Bostoninterrieri

Susi

Olen 18-vuotias opiskelija ja olen pohtinut koirakaverin hommaamista itselleni ja ihastuin aivan liikaa Bostoninterrieriin. Luuletteko, että Bostoni olisi "se oikea" minulle?

Tykkään itse ulkoilusta ja lenkkeilystä. Käyn yleensä aamuisin 30-60min kävely- tai hölkkälenkillä fiiliksen mukaan. Jos en käy lenkillä aamuisin, teen lenkin illalla kunhan olen kotiutunut ja saanut läksyt tehtyä. Liikuntaa koira saisi siis päivässä aamupissityksen ja 2-3 pidemmän lenkin muodossa. Lisäksi lähistöllä on myös koirapuisto, jonne pääsisi lajitovereiden kanssa leikkimään.
Viikonloppuisin liikuntaa saisi vielä enemmän pitkien metsälenkkien ansiosta. Useina viikonloppuina olen mökillä vanhempieni kanssa, joten siellä olisi tilaa juosta irti ja leikkiä koiran kanssa.

Asun tällä hetkellä vanhempieni kanssa isohkossa omakotitalossa ja pihaakin löytyy jonkun verran. Tulevaisuuden suunnitelmat ovat melko pitkälti kotikaupungissani, eli ainakin seuraavat 3v. asuisin vielä kotona. Tämän jälkeen ehkä olisi tiedossa muutto kerrostaloasuntoon.

Lapsia ei perheessämme ole eikä myöskään muita lemmikkejä. Aikaisempaa koirakokemusta ei löydy.

En haluaisi harrastaa koiran kanssa mitään ihmeellistä. Perus lenkkeilyä ja vastapainoksi sitten sohvalla löhöilyä lenkin jälkeen. Agility/näyttelyt/toko ei siis kiinnosta. Jos kasvattaja kuitenkin vaatii niin voin koiran pari kertaa näyttelyihin viedä, jos vain joku muu suostuu sitä esittämään.

Olisiko Bostoni sopiva koira minulle? :) Mitä olen Bostoneista lukenut, olen jo täysin ihastunut kyseiseen rotuun! Vaikuttaa juuri sopivan persoonalliselta minulle! Huumoria löytyy tarvittaessa koiran kanssa ja samoin pitkää pinnaa.

Millaisissa hinnoissa Bostoninpennut liikkuvat ja missä vaiheessa kannattaisi lähteä kyselemään/etsimän?

9

1267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bostonjee

      Muutama vuosi takaperin USAssa vaihdossa ollessani isäntäperheelläni oli bostoninterrieri ja boxeri (pentu). Aika tehoduo. Bostoni oli todella ihmisrakas ja viihtyi aina isäntäväen lähettyvillä. Oli todella leikkisä ja rakasti noutamista niin paljon, että olisi jatkanut läkähtymiseen asti. Ei ollut haukkuisa. Karvaa lähti yllättävän paljon. En osaa sanoa lenkkeilykäyttäytymisestä, sillä jenkkilän hillbillyalueella ei sellaista harrastettu - koirat juoksivat pihalla tarpeen mukaan. Jotenkin minulla on mielikuva, että rotu saattaisi olla hieman ärhäkkä muita koiria kohtaan, mutta tämä on ihan puhtaasti oma oletukseni perustuen ei oikein mihinkään!

      Kuten muitakin rotuja, kannattaa varmaan tiedustella kasvattajia rotuyhdistykseltä. Villiveikkaus, että hinnat ovat 1300-1600e. Mietin pitkään, että olisin itsellenikin bostonin ottanut, mutta päädyin nyt sittenkin toiseen rotuun.

    • KoiraExpert

      Jos haluat olla osallisena eläinrääkkäyksessä, niin osta vaan itsellesi hengitysvaikeuksista kärsivä koira. Ota saman tien ranskis ja englanninbulldoggi myös.

      • Minulla on bostoniterrieri, huomattavasti terveempi kuin mopsi,ranskis tai englanninbulldoggi, ja huomattavasti ketterämpi. Omani kanssa teen pari kertaa viikossa n.1h juoksulenkkejä, eikä tietoakaan hengitysvaikeuksista. Kysyntä ei ole onneksi vielä ollut niin suurta kuin esim.ranskiksilla, joten sisäsiittoisuutta on vähän. Omani ostin 3v sitten ja maksoi 1800€, tällähetkellä hinta samalla kasvattajalla on 2500€. Helppo ei ole saada tälläistä touhupakkausta itselleen. Omaani odotin 1v 5kk, ja sitä ennen olin ympäri suomen käynyt tutustumaan eri kasvattajiin. Pentueen koko on usein vain1-3pentua, joten menevät nopeasti, ja kasvattajan on helppo valita parhaat perheet bostoneillensa. Eli paikanpäällä pitää käydä tutustumassa joskus monen100km päässäkin ja pitää yhteyttä kasvattajaan niin mahdollisuutesi paranevat.

        Mutta Bostoni on tuon hinnan ja jokaisen km veroinen. Pieni koira, ison koiran olemuksella, hiljainen, harvoin haukkuu, kekseliäs,viisas, hyvä manipuloimaan, hellyden kipeä sohvaperuna yhtenä hetkenä ja toisena hetkenä valmis ihan mihin vaan, energiaa riittää ja luonnetta, on silti helppo kouluttaa jos tahtoa löytyy, rakastaa kaikkea ja kaikkia, ei pienistä hätkähdä, peloton, sopeutuu nopeasti uusiin asioihin. Aamuisin ei tarvitse kiirehtiä lenkille, kaikki tuntemani bostonit ovat hitaita heräämään, venyttelevät ja piiloutuvat herkästi peiton alle aamuisin!

        Huonot puolet ovat: energisyys ja halu olla mukana kaikessa(mua ei kylläkään haittaa, se on mukavaa ja tarpeentullen käytän käskyä:pois!), Kylmän herkkyys, talvella pitää pukea ja ei halua lenkille jos huono ilma, silloin pitää sisällä keksiä touhuja energian purkamiseksi. Jos on kiire aamu, on rasittavaa kun koira tekeytyy kuuroksi ja piiloutuu peiton alle., Lyhyt kuono ja mulkosilmät: suht tapaturma-altis rotu kun touhuavat joka paikassa.


    • Mijora

      Kyselisin bostoni omistajilta pennun painosta. Paljonko painoa 12 viikkosella pennulla?

    • Maissilastu

      heippa vaan kaikille, olen 16v tyttö ja olemme äidin kanssa pohtineet koiran ottoa. Meidän perheessä kun ei ole ilopillereitä ja söpöläisiä riehumassa. ..itsekkin olen todella kiinnostunut tästä rodusta ja kuulostaa Ihan minun kaveriltani iltalenkeille ja hauskanpitoon:) tietenkin näytän sisäisen sohvaperunani aina viikonloppuisin joten koirakin saa rentoutua. Tiedän että tämä rotu maksaa suunnilleen 1500-2000€ ja mielestäni se on sen hinnan arvoinen mutta silti mietin saisiko halvemmalta jostakin muualta?

      ~Maissilastu

      • ftyfty

        Itse asiassa bostoninterrierit maksavat yleensä yli 2000 euroa.

        Kannattaa säästää lisää tai tutustua rotuihin, joiden hinta on alhaisempi (800€ rotujakin on olemassa).

        Halvemmalla myydyssä koirassa on yleensä jokin vika (esimerkiksi todella sairaat vanhemmat -> kukaan ei osta -> pentujen hintaa halvennetaan) tai ne ovat esim. pentutehtaasta.

        Rescuekoiran voi hankkia n. 400 eurolla. Silloin pelastaa yhden koiran elämän eikä anna rahaa pentutehtailijoille/eläinrääkkääjille/tms. :) Mutta rescuekin kannattaa hankkia vain luotettavalta yhdistykseltä...

        Ja kolmas vaihtoehto on tietysti se, että menee Apulaan ja etsii sieltä mukavan oloista sesseä.


      • fthfth

    • bossufani

      Jos otat bossun, ole tarkkana mistä aiot hankkia. Rotuun on tullut suosion myötä pentutehtailijoita ja löytyy jo kennelliitolta sanktion saaneita ja varoituksenkin. Tutki tarkoin koiranettiä ja mene paikanpäälle katsomaan missä oloissa koirat on ja paljonko on koiria.

    • ihalilija

      Lähipiirissäni on bostoni-poika ja ihana onkin. Tämän on omistajansa ensimmäinen oma koira omaan huusholliin. Omistajana on nuori opiskelijatyttö, joka asuu pienessä kerrostaloyksiössä ja hyvin on mennyt nämä puolitoista vuotta, minkä ovat yhdessä viettäneet. Koira haukkuu vain "mörköjä", ei turhaa räksytystä. Energiaa riittää, vaikka muille jakaa. Ei ole muillekaan koirille ärhäkkä, paremminkin alistuvainen. Aamulla ei tarvitse kesken unien viedä ulos pissalle, sillä kaivautuu peiton alle. Jos aiot ottaa tämän rodun, valmistaudu siihen, että sinullakin on energiaa olla koiran kanssa. Tämä koira ei ole tuhoja tehnyt, mutta siitä saa varmaan kiittää ahkeraa lenkittäjää, joskin vapaapäiviä lenkkeilystä on huonoilla ilmoilla. Ei koira siitä hermostu. Hengitysvaikeuksia ei koiralla ole ollut, mutta kuono onkin varmasti tavallista pitempi. Tästä rodusta ainakin saat itsellesi Puuha-Peten, joka on kaikesta kiinnostunut ja mielellään on siellä, missä muutkin perheenjäsenet ja heidän vieraansa ovat. Siinähän se koiran aikakin kivasti kuluu, kun saa seurailla, mitä muut tekevät. Onnittelen, jos valintasi on bostoni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 166
      4616
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      118
      4207
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2770
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1615
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe