Kun pakkasella lähtee liikkeelle ja on vakionopeus säädin päällä ja kun ajaa esim. 64km/h ja nappaa ratista vakionopeuden siihen lukemaan, niina uto lähtee itsekseen kiihdyttään melkein 100km/h. Eli joka pakkas aamu täytyy käyttää keskikonsolissa katkaisin pois päältä enennekuin uskaltaa laitaa vakionopeus säätimen tietylle nopeudelle, muuten auto karkka käsistä hirveellä kiihdytyksellä
Megane III vakionopeus säädin
12
429
Vastaukset
- no onpas nyt
Ei minulla ole tuollaista esiintynyt. Eli kyseessä on vika.
- hah heh
En kyllä usko aloittajan tarinaan. Kuulostaa taas kyllä niin älyttömältä. Toyotissahan näitä itsestään kiihtymisiä esiintyy, eikä Renussa. Tainnut Megane sekoittua Aurikseen...
- sunnish
Kyllä meilläkin. Edellinen nopeus jää muistiin. Ette muute usko kuinka se lähtee. Kuten aloittajakin totesi karkaa käsistä.
- rappe2
Jää muistiin ja R-nappulalla sen nopeuden saa "päälle". Eli jos tallennettu nopeus on 200km/h ja painat R-nappulaa, niin varmaan lähtee. Mutta aloittaja väitti, että "uuden" nopeuden tallennusvaiheessa muka lähtee kiihdyttämään. Se on täyttä huuhaata, jota ei tee muut kuin tuo jo aiemmin mainittu japanilainen.
- Aloitaja
rappe2 kirjoitti:
Jää muistiin ja R-nappulalla sen nopeuden saa "päälle". Eli jos tallennettu nopeus on 200km/h ja painat R-nappulaa, niin varmaan lähtee. Mutta aloittaja väitti, että "uuden" nopeuden tallennusvaiheessa muka lähtee kiihdyttämään. Se on täyttä huuhaata, jota ei tee muut kuin tuo jo aiemmin mainittu japanilainen.
Ei muuten ole huuhaata. Kun on ulkona pakkasta ja lähden liikenteeseen ja keskikonsolissa on katkaisin vakionopeus asetuksessa. Kun ajan esim. 60km/h ja napsautan ratin napista vakoinopeuden tuohon lukemaan, niin vakionopeus ei pysy tuossa lukemassa vaan auto alkaa kihdyttämään lähelle 100km/h jolloin on pakko keskikonsolin katkaisijasta ottaa vakio nopeus säädin pois päältä, koska vauhti vaan kiihtyy. Kun katkaisian kytkee uudelleen päälle niin sitten vakionopeus ssädin toimii moiteetta. Tämä tapahtuu vain kovilla pakkasislla.
- rappe2
Aloitaja kirjoitti:
Ei muuten ole huuhaata. Kun on ulkona pakkasta ja lähden liikenteeseen ja keskikonsolissa on katkaisin vakionopeus asetuksessa. Kun ajan esim. 60km/h ja napsautan ratin napista vakoinopeuden tuohon lukemaan, niin vakionopeus ei pysy tuossa lukemassa vaan auto alkaa kihdyttämään lähelle 100km/h jolloin on pakko keskikonsolin katkaisijasta ottaa vakio nopeus säädin pois päältä, koska vauhti vaan kiihtyy. Kun katkaisian kytkee uudelleen päälle niin sitten vakionopeus ssädin toimii moiteetta. Tämä tapahtuu vain kovilla pakkasislla.
No mikset paina ratin 0-nappia, jolloin se menee myös pois päältä? Ja missä ylipäätään enää on kovia pakkasia, vai ajeletko yöllä? En tosin vieläkään usko satuasi...
- M-JAA
Ketjun aloittaja taitaa kirjoittaa palturia. Meganen vakionopeussäätimen kaikki lukemat nollautuvat kun moottori sammutetaan (tarkistin äsken).. Pakkasella tai vaikka helteellä liikkeelle lähtiessä ei R-napin tai muunkaan takana ole yhtään mitään. R-napin taakse on kyllä laitettava lukema /- napista ja se voi tapahtua vain ajon aikana.
Sitä paitsi, vaikka vakionopeussädin olisi toiminnassakin, se menee aina "Speed Memory" tilaan kun kytkin- tai jarrupoljinta painetaan. Vaikka Speed Memoryssa olisi 100 km/h, ei kärry lähde nollasta itsestään kiihdyttämään. Ensinnäkin vakkari herää toimimaan vasta 30 km/h:ssa . Ja siihenkin vaaditaan aina R-napin painaminen, muutoin se pysyy "Speed Memory" tilassa. Autoa ei edes saa liikkeelle ilman että se menee Speed Memory -tilaan, koska liikkeelle lähdössä tarvitaan kytkintä.
Edellisen kirjoittajan "muka kiihdyttämään" lausetta uudesta nopeudesta en ymmärrä. Normaaliajossa kun painaa Renautin vakkarin nappia, niin kyllä se lähtee kiihdyttämään jos vakkarin näytön lukemaa kasvatetaan. Nopeus kiihtyy kunnes se on sama kuin taulussa. . ... Paitsi jos kuski painaa jarru- tai kytkinpoljinta tai ratin 0-nappia. Renaultin vakkarissa nopeus voidaan valita "etuajassa" ajamalla napeilla tauluun haluttu lukema. Sinne kärry lähtee kiihdyttämään, kuten muissakin autoissa. Monissa merkeissä vakkarin lukemaa ei kuitenkaan voi valita etuajassa, vaan kärryn nopeus jää siihen missä se on kun /- napista irroittaa otteensa.
Ei kai nää jutut vaan liity niihin urbaanilegendoihin missä "nopeus karkaa käsistä". Näitä löytyy googlaamalla kymmenitäin. Euroopassa merkki on aina ranskalainen, jenkkilässä jenkkimerkki. Nytkin relluryhmässä on ainakin puoli tusinaa ketjua samasta Laguna-jutusta joka haiskahtaa pahasti URBilta.- rappe2
Tarkoitin tuossa sitä että kun ajaa ilman vakkaria vaikka 64km/h (kuten aloittaja kertoo) ja painaa -nappia (kerran) laittaakseen vakkarin päälle, auto ei tosiaan lähde kiihdyttämään itsestään mihinkään sataseen kuten aloittaja väittää. Tottahan se sitten lähtee jos sitä -nappia näpyttää lukemattomia kertoja peräkkäin, mutta ei se enää sitten ole itsestään kiihtymistä.
Tuosta nopeuden valitsemisesta "etuajassa" en sitten tiedä mitään kun ei 2-koppaisessa Lagunassa moista ole... - M-JAA
rappe2 kirjoitti:
Tarkoitin tuossa sitä että kun ajaa ilman vakkaria vaikka 64km/h (kuten aloittaja kertoo) ja painaa -nappia (kerran) laittaakseen vakkarin päälle, auto ei tosiaan lähde kiihdyttämään itsestään mihinkään sataseen kuten aloittaja väittää. Tottahan se sitten lähtee jos sitä -nappia näpyttää lukemattomia kertoja peräkkäin, mutta ei se enää sitten ole itsestään kiihtymistä.
Tuosta nopeuden valitsemisesta "etuajassa" en sitten tiedä mitään kun ei 2-koppaisessa Lagunassa moista ole...MInulla on 2-koppainen Scenic jonka vakkarin pitäisi olla sama kuin Meganen, Scenichän on tekniikaltaan sama kuin Megane. . Piti oikein kokeilla mitä vakkari tekee epätavallisessa tilanteessa. Eli startin jälkeen vakkarin muisti on nollilla - se on ihan varma. Alle 30:ssa vakkari ei tee mitään, samaa sanoo myös auton käsikirja.. 30 km/h:n yläpuolella painoin R-napista jolloin muistiin tallentui senhetkinen nopeus ja vakkari meni "Speed Memory" tilaan..
/- tosiaan toimii niin että kun plussaa painaa, se aloittaa senhetkisestä nopeudesta ja jos nappia pitää pohjassa, se alkaa kelaamaan ylöspäin.Jos motarilla haluaa laittaa esim 100 km/h niin sen voi tehdä saman tien ja antaa koneen kiihdyttää. Tietysti voi myös kiihdyttää kaasulla 100:een ja painaa sitten plussaa. Näytön kelausnopeus on sen verran nopea ettei auto ainakaan asetuksen mukana kiihdy. .
Voi olla että ketjun aloittaja ei ole tätä huomannut, vaan on ajanut 64 km/h ja pitänyt ratista -nappia pohjassa jolloin lukema on kiivennyt 100:een.
Tsekkasin vielä mitä käsikirja asiasta sanoo. "Nopeusraja voidaan muuttaa painamalla [useita kertoja peräkkäin tai yhtäjaksoisesti]
-näppäintä 2 jolloin nopeus kasvaa.
-näppäintä 5 jolloin nopeus laskee - relluonjees
M-JAA kirjoitti:
MInulla on 2-koppainen Scenic jonka vakkarin pitäisi olla sama kuin Meganen, Scenichän on tekniikaltaan sama kuin Megane. . Piti oikein kokeilla mitä vakkari tekee epätavallisessa tilanteessa. Eli startin jälkeen vakkarin muisti on nollilla - se on ihan varma. Alle 30:ssa vakkari ei tee mitään, samaa sanoo myös auton käsikirja.. 30 km/h:n yläpuolella painoin R-napista jolloin muistiin tallentui senhetkinen nopeus ja vakkari meni "Speed Memory" tilaan..
/- tosiaan toimii niin että kun plussaa painaa, se aloittaa senhetkisestä nopeudesta ja jos nappia pitää pohjassa, se alkaa kelaamaan ylöspäin.Jos motarilla haluaa laittaa esim 100 km/h niin sen voi tehdä saman tien ja antaa koneen kiihdyttää. Tietysti voi myös kiihdyttää kaasulla 100:een ja painaa sitten plussaa. Näytön kelausnopeus on sen verran nopea ettei auto ainakaan asetuksen mukana kiihdy. .
Voi olla että ketjun aloittaja ei ole tätä huomannut, vaan on ajanut 64 km/h ja pitänyt ratista -nappia pohjassa jolloin lukema on kiivennyt 100:een.
Tsekkasin vielä mitä käsikirja asiasta sanoo. "Nopeusraja voidaan muuttaa painamalla [useita kertoja peräkkäin tai yhtäjaksoisesti]
-näppäintä 2 jolloin nopeus kasvaa.
-näppäintä 5 jolloin nopeus laskeeMulla on Megane III ja siinä jos painaa vakkarin päällä ollessa tai - nappulaa pidempään, ei se kelaa kuin yhden pykälän kerrallaan. Edellisessä Cliossa kun painoi, niin nopeus nousi tai laski tappiin asti.
- Aloit
relluonjees kirjoitti:
Mulla on Megane III ja siinä jos painaa vakkarin päällä ollessa tai - nappulaa pidempään, ei se kelaa kuin yhden pykälän kerrallaan. Edellisessä Cliossa kun painoi, niin nopeus nousi tai laski tappiin asti.
Tänä aamuna -9 pakkasta. Lähdin autolla liikenteeseen. Vakionopeus säädin kytkettynä keskikonsolista. Ajoin taas 60km/h alueella 64km/h. Painoin yhden kerran ratin nappulaa, että nopeus asettuisi tuohon 64km/h nopeuteen, mutta ei. Auto lähti kiihdyttämään nopeutta ylös päin pysähtymättä, jolloin taas piti napsauttaa vakio nopeus säädin pois päältä ratin 0 napista ja käyttää keskikonsolin napista säädin pois päälltä.
Tämän jälkeen taas vakionopeus säädin toimi moiteetta. - riittää jo provoa
Aloit kirjoitti:
Tänä aamuna -9 pakkasta. Lähdin autolla liikenteeseen. Vakionopeus säädin kytkettynä keskikonsolista. Ajoin taas 60km/h alueella 64km/h. Painoin yhden kerran ratin nappulaa, että nopeus asettuisi tuohon 64km/h nopeuteen, mutta ei. Auto lähti kiihdyttämään nopeutta ylös päin pysähtymättä, jolloin taas piti napsauttaa vakio nopeus säädin pois päältä ratin 0 napista ja käyttää keskikonsolin napista säädin pois päälltä.
Tämän jälkeen taas vakionopeus säädin toimi moiteetta.Voit jo lopettaa, ei tuota kukaan usko. Tuskin itsekkään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822