Haluatko jakaa kokemuksesi adoptiolapsena?

Mea3

Hei! Myös adoptiolasten tarinat ovat tervetulleita :)

Kirjoitan kirjaa sijaislasten kokemuksista. Minut huostaanotettiin ollessani 5-vuotias. Lastenkodissa vietin neljä vuotta ja seurasin sivusta kuinka parhaat kaverit ympäriltä vähenivät, he saivat sijaiskodin! Minä jäin. Vihdoin minuakin tultiin katsomaan ja minut haluttiin ottaa mukaan...mutta kelpasinko lopulta sitten kuitenkaan?

Haluaisitko Sinä jakaa kokemuksesi sijaisperheessä, niin ne hyvät kuin huonotkin?

Pelkästään se, että lapsi huostaanotetaan, on jo järisyttävä kokemus, saatikka jos uusi perhe ei olekaan sitten se herran kukkaro.

Lohduttavaa olisi myös saada tarinoita onnistuneista sijoituksista! Luonnollisesti negatiiviset kokemukset ovat esim. mediassa enemmän pinnalla mutta kai niitä positiivisiakin löytyy...?

Voit kirjoittaa nimettömänä ja ilmoitan sinulle sähköpostilla jos käytän tekstiäsi kirjassani. Muokkaan teksteistä tarvittaessa sellaisia että niistä ei tunnista paikkakuntia tai henkilöitä. Kokemuksiasi voidaan käyttää kirjassa suoraan tai vaihtoehtoisesti katkelmia tai lyhennelmiä tarinastasi.

Itse luulin olevani lapsena maailman ainoa jolle tapahtuu tällaista.
Toivon ettei kenenkään tarvitsisi enää tuntea niin.

Jos kirjasta on apua,lohtua ja vertaistukea edes yhdelle, silloin olen onnistunut.
Kaunis kiitos jo etukäteen kaikille.

Mea

Tarinoita voi laittaa osoitteeseen:
[email protected]

Facebookissa löydyn nimellä Kokemuksia Sijoituslapsena - sivuani saa jakaa !

0

69

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 532
        8497
      2. Aamuseuraa/rehevää naista

uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo
        Keuruu
        4
        3652
      3. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
        Jämsä
        7
        2083
      4. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
        Maailman menoa
        157
        1143
      5. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
        Joensuu
        17
        786
      6. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
        Ikävä
        57
        722
      7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
        Sinkut
        68
        696
      8. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
        Ikävä
        32
        693
      9. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
        Ikävä
        42
        661
      10. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
        Ikävä
        36
        627
      Aihe