Vectra GTS

Archie

Olen ostamassa käytettyä Vectra Gts:ää, kertokaa omia kokemuksia autosta. 02-03 autoja alkaa pikkuhiljaa tulla myyntiin, onko jotain mitä pitää huomioida? Riittääkö normaaliajossa 1,8 vai pitäiskö vahintään olla 2,2? Kiitos asiallisista tiedoista.

4

992

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opelisti

Opelin moottoreiden kuutiotilavuudet eivät suoraan kerro koneen tehokkuudesta mitään.
      Esimerkiksi Omegan 2.2 litrainen moottori vastaa kiihdyttäessä keskimäärin 1.5 litraista japsiauton moottoria.
      Joten kun hankit haluamaasi autoa, varmistu, että kone on mahdollisimman suuri. Tosin maksamallesi rahalle et tällöin saa täyttä vastinetta.

• 02 GTS

Itselläni on ollut käytössä n. puoli vuotta 12/02 käyttöönotettu 1.8 GTS. Ihan tyytyväinen autoon olen ollut, kilometrejä on tuota aikana tullut 32tkm => 41tkm.

Autoon on huollettu takuuna etupäästä kuuluva kolina (tähän joku tehtaan korjaussarja), sekä takapenkin keskimmäinen turvavyö. Tässä oli ongelmana, ettei tullut aina normaalisti ulos
      ja tuo vaihdettiin sitten kokonaan uuteen.

Auto on ihan mukavan hiljainen ajaa ja itse olen tuolla pienemmällä koneella pärjännyt. Eihän se mikään tykki ole, mutta toisaalta kulutuskin matka-ajossa menee alle 7:n litran. Isompaa moottoria en osannut kaivata, koska edellinenkin
      auto oli vain 1.6:n koneella :) Tämä on selvästi
      "pirteämpi" mm. ohituksissa kuin vanha autoni.

Jos mahdollista, käy testaamassa molemmat versiot ennen ostoa.

• 02 GTS

Itselläni on ollut käytössä n. puoli vuotta 12/02 käyttöönotettu 1.8 GTS. Ihan tyytyväinen autoon olen ollut, kilometrejä on tuota aikana tullut 32tkm => 41tkm.

Autoon on huollettu takuuna etupäästä kuuluva kolina (tähän joku tehtaan korjaussarja), sekä takapenkin keskimmäinen turvavyö. Tässä oli ongelmana, ettei tullut aina normaalisti ulos
      ja tuo vaihdettiin sitten kokonaan uuteen.

Auto on ihan mukavan hiljainen ajaa ja itse olen tuolla pienemmällä koneella pärjännyt. Eihän se mikään tykki ole, mutta toisaalta kulutuskin matka-ajossa menee alle 7:n litran. Isompaa moottoria en osannut kaivata, koska edellinenkin
      auto oli vain 1.6:n koneella :) Tämä on selvästi
      "pirteämpi" mm. ohituksissa kuin vanha autoni.

Jos mahdollista, käy testaamassa molemmat versiot ennen ostoa.

• Jones

Niin, hankin syystalvella -02 uutena otsikon mukaisen GTS Vectran 1.8 koneella. Tehdastakuuna autoon vaihdettu mm. [etujousiin kumisarja, raidetangon sisäpäät, polttoainesäiliön täyttöaukko, öljytason mittaava anturi, vilkkuviiksi]. Ainakin nämä viat ovat tyyppivikoja 02-03 vuosimalleille. Jos olet katsomassa tämän ikäistä käytettyä niin kannattaa varmistaa, että kyseiset osat on autoon vaihdettu. Suorituskyvyssä ei ole 1.8:in ja 2.2:en välillä suurta eroa, jos vedät vaunua tai ajat raskaalla kuormalla niin 2.2 voi olla perusteltu valinta (tai haluat automaatin). Niin olen kyllä ollut ihan tyytyväinen tähän malliin, ooppeliksi suht vähän vikoja ja luokkansa parhaimpia ajaa ja ihan kivan näköinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      366
      6625
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3896
    3. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      26
      1448
    4. Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset

Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard
      Maailman menoa
      30
      1219
    5. Olisitko tältä

seisomalta valmis seksuaaliseen kanssakäymiseen hänen kanssaan?
      Ikävä
      98
      1091
    6. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      195
      1046
    7. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      18
      946
    8. Yllätä mut ja laita viestiä

Whatsapissa. Uskallatko vielä?
      Ikävä
      52
      930
    9. Huomasin kyllä

Mitä tästä pitäisi ajatella?
      Ikävä
      56
      896
    10. Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista

Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v
      Ruoanlaitto
      9
      857
    Aihe