Megane III vakionopeus säädin

Vika vai ominaisuus?

Kun pakkasella lähtee liikkeelle ja on vakionopeus säädin päällä ja kun ajaa esim. 64km/h ja nappaa ratista vakionopeuden siihen lukemaan, niina uto lähtee itsekseen kiihdyttään melkein 100km/h. Eli joka pakkas aamu täytyy käyttää keskikonsolissa katkaisin pois päältä enennekuin uskaltaa laitaa vakionopeus säätimen tietylle nopeudelle, muuten auto karkka käsistä hirveellä kiihdytyksellä

12

389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no onpas nyt

      Ei minulla ole tuollaista esiintynyt. Eli kyseessä on vika.

    • hah heh

      En kyllä usko aloittajan tarinaan. Kuulostaa taas kyllä niin älyttömältä. Toyotissahan näitä itsestään kiihtymisiä esiintyy, eikä Renussa. Tainnut Megane sekoittua Aurikseen...

    • sunnish

      Kyllä meilläkin. Edellinen nopeus jää muistiin. Ette muute usko kuinka se lähtee. Kuten aloittajakin totesi karkaa käsistä.

      • rappe2

        Jää muistiin ja R-nappulalla sen nopeuden saa "päälle". Eli jos tallennettu nopeus on 200km/h ja painat R-nappulaa, niin varmaan lähtee. Mutta aloittaja väitti, että "uuden" nopeuden tallennusvaiheessa muka lähtee kiihdyttämään. Se on täyttä huuhaata, jota ei tee muut kuin tuo jo aiemmin mainittu japanilainen.


      • Aloitaja
        rappe2 kirjoitti:

        Jää muistiin ja R-nappulalla sen nopeuden saa "päälle". Eli jos tallennettu nopeus on 200km/h ja painat R-nappulaa, niin varmaan lähtee. Mutta aloittaja väitti, että "uuden" nopeuden tallennusvaiheessa muka lähtee kiihdyttämään. Se on täyttä huuhaata, jota ei tee muut kuin tuo jo aiemmin mainittu japanilainen.

        Ei muuten ole huuhaata. Kun on ulkona pakkasta ja lähden liikenteeseen ja keskikonsolissa on katkaisin vakionopeus asetuksessa. Kun ajan esim. 60km/h ja napsautan ratin napista vakoinopeuden tuohon lukemaan, niin vakionopeus ei pysy tuossa lukemassa vaan auto alkaa kihdyttämään lähelle 100km/h jolloin on pakko keskikonsolin katkaisijasta ottaa vakio nopeus säädin pois päältä, koska vauhti vaan kiihtyy. Kun katkaisian kytkee uudelleen päälle niin sitten vakionopeus ssädin toimii moiteetta. Tämä tapahtuu vain kovilla pakkasislla.


      • rappe2
        Aloitaja kirjoitti:

        Ei muuten ole huuhaata. Kun on ulkona pakkasta ja lähden liikenteeseen ja keskikonsolissa on katkaisin vakionopeus asetuksessa. Kun ajan esim. 60km/h ja napsautan ratin napista vakoinopeuden tuohon lukemaan, niin vakionopeus ei pysy tuossa lukemassa vaan auto alkaa kihdyttämään lähelle 100km/h jolloin on pakko keskikonsolin katkaisijasta ottaa vakio nopeus säädin pois päältä, koska vauhti vaan kiihtyy. Kun katkaisian kytkee uudelleen päälle niin sitten vakionopeus ssädin toimii moiteetta. Tämä tapahtuu vain kovilla pakkasislla.

        No mikset paina ratin 0-nappia, jolloin se menee myös pois päältä? Ja missä ylipäätään enää on kovia pakkasia, vai ajeletko yöllä? En tosin vieläkään usko satuasi...


    • M-JAA

      Ketjun aloittaja taitaa kirjoittaa palturia. Meganen vakionopeussäätimen kaikki lukemat nollautuvat kun moottori sammutetaan (tarkistin äsken).. Pakkasella tai vaikka helteellä liikkeelle lähtiessä ei R-napin tai muunkaan takana ole yhtään mitään. R-napin taakse on kyllä laitettava lukema /- napista ja se voi tapahtua vain ajon aikana.

      Sitä paitsi, vaikka vakionopeussädin olisi toiminnassakin, se menee aina "Speed Memory" tilaan kun kytkin- tai jarrupoljinta painetaan. Vaikka Speed Memoryssa olisi 100 km/h, ei kärry lähde nollasta itsestään kiihdyttämään. Ensinnäkin vakkari herää toimimaan vasta 30 km/h:ssa . Ja siihenkin vaaditaan aina R-napin painaminen, muutoin se pysyy "Speed Memory" tilassa. Autoa ei edes saa liikkeelle ilman että se menee Speed Memory -tilaan, koska liikkeelle lähdössä tarvitaan kytkintä.

      Edellisen kirjoittajan "muka kiihdyttämään" lausetta uudesta nopeudesta en ymmärrä. Normaaliajossa kun painaa Renautin vakkarin nappia, niin kyllä se lähtee kiihdyttämään jos vakkarin näytön lukemaa kasvatetaan. Nopeus kiihtyy kunnes se on sama kuin taulussa. . ... Paitsi jos kuski painaa jarru- tai kytkinpoljinta tai ratin 0-nappia. Renaultin vakkarissa nopeus voidaan valita "etuajassa" ajamalla napeilla tauluun haluttu lukema. Sinne kärry lähtee kiihdyttämään, kuten muissakin autoissa. Monissa merkeissä vakkarin lukemaa ei kuitenkaan voi valita etuajassa, vaan kärryn nopeus jää siihen missä se on kun /- napista irroittaa otteensa.

      Ei kai nää jutut vaan liity niihin urbaanilegendoihin missä "nopeus karkaa käsistä". Näitä löytyy googlaamalla kymmenitäin. Euroopassa merkki on aina ranskalainen, jenkkilässä jenkkimerkki. Nytkin relluryhmässä on ainakin puoli tusinaa ketjua samasta Laguna-jutusta joka haiskahtaa pahasti URBilta.

      • rappe2

        Tarkoitin tuossa sitä että kun ajaa ilman vakkaria vaikka 64km/h (kuten aloittaja kertoo) ja painaa -nappia (kerran) laittaakseen vakkarin päälle, auto ei tosiaan lähde kiihdyttämään itsestään mihinkään sataseen kuten aloittaja väittää. Tottahan se sitten lähtee jos sitä -nappia näpyttää lukemattomia kertoja peräkkäin, mutta ei se enää sitten ole itsestään kiihtymistä.

        Tuosta nopeuden valitsemisesta "etuajassa" en sitten tiedä mitään kun ei 2-koppaisessa Lagunassa moista ole...


      • M-JAA
        rappe2 kirjoitti:

        Tarkoitin tuossa sitä että kun ajaa ilman vakkaria vaikka 64km/h (kuten aloittaja kertoo) ja painaa -nappia (kerran) laittaakseen vakkarin päälle, auto ei tosiaan lähde kiihdyttämään itsestään mihinkään sataseen kuten aloittaja väittää. Tottahan se sitten lähtee jos sitä -nappia näpyttää lukemattomia kertoja peräkkäin, mutta ei se enää sitten ole itsestään kiihtymistä.

        Tuosta nopeuden valitsemisesta "etuajassa" en sitten tiedä mitään kun ei 2-koppaisessa Lagunassa moista ole...

        MInulla on 2-koppainen Scenic jonka vakkarin pitäisi olla sama kuin Meganen, Scenichän on tekniikaltaan sama kuin Megane. . Piti oikein kokeilla mitä vakkari tekee epätavallisessa tilanteessa. Eli startin jälkeen vakkarin muisti on nollilla - se on ihan varma. Alle 30:ssa vakkari ei tee mitään, samaa sanoo myös auton käsikirja.. 30 km/h:n yläpuolella painoin R-napista jolloin muistiin tallentui senhetkinen nopeus ja vakkari meni "Speed Memory" tilaan..

        /- tosiaan toimii niin että kun plussaa painaa, se aloittaa senhetkisestä nopeudesta ja jos nappia pitää pohjassa, se alkaa kelaamaan ylöspäin.Jos motarilla haluaa laittaa esim 100 km/h niin sen voi tehdä saman tien ja antaa koneen kiihdyttää. Tietysti voi myös kiihdyttää kaasulla 100:een ja painaa sitten plussaa. Näytön kelausnopeus on sen verran nopea ettei auto ainakaan asetuksen mukana kiihdy. .

        Voi olla että ketjun aloittaja ei ole tätä huomannut, vaan on ajanut 64 km/h ja pitänyt ratista -nappia pohjassa jolloin lukema on kiivennyt 100:een.

        Tsekkasin vielä mitä käsikirja asiasta sanoo. "Nopeusraja voidaan muuttaa painamalla [useita kertoja peräkkäin tai yhtäjaksoisesti]
        -näppäintä 2 jolloin nopeus kasvaa.
        -näppäintä 5 jolloin nopeus laskee


      • relluonjees
        M-JAA kirjoitti:

        MInulla on 2-koppainen Scenic jonka vakkarin pitäisi olla sama kuin Meganen, Scenichän on tekniikaltaan sama kuin Megane. . Piti oikein kokeilla mitä vakkari tekee epätavallisessa tilanteessa. Eli startin jälkeen vakkarin muisti on nollilla - se on ihan varma. Alle 30:ssa vakkari ei tee mitään, samaa sanoo myös auton käsikirja.. 30 km/h:n yläpuolella painoin R-napista jolloin muistiin tallentui senhetkinen nopeus ja vakkari meni "Speed Memory" tilaan..

        /- tosiaan toimii niin että kun plussaa painaa, se aloittaa senhetkisestä nopeudesta ja jos nappia pitää pohjassa, se alkaa kelaamaan ylöspäin.Jos motarilla haluaa laittaa esim 100 km/h niin sen voi tehdä saman tien ja antaa koneen kiihdyttää. Tietysti voi myös kiihdyttää kaasulla 100:een ja painaa sitten plussaa. Näytön kelausnopeus on sen verran nopea ettei auto ainakaan asetuksen mukana kiihdy. .

        Voi olla että ketjun aloittaja ei ole tätä huomannut, vaan on ajanut 64 km/h ja pitänyt ratista -nappia pohjassa jolloin lukema on kiivennyt 100:een.

        Tsekkasin vielä mitä käsikirja asiasta sanoo. "Nopeusraja voidaan muuttaa painamalla [useita kertoja peräkkäin tai yhtäjaksoisesti]
        -näppäintä 2 jolloin nopeus kasvaa.
        -näppäintä 5 jolloin nopeus laskee

        Mulla on Megane III ja siinä jos painaa vakkarin päällä ollessa tai - nappulaa pidempään, ei se kelaa kuin yhden pykälän kerrallaan. Edellisessä Cliossa kun painoi, niin nopeus nousi tai laski tappiin asti.


      • Aloit
        relluonjees kirjoitti:

        Mulla on Megane III ja siinä jos painaa vakkarin päällä ollessa tai - nappulaa pidempään, ei se kelaa kuin yhden pykälän kerrallaan. Edellisessä Cliossa kun painoi, niin nopeus nousi tai laski tappiin asti.

        Tänä aamuna -9 pakkasta. Lähdin autolla liikenteeseen. Vakionopeus säädin kytkettynä keskikonsolista. Ajoin taas 60km/h alueella 64km/h. Painoin yhden kerran ratin nappulaa, että nopeus asettuisi tuohon 64km/h nopeuteen, mutta ei. Auto lähti kiihdyttämään nopeutta ylös päin pysähtymättä, jolloin taas piti napsauttaa vakio nopeus säädin pois päältä ratin 0 napista ja käyttää keskikonsolin napista säädin pois päälltä.
        Tämän jälkeen taas vakionopeus säädin toimi moiteetta.


      • riittää jo provoa
        Aloit kirjoitti:

        Tänä aamuna -9 pakkasta. Lähdin autolla liikenteeseen. Vakionopeus säädin kytkettynä keskikonsolista. Ajoin taas 60km/h alueella 64km/h. Painoin yhden kerran ratin nappulaa, että nopeus asettuisi tuohon 64km/h nopeuteen, mutta ei. Auto lähti kiihdyttämään nopeutta ylös päin pysähtymättä, jolloin taas piti napsauttaa vakio nopeus säädin pois päältä ratin 0 napista ja käyttää keskikonsolin napista säädin pois päälltä.
        Tämän jälkeen taas vakionopeus säädin toimi moiteetta.

        Voit jo lopettaa, ei tuota kukaan usko. Tuskin itsekkään


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4815
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3056
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1451
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1189
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1157
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1147
    Aihe