Maaliskuu

eräs meistä

kissat kollit mouruavat siitä jo tietää kevään saapumisen ja ihana aurinko paistaa.

32

110

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meillä ei vielä mourua kuin pakkasta lähemmäs kolkyt ;)

    • eräs meistä

      Jäällä ollessa tartuu jo aurinko,tai seinän vierustalla ollessa niin ei tuulesta ole niin väliä

      • Kahden viikon kuluttua alkaa kunnolla kevät!


    • eräs meistä

      No jopa pakkanen öisin paukkuu,päivisin onneksi aurinko lämmittääkiurut jo ovat tulleet suomeen.

    • eräs meistä

      Hiljaista on kuin huopatossu tehtaalla

    • Syöpis

      Runsaan viikon kuluttua mouruaminen todennäköisesti vaimenee kuukaudeksi.

      Hemoglobeiinini oli viikko sitten 163. Tarkoitus on kuukauden aikana liuottaa se kohtuullisiin lukemiin.
      Liuotusmenetelmäni ei suosi, pienessäkään määrin käytettynä, parisuhteen syvimmän kohteiliaisuuden harrastelua.

      Niin korutont on kertomaa. Ja vailittavasti totta.

      • Mielenkiinto heräsi, mikä on tuo liotusmenetelmä?


      • Syöpis
        lusiina6 kirjoitti:

        Mielenkiinto heräsi, mikä on tuo liotusmenetelmä?

        Etanolia kohtuullisin annoksin päivittäin.

        Viime vuosina ovat määrät vähentyneet ja laadut laimentuneet.


      • mun mummo
        Syöpis kirjoitti:

        Etanolia kohtuullisin annoksin päivittäin.

        Viime vuosina ovat määrät vähentyneet ja laadut laimentuneet.

        Mummuni lisäsi raakaan kanamunaan tilkan konjakkia aamusin ja siitä lähti päivä käyntiin,se oli hyvä lääkitys!


      • Syöpis kirjoitti:

        Etanolia kohtuullisin annoksin päivittäin.

        Viime vuosina ovat määrät vähentyneet ja laadut laimentuneet.

        Mites etanoli vaikuttaa mouruamiseen ?


      • -ra
        lusiina6 kirjoitti:

        Mites etanoli vaikuttaa mouruamiseen ?

        On olemassa kissakarkoitetta,en sitten tiedä toimiiko seSitruunasta ja appelsiinin kuorista tulevaa nestettä ainekin lähtevät livohkaan


    • muispalstoishuomattu

      Mahtaako hän olla poissa Suomesta? Meinaan l6?

      • No onp tietenhi.Muista palstoistahan sen näkee juu,


    • eräa meistä

      Jopa pakkanen puraisi poskista kun lenkillä kävin

    • -ra

      Eilen olin vanhemmalla tyttärellä laittamassa vihanneskeittoa ja siskonmakkarasoppaa.Olin yötä hänen luonaan.Aamulla jo laitoin lihakeiton kun heräsin niin aikaiseen.Nyt olen toisille laittamassa jauhelihapihvejä ja perunamuussia,Näin nämä vapaa päivätkin sujuvat joutuisesti.

    • -ra

      Yöt ovat todella kylmia,päivisin onneksi lämpenee

    • -ra

      Ei ole paljoa pakkasta,mutta kasvot meinaavat jäätyä kun tuulee niin kovasti

      • Ihana aurinkoinen pikkupakkas keli. Lumikiteet kimaltavat auringossa kuin timantit kun samanaikaisesti sataa hieman lunta ja aurinko paistaa


    • -ra

      Kyyneleet valuvat kun aurinko heijastaa,ei meinaa nähdä mihin astuu.

      • Laita -ra aurinkolasit, semmoset hyvät niin ei heijastukset häiritse. minäkin kävin ulkoilemassa äsken semmosen vajaan tunteroisen lenkin, aurinkolasit suojaavat paitsi auringolta, myös tuulelta.


      • lusiina6 kirjoitti:

        Laita -ra aurinkolasit, semmoset hyvät niin ei heijastukset häiritse. minäkin kävin ulkoilemassa äsken semmosen vajaan tunteroisen lenkin, aurinkolasit suojaavat paitsi auringolta, myös tuulelta.

        Eino Leino :

        MAALISKUUN LAULUJA
        (runokokoelma (1896) Helsinki)

        MAALISKUULLA
        On raitis aamu, Palmusunnuntai,
        ja ilma tuoksahtaa niin puhtahalta,
        mut kylmä tuntu on sen tuoksullai -
        on vielä talvi, viel' on hallan valta.
        Jo kirkkahana aaltoo avaruus,
        jo päivyt paistavi, jo hohtaa hanki,
        vaan kaikkialla viel' on hiljaisuus
        ja taivas valju on ja maa on vanki.
        Niin luonto nukkuu kuni lapsonen,
        mi onnen untaan uinuu herttahinta,
        ja tuskin kuulee hengitystä sen,
        on otsa puhdas sekä tyyni rinta.
        Ei vielä leivon suvilaulut soi,
        ei virrat vuolaat syökse kuohumalla,
        mut keväästä jo urvut unelmoi
        ja kesä haaveksii jo hangen alla.
        Näin kevätunelmoita urpupuun
        ja lemmen haavehia hangen alta
        lie nääkin nuoret laulut maaliskuun,
        kun vast' on aavistettu kevään valta.


    • -ra

      Asiasta toiseen.Lääkäri laittoi lääkkeet E-reseptillä 19.3 apteekkiin ja nyt sitä ei löydy mistään.Tervarista yrittävät selvittää asiaa.Taisi olla huono juttu tuo E-resepti.

      • Eikö se respti laiteta sinne e-reseptikeskukseen ja sinulle annetaan potilasohje, tai kelakortilla voit hakea lääkkeen apteekista.Apteekissa katsovat e-reseptikeskuksesta, mikä resepti sinule on kirjoitettu. Jos se on oikein kirjoitettu, ei se voi hävitä sieltä tai reseptikeskuksessa voi olla ruuhkaa näin aluksi. Näin luulisin.


    • -ra

      Kävi onni pyysin kuukausi sitten syöpälääkäriltä reseptejä.tänään hän on laittanut ne monta sataa,vaikka 3 kuukauden kuurin saa kerrallaan.

      • Resepti on vuoden voimassa ja yliannoksia ne ei taida apoteekistakaan myydä kerralla.


    • -ra

      Ei toki 3 kuukauden annoksen saa kerrallaan.Syöpäsairaalasta.tervarista saa 15 päivän välein,niin tuntuu kun koko ajan joutuisi juoksemaan apteekissa.

    • farm.

      Eli sinulla on iteroitu resepti. Miksi?

    • -ra

      Syöpikseltä saan vuoden lääkkeet kun uusin reseeptin.Tervarissa he sanoivat etteivät halua kenellekkään kirjoittaa rauhottavia,ja jos kirjoittavat niin korkeintaan pienimmän määrän 30 kpl

    • -ra

      Ei siellä tervarissa ja apteekissa joka viikko juosta.Nyt saa pitkän aikaa olla rauhassa

    • xyz2

      Viikko vielä ja ollaan huhtikuussa.Huhtikuu on kuukauksista julmin.

    • hilja maitotyttö

      Hiljaista on.Missäköhän lienee porukka on.

    • -ra

      Eilen oli pääsiäissunnuntai,kävikö teillä pikku virpoajia?Rairuohot tarvitsee laittaa kasvamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      137
      1380
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1205
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      163
      872
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      866
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      746
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      152
      746
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      738
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      28
      604
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      585
    Aihe