kukkahattutädeille ja muille!

brunette666

Jos käytät flexiä niin käytä sitä oikein, ei niin että se on saatannan löysällä ku tulen koirineni vastaan. Koirasi pääse koirieni iholle mistä toinen koirani ei tykkää että tuntematon koira tulee riekkuu liian lähelle, jos käytät siis fleksiä, niin pistä se tiukalle kun tulee muita vastaan, kiitos ! ei voi olla niin vaikeaa!

taas on mustelmat mulla sen riekkumisen takia, ja eikä noi mustelmat vaan se yleinen vitutus mikä siitä tulee! ottaa päähän tollanen!

30

352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fleksit_syvältä

törmännyt täällä meillä päin moneen fleksin käyttäjään, ei ne osaa muutaku päästää koiransa liian lähelle. Olen joutunut sanoon monelle että osta mielummin ihan normi nahkaremmi, joillakin on mennyt sanominen jopa perille :P terveisin lyhyen noutajataluttimen käyttäjä, en 8 metrisen fleksin!

• Siitähän se

vasta show syntyy kun omistaja alkaa sen nahkaremmin kanssa häsläämään. Sitä ei voi koirakaan olla huomaamatta. Toisin on fleksillä, jossa jokainen kädenliike eteenpäin tuo koiran lähemmäs palatessa. Täysin huomaamatta. Terveisin 8metrin fleksin käyttäjä, jolle lyhyt hihna on kauhistus ja jonka koiralle se on vielä suurempi hirvistys, suorastaan rangaistus.

• ääliöt

Kaikki laiskat läskiperseet pitää koiraa fleksissä ja sen kyllä huomaa, ettei oo koiraan minkäänlaista kontaktia, sehän pyörii vaan sekona eikä tottele.
      Sitten nämä älykääpiöt antaa sen piskin olla poikittain kulkuväylällä, kun tulee pyöräilijöitä. Uskomattoman tyhmää porukkaa, pitäis lailla kieltää koko helevetin tekele.
      Ja kyllä mulla on itselläkin ollu koira ja häntä ei kuljeteltu fleksissä vaan hihnassa ja poika totteli, joka tietenkin johtui siitä, että sen erittäin hyvin kasvatin.

• Juupajuuviheltelee..

"ja poika totteli, joka tietenkin johtui siitä, että sen erittäin hyvin kasvatin. "

Tai sitten ei niinkään kasvatuksesta, vaan siksi ettei pystynyt mitään muuta tekemään. Vapaaehtoinen tottelevaisuus ja lyhyen hihnan seuraamispakko ovat vähän eri asioita.

Fleksillä se punnitaan omistajan kyky ohjata koiraansa.

• Yritetään sovulla

Eikö asiaan voi suhtautua aikuismaisesti eikä vihamielisesti. Ja kyllä, flexi ei ole hyvästä. Itsekin joskus sorrun sitä käyttämään maalla kun teemme pitempiä metsä/hiekkatie lenkkejä on se aika kiva. Taajaama-alueella se on osaamattomissa käsissä erittäin vaarallinen, sillä olen nähnyt miten naru on viiltänyt syvän haavan jalkaan (siis ihmisen) kiertyessään vaarallisesti ympärille. Samoin meinasi juuri viikon loppuna koira jäädä/juosta automme alle koska lapset eivät hallitse flexin käyttöä. Jos saisin päättää, niin kieltäisin flexin kokonaan vaikka se onkin oikein käytettynä kiva. Kieltäisin silti, sillä mielestäni se on erittäin vaarallinen, mutta totuushan on, että paljon on myynnissä semmoista mitä ei saisi. Ei se tyhmä ole joka myy vaan se joka ostaa. Meillä aina tykätään, että valjaat pitää olla flexin kanssa, eikä ymmärretä sitä, että paras vaihtoehto on tavallinen panta ihan tavallisen hihnan kera mielluimmin gbg lukolla varustettuna, joka on vahva lukko. Valitettavasti näitä omistajia löytyy, jotka eivät ymmärrä ettei vieraita koiria lähestytä ilman lupaa vaan pitäisi ohittaa kauniisti. Yritäppä aloittaja seuraavan kerran hihkaista ajoissa, että otappa koirasi viereen, sillä omani ei saa tervehtiä tai huudat etukäteen ajoissa OHI niin että vastaantulijakin kuulee sen ja toivottavasti tajuaisi tilanteen.

• kikkelitonttu

Ei saa riidellä!

• fgdrg

Vanhojen miesten räkyttäviä pieniä ja isoja koiria saa olla lumipallojen kanssa hätyyttelemässä omien koirien kimpusta pois... ei tehoa pyyntö eikä varoitus, vasta sitten kun koiran etujalkojen eteen lässähtää lumipallo tai hanska niin tajutaan alkaa nykiä sitä koiraa takaisin päin. Kummasti riittää että koira on hihnassa, käsiteltävyydellä ei ole mitään merkitystä.

Oma koira saanut jo kerran pikkuväksyttimen hampaasta ja niin naurettavalta kuin kuulostaakin, niin pelkoaggression koulutuksessa kesti kuukausia. Ei kiitos enää samaa rumbaa.

• Ettäs tiedät!!!!!

Mie oon aina luullut että koiran hoitaminen laskee verenpainetta mutta kun tälläisia tekstejä lukee näyttää siltä että joillakin se vaan nostaa sitä V-käyrää ja verenpainetta.

Meidän koiralla on nauhaflexi, soveltuu meidän koiran ulkoiluun niin hyvin ettei sitä muiden määräyksellä mihinkään muuteta.

• Täysin samaa mieltä

Kerrankin joku jonka kanssa voi olla samaa mieltä. Heh, miten jotkut ottaa pulttia tuollaisesta yksinkertaisesta asiasta kuin millä koiraa kuljetetaan.... Jos ei halua kouluttaa, on toki parempi jos käyttää lyhyttä remeliä. Ja vastaavasti kun on kouluttanut koiransa niin ihan sama kummalla kuljettaa.

• fgdrg

Varmasti soveltuu sinun, entä niiden muiden ulkoilijoiden (enkä puhu pelkästään koiranulkoiluttajista) mielestä?

Maaseutu on toki oma asiansa, mutta lähiöihin tai kaupunkeihin flexi ei kuulu. Edellyttää lenkittäjältä sellaista vastuuta, ettei kovin moni kykene käsittelemään.

• aiheena on
        Täysin samaa mieltä kirjoitti:

Kerrankin joku jonka kanssa voi olla samaa mieltä. Heh, miten jotkut ottaa pulttia tuollaisesta yksinkertaisesta asiasta kuin millä koiraa kuljetetaan.... Jos ei halua kouluttaa, on toki parempi jos käyttää lyhyttä remeliä. Ja vastaavasti kun on kouluttanut koiransa niin ihan sama kummalla kuljettaa.

Siis tässähän keskustellaan flexin oikeasta käytöstä. Moni päästää koiransa liian kauas ohitustilanteessa. Jos koira kulkee nätisti vierellä, niin ei sillä hihnatyypillä oo mitään väliä.
        Jos et flexilläsi aiheuta kellekään haittaa, ei kukaan yritä sitä sulta muuttaa, ettäs tiedät!!!!!

• Jeesuksenserkku

Käytän omalla 3 kiloisella koirallani satunnaisesti flexiä, enkä näe siinä mitään ongelmaa. Jalkakäytävällä jolla liikkuu muita, pidän flexin narun riittävän lyhyenä jotta koirani ei pääse esimerkiksi yhtäkkiä säntäämään muiden luokse ja pääsemme ilman kontaktia muiden ohi. Kun huomaan ettei mistään suunnasta näy tulevan ketään/muut ovat vielä kaukana, annan koiran viipottaa pitemmällä ja kuikkelehtia pientareella; tässä asiassa flexi on erinomainen, itseäni kun ei huvita ojanpohjalla ryömiä. Hyvissä ajoin ohikulkijan lähestyessä kelaan koiran lähelleni, siinäkin tapauksessa vaikka tiedän että koira tuskin sieltä ojasta hyppää pyörän eteen.

Mikä siis ongelma? Miinuksiahan tästäkin ilmeisesti vaan ropisee. Siksikö, kun joku hallitsee koiransa flexin kanssa eikä kukaan keksi tähän mitään urputettavaa?

Sama se mulle o. Flexin käytöstäni ei nimittäin ole muille mitään haittaa eikä kukaan ole siitä koskaan minulle huomauttanut. Jos Sinä et hallitse koiraasi flexillä, on tosiaan parempi että jätät sen sinne kaupan hyllylle. Mutta älä itke minulle.

Myös nämä ylhäiset nahkahihnalla koiriaan taluttelevat ihmiset ovat nimittäin päästäneet koiriaan omani luokse vasten tahtoani. Myös flexi-taluttelijat, sitä en kiellä. En silti lähde dissaamaan nahkahihnoja ja haukkumaan jokaista nahkahihna-taluttajaa tai avaa keskustelua suomi24:ään siitä kuinka nahkahihnat tulee kieltää. Kyllä se ongelman ydin löytyy sieltä peilistä eikä hihnan tyypistä.

Niin uskomattomalta kuin se kuulostaa.

• vahti4

niinhän se ongelma lähteekin omistajasta, mutta mietis jos jokainen käyttäis niitä 8 metrin fleksejä, se oliski yhtä sirkusta :D voin jo kuvitella tilanteen. ja niin ne huippu koirakouluttajatkin sanoo että fleksi on vihoviimeinen mitä koiranomistajan tulee omistaa, ihan sama asutko maalla vai kaupungin sykkeessä.

jokainen tietty tyylillään, mutta ei se että katsot taaksesi sivuille ja vaikka mihin ilmansuuntaan ni niitä koiria ja ihmisiä voi tulla vaikka mistä, siinäpä oletkin nolona ja pyytelet anteeksi pyöräilijältä jonka alle fleksi jää ja koira sotkeutuu siihen tai joku tulee lastenvaunuilla kulman takaa ja koirasi hyökkää niiden päälle...

minä ainkin olen ylpeä kahden koiran omistaja jolla koirat pysyy nätisti vierellä kulkemassa, koiran kun ei kuulu olla se johtaja vaan omistajan ja koirat ei todellakaan kulje silloin 10m edellä fleksissä :) et sori vaan. mun on helpompi kontrolloida tilannetta ku koirat heti vieressä ja eipä munkaa tarvi siellä ojassa myöriä...

• Ajattele kuitennii
        vahti4 kirjoitti:

niinhän se ongelma lähteekin omistajasta, mutta mietis jos jokainen käyttäis niitä 8 metrin fleksejä, se oliski yhtä sirkusta :D voin jo kuvitella tilanteen. ja niin ne huippu koirakouluttajatkin sanoo että fleksi on vihoviimeinen mitä koiranomistajan tulee omistaa, ihan sama asutko maalla vai kaupungin sykkeessä.

jokainen tietty tyylillään, mutta ei se että katsot taaksesi sivuille ja vaikka mihin ilmansuuntaan ni niitä koiria ja ihmisiä voi tulla vaikka mistä, siinäpä oletkin nolona ja pyytelet anteeksi pyöräilijältä jonka alle fleksi jää ja koira sotkeutuu siihen tai joku tulee lastenvaunuilla kulman takaa ja koirasi hyökkää niiden päälle...

minä ainkin olen ylpeä kahden koiran omistaja jolla koirat pysyy nätisti vierellä kulkemassa, koiran kun ei kuulu olla se johtaja vaan omistajan ja koirat ei todellakaan kulje silloin 10m edellä fleksissä :) et sori vaan. mun on helpompi kontrolloida tilannetta ku koirat heti vieressä ja eipä munkaa tarvi siellä ojassa myöriä...

koiriasi. Nyt ne joutuu nyhjäämään siinä sun jaloissas ja varomaan ettei herra/rouva Johtaja vaan astu niiden päälle. Eikä pääse kusellekaan kuin luvan kanssa, vaikka plaani muuten ois sopiva vedenheittoon. Koira kun käyttää nesteitä viestinvaihtoon lajitoverien kanssa. Mutta ei Teillä kun herra/rouva Johtaja on niin suuri että "meidän Fifi ei toisten kanssa seukkaa eikä viestittele".

Jotenkin vaan käy sääliksi sun koiria, miksi otit jos et voi hyväksyä että ne on koiria eikä pieniä natsisotilaita?

• vahti4
        Ajattele kuitennii kirjoitti:

koiriasi. Nyt ne joutuu nyhjäämään siinä sun jaloissas ja varomaan ettei herra/rouva Johtaja vaan astu niiden päälle. Eikä pääse kusellekaan kuin luvan kanssa, vaikka plaani muuten ois sopiva vedenheittoon. Koira kun käyttää nesteitä viestinvaihtoon lajitoverien kanssa. Mutta ei Teillä kun herra/rouva Johtaja on niin suuri että "meidän Fifi ei toisten kanssa seukkaa eikä viestittele".

Jotenkin vaan käy sääliksi sun koiria, miksi otit jos et voi hyväksyä että ne on koiria eikä pieniä natsisotilaita?

haha no pikkasen ylireagoit nyt, kyllä koirani pääsee ihan hyvin pissailemaan , ja joka päivä mennään lenkeillä koirapuistoon et siellä ne saa OLLA KOIRIA ja mennä niiku lystää, ne saa myös kotona OLLA KOIRIA ja tehä pissat ja kakat pihaan ku itse haluaa. minun koirani ei oo natsisotilaita, ne on vaan hyvin koulutettuja koiria :) me kun ei sosialisoida remmilenkeillä, vaan koirapuistossa ja sit kutsutaan kotiamme ystäviä joilla koiria, meillä riittää koiraystäviä niin paljon ettei niitä tarvi remmilenkeillä mennä moikkailee.

• sibon

Tuollaista flexin käyttöä minäkin suvaitsen, koska se ei haittaa kanssaihmisiä eikä -koiranomistajia. Probleemi ovat nimenomaan nämä välinpitämättömät koiranlenkittäjät, joiden mielestä oman sessen pitää saada haistella kaikkia vastaantulijoita (vaikka se tekisikin sen rähisevänä, murisevana, häntä ojossa ja valmiina yrittämään isomman koiran nistimistä). Jos jarrun käyttö ei ole hanskassa tai se on rikki, niin siinähän sitten muut saavat miettiä, että onko riekkuja 5- vai 8-metrisessä hihnassa. Koiran ottaminen vierelle ohituksen helpottamiseksi ei ole myöskään ihan simppeli juttu flexin kanssa (kummalla tahansa se flexi onkin). Ja on hurjan näköistä katsoa, miten koiraa kelataan lähemmäs kuin pilkillä olisi :P

Nämä vaikeat ihmiset osaisivat varmasti törttöillä yhtä lailla muunlaisenkin hihnan kanssa, mutta silloin ulkopuolisetkin voisivat tietää, kuinka pitkältä etäisyydeltä epäilyttävä koirakko pitää ohittaa. Huonosti koulutetut koirat ja välinpitämättömät lenkittäjät osaavat varmasti aiheuttaa ongelmia, olivat varusteet mitkä tahansa.

• Jeesuksenserkku
        vahti4 kirjoitti:

Ei, kyllä minulla on silmät päässä ja näen kyllä tuleeko tietä pitkin edestä tai takaa joku. Pidän siis flexin vapaasti pitkällä jos TODELLA näen ettei mistään tule ketään (näkömatkaa kymmeniä, satoja metrejä) Eri asia tietenkin jos porukkaa alkaa sadella taivaasta tai ilmiintyä harrypottermaisesti tyhjästä, mutta siihen en toistaiseksi jaksa varautua....

Minun ei tarvitse olla huippukouluttaja hallitakseni koirani lenkillä myös flexillä. Tästä on kiittäminen ei ainoastaan koiran pientä kokoa vaan myös sitä että koira pysähtyy käskystä odottamaan jolloin saan flexin lyhyemmälle, tai vastaavasti tulee kutsusta luokse.
        Kuten sanoin, käytän flexiä satunnaisesti, omistan myös "normaalin" remmin. Ja olen kyllä myös oikein ylpeä koiranomistaja; flexi ei tarkoita sitä etteikö piski käskystä kävele myös flexillä nätisti vieressä. Ja kyllä, olen satavarma ettei koira pidä minua pilkkanaan tai itseään pomona sen takia, että annan sen toisinaan lenkillä turvallisissa olosuhteissa liikkua muutaman metrin päässä minusta. Minulle riittää se että tiedän itse hallitsevani koirani, flexin kanssa ei ole sattunut ongelmia koiran 6 elinvuoden aikana.

Et sori vaan sullehi.

• ooihguyto
        Ajattele kuitennii kirjoitti:

Teikäläisiähän tuolla raiteilla riittää. Eikö koiranomistajan KUULUKIN olla Johtaja, joka määrää missä se sessukka kulkee ja kuseksii?

• Kukkis,

joka ei käytä flexiä. Vastaantulijan flexi sotkeutui koirani etutassun ympärille, josta seurauksena oli koirani olkalihaksen repeäminen. Kesti kauan, ennen kuin vamma parani lopullisesti. Vaarallisia vekottimia osaamattomissa käsissä.

• Koira-asiantuntija

Koirakuiskaajassa oli muija joulun aikaan, joka ihmetteli, että miksi koira ei tottele häntä, No, selvisihän se, muija ei käyttäny dalmatialista tarpeeksi ulkona, raukka joutui kärvistelemään sisällä, emäntä oli ylipainoinen lössykkä, sitten sitä koiraparkaa vietiin flexissä ulos ja sehän oli ihan holttitonta menoa, Ceessar, koirakuiskuttelija sano ,että ei missään nimessä koiraa ikinä flexiin, se on koiran ohjauksessa kaikkein pahinta mitä omistaja voi tehdä, koiraan ei saa kunnollista kontaktia ja koira ei tiedä, kuka sen lauman johtaja on.

Flexi on siis laiskojen, tahdootomien ihmisten apuväline, jotka eivät osaa kasvattaa koiraa.

Siinä koiraohjelmassa oli kaikkein huvittavinta, kun se paksu emäntä oli niin järkyttävän laiska, että se Ceessar näytti kuinka koiraa voi juoksuttaa juoksumatolla - voi hyvänen aika, mitä koiran elämää, juosta juoksumatolla sisällä ja tää koiranomistaja tais asua jossain Floridassa.

• just joo.......

Siinä yks aasin-tuntija yrittää päteä amerikkalaisen töllö ohjelman avulla ;DDDD

• Flexi...mikä ihana tekosyy.

Siihen, kuten muihinkin välineisiin ,pitäis antaa koulutus vaikka oonkin sitä mieltä että siitä pitäis tehdä laiton ;)

No ei, vitsi vitsi, mutta hei, fleksittömät ja ilman, kunnioittakaa toisia ja opetelkaa käyttämään välineitä. Fleksi ei tarkoita "vapautta".

• hulda4ever

Onko kukaan huomannu niinkin yksinkertaista asiaa kuin flexin narun lukitseminen? Meillä on semmonen 8 kilonen, 13 vuotias kleinpitz jolla käytetään AINA flexiä. Itte en päästä meijän kärttyistä vanhusta toisten koirien kimppuun, vaan pidän ihan vieressä ja sanon tomerasti että: "Vieressä ja ei hauku!" Ja ongelmia ei synny. Paitsi jos joku tulee koiransa kanssa liian lähelle ja antaa nuuskia meidän koiran takapuolta, mistä se ei tykkää yhtään. Ja sitten tuossa yks päivä tuli sellanenkin täti vastaan joka ei hallinnut koiraansa alkuunkaan, vaan meni persliukua pitkin maata. Tädillä oli käytössään sellainen 1,5 metrinen nahkaremmi. Pointtina tässä oli että olipa remmi mikä tahansa, taluttajan järki, taito ja kiinnostus asiaan ratkaisee.

Että terveisiä vaan 14 vuotiaalta koirankouluttajalta!

• hgfhjghhkhk

Jos olisit oikeasti hyvä kouluttaja teini niin ei sinulla olisi kärttyisää koiraa vaan sosiaalinen rento ja hiljainenkin. Jota ei tarvi erikseen enään komentaa perusasioista.

• Nannisss

Joo o. Niinkun on jo sanottu sitä helkutin flexiä täytyy osata käyttää. Taajama-alueella flexi ei mielestäni ole ok, jos syöttää koiransa toiselle koiralle vaan sen takia, että meidän Jeppe saa kulkea pitkällä narulla. Ja sitten kun lyhyellä remmillä oleva koira rähähtää, ruvetaan syyttämään sitä. "Älä päästä sitä hullua koiraa tänne". Noh, niimpä. Sitäpaitsi flexillä kuljetettava koira tuntee kokoajan pienen paineen niskassaan.

• hulda4ever

Ei meidän koira vaan mitään painetta tunne, koska sillä on valjaat ja silloin kun tiedän että yksin olen liikenteessä eikä toisia näy, koiralla on se 8 metriä liikkumistilaa. Että se on yks hailee mikä hihna on käytössä jos ei koiransa hallitseminen kiinnosta.

• kukkainen_hattu

miksi aina KUKKAHATTUTÄDIT????

• Loläksdee

Ei osata puhua asioista asiallisesti tai hyödyntää normaalia retoriikkaa, joten täytyy tyytyä haukkumasanoihin.

• fvtyujikoluöo8ö
        Loläksdee kirjoitti:

Ei osata puhua asioista asiallisesti tai hyödyntää normaalia retoriikkaa, joten täytyy tyytyä haukkumasanoihin.

no kyllä ne kukkikset niitä on, eli vanhempia rouvas henkilöitä...harvemmin hevari jätkää esim näkee pitävän pikkukoiraa fleksissä :D

• Kukkis ilman flexiä
        fvtyujikoluöo8ö kirjoitti:

no kyllä ne kukkikset niitä on, eli vanhempia rouvas henkilöitä...harvemmin hevari jätkää esim näkee pitävän pikkukoiraa fleksissä :D

Täältä löytyy sitten varsin kummallinen kukkahattutäti, kun remminpäässä on kaksi isoa molossia, jotka on hyvinkasvatettuja. Ja virtaa riittää (siis minulla) vielä kouluttaa ja kisatakin koirien kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      79
      4578
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3813
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      160
      3566
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      51
      2030
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1259
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      128
      1088
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      138
      1024
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      953
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      27
      872
    Aihe