Heippa!
Hain kevään yhteishaussa restonomipuolelle Seinäjoelle, Jyväskylään, Helsinkiin ja Kajaaniin. Nyt sitten, kun olen nettiä selaillut läpi ja mahdollisia valintakoe asioita, heräsi kysymys, että restonomi puolen valintakokeeseenko mennään ilman minkäänlaista kirjanlukua? Valintakokeet pitävät sisällään matemaattisen, äidinkielen sekä englanninkielen osion joihin materiaali annetaan paikan päällä? Ja olisi sitten vielä lisäksi joku haastattelu? Ihmetystä itsellä aiheutti kun aikaisempien koulujen numeroita ei haussa yhtään kyselty vaan enemmän vaikuttaisi työkokemus.
Restonomi valintakoe
4
3289
Vastaukset
- dimdimdidmidimm
Ainakin Haaga-Helian viime vuotisessa matkailun restonomin kokeessa Porvoossa oli vain matemaattiset ja kielelliset kirjalliset testit haastattelu. Itse kyllä ilmoitin yhteishakukaavakkeessa lukion päättötodistuksen numerot, mutta mulla oli muitakin hakutoiveita, joten pelkästä restonomikoulutuksesta en osaa sanoa... Mutta ei pitäisi olla mitään ennakkokirjallisuutta luettavana, varsinkaan jos ei koulujen sivuilla sellaista mainita.
- restonomiksiko?
Kiitos tiedosta. :)
Minäkin valmistauduin jo ruksaamaan lukion ja ammattikoulun numeroita, mutta tuli vaan teksti "hakemallesi alalle ei kysytä aikaisempien koulutuksien numeroita" (tms). Kai sinne sitten työkokemus ja valintakokeet vaikuttaa niin suuresti. - -nomi
Kannattaa kerrata englantia lukemalla matkailualan ja ravintola-alan pitkiä tekstejä ja opetella sanoja.
Aikuispuolella 2012 koe oli aika järkyttävä vallankin kun enkkua ei ole tullut käytettyä pahemin moneen vuoteen. Siinä oli monta sivua luettavaa, meni tunti ennen kuin sai selvää eikä oikein sittenkään. Ja tästä esseet enkuksi ja suomeksi.
Opiskeluissa ei näin vaativaa tekstiä ole tullut vielä vastaan, mutta sen tarkoitushan olikin erottaa jyvät akanoista ;)
Sen sijaan matikkaosio oli prosenttilaskua melkein pelkästään, kannattaa toki kerrata mutta minusta se oli helppo.
Haastattelussa kannattaa varmaan kertoa motivaatiostaan ja mihin tähtää; kuinka opiskelu tukisi tätä.
Haastatteluun saa apua myös kun lukee kuvaukset tulevista oppiaineista. - m-ar-i
Hei! Olen menossa Jyväskylään restonomin pääsykokeisiin ja mietityttää nyt tuo matematiikka-osuus.
Kuinka monta laskua siihen kuului? Olen lukenut että lähinnä prosenttilaskuja on ollut, minkä muun tyyppisiä on ollut? Matematiikka pitäisi olla hyvässä muistissa kun kirjoitin sen pitkänä nyt keväällä, mutta A siitä kokeesta tuli, joten pitäisi tosissaan kerrata joitain kohtia ilmeisesti, kun vaan tietäisi että mitä painottaisi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445795
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903201- 313126
- 592874
- 572720
- 532370
- 381834