Eli minkä ikäisenä itse aloitte 'käyttää'? Onko niissä joku ikä raja ja mistä niitä voi hankkia? .___.
e-pillerit?
7
74
Vastaukset
- ympärileikattu poika
1) tuskin ihan vielä 13-vuotiaana kantsii alkaa napsia, ehkä 15-v. -> ?
2) ei ole muuta ikärajaa kunhan olet sukukypsä (on kuukautiset alkaneet)
3) vaikkapa terveyskeskuksen lääkäriltä tai gynekologilta lähete -
4) lähetteen kanssa apteekkiin ja sieltä ostat ne pillerit
Pilleri sit pitää muistaa ottaa joka aamu ja yleensä niitä syödään 3 viikkoa putkeen minkä jälkeen on taukoviikko (on tavallaan kuukautiset) ja sit taas homma alusta...
Pillerit saattavat aiheuttaa lievää painonnousua, rinnat ehkä kasvavat kuppikoon tai pari, emättimen kostuminen intiimissä kanssakäymisessä saattaa vähän heikentyä.- Eeeeeeeeeeeeeeeeeee
Kannattaa hankkia sitte ku on poika ystävä ja sen kans meinais alkaa puuhailee jotaa. Ei niis muuten mitää ikärajaa. En kyö kävis turhaa mitää hormooneit popsii. Mee terkkarille puhuu ja se antaa sulle varmaa sitte lähetteen gynekologille ja sen kanssa sitte keskustelette jne. Onnee vaa hankkimisee
- kkkkko
Eeeeeeeeeeeeeeeeeee kirjoitti:
Kannattaa hankkia sitte ku on poika ystävä ja sen kans meinais alkaa puuhailee jotaa. Ei niis muuten mitää ikärajaa. En kyö kävis turhaa mitää hormooneit popsii. Mee terkkarille puhuu ja se antaa sulle varmaa sitte lähetteen gynekologille ja sen kanssa sitte keskustelette jne. Onnee vaa hankkimisee
Miten niin ovat turhat jos ei ole poikaystävää? Monet popsivat sen takia, että on epäsäännölliset tai runsaat/kivuliaat menkat ja pillerit saattavat auttaa.
Tajuan kyllä, että pillereitä ei ole järkeä hankkia ellei kunnollista seksielämää ole jo olemassa, sillä niihin menee kuitenkin rahaa.
Netistä voit etsiä numeron, josta varata aika. Sulta kysellään sun seksielämästä, suojan käytöstä, melkoista ja minkä takia haluat pillerit. Kysytään myös onko joku tietty merkki mitä haluat käyttää. Itse sain 3kk pakkauksen testiin ja kuukauden käytön jälkeen kysyttiin, oliko haittavaikutuksia ja haluatko jatkaa kyseisellä merkillä. - ++++
Lähete on se, minkä lääkäri kirjoittaa lähettäessään potilaan toiselle lääkärille tai esimerkiksi fysioterapiaan. Resepti on se, minkä lääkäri kirjoittaa lääkkeiden ostamista varten.
ps. Pillereitä ei tarvitse syödä aamuisin. - ympärileikattu poika
++++ kirjoitti:
Lähete on se, minkä lääkäri kirjoittaa lähettäessään potilaan toiselle lääkärille tai esimerkiksi fysioterapiaan. Resepti on se, minkä lääkäri kirjoittaa lääkkeiden ostamista varten.
ps. Pillereitä ei tarvitse syödä aamuisin.Joo sori, nyt meni väärä sana, tosiaan kyseessä on resepti eikä lähete. Anteeksi!
Ja voihan sen pillerin ottaa muulloinkin kuin aamulla mutta ehkä helpointa ottaa se aina samaan aikaan kun ottaa sen herätessään, ainakin omalla tyttöystävällä mielialan vaihtelut on näin tehden selvästi vähäisemmät kuin jos ottaisi pillerin vaikkapa iltapäivällä... Joka tapauksessa kiitokset "plussalle" korjauksesta :))))
- jepjep
No siis ite oon 12 kohta 12-vuotias ja syön niitä mut sekin sen takia että ne on mulle määrätty mut en mä tiiä ei kai niissä ikärajaa ole.
- suosittelen (:
ei oo e-pillereihin ikärajaa. ite alotin syömään niitä 14 vuotiaana. niiden alottamiseen ei tarvita mitää lähetteitä vaa otetaan yhteyttä oman kunnan neuvolaan, ja sieltä saa ajan. itse sain sieltä puolen vuoden pillerit ilmaiseksi. eikä oo tullu mitään sivuvaikutuksia lihomista tai sen sellasta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 674331
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h684261Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112937Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv602810Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p212069Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551992Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151679- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1101358- 1821286