Restonomi valintakoe

restonomiksiko?:)

Heippa!

Hain kevään yhteishaussa restonomipuolelle Seinäjoelle, Jyväskylään, Helsinkiin ja Kajaaniin. Nyt sitten, kun olen nettiä selaillut läpi ja mahdollisia valintakoe asioita, heräsi kysymys, että restonomi puolen valintakokeeseenko mennään ilman minkäänlaista kirjanlukua? Valintakokeet pitävät sisällään matemaattisen, äidinkielen sekä englanninkielen osion joihin materiaali annetaan paikan päällä? Ja olisi sitten vielä lisäksi joku haastattelu? Ihmetystä itsellä aiheutti kun aikaisempien koulujen numeroita ei haussa yhtään kyselty vaan enemmän vaikuttaisi työkokemus.

4

3536

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dimdimdidmidimm

Ainakin Haaga-Helian viime vuotisessa matkailun restonomin kokeessa Porvoossa oli vain matemaattiset ja kielelliset kirjalliset testit haastattelu. Itse kyllä ilmoitin yhteishakukaavakkeessa lukion päättötodistuksen numerot, mutta mulla oli muitakin hakutoiveita, joten pelkästä restonomikoulutuksesta en osaa sanoa... Mutta ei pitäisi olla mitään ennakkokirjallisuutta luettavana, varsinkaan jos ei koulujen sivuilla sellaista mainita.

• restonomiksiko?

Kiitos tiedosta. :)
      Minäkin valmistauduin jo ruksaamaan lukion ja ammattikoulun numeroita, mutta tuli vaan teksti "hakemallesi alalle ei kysytä aikaisempien koulutuksien numeroita" (tms). Kai sinne sitten työkokemus ja valintakokeet vaikuttaa niin suuresti.

• -nomi

Kannattaa kerrata englantia lukemalla matkailualan ja ravintola-alan pitkiä tekstejä ja opetella sanoja.

Aikuispuolella 2012 koe oli aika järkyttävä vallankin kun enkkua ei ole tullut käytettyä pahemin moneen vuoteen. Siinä oli monta sivua luettavaa, meni tunti ennen kuin sai selvää eikä oikein sittenkään. Ja tästä esseet enkuksi ja suomeksi.

Opiskeluissa ei näin vaativaa tekstiä ole tullut vielä vastaan, mutta sen tarkoitushan olikin erottaa jyvät akanoista ;)

Sen sijaan matikkaosio oli prosenttilaskua melkein pelkästään, kannattaa toki kerrata mutta minusta se oli helppo.

Haastattelussa kannattaa varmaan kertoa motivaatiostaan ja mihin tähtää; kuinka opiskelu tukisi tätä.

Haastatteluun saa apua myös kun lukee kuvaukset tulevista oppiaineista.

• m-ar-i

Hei! Olen menossa Jyväskylään restonomin pääsykokeisiin ja mietityttää nyt tuo matematiikka-osuus.

Kuinka monta laskua siihen kuului? Olen lukenut että lähinnä prosenttilaskuja on ollut, minkä muun tyyppisiä on ollut? Matematiikka pitäisi olla hyvässä muistissa kun kirjoitin sen pitkänä nyt keväällä, mutta A siitä kokeesta tuli, joten pitäisi tosissaan kerrata joitain kohtia ilmeisesti, kun vaan tietäisi että mitä painottaisi..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4970
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1069
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1033
    5. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      977
    6. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      75
      940
    7. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      8
      867
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      822
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      55
      742
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      703
    Aihe