Jos biossissa nostaa vcorea niin tuuletin pitäis pyörii lujempaa? Vai?
Bios
2
690
Vastaukset
- jokujostain
Suorittimen jännite ja suorittimen jäähdyttimen/coolerin tuulettimen käyttöjännite on eri asia. Eikä näillä minusta ole mitään tekemistä keskenään. Suorittimen jännitteen nosto lisää lämmöntuottoa suorittimessa ja liittyy kellotteluun.
Jäähdyttimen tuuletin pyöriin vakiona 12 voltilla ja nopeammin sen saa pyörimään vaihtamalla nopeampi eli yleensä tehokkaampi tuuletin cooleriin. Tai voi tietenkin vaihtaa koko coolerin parempaan.
Eli tuo 12V on tietokoneessa maksimi ja sitä voi tietenkin sitten pienentää tuulettimelle tarvittaessa, ei nostaa. Säätöön löytyy kyllä ohjetta alan sivuilta.- tyhmä
Annatko myös osoitteen "alan sivuille"?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16457
- 10412
- 16347
- 3341
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...13206- 1103
- 090
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä090Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa
76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68367- 161