Eli, tietääkö kukaan noista Kelan opintotuki asioista kun olen yrittänyt lukea Opintotukilakia mutta en löydä mistään neuvoa ongelmaani. Nimittäin, minulla on jo nyt yli 300 opinopisteen verran opintoja, olen lukenut paljon ylimääräisiä kursseja. Joten joudunko valmistuttani palauttamaan kelalla tukia sillä sivuilla sanoittiin, että tukikuukaudet myönnetään 300 pisteeseen asti? En voi käsittää, että siitä "rankaistaisiin", että on lukeut liian nopeasti ja liian paljon kursseja? Sillä minulla on vielä jäljellä noita tukikuukausia. Eli kysymys on, kumpaa Kela seuraa, sitä että tukikuukaudet voi käyttää kokonaisuudessan VAI että ne tasan 300 opintopistettä on tullut täyteteen ja loput pitää palauttaa? Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Kiitos vastauksista, olen umpikujassa.
Liikaa opintoja?
PULAssa(ko)
2
174
Vastaukset
- Anssi T.A. Kela
Ylimenevät opintopisteet pitää palauttaa takaisin yliopistoon.
Hyvä puoli asiassa on kuitenkin se, että rahat saat pitää. - Opiskelija minäkin
Ei herrajumala ootko trolli. No vastaan silti. Eli ei todellakaan tarvi maksaa takaisin ja saa opiskella yli 300 pistettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222271Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1052221- 522147
- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2251492- 301406
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361382- 951161
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201096- 261096