemmäksi. Varrelliset ovat hyvät sateella ja talvella villasukkien kanssa. Kesällä kuljen sandaaleissa tai avojaloin.
Hankin ruokaa yleensä vain päivän tarpeiksi kerrallaanjoskus jopa kahden. Vuodenajasta riippuen kerään itse marjat, syön omasta perunamaasta perunat, käyn mato ongella, dyykkaan roskiksesta. Rahaa en käytä juuri lainkaan. En käy kuin harvoin kaupassa. Olen downshiftaaja.
Asun vuokra-asunnossa, vesi maksu on kiinteä, mutta sähkö ei. Kesällä olen ollut pitkään ilman sähköä. Harrastan itämaista filosofiaa, sekä joogaa.
En myöskään tupakoi, enkä käytä alkoholia. Kannatan kannabista lailliseksi.
Ihminen pärjää lopuksi tosi pienellä ja tulee pienestä onnelliseksi.
Itse olen vihreä. Z-liike on myös mielestäni hyväjuttu
Opintotuella eläminen
nariduunir
2
346
Vastaukset
- setrgdh
Mitähän tukia olet nostanut? Opintotukea et ainakaan, koska sen piiristä sinut olisi heitetty pois, jos et kerran opiskele mitään. Opinnoissa edistyminen tarkistetaan vuosittain ja tukien maksu katkaistaan ja tarvittaessa peritään syyttä maksetut tuet takaisin.
Mikä tän viestin pointti muutenkaan oli? - metalhead777
Älkää menkö trolliin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1401745- 401658
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091154Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771107- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888