Agrologi Iisalmi vai Rovaniemi??

maisu94

Aion hakeutua agrologiksi joko Iisalmelle tai Rovaniemelle. Niin eli kumpaa suosittelisitte, pitäis nyt pikkuhiljaa hakea ja en osaa päättää.. Onko kokemuksia kummastakaan koulusta? Ja en kaipaa semmosia viestejä että "ei kannata agrologiksi" olen valintani tehnyt ja se ei muutu.!

12

654

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JAMKki

Et ole ajatellut Saarijärveen tulla...?

• maisu94

no harkinnassa käynyt kyllä, mutta millanen paikka on? kun jotenki epäilytti se ettei oo pääsykokeita sinne ollenkaan, ja ois kyllä huomattavasti lähempänä mulle ku noi kaks :D

• maisu94

Eikö kellään tosiaan oo kokemuksia ko. kouluista??? näillä näkymin laitan sitte paperit vetämään Rovaniemelle! :))

• LäksinVaikkeiAihsta

JAMK:n agrologikoulutus (Saarijärven Tarvaalassa) on pieni paikka, pienen paikan hyvine ja huonoine puolineen. Pääsykokeista luopuivat kun siinä oli iso työ jolla tehtiin hyvin pienen määrän karsinta.

Hae ihmeessä! Kyllä sieltä poiskin pääsee jos alkaa ahistaa...

• maisu94
        LäksinVaikkeiAihsta kirjoitti:

JAMK:n agrologikoulutus (Saarijärven Tarvaalassa) on pieni paikka, pienen paikan hyvine ja huonoine puolineen. Pääsykokeista luopuivat kun siinä oli iso työ jolla tehtiin hyvin pienen määrän karsinta.

Hae ihmeessä! Kyllä sieltä poiskin pääsee jos alkaa ahistaa...

Harkittin asiaa kovasti mutta eilen lähti paperit rovaniemelle, kakkosena savonia ja kolmanneksi tuli sitte jamkki. Päätökseen vaikutti eniten se, että asumisjärjestely tuloo helpoimmaks sielä. Toki kauas joutuu lähtiä ku asun tällähetkellä etelä-pohjanmaalla, mutta jos en sielä rovaniemellä viihdy nii ehkä haen sitte seuraavana vuonna jamkkiin ;D Toki joku voi tähän sanoo että ilmajoki olis ollu lähimpänä, mutta sinne en vaan halunnu.

• agrologi3

Nonii ja myöhästyin puoli vuotta tästä keskustelusta, jos noista kahesta aijot valita, niin mee ihimeesä savoniaan, ellet halua porotaloutta opiskella, toki imoki olis hyvä vaihtoehto (Ilmajoen yksikkö, Seinäjoen ammattikorkeakoulu)

• maisu94

Lopputulos tässä oli että hyväksyttiin Rovaniemelle, mutta en sinne lähtenykkään ku pääsykokeis olin Hämeenlinnas ja se oli se "mun paikka" :))
        Eli nyt opiskelen amikses vuoden luonto-ja ympäristö alaa ja haen keväällä sinne Hämeenlinnaan, toisaalta se Savonia kiinnostais mutta vaatis vähä lisää tietoa, että mimmonen koulu on?. :D Ja tosiaanhan toi imo ois 1,5tunnin matkan päästä kotoa, mutta en sinne vaan halua..sen tarkemmin en halua selittää :D ja kiitos vastauksesta agrologi3 :)

• seamk2

Ilmajoellahan olis ollut mahdollisuus myös tuohon :)

• kaari

en tiennyykkää että iisalmes voi opiskella Agrologis. Oonhan oikeessa että kyseessä oli siis maatalouteen liittyvä koulutus

Muistaakseni appiukko on Agrologi.

Ja ite oon iisalamesta. Jos koulun vierestä kämpän saat niin hyvä varmasti tullakki!

• maisu94

Kyllä Iisalmesta löytyy ko alan koulutus :D Savonian ammattikorkeakoulussa tommonen on.. Ja kyllä kyseessä on maatalouselinkeinojen koulutusohjelma :)

Ja siitä imosta vielä että ei oo vaan jotenki mun paikka ;)

• Suos. RAMK
        maisu94 kirjoitti:

Kyllä Iisalmesta löytyy ko alan koulutus :D Savonian ammattikorkeakoulussa tommonen on.. Ja kyllä kyseessä on maatalouselinkeinojen koulutusohjelma :)

Ja siitä imosta vielä että ei oo vaan jotenki mun paikka ;)

Savonia-AMK:ssa eläintuotanto on erikoisosaamisala, RAMK:ssa liiketalous ja porotalous, Mustialassa kestävä kehitys, SeAMK:ssa maatalousteknologia. Muiden ammattikorkeakoulujen erikoisosaamisalaa en tiedä.

Rovaniemeä voin suositella kokemuksestani. Siellä on koko EU:n ainoat porotalousopinnot.

• maisu94
        Suos. RAMK kirjoitti:

Savonia-AMK:ssa eläintuotanto on erikoisosaamisala, RAMK:ssa liiketalous ja porotalous, Mustialassa kestävä kehitys, SeAMK:ssa maatalousteknologia. Muiden ammattikorkeakoulujen erikoisosaamisalaa en tiedä.

Rovaniemeä voin suositella kokemuksestani. Siellä on koko EU:n ainoat porotalousopinnot.

Kyllä tiedänkin että on hieman eroavaisuuksia kouluissa, ja jälkeenpäin olenkin kuullut että Rovaniemen koulu olisi ollut hyvä joten ehkä hieman harmittaa etten ottanut paikkaa vastaan. Ainut miinus joka minulle on sanottu Rovaniemestä on julkinen liikenne tai oikeastaan sen puuttuminen :) Mutta tuo porotalouskin on vähän semmonen ala että toimii vain Suomen, Ruotsin ja Norjan pohjoisosissa...

Itsellä nyt olisikin ehkä haaveena mennä Mustialaan opiskelemaan nimenomaan hevostaloutta...mutta katsotaan minne ne paperit nyt tulevana keväänä lähtevät.
        Ja on todella kiva kuulla kokemuksia eri kouluista kun itsellä on ehkä hieman "puolueellinen" käsitys näistä kouluista :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      352
      4491
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      146
      2538
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2146
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      145
      1690
    5. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      26
      1227
    6. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      44
      1222
    7. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      35
      1178
    8. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      79
      1101
    9. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      345
      1045
    10. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      143
      1029
    Aihe