Moikka!
Mulla on vähän kysyttävää teille ruotsinsuomalaisille, kun en tiedä yhtään näistä tietoturvakäytännöistä Ruotsissa. Eli siis, näin ensimmäitteeksi haluaisin kysyä "birthday.se" -sivustosta sen verran, että siellä kun kehutaan olevan jokaisen ruotsalaisen ja ruotsin kansalaisen tiedot syntymäajasta osoitteeseen sun muuta. Niin onko tuo missä määrin totta?
Itse tutustuin erääseen ruotsalaiseen mieheen netin välityksellä, ollaan tunnettu nyt puoli vuotta, ja tarkoituksena olis lähteä Göteborgiin häntä tapaamaan tässä kuun lopussa. Mua kuitenkin ihmetyttää hirveesti, sillä menin kyseiselle sivustolle etsimään hänen tietojaan ikäänkuin "varmistuakseni" ko. ihmisen olemassaolosta, sillä oon hieman huolissani: olen lähettänyt hänelle jo pari kirjettä ja molemmilla kerroilla kirje on tullut takaisin mulle, syynä että kyseinen nimi ei muka sopisi hänen minulle antamaansa osoitteeseen. Olen siis vähemmästäkin nyt hieman varautunut, sillä pakostakin ajattelen, että hänen henkilöllisyytensä saattaisi olla täysin eri, kerta jos tuolla sivustolla varmasti on jokaisen ruotsalaisen tiedot.
Olisin erittäinkin iloinen, jos joku täällä tietäisi vastata jotain suuntaa-antavaa! Kiitän kovasti etukäteen, jo ihan huomiostakin.. :)
Kysymys teille ruotsinsuomalaisille
9
135
Vastaukset
- jatka tutkimista
Kokeiles vielä hitta.se.
Älä ihmeessä lähde epävarman päälle liikkeelle ainakaan yksin. Täällä kun on niitä ruotsalaisia ja "ruotsalaisia".
Muuten, ratsit.se on yksi, mistä löytyy tiedot n.8 milj yksityishenkilöstä. Siihen pitäisi jo mahtua kaikki ruotsalaiset. - santorinifigts
Kiitos paljon!
Kummastkaan ei löytynyt, hitta.se -sivustolta oon aikasemminkin kokeillut, joten olen nyt yhä enemmän pellolla tässä hommassa. :D Ja en ole yksin lähdössä onneksi, mutta raastaa vaan sydäntä, että mulle ois mahdollisesti vaan valehdeltu. Kun saiskin jostain selvitettyä.
Kyseinen ihminen on kumminkin lähetellyt mulle paljon kuvia itsestään, siis aina sellaisia, joita olen häntä pyytänyt ottamaan varmistuakseni, että kuvat todella ovat hänestä. Olen siis vaivihkaa aina asettanut pieniä kriteerejä siihen kuvaan, esim. talvella pipo päässä, sellanen ja sellanen ilme jne., joten uskon, että hän ainakin on juuri se kuvien henkilö. Mutta tiedä häntä, en haluaisi elää missään epätietoisuudessa kumminkaan.
Nojoo, kiva avautua tänne palstalle, kuuluisi ehkä ennemminkin jonnekin "amatööri salapoliisit" -kategoriaan, mut ei voi mitään. :D- lykkyä tykö
Ihan tervettä olla epäluuloinen nettituttavuuksien suhteen. Voihan olla kuitenkin joku selitys sille, että nimi ja osoite eivät täsmää keskenään. Voisit kai kysäistä häneltä itseltään suoraan, miksi kirjeet tulevat bumerangina takaisin.
Esimerkiksi voisi olla mahdollista, että hän on väliaikaisesti "inneboende" jonkun luona, jolla menisi asumistuki, kotiavustaja... tai jotain siksi, että hänen osoitteensa on sinne ja toinen joutuisi taas uuteen paperisotaan sitten kun hän muuttaa pois. Ehkä hänellä on postiosoite eri paikkaan kun missä todellisesti asuu. - santorinifigts
lykkyä tykö kirjoitti:
Ihan tervettä olla epäluuloinen nettituttavuuksien suhteen. Voihan olla kuitenkin joku selitys sille, että nimi ja osoite eivät täsmää keskenään. Voisit kai kysäistä häneltä itseltään suoraan, miksi kirjeet tulevat bumerangina takaisin.
Esimerkiksi voisi olla mahdollista, että hän on väliaikaisesti "inneboende" jonkun luona, jolla menisi asumistuki, kotiavustaja... tai jotain siksi, että hänen osoitteensa on sinne ja toinen joutuisi taas uuteen paperisotaan sitten kun hän muuttaa pois. Ehkä hänellä on postiosoite eri paikkaan kun missä todellisesti asuu.Näin on, ainahan saa olla varovainen, netissä kun tosiaan liikkuu vähän kaikenlaista väkeä.. :)
Mutta tosiaan, omien sanojensa mukaan asuu siis eräässä "studentbostadissa" Göteborgissa, on siis opiskelija ja hänellä on kämppäkaveri. Ja ei itse osaa sanoa yhtään, miksi kirjeet eivät tule perille, kuulemma kaikki muut (laskut sun muut) tulee ihan normaalisti vailla ongelmaa kyseiseen osoitteeseen, mutta jostain syystä minun "ulkomailta tulevat kirjeeni" eivät sitten häntä tavoita. Perin kummallista, mutta kaiketi kaikki ratkee jossain vaiheessa suuntaan jos toiseen. :p Onko jotenkin mahdollista, että ulkomailta tulevat lähetykset jotenkin tökkisivät sen vuoksi, että kyseessä on studentbostad...? Vai onko kaukaa haettua. Ruotsin Posten ei voinut mua tässä tapauksessa auttaa, kun sinnepäin olin yhteydessä, kun he ei tietenkään saa kertoa mitään siitä, että kuka ko. asunnossa asustaa.
On olemassa niin monta syytä, miksi olisi aika epätodennäköistä että hän mulle valehtelisi, mutta sit on taas muutamia näitä omituisia juttuja, jotka epäilyksiä nostattavat. Mutta ei voi mitään muuta kun kattella eteenpäin. :) Kiitos kuitenkin huomiosta, kun en tiedä miten paljon tämä liittyy ruotsinsuomalaisiin, haha. Mutta on aina helpottavaa tietää, että on olemassa joitain ihmisiä, jotka voivat ehkä mahdollisesti vähän avittaa mua saamaan jotain selvyyttä alati vaivaaviin kysymyksiin. :) - vähän outoo on
santorinifigts kirjoitti:
Näin on, ainahan saa olla varovainen, netissä kun tosiaan liikkuu vähän kaikenlaista väkeä.. :)
Mutta tosiaan, omien sanojensa mukaan asuu siis eräässä "studentbostadissa" Göteborgissa, on siis opiskelija ja hänellä on kämppäkaveri. Ja ei itse osaa sanoa yhtään, miksi kirjeet eivät tule perille, kuulemma kaikki muut (laskut sun muut) tulee ihan normaalisti vailla ongelmaa kyseiseen osoitteeseen, mutta jostain syystä minun "ulkomailta tulevat kirjeeni" eivät sitten häntä tavoita. Perin kummallista, mutta kaiketi kaikki ratkee jossain vaiheessa suuntaan jos toiseen. :p Onko jotenkin mahdollista, että ulkomailta tulevat lähetykset jotenkin tökkisivät sen vuoksi, että kyseessä on studentbostad...? Vai onko kaukaa haettua. Ruotsin Posten ei voinut mua tässä tapauksessa auttaa, kun sinnepäin olin yhteydessä, kun he ei tietenkään saa kertoa mitään siitä, että kuka ko. asunnossa asustaa.
On olemassa niin monta syytä, miksi olisi aika epätodennäköistä että hän mulle valehtelisi, mutta sit on taas muutamia näitä omituisia juttuja, jotka epäilyksiä nostattavat. Mutta ei voi mitään muuta kun kattella eteenpäin. :) Kiitos kuitenkin huomiosta, kun en tiedä miten paljon tämä liittyy ruotsinsuomalaisiin, haha. Mutta on aina helpottavaa tietää, että on olemassa joitain ihmisiä, jotka voivat ehkä mahdollisesti vähän avittaa mua saamaan jotain selvyyttä alati vaivaaviin kysymyksiin. :)Sitten voi kyllä jo alkaa epäilemään, että hänen oikea nimensä onkin joku Abdul Mohammed ja kuvat on kämppiksestä otettuja. :) Kyllä minulle kulkee posti ihan huolimatta siitä, mistä maasta ne on lähetetty, samoin tyttärelleni kulki silloinkin kun hän asui opiskelija-asunnossa.
- santorinifigts
vähän outoo on kirjoitti:
Sitten voi kyllä jo alkaa epäilemään, että hänen oikea nimensä onkin joku Abdul Mohammed ja kuvat on kämppiksestä otettuja. :) Kyllä minulle kulkee posti ihan huolimatta siitä, mistä maasta ne on lähetetty, samoin tyttärelleni kulki silloinkin kun hän asui opiskelija-asunnossa.
Vähän tällästä arvelinkin, että pitäis ainakin kulkee ihan normaalisti. Mut näinpä juuri. :D
Sain tästä hänen kanssa mojovan riidankin aikaseksi, kun tutkin vähän paremmin tuolta hitta.se -sivustolta, ja löytyi sieltä samalta asuinalueelta melkein samanniminen ihminen, pelkästään hänen sukunimestään puuttui lopusta sana "berg". Ajattelin automaattisesti, että kyseessä on varmasti hän, mutta että hän ei ole alkuun uskaltanut kertoa sukunimeään "oikein". Mutta ei kuulemma ole näinkään, nyt herra on vain vihainen siitä, että en muka luota häneen. Vaikea se tosiaan on luottaa mitenkään 100% ikinä, varsinkaan tällaisissa tapauksissa.
Eipä tässä tosiaan tiedä enää, mitä uskoa ja luottaa. :) - mina 1
santorinifigts kirjoitti:
Vähän tällästä arvelinkin, että pitäis ainakin kulkee ihan normaalisti. Mut näinpä juuri. :D
Sain tästä hänen kanssa mojovan riidankin aikaseksi, kun tutkin vähän paremmin tuolta hitta.se -sivustolta, ja löytyi sieltä samalta asuinalueelta melkein samanniminen ihminen, pelkästään hänen sukunimestään puuttui lopusta sana "berg". Ajattelin automaattisesti, että kyseessä on varmasti hän, mutta että hän ei ole alkuun uskaltanut kertoa sukunimeään "oikein". Mutta ei kuulemma ole näinkään, nyt herra on vain vihainen siitä, että en muka luota häneen. Vaikea se tosiaan on luottaa mitenkään 100% ikinä, varsinkaan tällaisissa tapauksissa.
Eipä tässä tosiaan tiedä enää, mitä uskoa ja luottaa. :)Kyllä" Birthday.se " näyttää kaikki ruotsissa henkikirjoilla olevien syntymäpäivät, hitta.se näyttää vain sellaiset joilla on puhelinnumero, jos puhelin on kontatkortti kännykkä niin ei se tule
esiin jos ei ole rekisteiny numeroa - santorinifigts
mina 1 kirjoitti:
Kyllä" Birthday.se " näyttää kaikki ruotsissa henkikirjoilla olevien syntymäpäivät, hitta.se näyttää vain sellaiset joilla on puhelinnumero, jos puhelin on kontatkortti kännykkä niin ei se tule
esiin jos ei ole rekisteiny numeroaNäin mä joo vähän ounastelinkin, tuntuu tosi kurjalta kyllä. :l Aluksi aattelin, ettei tuollaista nyt voi Ruotsissa olla, että löytyisi tosta vaan jokaisen kirjoilla olevan syntymäpäivät, kuten ei löydy Suomestakaan. Voi plääh..
- Olet järkevä
Onnittelen, että sinulla rupesi vilkkumaan "punaiset valot" ja rupesit ottamaan selvää!
Kaikki tuo mitä olet kirjoittanut vaikuttaa tosi epäilyttävältä!!
Jätä tää hommeli tai pyydä häntä tulemaan Suomeen sinua morjenstamaan!
Ihan tavalliselle paikalle julkisella paikalla. Kiinnitä huomiota miten miekkonen suhtautuu.
Täällä Ruotsissa on niin paljon kaikkea kieroa, että ei todeksi uskoisi!
Luulen oikeastaan, että kyseessä on joku "Mohammed" joka haluaa pohjoismaisen kansallisuuden tai sitten joku "nettipedofiili" (kai olet lukenut?).
Jos hän on kelpo ja reilu mies, niin hän tulee sinua tapaamaan Suomeen julkiselle paikalle!
Olet tosi järkevä, että et mene heti "lankaan"!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2905459- 705026
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484146- 513840
- 413458
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo883116Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv692972- 402154
- 442081
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami272078