punktio, sattuuko paljon

eka edessä

Tahtoisi tietää jo kokeneilta että asteikolla 1-5, kuinka kivulias se punktio oikein on? Jos 1 on ei juuri yhtään satu ja 5 erittäin paljon?

11

714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kolme takana

      Kipukokemus on aika yksilöllinen. itselläni on korkeahko kipukynnys ja takana kolme punktiota. Kaksi ensimmäistä olivat mielestäni varsin kivuttomia, mutta nyt viimeksi viilteli inhottavasti, mutta punktio on onneksi nopeasti ohi. Punktion jälkeen olen toipunut aina nopeasti. Toimenpidepäivänä vatsaa on juiminut enemmään, mutta sitten olen jo hyvin pystynyt töissäkin touhuamaan.

      • Koettu on

        Myös kolme puktiota takana. Mikään niistä ei ole varsinaisesti sattunut. Pikkaisen pistää kun munasolut kerätään. Ensimmäisessä punktiossa kipu tuli jälkee päin. Myöhemmin selvisi, että verta oli päässyt vuotamaan munasarjoihin mistä kipu johtui. Viimeisessä punktiossa ei käytetty läheskään niin paljoa lääkkeitä kuin normaalisti.


    • ei sattunut

      Kaksi punktiota takana. Sanoisin, että tolla asteikolla ehkä 2. Sain molempiin puudutuksen emättimeen ja käteen laitettiin kanyyli, mistä sitten sain myös rauhottavaa/kipulääkettä. Eli ei sattunut paljoakaan. Toisen punktion jälkeen tosin aloin voimaan pahoin ja oksentelin klinikalla muutaman kerran ja loppuilta kotona olin vielä huonovointinen. Punktiot eivät ajallisesti kestäneet kauan ja toipuminen oli nopeaa. Tsemppiä aloittajalle :)

    • Älä pelkää

      Alkuun ei sattunut juuri ollenkaan, mutta loppu oli todella kivuliasta. Ilmeisesti siinä oli endometrioomaa tiellä ja osa soluista jäikin kivun vuoksi keräämättä. Ei toimenpidettä kivun vuoksi kannata pelätä, kipu menee kuitenkin ohi.Tuosta asteikosta en osaa sanoa, mutta kyllä se hoitoja seurannut synnytyskipu vei lopulta voiton! ;)

    • InLove_

      Mulla sattui puudutuspiikit eniten.

    • Kevättäkohti1

      Ei sattunut juuri ollenkaan, sanoisin numeroksi 2. Jännitti kyllä ihan mielettömästi mutta sain kunnon lääkityksen niin kaikki meni ok. Olin kuvitellut toimenpiteen paljon kivuliaammaksi kuin se todellisuudessa oli. Tsemppiä aloittajalle, hyvin se menee!!

    • eka edessä

      Kiitos kannustavista ja rehellisistä viesteistä vastanneille =)

    • kolmasti punktioitu

      Sattui, mutta enemmän henkisesti. Jännitti niin että oksetti. Lopulta punktiot ovat kaikki menneet helpommin kuin oletus oli. Ei se mukavaa todella ole, mutta kyllä sen kestää. On kuitenkin varmasti tosi tosi yksilöllistä. Puudutusta saa, samoin kipulääkettä ja rauhoittavia, kunhan pyytää. Itse menisin mieluummin neljännen kerran punktioon kun ihan vaan hammaslääkärin tarkastukseen paikkauksesta puhumattakaan. Joten niin vaan me ihmiset ollaan yksilöitä, toinen pelkää enemmän kun toinen, joku jännittää, jollakin on neulakammo, joku pyörtyy verestä ja toinen kokee verikokeen ottamisen jo kivuliaana. Jollekin kanyylin laitto kipulääkettä varten on pahin juttu koko punktiossa. Joten hyvin vaikeaa on sanoa etukäteen miten sinä ap tulet tuon kokemaan. Minusta sektion jälkeinen kipu sängystä noustessa oli 4. Punktio oli 2. Viisurin poisto ja sen jälkeinen olotila 5, tuntui että haluaisin vain vetää yliannostuksen kipulääkettä ihan sama mitkä olisi seuraukset. Paha krapula 2. Verikoe ja kanyylin laitto 0. Korvatulehdus 3. Katetri 4.

      Kyllä siitä joka tapauksessa selviät =) Ajattelet vain, että ei se loputtomiin kestä ja et keskity tuntemaan joka nippaisua. Yritä ajatella jotain ihan muuta. Jos keskityt miettimään, että paljonkohan tämä sattuu niin sitten varmasti sattuu kun noteerat jokaisen liikkeen. Mitäs jos ottaisit vaikka kuulokkeet ja lempimusiikkia mukaan? Voisit saada rentouduttua helpommin =)

      • viidestipunktioitu

        Täällä viidesti punktioitu. Ekat kerrat jännitti. Nyt menee jo ihan rennolla fiiliksellä. Hammaslääkärikin on pahempi. Kerran tuli huono olo kotimatkalla siitä morfiinista.


    • Thea l.

      Mulla ei ainakaan ollut kivulias 1. Nopeasti oli ohi eikä sattunut yhtään.
      Mene levollisin mielin .

      • rohkeasti vaan

        Kyllä synnytys teki paljon kipeämpää ja kesti kauemman aikaa. Lääkitystä annetaan ennen punktiota. En tiedä mitä teippejä sain siellä, kun oli niin hyvä fiilis kun etukäteen lääkittiin. Ja sitten sen jälkeen oli ihana saada aamupalaa ( sen toin itse kotoa).Sen jälkeen otin vähän rauhallisemmin kun on se pco. Tulin raskaaksi jo ensimmäisestä hoidosta ja käskettiin juomaan paljon vettä ettei tulisi ongelmia kun oli vähän nestettä siellä munasarjoissa, eikä mitään ongelmia tullut. Rohkeasti vaan punktioon, kyllä siellä osataan lääkitä. Eikä se synnytyskään kauheaa ollut, mielellään menisi uudelleen, mutta enempää ei lapsia olla saatu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3427
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      93
      3154
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2358
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1824
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1524
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      83
      1375
    Aihe