Punainen kissa

Meriheinä

Minulla on haalea mielikuva siitä, että punainen (oranssi) väri olisi sukupuolisidonnainen. Kaikki punaiset, punavalkoiset kissat olisivat poikia.
Mahtaako olla näin?

Onko punaisia tyttöjä? Oma punavalkoinen maatiaiseni kun on poika ja kaikki muutkin tietämäni punaiset ovat poikia.

12

6108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neppi

Minulla on kanssa punainen tiikeri maatiais kissa, joka on poika. Ja kaikenlisäksi vielä tosi iso kokoinen 9,2 kg. Kaverillani on pitkäkarvainen punavalkoinen pieni tyttö, joten on niitä tyttöjäkin.

• tikru

Mulla on kanssa tuommoinen karvinen, oranssiraidallinen jässikkä (kolli myös). Kesällä punnitsin ja painoi tasan kymmenen kiloa, nyt katti syö dieettiruokaa jos vaikka saataisiin paino pikkasen putoamaan. Mutta kissa on muutenki tosi iso ja vaikka laihtuisi kuinka solakaksi hyvänsä, niin varmasti paino tulee pysymään yli kahdeksan kilon. Oon joskus miettinytkin että onko noilla "punaisilla" kissoilla taipumus kasvaa helpommin tosi isokokoisiksi kuin muilla.

• t.m
        tikru kirjoitti:

Mulla on kanssa tuommoinen karvinen, oranssiraidallinen jässikkä (kolli myös). Kesällä punnitsin ja painoi tasan kymmenen kiloa, nyt katti syö dieettiruokaa jos vaikka saataisiin paino pikkasen putoamaan. Mutta kissa on muutenki tosi iso ja vaikka laihtuisi kuinka solakaksi hyvänsä, niin varmasti paino tulee pysymään yli kahdeksan kilon. Oon joskus miettinytkin että onko noilla "punaisilla" kissoilla taipumus kasvaa helpommin tosi isokokoisiksi kuin muilla.

meillä taas oli ennen punainen kolli myös, joka oli taas hirmu pieni kokoinen.nykyisin omistan "punaisen" pienikokoisen tyttökisun.tai oikeastaan se on sellanen vähän cremen värinen.ja siinä on niitä punaisia raitoja.värityksestä en oo varma mikä on.jostain kissa kirjasta katoin et ois joku punahopea tiikeri...tais olla joku suuri kissakirja tai joku.missä on kaikki kissan värit.

• :o)

Olen katsellut kissanpentujen myynti-ilmoituksia ja olen huomannut että suurin osa punaisista kissoista on uroksia. Onkohan tälle järjellistä selitystä kenelläkään? Itse haluaisin jossain vaiheessa punaisen kissan koska sen väristä minulla ei ole koskaan vielä ollut.

• Tabby

Punaisen värin periytyminen on mielenkiintoinen, geeneistä johtuva juttu. Periaatteessa aika monimutkainen selittää, mutta ehkäpä joku fiksumpi sen osaisi selittää?

Miten nyt alkoikin soida päässä Tehosekoittimen loistava biisi "Se johtuu geeneistä" =)

• Anna
        Tabby kirjoitti:

Punaisen värin periytyminen on mielenkiintoinen, geeneistä johtuva juttu. Periaatteessa aika monimutkainen selittää, mutta ehkäpä joku fiksumpi sen osaisi selittää?

Miten nyt alkoikin soida päässä Tehosekoittimen loistava biisi "Se johtuu geeneistä" =)

suosittelen lukemaan tämän piiitkän, mutta mielenkiintoisen viestiketjun värien periytymisestä. Sieltä selviää myös miksi punaiset naaraat ovat harvinaisempia, kuin punaiset urokset ja miksi kilpikonnaurokset on hyvin hyvin harvinaisia.

http://www.lemmikkipalstat.net/foorumit/Archives/Archive-000010/HTML/20040127-24-013399.html

• Tabby

Punainen tosiaan on sukupuoleen sidonnainen väri. Punaiset naaraat eivät ole mitenkään harvinaisia, mutta kilpikonnaväriset urokset kylläkin. Sen lisäksi punaiset naaraat ovat normaaleja, kilpikonnaurokset yleensä steriilejä.

Tiedän monta punaista ja punavalkoista tyttökissaa, pari punaista naarasta ovat siitosnaaraita.

Punaiset eivät siis aina ole poikia, vaikka ovat sitä ehkä useimmiten.

• Sylvin emäntä

anteeksi maalaisuuteni mutta minua kiinnostaisi tietää että millainen on tuo kilpikonnaväritys? Onkohan netissä kuvia? Kiitos jos viitsit vastata!

P.s. minunkin toinen kisuni on tuollainen punainen kolli...

• Tabby
        Sylvin emäntä kirjoitti:

anteeksi maalaisuuteni mutta minua kiinnostaisi tietää että millainen on tuo kilpikonnaväritys? Onkohan netissä kuvia? Kiitos jos viitsit vastata!

P.s. minunkin toinen kisuni on tuollainen punainen kolli...

Kuvia löytyy täältä. Ensin lyhytkarvaiset:
        http://www.kissamaailma.net/kotikissat/varit/kilpikonna_lyhytkarva.htm

ja sitten pitkäkarvaiset:
        http://www.kissamaailma.net/kotikissat/varit/kilpikonna_pitkakarvainen.htm

Kuvia kilpparikissoista ja kaikista muistakin värityksistä tulee lisää, kunhan piakkoin saan uudet kotikissasivuni valmiiksi. Laitan tännekin sitten linkin. Uusilta sivuilta tulee löytymään myös kuvaukset kaikista väreistä, vaikka kuvaa ei kaikista vielä olisikaan =).

• anne

mul kanssa on punavalkonen poikakissa pitkällä karvalla...en oo ku kerran nähny punasen tyttökissan.

• *mjau*

Minulla on "punainen" tyttökissa. Kuviakin olisi mutta en tiedä mistä löytyisi galleria minne niitä voisi heitellä...

Itse olen aina, pikkutytöstä lähtien, halunnut tällaisen kisulin ja reilu vuosi sitten sen sain! :)

• Meriheinä

Jos haluat laittaa kuvia nettiin, niin tässä olis yks galleria:

www.webshots.com

Tuolla on aivan hirveästi sekä ammattivalokuvaajien ottamia että amatöörikuvaajien kuvia. Niistä saa myös taustakuvia ja näytönsäästäjiä. Itselläni on jatkuvasti joku kuva webshotista taustalla.

Ja tietysti sieltä löytyy myös aivan hurmaavia kissien kuvia... :)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2268
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1873
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1530
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      23
      1517
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      85
      1244
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      184
      1184
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1120
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      105
      1084
    9. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      939
    10. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      932
    Aihe