Mopsin pentuja

Jennaliina

Sattuisiko kenelläkään mopsin pentua olla myynnissä? Olen yrittänyt etsiä täältä netistä mutta suurin osa tuntuu olevan huijauksia. ''laita raha tilille, koira tulee virosta plääpplääp.. en oikeen noihin juttuihin lähde mukaan. Asustelen mikkelissä mutta voin tulla koiran hakemaan mistä vain.. hintataso voisi olla max 500e. jos kalliimpi ni jos olisi osa maksu mahdollisuus...

10

971

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..........
    • Katso mistä ostat

      Vaihtoehtoina on että joko säästät kotimaista rekisteröityä varten ja menet https://omakoira.kennelliitto.fi/pentuvalitys/frmRotu.aspx?Id=309 tuolta selaamaan tai haet itä-euroopasta alk. 500 euron FCI rekisteritodistuksen omaavan pennun vaan toki siihen tulee jonkin verran kuluja tuonti/ mahd. omat matkat kun menee hakemaan pentua sekä käymään kasvattajan luona. Suomen päässä rekisteröinti export pedigreellä n. 80e
      www.eurobreeder.com . Englanti pitäisi olla kohtuu tasolla niin pärjää, jos ei pysyt Suomessa ja säästät kuten muutkin. Kyllä jopa eläkeläinen on säästänyt omista pienistä tuloistaa 1500e rekattuun chihuun joten kyllä muutkin siihen pystyvät.

      • niin no

        Hölmöä säästää pienistä tuloista ylihintaiseen koiraan kun niitä on halvemmallakin saatavilla.

        Itse suosittelen paperittoman hankkimista. Itse hankin kaksi paperitonta Ranskanbulldoggia ja todella tyytyväinen olen hankintaani. Kaahean eyöpytyksen sain niskaani eräällä keskustelupalstalla asiasta ja varoiteltiin koirien olevan sairaita ym. No, koirat hankittiin 2005 ja 2006 ja mitään sairauksia ei ole ollut.


      • jojoooo1
        niin no kirjoitti:

        Hölmöä säästää pienistä tuloista ylihintaiseen koiraan kun niitä on halvemmallakin saatavilla.

        Itse suosittelen paperittoman hankkimista. Itse hankin kaksi paperitonta Ranskanbulldoggia ja todella tyytyväinen olen hankintaani. Kaahean eyöpytyksen sain niskaani eräällä keskustelupalstalla asiasta ja varoiteltiin koirien olevan sairaita ym. No, koirat hankittiin 2005 ja 2006 ja mitään sairauksia ei ole ollut.

        No itse katsoisin hyvin tarkkaan ennenkun lähden ostamaan yhtäkään paperitonta rotukoiraa. Kun koiralla ei ole papereita sen taustat voivat olla ihan mitä vain. Joku vika koirassa on jos sitä ei saa rekisteriin. Näitä syitä voivat olla esim emän sairaudet, pennutus liian tiuhaan, pentutehtailu, ei madotusta, ei lääkärintodistuksia ja muut perinnölliset sairaudet.


      • niin no
        jojoooo1 kirjoitti:

        No itse katsoisin hyvin tarkkaan ennenkun lähden ostamaan yhtäkään paperitonta rotukoiraa. Kun koiralla ei ole papereita sen taustat voivat olla ihan mitä vain. Joku vika koirassa on jos sitä ei saa rekisteriin. Näitä syitä voivat olla esim emän sairaudet, pennutus liian tiuhaan, pentutehtailu, ei madotusta, ei lääkärintodistuksia ja muut perinnölliset sairaudet.

        Noita samoja höpinöitä sain lukea silloin kyllästymiseen saakka. Mopsi ei kuulu pevisaan, joten vanhempien sairaudet eivät rekisteröintiä estä. Eihän vanhempia tarvitse edes tutkia ennen pennutusta.


    • ota selväää asioista

      Sori mutta tolla 500 eurolla et suomesta saa yhtään mopsi pentua. Hinnan voi kertoa kahdella ellei kolmella. Jos tolla hinnalla jostain saat niin kyse pentutehtailusta, jolloin koiralla voi olla ties mitä sairauksia. Lääkäri kulut voivat nousta äkkiä tuhansiin euroihin. Samalla altistat kaikki muut seudun koirat taudeille jota mahdollinen uralin takaa tuotu koirasi kantaa. Jos et edes tiedä hintaluokkaa haluamallesi rodulle parempi olla ostamatta. Koirienkin hankintaa liittyy erinäisiä vastuita.

      • niin no

        Aina koiralla voi olla sairauksia. Ei koiran rekkaaminen poista sairauksien mahdollisuutta.


    • Näin vaan on

      Kysy sijoituskoiraa lähellä olevista mopsikenneleistä niin saat pennun haluamallasi hinnalla ja kun jalostustavoite on täytetty niin saat loput rahatkin takaisin. Kasvattajahan hoitaa silloin näyttely yms kulut.
      Englannin mopsit ovat suomen kanssa ihan samoilla tasoilla hinnoissa kuten muutkin lähialueen maat, jos halvemmalla myyvät niin niin on syytä olla varuillaan mitä saa. Älä ihmeessä osta mitään idänihmeitä, pennuissa on hyvin paljon mm parvoa, pentu saattaa kuolla parin viikon sisällä ja hoito on kallista, tiputuksessa muutaman päivän ja hinta on paritonnia, eikä ole takeita tervehtyykö, mopsin pennut ovat yleensä kuolleet. Koko huusholli on desinfioitava ja kaikki muutkin paikat missä pentu on liikkunut jos saat parvopennun. Ja rabiestakin on liikkeellä. Tulee tosi kalliiksi.

    • esari1

      juu tolla hinnalla et saa ku Virosta:(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      100
      1909
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1440
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      92
      1323
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1317
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1134
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      466
      1014
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      47
      918
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      913
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      862
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      836
    Aihe