Luin tuosta yhdestä viestistä, että huokolevyn liimaaminen olisi vaikeaa, kun levy imee paljon liimaa. En ole ihan varma, onko taloni seinät tuossa tarkoitettua huokolevyä, mutta jotain sen tapaista varmaankin. Olen tekemässä pintaremonttia, eli tapettia vain vaihtamassa. Vanhoja tapetteja oli jo niin iso kerros, että revin ne pois ja alta siis paljastui tämä huokoinen levy. Miten tuollaisen huokoisen levyn tapetointi onnistuu? Imeekö levy myös liisteriä, jos kerran imee liimaakin?
tapetointi
1
595
Vastaukset
- Hande
En ole huokolevyä tapetoinut, mutta muistuu mieleen, kun kastelin betoniseinälle kiinnitettyä tapettia irrottaakseni sitä. Kuiva betoniseinä imi tapetin läpi kaiken veden eikä tapetti ottanut irrotakseen.
Kokeneempi kaveri sitten neuvoi kastelemaan irrotettavan tapetin tapettiliisterillä. Liisteri ei samalla tavalla imeydy kuin vesi, koska se on hyytelömäistä. Liisteri vaikutti toivotulla tavalla ja tapetti irtosi.
Tästä uskaltaisin päätellä, ettei huokolevykään ime niin ahnaasti liisteriä kuin vettä tai jotain notkeaa liimaa. Jollainhan ne huokolevyt on ennenkin tapetoitu, joten en usko että ongelma on ylipääsemätön.
Tapetointi-intoa,
terv. Hande
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3406345Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483786- 81943
- 52870
- 56816
- 41810
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8793- 67779
Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,130763Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14691