Eli, tietääkö kukaan noista Kelan opintotuki asioista kun olen yrittänyt lukea Opintotukilakia mutta en löydä mistään neuvoa ongelmaani. Nimittäin, minulla on jo nyt yli 300 opinopisteen verran opintoja, olen lukenut paljon ylimääräisiä kursseja. Joten joudunko valmistuttani palauttamaan kelalla tukia sillä sivuilla sanoittiin, että tukikuukaudet myönnetään 300 pisteeseen asti? En voi käsittää, että siitä "rankaistaisiin", että on lukeut liian nopeasti ja liian paljon kursseja? Sillä minulla on vielä jäljellä noita tukikuukausia. Eli kysymys on, kumpaa Kela seuraa, sitä että tukikuukaudet voi käyttää kokonaisuudessan VAI että ne tasan 300 opintopistettä on tullut täyteteen ja loput pitää palauttaa? Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Kiitos vastauksista, olen umpikujassa.
Liikaa opintoja?
PULAssa(ko)
2
197
Vastaukset
- Anssi T.A. Kela
Ylimenevät opintopisteet pitää palauttaa takaisin yliopistoon.
Hyvä puoli asiassa on kuitenkin se, että rahat saat pitää. - Opiskelija minäkin
Ei herrajumala ootko trolli. No vastaan silti. Eli ei todellakaan tarvi maksaa takaisin ja saa opiskella yli 300 pistettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2514535Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1272971Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412732Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741700Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1051553Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn201451- 541302
- 921216
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2031072- 471065