Hei! Myös adoptiolasten tarinat ovat tervetulleita :)
Kirjoitan kirjaa sijaislasten kokemuksista. Minut huostaanotettiin ollessani 5-vuotias. Lastenkodissa vietin neljä vuotta ja seurasin sivusta kuinka parhaat kaverit ympäriltä vähenivät, he saivat sijaiskodin! Minä jäin. Vihdoin minuakin tultiin katsomaan ja minut haluttiin ottaa mukaan...mutta kelpasinko lopulta sitten kuitenkaan?
Haluaisitko Sinä jakaa kokemuksesi sijaisperheessä, niin ne hyvät kuin huonotkin?
Pelkästään se, että lapsi huostaanotetaan, on jo järisyttävä kokemus, saatikka jos uusi perhe ei olekaan sitten se herran kukkaro.
Lohduttavaa olisi myös saada tarinoita onnistuneista sijoituksista! Luonnollisesti negatiiviset kokemukset ovat esim. mediassa enemmän pinnalla mutta kai niitä positiivisiakin löytyy...?
Voit kirjoittaa nimettömänä ja ilmoitan sinulle sähköpostilla jos käytän tekstiäsi kirjassani. Muokkaan teksteistä tarvittaessa sellaisia että niistä ei tunnista paikkakuntia tai henkilöitä. Kokemuksiasi voidaan käyttää kirjassa suoraan tai vaihtoehtoisesti katkelmia tai lyhennelmiä tarinastasi.
Itse luulin olevani lapsena maailman ainoa jolle tapahtuu tällaista.
Toivon ettei kenenkään tarvitsisi enää tuntea niin.
Jos kirjasta on apua,lohtua ja vertaistukea edes yhdelle, silloin olen onnistunut.
Kaunis kiitos jo etukäteen kaikille.
Mea
Tarinoita voi laittaa osoitteeseen:
[email protected]
Facebookissa löydyn nimellä Kokemuksia Sijoituslapsena - sivuani saa jakaa !
Haluatko jakaa kokemuksesi adoptiolapsena?
Mea3
0
72
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1473252- 2232995
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791966Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va781592Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391437- 481148
- 991041
- 1191014
- 58978
- 12913